Stránka 3 z 6

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: ned lis 24, 2013 11:12
od mzprx
A vsimol si si, ze za tymi lietadlami uz skoro zmizli tie cierne kudoly spalin ?
Aj tam je urcity pokrok, ale pomalsi. Miesto prudovych motorov sa dnes
takmer vyhradne pouzivaju dvojprudove motory http://sk.wikipedia.org/wiki/Dvojpr%C3% ... 3%BD_motor ,
znizila sa vyrazne spotreba paliva aj hlucnost.
Vzhladom k principu, nejake DPF su asi nemozne, mozno by slo vymysliet nejaky
katalyzator, ale problemom by bola nizka ucinnost.
Co sa tyka ucinnosti prudove motory pracuju 90% casu v optimalnom rezime, nie ako u auta, kde sa neustale meni zatazenie, co vedie k neoptimalnej spotrebe a narastu emisii.
V sucasnosti je uz spotreba lietadla nizsia, ako spotreba osobneho auta na rovnaku
vzdialenost a cloveka.

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: ned lis 24, 2013 13:50
od Serpico
...inu také aktuální jeden názor
Emise_EU_daewoo.jpg
Mějte se fajn s DPF

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: úte pro 03, 2013 10:12
od hladik2
Nejnovější test provedený německou zkušebnou TÜV Nord na zakázku společnosti Transport & Environment ukazuje, že úsporné benzinové motory s přímým vstřikováním vyprodukují mnohonásobně víc škodlivých částic než moderní diesel osazený filtrem.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cast ... tomoto_fdv

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: úte pro 03, 2013 10:17
od Joztar
a je to tu ... hop cip DPFko namontovat aj do benzinu ... no to sme teda dopadli :evil: posrata EU ....

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: úte pro 03, 2013 11:26
od JTR
"posratá EU" no jistě pod vládou SSSR bychom dýchali čerstvý vzduch ze Sibiře :D :((

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: úte pro 03, 2013 12:18
od Joztar
takto som to zasa nemyslel ale je smutne do coho vsetkeho sme my spotrebitelia nakoniec nuteny ist ... pretoze my budeme znasat nepsolahlivost tychto modernych kravin a platit za predrazeny servis kezto niekto na druhej strane sa ohana eko normami a pritom sa spolupodiela na ziskoch z vyroby tychto filtrov ... vsetko je prepojene a nikto nic nerobi iba pre dobro tejto planety ... a my sme niekde tam dole a hovno s tym spravime iba si zaplatime :D

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: úte pro 03, 2013 12:27
od mzprx
Podla mna je nemozne, aby mali priamovstrekove benziny lepsiu ucinnost (nizsiu spotrebu) a zaroven vyssie emisie, nakolko zdrojom vyssej ucinnosti je lepsie rozprasenie zmesi, co vedie k dokonalejsiemu spalovaniu.
Niekto zas potil bludy. Staci sa postavit za diesel a cuchnut si z vyfuku.... potom porovnat s benzinom.

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: úte pro 03, 2013 12:40
od johns
Aj tak je zarazajuce ze v 3 tisicroci je ludstvo stale odkazane na take predpotopne zdroje energie ako benzin ci nafta :( Nechcem rozoberat diskusiu ci je to takto zamerne, ale aj ludia malou mierou mozu tento stav zmenit a aj ked moc toho na vyber nemame, pri novom aute by som VZDY zvazoval cim cistejsiu energiu, dnes mimimalne pohon na LPG. K teme, odstranovat katalizator alebo filter pevnych castic je rovnake ako vymienat olej na brehu Dunaja...

