No viděl bych to jako takový "teoretický" názor. Myslím, že 400tis na autě bez závady nebylo možné ani v době Octavií I TDi, mám řadu známých, co to dodnes vlastní a opravdu věk a únava materiálů dělá svoje - od různých kladek, věcí v klimatizaci, přes řízení, věci na podvozku, homokineťáky, ložiska kol apod. - prostě kazí se samozřejmě vše.
Navíc je vše o tom kterém kusu, existuje spousta statistik, které auto je méně "kazivé" a které více, řada z nich nemá pro českého řidiče žádnou rozumnou vypovídací schopnost (např. TÜV report zohledňuje závady, které najde na vozidlech při prohlídce TÜV jako špatně svítící světla apod., ale to, že mezitím 2x odešlo turbo a 1x vstřiky, bylo potřeba udělat podvozek apod. tam opravdu nenajdete)
Z pohledu spolehlivosti je asi nejlepší kupovat věci bez hromady elektronických jednotek (ale když já mám tak rád tu "výbavu"), s atmosferickým benzínem (ale nejede to), s relativně nižší cenou (bude nízká absolutní ztráta hodnoty bez ohledu na poměr k ceně).
Velké společnosti opravdu mění auta max u 150tis km, což mi přijde jako čas, dokdy se dá vydržet bez větších servisních zákroků u normálního auta a pak buď investovat pár tisíc / desítek tisíc a doufat, že nic dalšího nepřijde, nebo nové.
Z našich aut to vypadá, že Orlando s 1.8 benzínem poměrně v pohodě najede 100tis km a pak se uvidí