Stránka 3 z 3

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: ned lis 27, 2016 13:32
od mzprx
Urcite bol ten motor benzinovy ??? V benzinovom motore nieje dovod na taky bordel v oleji, ledaze by boli v prdeli piestne kruzky. Myslim, ze pokial ide o neposkodeny atmosfericky benzinovy motor nieje ziaden dovod mat taky bordel v motore. Z coho by tie usadeniny pochadzali ?

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: ned lis 27, 2016 21:41
od Richard
Kdysi tady tuším Palikx nebo Pertm dali fotku jak vypadal motor Matýska u kterýho se nějak pozapomělo na výměny oleje..... mates je benzín a vypadalo to dost podobně
Jinak co to je za Audinu nevím, ale filtry opravdu moc nevydrží a po 15-20 tis. už jdou jen obtokem, tedy olej se nefiltruje a o to rychleji se to zhoršuje, pak se zapečou kroužky a je hotovo.....

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: stř lis 30, 2016 15:10
od lukino60
Na automate možem počas jazdy prehadzovat medzi stupňami D-4-2? Je to bezpečné?

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: stř lis 30, 2016 15:19
od Laco71
lukino60 píše:Na automate možem počas jazdy prehadzovat medzi stupňami D-4-2? Je to bezpečné?
POČAS jazdy NESMIEŠ prehadzovať !

Len ked ZASTAVÍŠ a stojiš na brzde ,VTEDY MOŽEŠ prehadzovať a MYKAŤ pákou ako len chceš!

Ked zvoliš "D" a rozideš sa už to musiš tak nechať . :idea:

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: stř lis 30, 2016 15:27
od lukino60
Viem že sa neodporúča napríklad medzi D a N... ale tá možnosť medzi 4 a 2? Na čo by to tam potom bolo to je v podstate nevyužiteľné radiť iba do rýchlosti 2..

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: stř lis 30, 2016 20:54
od Honza K.
Jakékoliv ruční řazení zkracuje životnost automatu. Je o tom dost článků na internetu. Dát D a nestarat se...
Možné ruční řazení mezi rychlostmi je, mimořádně výjimečně to převodovce neublíží, ale nepoužívat to pravidelně.... A není žádný důvod, řadí se plynem, při prudším sešlápnutí automat podřadí sám od sebe.

Ta možnost ručního podřazení tam musí být z legislativních a bezpečnostních důvodů, v případě selhání brzd lze ručním podřazením zpomalit auto. A v takovém případě opravdu nikdo neřeší opotřebení převodovky.

Kámoš si ručním řazením zrušil převodovku u Lexusu, po 100 tis. km byla na odpis. Byl snad jediný v republice, aspoň mu to tvrdili v servisu.

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: stř lis 30, 2016 22:51
od Richard
Existuje mnoho rad jak na automat, já mám automat asi půl roku a řídím se zhruba tímto:
z P zvolit rychlost co nejrychleji tedy přesunout do D nebo R když to šoupeš pomalu převodovka stačí řadit a každé řazení snižuje životnost a navíc při pomalém pohybu z P do D to dělá zbytečně
vždy zastav poctivě když budeš měnit směr dozadu-dopředu tedy D-R !!!
zařadit N můžeš kdykoli ale řadit z N na D za jízdy se nemá, tedy ve 130 z kopce vyřadíš a pod kopcem tam dáš zas D - to je blbě a hodně to namáhá převodovku..... když víš že třeba dojíždíš ke koloně a tam budeš stát, tak klidně dej N a doplachti tam, ale D dávat pak jen nastojáka !
no a je dobré při rozjezdech zachovávat se takto: zařadíš D a jakmile se auto zařadí a začne se pohybovat přidáš plyn. Rozjezdy pod plynem s tím že na N přidáš plyn a v otáčkách tam vrazíš D nedělá dobrotu
Prostě je to o pohodě a tu ti automat dá. Já na hlavní kulise mám jen P-R-N-D a pokud páku odkloním od sebe mám tam jen sekveční řazení 6 stupňů. To je dobrý používat např. pro brzdění motorem, nebo abys omezil zbytečné řazení - příklad pojedeš pomalu do kopce a automat bude co 50 m řadit 2 a 3 a zpět, dáš to tedy na manuál a navolíš např.2 a na ní jedeš celej kopec a ušetříš třeba 20 zbytečných řazení....
Ten model co je v EPICE neznám a tu možnost 2 a 4 nemám, ale mám pocit, že když dáš tu 2 bude řadit automat jen do 2 , tedy nebude dávat 3 a 4 např. ve městě, ale chce to projít servery s opravnami automatů a tam se dočteš víc...

