Laco71 píše:Orlando si v meste cucne 10-11 litrov... tak to musí byť už AGRESÍVNA JAZDA...
Ked som nemal LPG a jazdil som LEN na BENZIN , tak dlhodoba priemerka spotreby bola 7,3 L
ak som jazdil s ľahkou nohou predpisovo po okreskách tak aj 6,8
V meste som nameral tak 8,5 až 8,8 no nikdy nie 10-11 lebo aj pri jazdení v meste nemusíš stale len zrychľovať,možeš aj držať konštantnu rychlosť (na obchvate) alebo isť z nulovou spotrebou dole kopcom, to všetko sa započítava do priemernej spotreby po meste
Laco, Laco, čo si ty vedma, keď tu drístaš o agresívnej jazde.
máš kryštáľovú guľu, keď vieš ako jazdím?
Laco71 píše:
PREBOHA !
Vysoké prevádzkové náklady ??? AKÉ ? Skus vymenovať.
Petože ide o vozidlo vyrobené mimo Europy,tak je vyššia cena poistky, AKEJ poistky ?? Zákonnej, havarijnej ??
Ja by som povedal,že cena poistky , ak si myslel zákonnej ,sa odvíja od kubatury a vykonu motora, nie od toho kde bolo vyrobené...
Kratky servisny interval ??? Vymena oleja a predražené náhradné diely ??
BLUZNIŠ ??
Kto Ti kaže ŽIVIŤ autorizáky ???
V dnešnej dobe,ked sa dá zohnať všetko do 3 dni, hovoriť o nejakej nedostupnosti náhradných dielov ???
ACH , JAJ !
Zdá sa, že si si nevšimol, že som ich vymenoval, tak zopakujem
1) vysoká spotreba subjektívna vec vo viacerých vláknach som o tom písal stačí pohľadať. Ale teda poďme k číslam - model príklad Verso vs Orlando pri nájazde 30 000 km (toľko mám teraz najazdené) deklarovaná priemerná spotreba 6,6 vs 7,3 l/100 km náklady na benzín pri cene 1,5 eur/l = 2970 EUR vs 3285 EUR ak počítam dobre rozdiel v prospech Versa 315 EUR pri nájazde 30000km
2) poistka myslel som havarijnú - to že poisťovne majú rôzne kritériá nie je to len otázka výkonu či objemu motora, ale stretol som sa minimálne v jednej poisťovni že mali príplatok ku havarijnej poistke ak vozidlo bol vyrobené mimo EU. To že o tom nevieš neznamená, že to nie je. Ak si dobre pamätám rozdiel v cene HP medzi Orlandom a Renaulom Scenic bol v tom čase 320 vs 280 EUR.
3) tak krátky servisný interval má asi len chevrolet. servisný interval je 15000 km alebo 1 rok . Ak najazdíš 30 tis. km ročne ideš zbytočne 2x ročne na SP a výmenu oleja takže si pripočítaj 200 - 250 EUR
4) ceny náhradných dielov tak tu mám zatiaľ len dve skúsenosti - zadný stierač za cca 80 Eur v autorizovanom servise alebo 35EUR od nezávislého predajcu cena v oboch prípadoch nepotrebuje komentár. Keď som sa posťažoval na cenu stierača u nezávislého predajcu stačila mi odpoveď, že to je chevrolet málo rozšírená značka a takmer žiadny alternatívny výrobcovia dielov.
To nechci ani vedieť čo mi povedali v autorizovanom servise, keď za cenu peľového filtra pýtali 45 EUR pri poslednej prehliadke hoci doteraz účtovali od 25 do 29 EUR, odpoveď vraj cena je preto vyššia, že chevrolet odchádza z trhu. Nepochybujem o tom, že servis zneužil a bude zneužívať túto situáciu, čo pre nás majiteľov chevy nie je dobrá správa
suma sumárum vyššie prevádzkové náklady odhadujem 550 - 600 EUR pri ročnom nájazde 30000 km reálne však to bude ešte väčšíí rozdiel