Re: Neprošlo emisema
Napsal: sob dub 29, 2017 14:09
Treba POCHOPIŤ akým systémom je riadený manažment motora /programy v ECU /
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.
Po 1. výmena snímača polohy vačky, NEVYRIEŠI vobec NIČ .
snímač polohy vačky nemože zlyhať , a je až 3-tí v poradí, ktorý určuje ECU motora
Prvý signál aby sa dalo vobec naštartovať ,prichádza od snímača KĽUKY /crankshaft position sensor/
signal od vačky potrebuje len kvoli tomu aby ECU vedelo "hodiť" iskru na ten valec ktorý ma práve odpáliť..
Teda podĺa mojho pozorovania,ked som ODPOJIL oba snímače vačkového hriadeľa od konektorov a skúšal štartovať.. motor točil asi o 2 sec dlhšie ale NAŠTARTOVAL a plynule sa rozbehol,
možu zato "NATVRDO" napísané MAPY v ECU motora,podľa ktorých ide motor v STUDENOM stave,dokiaľ teplota na lambda sensoroch nedosiahne aspoň 500°C, POTOM sa pripojí riadenie emisií, prostredníctvom LAMBDA sond č.1 a č.2
Odchylky od predpísaného stechiometrického pomeru paliva a vzduchu sa v adaptačnej pamäti ECU dočasne zapíšu ako FUEL TRIM ,
určitou percentualnou hodnotou, ktorú ukáže diagnostika,
ak by niekto chcel vedieť viac,čo je "fuel trim" nech to hodí do Googlu..
Životnosť 4-kablikovych lambda sond je cca 100 000 miles, teda 160 000 km, ked chcete mať istotu,že lambda sondy pracujú, diagnostikujte ich , alebo ich VYMEŇTE pred dosiahnutím tohto limitu, kriticka hodnota je už dosiahnutie cca 120 000 km, učinnosť lambda sondy sa potom ZNIŽUJE až k uplnej nefunkčnosti. (!)
Teda beh motora je PODRIADENÝ emisným hodnotám,ktoré STRÁŽI ECU , teda RJ motora RIADI beh motora v predpísaných emisných hodnotách CEZ natáčanie vyfukového a v určitej obmedzenej miere
aj nasavacieho vačkoveho hriadeľa,
system VVTi cez hydrauliku aktuatorov dokáže NATAČAŤ celým vyfukovym aj sacím vačkovým hriadeľom, za účelom posuvania času otvorenia sacích aj vyf.ventilov
za učelom dosiahnutia OPTIMALNEHO behu motora,čo sa týka vypúšťania emisií
a aj vykonu a momentalnej spotreby paliva.
To je zakladna informacia k pochopeniu fungovaniu behu a riadenia motora !
Teda ak chceme ovplyvniť tento system, možeme tak urobiť cez výmenu aktuatora /aktuatorov/ vačkových hriadeľov,ďalej vymenou solenoidov ktoré ovládajú prietok oleja v aktuatoroch,
ďalej nesmie tam byť "misfire" teda zap.sviečky a zap.cievky musia byť v bezchybnom stave,
a po všetkých tých vymenach musíme vymazať adaptačnú pamäť ECU, odpojením akumulatora a
naslednou nepretržitou jazdou ,najlepšie v diaľničnom režime ,
aby si ECU načitala a adaptovala sa na zmenené hodnoty, a tym pádom VYTESNILA z adaptačnej pamäte chybné hodnoty.
Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora.
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.
Po 1. výmena snímača polohy vačky, NEVYRIEŠI vobec NIČ .
snímač polohy vačky nemože zlyhať , a je až 3-tí v poradí, ktorý určuje ECU motora
Prvý signál aby sa dalo vobec naštartovať ,prichádza od snímača KĽUKY /crankshaft position sensor/
signal od vačky potrebuje len kvoli tomu aby ECU vedelo "hodiť" iskru na ten valec ktorý ma práve odpáliť..
Teda podĺa mojho pozorovania,ked som ODPOJIL oba snímače vačkového hriadeľa od konektorov a skúšal štartovať.. motor točil asi o 2 sec dlhšie ale NAŠTARTOVAL a plynule sa rozbehol,
možu zato "NATVRDO" napísané MAPY v ECU motora,podľa ktorých ide motor v STUDENOM stave,dokiaľ teplota na lambda sensoroch nedosiahne aspoň 500°C, POTOM sa pripojí riadenie emisií, prostredníctvom LAMBDA sond č.1 a č.2
Odchylky od predpísaného stechiometrického pomeru paliva a vzduchu sa v adaptačnej pamäti ECU dočasne zapíšu ako FUEL TRIM ,
určitou percentualnou hodnotou, ktorú ukáže diagnostika,
ak by niekto chcel vedieť viac,čo je "fuel trim" nech to hodí do Googlu..
Životnosť 4-kablikovych lambda sond je cca 100 000 miles, teda 160 000 km, ked chcete mať istotu,že lambda sondy pracujú, diagnostikujte ich , alebo ich VYMEŇTE pred dosiahnutím tohto limitu, kriticka hodnota je už dosiahnutie cca 120 000 km, učinnosť lambda sondy sa potom ZNIŽUJE až k uplnej nefunkčnosti. (!)
Teda beh motora je PODRIADENÝ emisným hodnotám,ktoré STRÁŽI ECU , teda RJ motora RIADI beh motora v predpísaných emisných hodnotách CEZ natáčanie vyfukového a v určitej obmedzenej miere
aj nasavacieho vačkoveho hriadeľa,
system VVTi cez hydrauliku aktuatorov dokáže NATAČAŤ celým vyfukovym aj sacím vačkovým hriadeľom, za účelom posuvania času otvorenia sacích aj vyf.ventilov
za učelom dosiahnutia OPTIMALNEHO behu motora,čo sa týka vypúšťania emisií
a aj vykonu a momentalnej spotreby paliva.
To je zakladna informacia k pochopeniu fungovaniu behu a riadenia motora !
Teda ak chceme ovplyvniť tento system, možeme tak urobiť cez výmenu aktuatora /aktuatorov/ vačkových hriadeľov,ďalej vymenou solenoidov ktoré ovládajú prietok oleja v aktuatoroch,
ďalej nesmie tam byť "misfire" teda zap.sviečky a zap.cievky musia byť v bezchybnom stave,
a po všetkých tých vymenach musíme vymazať adaptačnú pamäť ECU, odpojením akumulatora a
naslednou nepretržitou jazdou ,najlepšie v diaľničnom režime ,
aby si ECU načitala a adaptovala sa na zmenené hodnoty, a tym pádom VYTESNILA z adaptačnej pamäte chybné hodnoty.
Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora.