Stránka 3 z 4
Napsal: stř kvě 04, 2005 18:39
od Akri
PavelZ píše:Akri nez pojedes k plynarum, zkus nejdriv nalit do nadrze nejaky aditivum na cisteni ventilu (umerne k tomu, kolik mas benzinu v nadrzi) a vyjet benzin co nejvic do prazdna a natankovat znova a pak tam dat zase to aditivum. Muze to byt tim, ze uz je nejakej bordel ve vstricich a po prepnuti to muze mit chvili (obzvlast pod malym plynem) chudou smes.
Sam sem se vstrikama na Lanosu udelal svoji zkusenost (kombinace divnyho benzinu a toho, ze sem malo jezdil na benal), ale nastesti mi vymenu udelali v ramci zaruky
. Takze se ted snazim najet tak asi 100 km mesicne na benzin, abych to udrzel v "kondici". Navic netankuju benzinu do nadrze mnoho, aby tam nebyl dlouho, to se mi taky neosvedcilo. Prece jen v nadrzi se srazi vlhkost a cim je tam ten benzin dyl, tim vic vody se do nej dostane a to pak motoru taky nedela moc dobre
(a podle servisaku ani palivovymu cerpadlu).
jasne udelam to, ale jinak uz jsem objednany na utery na diagnostiku, nactou mi a vytisknou tu chybu z jednotky a streda rano jedu na servis k plynarum.
Ono pozor!! Ta lambda byla vadna! Ted na benzin mam spickove hodnoty, rikal, ze to jsou hodnoty noveho vozu, podle tabulek to sedi na setinne cislo, takze problem se vstrikama neni, on rikal, ze to jak startuju na benzin, ono to ani jinak nejde, je vlasne asi prave proto, ale i on mi rekl, ze 2-3 dny v mesici bych jezdit na benzin pro jistotu mel.
Na volnobeh u benzinu to jde ted skvele, i podle gragu, jen ten plyn na volnobeh ne, vypada to, ze to blbe spaluje, asi to dela spatnou smes, ale to on mi neudela, rikal, ze by to meli prave seridit plynari, protoze pri pridanym plynu uz je i na plyn ta krivka gragu zase spickova, tak jak ma byt, takze to asi opravdu jen seridi, podle me.
On je nejvetsi problem ten, ze to nevykazuje ale vubec zadne znamky, ze by to treba kuckalo, chcipalo, jelo spatne, nebo tak podobne, jezdi to spickove na plyn, o benzinu ani nemluvim, ten je ted tak serizenej, ze to trha asfalt, takhle mi to nejelo ani kdyz jsem to koupil
Napsal: stř kvě 04, 2005 18:43
od Akri
PavelZ píše:Zelvi Silu sem jeste nezkousel
, ale taky se snazim drzet osvedcenych cerpacich stanic - Texaco (no uznam, ma 2 cerpacky v CR, takze to neni bezny reseni
), OMV, Shell. A jednou za cas (kdyz o tom uvazuju, tak to delam asi po 20 000km) pridat cistici aditivum (znacku si nepamatuju, kupuju to, co mi kdysi v Daewoo doporucili a "kdyz to vidim, tak to poznam"
). Delam to tak od te doby, co mi museli menit ten vstrik a je to v pohode.
Budu na to pamatovat a koupim to, jen tohle je ale na problem kdyz by motor blbnul na benzin, ale to by melo byt ted ok, tak myslim, ze problem bude u toho plynu nebo ne?
Nevite jak se zavira ten plyn po prepnuti? je to okamzity? a naopak?
Napsal: stř kvě 04, 2005 18:44
od PavelZ
To ze auto startuje na benzin je kvuli tomu, aby se ohrala chladici kapalina, ktera ohriva splynovac. Tohle by melo zajistit, ze do motoru se nedostane LPG v kapalny fazi, ale jen jako plyn. Jak sem si ale sam overil, tohle na udrzeni benzinovejch vstriku nestaci.. Po ujeti asi 70 tkm s Lanosem a ted necelejch 50 tkm s Nubirou mi ale prijde tech cca 100km mesicne na benzin jako dostatecnejch - nic se nedeje. Kdyz sem to nedelal, po 30 tkm me na Lanosu odesel 1 vstrik.
Napsal: stř kvě 04, 2005 18:46
od Akri
PavelZ píše:To ze auto startuje na benzin je kvuli tomu, aby se ohrala chladici kapalina, ktera ohriva splynovac. Tohle by melo zajistit, ze do motoru se nedostane LPG v kapalny fazi, ale jen jako plyn. Jak sem si ale sam overil, tohle na udrzeni benzinovejch vstriku nestaci.. Po ujeti asi 70 tkm s Lanosem a ted necelejch 50 tkm s Nubirou mi ale prijde tech cca 100km mesicne na benzin jako dostatecnejch - nic se nedeje. Kdyz sem to nedelal, po 30 tkm me na Lanosu odesel 1 vstrik.
jasne, beru to ne vedomi, dostal jsem instrukce i na servisu a taky vynadano
ale vstriky musi byt v pohode, teda alespon zatim, kdyz zavada byla jineho razu.
