Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Napsal: čtv bře 09, 2017 13:10
Laco71,
možnost pokračovat v této diskuzi je Ti samozřejmě přána
Ano, pochopil jsi to správně. Nevím jistě, jestli i v mém případě bude právě výměna těch 2 řemenic klíčovou pro vyřešení mého problému hlučného klepání a opakovaně se rozsvěcující kontrolky motoru, ale selským rozumem a čtení několika desítek příspěvků jsem dospěl právě k tomuto důvodu a myslím si, že to bude ono.
Uvidím po výměně.
Víš, nemyslím to opravdu špatně, nic proti tobě nemám, ale trochu si dovolím dát Ti malou přátelskou radu:
Nesnaž se za každou cenu poradit komukoliv, koho potkáš a přenech raději odbornou práci lidem, kteří tomu opravdu rozumí.
Nedovoluji si soudit Tvoje dovednosti, to v žádném případě, ale podle toho, co tu píšeš mi připadá, že bys možná měl trochu zkrotit svoje ego a přiznat si, že pokud máš s něčím problém, měl bys to raději nechat na odborníkovi.
Jak jsem psal já, také jsem (dokonce přímo) vyučený automechanik a vzhledem k tomu, že jsem schopen odhadnout své dovednosti a "garážové" možnosti, přesto svěřuji své auto lidem, kteří nejen ví co dělají, ale také mají potřebné vybavení.
Teď k Tvému postupu:
Pracuji ve výrobní automotive firmě, takže mi můžeš věřit, že o tom, co budu psát dále, něco vím.
Starý řemen (rozvodový) POKUD SE NEPLETU se dostává ven tak, že se vyosí excentrická napínací kladka řemene a ten pak prakticky sám sklouzne dolů z řemenic vaček atd.
Dále, k tomu povolování a utahování - ano, v povolování řemenic rázovým utahovákem nevidím z mého laického pohledu žádný problém.
Problém (A TO VELKÝ) vidím ale v tom utahování. Pokud totiž šrouby utáhneš "na krev" rázovým utahovákem, tak je pak velká pravděpodobnost, že se ten šroub v blízké budoucnosti "ustřihne" a auto se ti pak prostě "potká". (kolize ventilů a pístů) Ale dělej jak myslíš. Jen je mi líto toho člověka, který po tobě koupí auto a na první vyjížďce se mu to stane.
Co se týká toho povolování a fabriky - víš, ono v tom jsou smíchané 2 věci:
1) ve fabrice opravdu používají rázový utahovák, ALE TEN MÁ V SOBĚ ZABUDOVANÝ MOMENTOVÝ KLÍČ, respektive je nastaven na přesný utahovací moment a používá se VÝHRADNĚ JEN A POUZE PRO UTAŽENÍ TOHOTO (TĚCHTO) KONKRÉTNÍCH ŠROUBŮ! NIČEHO JINÉHO!!!
2) důvod, proč jsi nemohl povolit řemenice je ten, že šrouby řemenic jsou "namočeny" do kapaliny, které se říká "zajišťovač" šroubů (nebo tak nějak, nejsem odborník), a tato kapalina slouží právě k tomu, aby nešly šrouby povolit. Tak se to dělá a tak je to správně. To ale neznamená, že při šroubování použili rázový utahovák "na krev".
Pokud máš i Ty, rázový utahovák, který má v sobě momentový klíč a nastavil jsi na tomto momenťáku správnou hodnotu krouticího momentu pro každý šroub zvlášť, pak se Ti z celého srdce OMLOUVÁM a beru své komentáře zpět!
JDR McLAREN
Děkuji!!!
možnost pokračovat v této diskuzi je Ti samozřejmě přána
Ano, pochopil jsi to správně. Nevím jistě, jestli i v mém případě bude právě výměna těch 2 řemenic klíčovou pro vyřešení mého problému hlučného klepání a opakovaně se rozsvěcující kontrolky motoru, ale selským rozumem a čtení několika desítek příspěvků jsem dospěl právě k tomuto důvodu a myslím si, že to bude ono.
Uvidím po výměně.
Víš, nemyslím to opravdu špatně, nic proti tobě nemám, ale trochu si dovolím dát Ti malou přátelskou radu:
Nesnaž se za každou cenu poradit komukoliv, koho potkáš a přenech raději odbornou práci lidem, kteří tomu opravdu rozumí.
Nedovoluji si soudit Tvoje dovednosti, to v žádném případě, ale podle toho, co tu píšeš mi připadá, že bys možná měl trochu zkrotit svoje ego a přiznat si, že pokud máš s něčím problém, měl bys to raději nechat na odborníkovi.
Jak jsem psal já, také jsem (dokonce přímo) vyučený automechanik a vzhledem k tomu, že jsem schopen odhadnout své dovednosti a "garážové" možnosti, přesto svěřuji své auto lidem, kteří nejen ví co dělají, ale také mají potřebné vybavení.
Teď k Tvému postupu:
Pracuji ve výrobní automotive firmě, takže mi můžeš věřit, že o tom, co budu psát dále, něco vím.
Starý řemen (rozvodový) POKUD SE NEPLETU se dostává ven tak, že se vyosí excentrická napínací kladka řemene a ten pak prakticky sám sklouzne dolů z řemenic vaček atd.
Dále, k tomu povolování a utahování - ano, v povolování řemenic rázovým utahovákem nevidím z mého laického pohledu žádný problém.
Problém (A TO VELKÝ) vidím ale v tom utahování. Pokud totiž šrouby utáhneš "na krev" rázovým utahovákem, tak je pak velká pravděpodobnost, že se ten šroub v blízké budoucnosti "ustřihne" a auto se ti pak prostě "potká". (kolize ventilů a pístů) Ale dělej jak myslíš. Jen je mi líto toho člověka, který po tobě koupí auto a na první vyjížďce se mu to stane.
Co se týká toho povolování a fabriky - víš, ono v tom jsou smíchané 2 věci:
1) ve fabrice opravdu používají rázový utahovák, ALE TEN MÁ V SOBĚ ZABUDOVANÝ MOMENTOVÝ KLÍČ, respektive je nastaven na přesný utahovací moment a používá se VÝHRADNĚ JEN A POUZE PRO UTAŽENÍ TOHOTO (TĚCHTO) KONKRÉTNÍCH ŠROUBŮ! NIČEHO JINÉHO!!!
2) důvod, proč jsi nemohl povolit řemenice je ten, že šrouby řemenic jsou "namočeny" do kapaliny, které se říká "zajišťovač" šroubů (nebo tak nějak, nejsem odborník), a tato kapalina slouží právě k tomu, aby nešly šrouby povolit. Tak se to dělá a tak je to správně. To ale neznamená, že při šroubování použili rázový utahovák "na krev".
Pokud máš i Ty, rázový utahovák, který má v sobě momentový klíč a nastavil jsi na tomto momenťáku správnou hodnotu krouticího momentu pro každý šroub zvlášť, pak se Ti z celého srdce OMLOUVÁM a beru své komentáře zpět!
JDR McLAREN
Děkuji!!!