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: úte pro 03, 2013 13:21
od JTR
pro Joztar: já s tebou trošku nesouhlasím. Dobře si pamatuji dobu kdy můj táta za rok najezdil necelých 10000km ročně a to všichni kolem propadali v úžas jak je to možné!! Jezdilo se jenom o víkendu a auto bylo "vzácnost". Dnes každá druhá rodina má 2 auta a roční nájezd 30000km není nic neobvyklého!!! Jistě by ovzduší za provozu stejných motorů vypadalo podstatně jinak!!!! Možná by se zde dost vylidnilo -P

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: stř pro 04, 2013 08:51
od Joztar
ja nevravim ze je blbost ist cestou modernizovania motorov aby mali lepsi vykon, lepsiu spolahlivost, menej zrali a mali nizsie emisie ... ja len narazam na to ze sa to prave vobec nedeje a ide to opacnym smerom ... sice nizsie emisie kedze tam narvu filter a priamy vstrek ale na spolahlivost, spotrebu teda penazenku spotrebitela sa nikto nekuka ....

a BTW emieise su jena vec a mnozstvo pevnych castic je druha

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: stř pro 04, 2013 09:07
od JTR
No asi si trošku odporuješ nebo si moc nepamatuješ. Na spolehlivost, spotřebu atd. Měl jsem mnoho aut (různých značek) a mohu porovnávat, dobře si pamatuji dobu, kdy ve vozech Š 1000MB, Š 110R coupe, Fiat 600D (ten nebyl nový ale byl můj první, ty předtím rodičů).......... atd, si musel vozit mraky náhradních dílu a mnoho drobných závad si odstraňoval naprosto samozřejmě a spotřeba, tak to je stejná kategorie (v poměru výkon, velikost.....). Takže je to pouze takové blábolení ve stylu co je nové je zbytečné a na hovno. Nejsem ekolog, ALE podobné bláboly mi připomínají kecy jednoho soudruha profesora (něco ve stylu, že nevidí ničení planety...) nebo chování jisté skupiny spoluobčanů, která nemá problém vyhazovat odpadky přímo z okna. Ať si příroda pomůže jen ať já mám pohodlí!!!

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: stř pro 04, 2013 10:25
od Joztar
nepochopili sme sa a mozno som to nenapisal dost jasne :) samozrejme ze mas pravdu, ale v podstate sa ani nedaju porovnavat 40 rocne auta s dnesnymi. Skor som narazal na to ze samotne DPF sice plni to na co bolo vymyslene ale system ako taky moc dobre nefunguje a kopec ludi s tym ma problemy ( nastastie ja zatial nie :D ) Mohli to vymisliet inak. Ked to narvu do benzinu tak uz ani benzin nebude na kratke trate popripade na dlhodobu prevadzku do mesta ...

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: stř pro 04, 2013 10:50
od Richard
No docela mi dostalo toto: http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cast ... tomoto_fdv to jsme to dopracovali, udělat z benzína naftoně, kvůli pofidérnímu snížení emisí..... ono asi provozovat dvoulitra s EURO 2 bude ekologičtější než "moderní" přeplňované motorky od stěračů např. v Superbu..... Kam jsme se od EURO II dopracovali ? Auto nejede, žere, a navíc prý pouští saze, které se u benzína vůbec nevyskytovaly????
Kde jsou "hydroštely" tvrzené ventily a ventilová sedla??????? to všechno je dnes dimenzováno na ujetí pár km a pak se majiteli klidně poser...... Vymezování ventilových vůlí podložkami ????? na to sere Bobina i Bílej tesák ;) Je mi z toho pseudoekologismu a šetření za každou cenu na blití.... -P

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: stř pro 04, 2013 18:14
od Krtek
No že by se hla spotřeba nějak razantně dolu... Benzíňák nezávisle na objemu žere posledních 30 let 6-9 litrů
Nafťáky žrávaly i 4-5 ale dneska spíš 6-7 takže v tomhle směru fakt pokrok nevidim. Samozřejmě nepíšu o papírový spotřebě někde v prospektu.

Re: Filtr pevných částic - odstranění

Napsal: stř pro 04, 2013 19:23
od smire666
No a najviac sa mi "páči" tá spotreba napr. pri nafte dnes a zároveň tvrdenie, že idú dolu s emisiami CO2 na km... asi som trúba, no nevidím zmysel medzi spotrebou, ktorá neklesla a klesli emisie... vysvetlí mi to niekto, ako sa rovnaké množstvo paliva zmení na menšie množstvo emisií CO2 ???
To musí byťnejaká k...vsky ekologická nafta, keď je z nej menej emisií :shock: Rád by som vedel ako to počítajú ( platí aj pri benzínoch... )