Napsal: stř kvě 04, 2005 18:52
od PavelZ
Taky sem sveho casu "dostal instrukce a trochu vynadano"
, myslim, ze tim si musi asi projit kazdej, kdo jezdi s nejakym novejsim autem na LPG
.
Napsal: stř kvě 04, 2005 18:56
od Akri
PavelZ píše:Taky sem sveho casu "dostal instrukce a trochu vynadano"
, myslim, ze tim si musi asi projit kazdej, kdo jezdi s nejakym novejsim autem na LPG
.
No jo, vis jak je to, je to lacinejsi, auto je o poznani tissi a nevim jak Tobe, ale mne na plyn jezdi krasne....polepsim se..
Napsal: stř kvě 04, 2005 19:05
od PavelZ
Sice je s tim trochu vic starosti (prece jen jsou to dalsi "veci" v aute), ale jezdi se prijmne
.
Napsal: stř kvě 04, 2005 19:06
od PavelZ
Akri píše:PavelZ píše:Akri nez pojedes k plynarum, zkus nejdriv nalit do nadrze nejaky aditivum na cisteni ventilu (umerne k tomu, kolik mas benzinu v nadrzi) a vyjet benzin co nejvic do prazdna a natankovat znova a pak tam dat zase to aditivum. Muze to byt tim, ze uz je nejakej bordel ve vstricich a po prepnuti to muze mit chvili (obzvlast pod malym plynem) chudou smes.
Sam sem se vstrikama na Lanosu udelal svoji zkusenost (kombinace divnyho benzinu a toho, ze sem malo jezdil na benal), ale nastesti mi vymenu udelali v ramci zaruky
. Takze se ted snazim najet tak asi 100 km mesicne na benzin, abych to udrzel v "kondici". Navic netankuju benzinu do nadrze mnoho, aby tam nebyl dlouho, to se mi taky neosvedcilo. Prece jen v nadrzi se srazi vlhkost a cim je tam ten benzin dyl, tim vic vody se do nej dostane a to pak motoru taky nedela moc dobre
(a podle servisaku ani palivovymu cerpadlu).
jasne udelam to, ale jinak uz jsem objednany na utery na diagnostiku, nactou mi a vytisknou tu chybu z jednotky a streda rano jedu na servis k plynarum.
Ono pozor!! Ta lambda byla vadna! Ted na benzin mam spickove hodnoty, rikal, ze to jsou hodnoty noveho vozu, podle tabulek to sedi na setinne cislo, takze problem se vstrikama neni, on rikal, ze to jak startuju na benzin, ono to ani jinak nejde, je vlasne asi prave proto, ale i on mi rekl, ze 2-3 dny v mesici bych jezdit na benzin pro jistotu mel.
Na volnobeh u benzinu to jde ted skvele, i podle gragu, jen ten plyn na volnobeh ne, vypada to, ze to blbe spaluje, asi to dela spatnou smes, ale to on mi neudela, rikal, ze by to meli prave seridit plynari, protoze pri pridanym plynu uz je i na plyn ta krivka gragu zase spickova, tak jak ma byt, takze to asi opravdu jen seridi, podle me.
On je nejvetsi problem ten, ze to nevykazuje ale vubec zadne znamky, ze by to treba kuckalo, chcipalo, jelo spatne, nebo tak podobne, jezdi to spickove na plyn, o benzinu ani nemluvim, ten je ted tak serizenej, ze to trha asfalt, takhle mi to nejelo ani kdyz jsem to koupil
No jo, podle tohohle se asi plynarum nevyhnes. Pokud to predtim bylo serizeny podle ty spatny lambda sondy, tak je jasny, ze kdyz je tam ted dobra, tak volnobeh nemuze jit spravne, protoze dostava jiny hodnoty.
Napsal: stř kvě 04, 2005 19:14
od Akri
PavelZ píše:Akri píše:PavelZ píše:Akri nez pojedes k plynarum, zkus nejdriv nalit do nadrze nejaky aditivum na cisteni ventilu (umerne k tomu, kolik mas benzinu v nadrzi) a vyjet benzin co nejvic do prazdna a natankovat znova a pak tam dat zase to aditivum. Muze to byt tim, ze uz je nejakej bordel ve vstricich a po prepnuti to muze mit chvili (obzvlast pod malym plynem) chudou smes.
Sam sem se vstrikama na Lanosu udelal svoji zkusenost (kombinace divnyho benzinu a toho, ze sem malo jezdil na benal), ale nastesti mi vymenu udelali v ramci zaruky
. Takze se ted snazim najet tak asi 100 km mesicne na benzin, abych to udrzel v "kondici". Navic netankuju benzinu do nadrze mnoho, aby tam nebyl dlouho, to se mi taky neosvedcilo. Prece jen v nadrzi se srazi vlhkost a cim je tam ten benzin dyl, tim vic vody se do nej dostane a to pak motoru taky nedela moc dobre
(a podle servisaku ani palivovymu cerpadlu).
jasne udelam to, ale jinak uz jsem objednany na utery na diagnostiku, nactou mi a vytisknou tu chybu z jednotky a streda rano jedu na servis k plynarum.