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: čtv pro 01, 2016 06:26
od xwing
Prepacte, ze sa Vam tu ako laik miesam do odbornej diskusie, ale vzdy ma zaujimalo co znamena to pismenko "D"
Predpokladam ze N je neutral a R bude asi zpatecka (revers)
Nikdy som realne nesedel v aute s automatickou prevodovkou.
Kedze hravam hru Euro Truck Simulator 2, tam tiez tahace radia v normalnej prevadzke rychlosti od D5 az po D12 ;-)
Vopred vdaka za vysvetlenie pismenka D ;-)

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: čtv pro 01, 2016 07:56
od honza72
D = drive ve smyslu "jízda" nebo "jet"

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: čtv pro 01, 2016 08:36
od xwing
Vdaka za vysvetlenie
:PP:

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: čtv pro 01, 2016 09:01
od Richard
Co se týká označení tak P = parking v tomto stavu se převodovka mechanicky zablokuje (něco se vrazí mezi zuby) ale nesmí se tato blokace používat jako ruční brzda. Prostě vždy použít ručku !
N=neutrál zde auto nepopojíždí a v této poloze se dá na omezenou vzdálenost i vléct např. na laně na tyči. Při tom vlečení pokud nejde motor tak nejde ani čerpadlo oleje v automatu, tedy převodovka nemaže!!!! :!: N použiješ např. při stání u závor je lepší dát N abys nemusel furt stát na brzdě
R= reverse tedy zpátečka
D= drive jízda dopředu v automatickém režimu
Samozřejmě hovořím o klasické převodovce s měničem, s dvojspojkou je to podobné ale princip je jiný.

Když jsem prodával auta a někdo se ptal na automat, říkával jsem zhruba toto: lidé kteří automat mají už nechtějí nic jiného, lidé kteří jezdí s manuálem zas tvrdí že automat nikdy - dokud si ho nevyzkouší... jako např. já. Nyní vím že jsem těm lidem nelhal. A zvýšení spotřeby? Ano cca ,05-1 l , ale třeba ve městě se paradoxně může spotřeba i snížit oproti manuálu. ani při dálniční jízdě není spotřeba o moc větší, měnič se zablokuje- přemostí a přenos je již bez "prokluzu" tedy spotřebu jen zvyšuje to olejové čerpadlo v převodovce
S tou spotřebou to není až tak dramatické. Já např. s tím mým "prckem" co váží prázdný 2,3 tuny a je 4x4 jezdím v rámci předpisů tedy silnice do cca 110 dálnice 130, město dodržuji, vše dle GPS a spotřebou se vejdu bez problémů do 9 litrů nafty. Motor mám 3,0 V6 240k 450Nm. Syn má 2,0 Santu 4x4 s manuálem a jezdí mezi 7 a 8.

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: čtv pro 01, 2016 11:00
od lukino60
Super, užitočné informácie. Každopádne ja ako nastartujem dám D a až keď dorazím do cieľa vyraďujem do P. Na križovatkách stojím radšej na brzde, niekde som čítal že je to lepšie.

Čo sa týka tých stupňov 4 a 2... nejde čisto o elektronickú záležitosť? RJ obmedzí radenie do vyšších stupňov tým pádom do prevodovky s tým nezasahujem? Chápem to zle?

Re: Chevrolet Epica 2.0 automat benzín kúpiť ano/nie?

Napsal: čtv pro 01, 2016 12:50
od Richard
Přesně nevím, ale ta 2 by měla znamenat že nebude automat řadit výš než na 2.... a ta 4 by zase měla znamenat, že nebude řadit směrem dolů např. na dálnici a pojede furt na nejvyšší stupeň, ale stejně tak je možný i to že bude řadit jen do 4. Myslím že v epice je automat s 5 stupni, ale zas se někdy tou 5 nazývá to uzavření měniče, tak fakt nevím. S Epicou jsem najel asi 50km celkem a fakt jsem dal D a nic jsem nezkoumal..... Určitě bys měl prohlédnout návod, dokonce myslím, že je i v češtině dostupný na stránkách Chevroletu zdarma, což nebývá obvyklé u jiných značek.
A myslím, že přesunem z D do 2 nebo 4 za jízdy nic špatnýho převodovce neuděláš ona má řídící jednotku a ta zajistí, že nesmyslný příkaz se prostě neprovede, stejně tak i přesun z 2 nebo 4 do D by měl být za jízdy dostupný a bezproblémový....
já mám automat se 6 stupni, ale podle otáčkoměru je jich snad i víc, protože tuším že 4+5+6 si blokuje měnič, tedy jedeš třeba na 4 50km a máš tam třeba 1600 ot. a když se zablokuje měnič najednou máš jen 1500 ot a furt 4, jen bez prokluzu.... stejně tak je to i na 5 a 6. Na 6 mě točí motor na dálnici při GPS 130 cca 2200 ot.