Stránka 3 z 4
Napsal: pon říj 24, 2005 19:26
od nio
Aby som to uviedol na pravu mieru: netreba generalkovat cele auto, lebo kasna je ok, potrebujem len zgeneralkovat motor a ak ma generalka stat 15 tis, tak to radsej kupim motor z nejakeho zozadu rozbiteho auta a vymenim ho kus za kus... mozno ho nebude ani treba generalkovat, mozno bude treba len prekruzkovat...
a teraz sa vratim k samemu zaciatku: Kolko by stala generalka motora???
Napsal: pon říj 24, 2005 19:43
od Dano
Ved ja som nehovoril o generalke celeho auta. Okrem toho som na koniec s vaznou tvarou povedal co mas urobit. Prekruzkovat a nechat tak. Komplet generalka je draha. Je to spusta materialu a roboty. Pokial len ubyva olej, tak by som skusil prekruzkovat, ale ti by mal povedat niekto skusenejsi ci to vobec staci. Ci netreba aj prevlozkovat. Zober si kolko stoji len vymena tesnenia pod hlavou. Podla mna len robota musi byt 10 000.
Napsal: pon říj 24, 2005 19:44
od ppp
Motor u mojho espera olej nezerie, az sa divim, lebo predoslemu majitelovi namontovali splynovac tam kam nemali a presunuta expanzka rozodrala koleno odvetravajuce klukovku do voka ventilov (16V) takze do motora veselo prudil bordel z cesty. ALe asi sa zastavil este v odvetravacej rure, kde vytvoril olejove blato. Akurat cvakaju dvihatka, ale to sa mozno odstrani vymenou oleja.
Napsal: úte říj 25, 2005 12:41
od Reverend.
Niekedy sa az cudujem
, moj stary Racer mal mozno dobrych 200tkm a olej nezral, tesnenie pod hlavou povodne, pruziny nepraskali, rozvodák skoro 120tkm
a startoval na prvy sup s povodnou baterkou. Eeej, dobre auto to bolo.
Napsal: pát říj 28, 2005 01:14
od petrm
nio píše:Aby som to uviedol na pravu mieru: netreba generalkovat cele auto, lebo kasna je ok, potrebujem len zgeneralkovat motor a ak ma generalka stat 15 tis, tak to radsej kupim motor z nejakeho zozadu rozbiteho auta a vymenim ho kus za kus... mozno ho nebude ani treba generalkovat, mozno bude treba len prekruzkovat...
a teraz sa vratim k samemu zaciatku: Kolko by stala generalka motora???
Tak vyšší spotřeba jde řešit překroužkováním a novýma guferama na ventily vložky se do tohodle motoru nedávají mění se celé písty za abnormální a blok motoru se nechá vyhonovat tedy přebrousit na větší rozměr pístu ale to se dělá jen když je hodně vyběhaný nebo podrápaný zevnitř ale to musí posudit mechanik až když to rozebere jinak stačí nové kroužky a gufera ale i takhle tě ta sranda vyjde na takovejch 15 000 Kč možná víc
Napsal: pát říj 28, 2005 09:15
od Franta P.
Zkus se podívat jestli také ti neteče simerink na klice. poznáš že na spoji motoru s převod. kape olej ze spodu.
Napsal: pát říj 28, 2005 11:00
od nio
Mám taký dojem, že to nebudem riešiť...javí sa mi lacnejšia alternatíva dolievať liter oleja každých 2500 km ako to dať opravovať...
Napsal: pát říj 28, 2005 11:36
od stefan
Konečne si na to došiel. Keď auto ide, nežera oveľa viac ako pred tým
je lacnejšie olej dolievať ako to dať urobiť.
1l oleja cca 200SK.
generalka cca 20000SK.
Pri dolievaní oleja najazdíš za 20000 SK - 200000 km. Pri sporebe 1l oleja
na 2000 km.
Aj tak ti generálka nevydrží 200000km.
Napsal: pát říj 28, 2005 11:42
od Pepe
Kdysi jsem měl na Fiatu psáno v knižce od vozu: Pokud je spotřeba oleje 1 l na 1000 km, je to v normě a motor nepotřebuje opravu
(F850 Special, 52HP, 8500 ot - homolagční série Rally Monte Carlo)
Napsal: pát říj 28, 2005 11:51
od petrm
Jo to byly normy staré dobré časy
ale jinak opravdu litr na 2500 km to není zase tak strašně moc i když by to mohlo být lepší
Napsal: pát říj 28, 2005 12:45
od nio
stefan píše:
1l oleja cca 200SK.
generalka cca 20000SK.
Pri dolievaní oleja najazdíš za 20000 SK - 200000 km. Pri sporebe 1l oleja
na 2000 km.
1l oleja je 380SK. Lejem tam BP Visco 5000 plná syntetika
Ale aj tak je to lacnejšie liať ho tam, ako to dať robiť...
A ak mi afto vydrží ešte 100tis.KM budem rád...
už teraz má nalietané 250tis. km
Napsal: pát říj 28, 2005 13:28
od Tomáš
Norma je 2dc / 1000km /válec . To je u klasiky ( 4- válec) 0,8littru na 1000. Škoda - norma pro rok 2002 , tak to je taky dost , asi se jistěj , kdyby jim to žralo , že je to v normě .
Napsal: pát říj 28, 2005 13:35
od petrm
Tak si to spočítej za 15 000 od prohlídky k prohlídce to dělá krásnejch 12 litrů oleje na dolévání to docela ujde né ale že ta norma stále platí vím
takže když máš problém a narazíš na vola technika máš problém
Napsal: pát říj 28, 2005 17:41
od nio
myslíte, že má v mojom prípade zmysel vymienať olej???
veď za 15 tis. km ho tam nalejem cca 6 litrov, to je takmer 1,5 nasobok ako sa tam nalieva pri výmene...
Napsal: pát říj 28, 2005 18:30
od Pepe
Vzhledem k tomu, ža na Nexii se má měnit po 10 000 km a ty ho chceš měnit po 15kkm, je to s tím doléváním ok.
BTW: směrodatnej je výrobce motoru a ne oleje