Ono pozor!! Ta lambda byla vadna! Ted na benzin mam spickove hodnoty, rikal, ze to jsou hodnoty noveho vozu, podle tabulek to sedi na setinne cislo, takze problem se vstrikama neni, on rikal, ze to jak startuju na benzin, ono to ani jinak nejde, je vlasne asi prave proto, ale i on mi rekl, ze 2-3 dny v mesici bych jezdit na benzin pro jistotu mel.
Na volnobeh u benzinu to jde ted skvele, i podle gragu, jen ten plyn na volnobeh ne, vypada to, ze to blbe spaluje, asi to dela spatnou smes, ale to on mi neudela, rikal, ze by to meli prave seridit plynari, protoze pri pridanym plynu uz je i na plyn ta krivka gragu zase spickova, tak jak ma byt, takze to asi opravdu jen seridi, podle me.
On je nejvetsi problem ten, ze to nevykazuje ale vubec zadne znamky, ze by to treba kuckalo, chcipalo, jelo spatne, nebo tak podobne, jezdi to spickove na plyn, o benzinu ani nemluvim, ten je ted tak serizenej, ze to trha asfalt, takhle mi to nejelo ani kdyz jsem to koupil
No jo, podle tohohle se asi plynarum nevyhnes. Pokud to predtim bylo serizeny podle ty spatny lambda sondy, tak je jasny, ze kdyz je tam ted dobra, tak volnobeh nemuze jit spravne, protoze dostava jiny hodnoty.
No prave, ale vis co bylo divne? kdyby nezasvitil CHECK, nikdy bych si niceho nevsiml, protoze jak rikam, nebylo poznat, ze by to jezdilo spatne, at na benzin, tak na plyn a seridili mi to asi pred mesicem, jak jsem tady psal o tom servisu na LPG, takze to uz byla asi ta lambda nacnuta, ona blbla jen castecne, ale oni rikali, ze asi u plynovych aut vydrzi o neco min, mam najeto 67 tisic pro pesnost.
Napsal: stř kvě 04, 2005 19:19
od PavelZ
Ja sem na Lanosu najel bez mala 100tkm a bez problemu s lambdou. Takze spis jak kterej kus.
Napsal: stř kvě 04, 2005 19:28
od Akri
Asi jo teda, nuz uz je nova a stala asi 1200kc bez dane:-)
Napsal: stř kvě 04, 2005 22:26
od palikx
Akri píše:palikx píše:Ne je ostra a tak to ma byt.
aha tak to jo.
A jeste neco, kdyz jsem chtel tenhle graf videt i na plyn, tak tam to dela az pri zvysenych otackach, na volnobeh to hlasi asi spatnou smes, ale je zase divny ze na jizde nebo zvuku ci jinych vlastnostech nic neni poznat, jezdi to skvele
no co ja vim tak na plyn to ta lambda nedokaže přesně určit a je proto použit program emulace lambdy.to ma domyslet ty hodnoty ktere nedokaže změřit.a proto to jede OK.Čištění vstřiku ano doporučuji taky,ale nevim jestli je to tvuj problem když maš emise ok.
Napsal: stř kvě 04, 2005 22:31
od Akri
palikx píše:Akri píše:palikx píše:Ne je ostra a tak to ma byt.
aha tak to jo.
A jeste neco, kdyz jsem chtel tenhle graf videt i na plyn, tak tam to dela az pri zvysenych otackach, na volnobeh to hlasi asi spatnou smes, ale je zase divny ze na jizde nebo zvuku ci jinych vlastnostech nic neni poznat, jezdi to skvele
no co ja vim tak na plyn to ta lambda nedokaže přesně určit a je proto použit program emulace lambdy.to ma domyslet ty hodnoty ktere nedokaže změřit.a proto to jede OK.Čištění vstřiku ano doporučuji taky,ale nevim jestli je to tvuj problem když maš emise ok.
takze to nebude na LPG takova krivka jako na BA? ona byla na volnobeh hrozne mala jen takova zubata carka, oproti BA, kde to jezdilo az na to hodnotu 1, krasnej graf, a ja myslel, ze by mela byt stejna.
Napsal: stř kvě 04, 2005 22:39
od palikx
Pravě že uplně stejna neni(teda na volnoběh)v otačkach by ale už měla ukazovat to co na benzin.(nebo aspon hodně podobně)ale ted jsem to tu konečně dočetl a asi by ukazovat měla i na volnoběh.tak uvidíš po znovuseřizení.
Napsal: stř kvě 04, 2005 22:41
od Akri
palikx píše:Pravě že uplně stejna neni(teda na volnoběh)v otačkach by ale už měla ukazovat to co na benzin.(nebo aspon hodně podobně)
Aha, tak to je v poradku!! protoze pri uz i malinko zvetsenych otackach ta krivka je naprosto stejna s benzinovou
aha, tak to diky za info