Stránka 3 z 3
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte kvě 05, 2015 18:43
od Richard
Tak aby jste se nehádali zbytečně, tak jsem fotnul stránku s olejema mé Nubiry (1998)
Bohužel můj kousek je ze Švýcarska tak je to francouzsky, ale pokud použijete olej API SH a vyšší (tedy SJ, SL, SN) neuděláte žádnou chybu.
Viskozity tam můžete nalejt jaký chcete W 5,10,15,20 a teplou viskozitu 30,40,50 dokonce můžete použít třeba jednorozsahový olej SAE 30
Tyhle motory 2,0 16V X 20SED s EURO2 se dávaly do Nubiry, Leganzy, Tacumy (modifikace T 20SED - EURO3)
ale jsou i v OPLECH Vectra atd. výrobce je Australský HOLDEN
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte kvě 05, 2015 20:04
od Petr S.
Hanzy píše:Jasně ale tady mluvím k Leganze kterou jsem měl a tam radil mechanik co ty motory zná že ideální origo 5w30 a myslím byl v návodu k obsluze i u Evandy tam je stejný motor...
Přesně ty jsem myslel jako univerzály od různých výrobců olejů to platí o všem každý si tam něco napasuje ale taky v tom někdy mívají pěkný bordel a ne jen v olejích...
V knížce od Leganzy je olej 5W30 a Dexos 2,je nástupce oleje GM 5W30. Je zvláštní,že Hanzy to tam lil,já to tam leju,můj známý to doporučuje,Palikx to doporučuje a oba se shodli na tom,že ten motor je v super stavu a že 10W40 do toho nepatří. Richarde,náš motor je od Holdenu,ale v Oplech je Opel,nebo Isuzu,tam Holden není. Ono je to uplně stejné,liší se to v pár detailech.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte kvě 05, 2015 21:15
od conpet
Já už to prostě musím napsat , už to nemůžu dál číst , názvy (čísla) oleju jsou víceméně marketing pro lepší prodejnost prémiových olejů v jiných obalech , než BĚŽNÝ kvalitativně srovnatelný olej. Proč prodávat litr za 100 když ho zabalí do blejskavý lahve a označí jinak a dostanou za něj 200 ? Pokud olej splňuje specifikaci pro daný motor , je skoro jedno jaký má číslo. Podstatný je , aby tam olej byl a byl čistej . V rafinérce uvařej olej a začnou stáčet , pak jen mění etikety podle toho kdo si objedná za jakou cenu. Používejte trochu selskýho rozumu. tak a teď do mě
ps : Slováci prohrávají 0:1
to je překvapení
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: úte kvě 05, 2015 23:21
od LordMMX
vyhrali sme 3:1 ...
mam knihu jak na to - daewoo nexia ... tie oleje sedia aj pre nexiu presne ako sú na fotke vyššie...
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: stř kvě 06, 2015 09:54
od Richard
že vždy diskuse o mazání vyvolá tolik emocí..... základové oleje dělá jen pár rafinerií tedy je velká pravděpodobnost, že základ každého oleje bude dost podobný, pak se v "domovské rafinerii" do základového oleje domíchá zbytek jako je syntetická složka a aditiva - ty má každý velký výrobce "své" ale v podstatě hodně podobné (protože požadavky na mazání všech motorů jsou taky skoro stejné) takže je vlastně jedno co tam dáte...... dnes kouzelná formulka 5W30 se používá jen kvůli "pseudo úspoře paliva"..... tím že je řidší za tepla spotřebuje motor na mazání o něco menší energii ale dle mě je to těžko měřitelný a může to dosáhnou třeba jen 0,1 l na 100km ale když prostudujete ten výše nafocený list doporučuje se 5W30 jen do teploty 10°C i když třeba jednorozsahový olej SAE30 je použitelný až do 30°C
Takže lejte tam každej to na co je zvyklý a žádná volba nemůže motoru uškodit pokud se bude olej v předepsaných intervalech měnit......
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: stř kvě 06, 2015 20:42
od Petr S.
Richard píše:že vždy diskuse o mazání vyvolá tolik emocí..... základové oleje dělá jen pár rafinerií tedy je velká pravděpodobnost, že základ každého oleje bude dost podobný, pak se v "domovské rafinerii" do základového oleje domíchá zbytek jako je syntetická složka a aditiva - ty má každý velký výrobce "své" ale v podstatě hodně podobné (protože požadavky na mazání všech motorů jsou taky skoro stejné) takže je vlastně jedno co tam dáte...... dnes kouzelná formulka 5W30 se používá jen kvůli "pseudo úspoře paliva"..... tím že je řidší za tepla spotřebuje motor na mazání o něco menší energii ale dle mě je to těžko měřitelný a může to dosáhnou třeba jen 0,1 l na 100km ale když prostudujete ten výše nafocený list doporučuje se 5W30 jen do teploty 10°C i když třeba jednorozsahový olej SAE30 je použitelný až do 30°C
Takže lejte tam každej to na co je zvyklý a žádná volba nemůže motoru uškodit pokud se bude olej v předepsaných intervalech měnit......
Tak a je po debatě.
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: stř kvě 06, 2015 22:14
od Hanzy
Hovno jak jsem koupil Leganzu nevedel jsem co tam bylo dal jsem 10w40 a byl o hodně hlučnější při startu hydrostelu než pak origo a to mi potvrdil i Pavel mistr těchto vozu a pozdravujte ho:)
Re: červená kontrolka oleja
Napsal: čtv kvě 07, 2015 19:51
od Petr S.
Hanzy píše:Hovno jak jsem koupil Leganzu nevedel jsem co tam bylo dal jsem 10w40 a byl o hodně hlučnější při startu hydrostelu než pak origo a to mi potvrdil i Pavel mistr těchto vozu a pozdravujte ho:)
Když jsem ji od tebe koupil,lil jsi tam 5W30 Dexos2,tak já v tom pokračuju. A moc ji to chutná,vrčí jak za mlada a to už má 238800.