357 píše:
PS: Já bych za ojetý Orlando určitě víc jak 200 nedal. Podle mně si ho kupovaly převážně dvě skupiny lidí. Tatíci, co potřebovali velkou káru a měli hluboko do kapsy. Ti si ho ale, budou chtít nechat co nejdýl, a zbavili se ho možná jen díky panice v souvislosti s ukončením prodeje. Druhá skupina jsou ti, kteří k fleetové slevě ještě odečetli dépéháčko a dostali se s cenou pod 300, tři roky mu dávali na prdel a teď budou chtít všecky prachy zpátky, aby si za ně koupili novou hračku...
No trocha pravdy tam být může...
Spousta lidí se bojí že nyní, po záruce, to nebudou mít jak servisovat (v souvislosti s ukončením působení Chevroletu). Proto se to snaží prodat právě dokud mají ty auta slušnou cenu, tedy kolem 300tis (nezajímá mě jestli 270 nebo 330).
Fleet a DPH - to je druhá část, pokud existuje pocit, že auto koupím bez DPH a následně ho tedy můžu bez DPH prodat tak tak to není - tedy pokud někdo koupil pro zjednodušení cca za 360 vč. DPH, bez DPH to bylo 300, 60tis stát na DPH vrátil - a nyní prodává za 300 vč. DPH, musí odvést DPH z prodejní ceny, tedy cca 248 tis je to bez DPH, 52 je DPH které musí odvést státu. Jediné co ušetřil (myslím že před 3 lety zrovna ještě byly odpisy na 3 roky (bylo tam nějaké přechodné období), tak "ušetřil" daň z odpisů (pokud byl v zisku). Z částky 248 ale musí odvést daň z příjmů
takže 0 od 0 pojde...
Jen soupis
300 kupní cena bez DPH
360 uhrazeno hotově při koupi
60 DPH 20% stát vrátil do 1 měsíce od podání příznání DPH
za 3 roky odpis 300tis, ušetřená daň cca 20% pokud jsem v zisku - tedy za 3 roky jsem ušetřl na dani cca 60tis
248 prodejní cena bez DPH
300 dostanu hotově při prodeji
52 odvedu státu na DPH (21%)
z 248 odvedu dań z příjmů (počítal jsem 20% tak u toho zůstanu jinak dnes 19%) takže 50 tis
Kde je rozdíl mezi soukr a firemním?
Jako firma mám rozdíl v DPH - tedy těch 8tis a rozdíl mezi odpisem a daní z příjmů tedy 10tis - celkový "výnos" 18tis...
Pro všechny rýpaly - neřeším silniční daň, palivo, opravy atd.
Jen dodávám, že z mého pohledu je Orlando auto, které si úplně neuvěřitelně drží hodnotu - právě proto, že se prodávaly benzíny s navi a LTZ kolem 360-400tis a po třech letech se prodávají kolem 270-330tis (zase neřešme kolik je to úplně přesně) tak mi přijde, že ztráta těch cca 100tis, tedy cca 25% je za 3 roky skoro nepochopitelná (porovnejme s jakoukoliv jinou značkou nebo modelem).