Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka?
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
Je jasný že jednoho dne už žádné vypalování nepomůže a bude nutná výměna.Ptal jste se někdo kolik stojí dpf na orlando?Posledně jsem četl článek že se ceny pohybují od 30000 do 100000 třeba honda crv.Pak tu máme 60000 rozdíl benzín/nafta a comonrail taky nevydrží věčně to je dalších 30000 až 50000.Pokud auto do tři let prodám tak se těmto investicím vyhnu ale pokud si chci auto nechat tak mě dřív nebo později neminou.Pak dost dobře nechápu argument jezdíš hodně kup si naftu.sám jezdím hodně měl jsem dvě naftova auta ale to byl starej dobrej diesel.Z těch moderních mám trochu strach tak jsem volil benzín mám sice o litr větší spotřebu než majitelé diesel ale myslím si že většina těchto docela podstatných investic se mi vyhne.
Daihatsu Charade - bílá
Mazda 323 1,6 16V - zeleno-modrá met.
Mitsubishi Space Vagon 2,0 - červená
Ford Escort Combi 1,8 TD - červená
Peugeot 406 Combi 1,9 TD - modrá met.
Chevrolet Orlando LT+ 1,8 16V - šedá smoky
Mazda 323 1,6 16V - zeleno-modrá met.
Mitsubishi Space Vagon 2,0 - červená
Ford Escort Combi 1,8 TD - červená
Peugeot 406 Combi 1,9 TD - modrá met.
Chevrolet Orlando LT+ 1,8 16V - šedá smoky
- Reklama
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
Pokud se jezdí s mozkem, DPF se nebude měnit nikdy, je na trhu již spousty aditiv, které filtr udržují v pohodě a to tak, že se snižuje hodnota vypalování z cca 700° na 350° pak tedy na vypálení stačí mnohdy jízda 10min městem, osobně vyzkoušeno, za nynějších 15tis mi kontrolka svítila jednou, jinak nic. Je to jen o přizpůsobení, jinak u ucpaný filtr se dá chemicky regenerovat a to do 1000,- kč tak se zase moc nebojte. Každé má něco, nemá cenu polemizovat, ale srovnat oba motory po cca 200tis. spočítat ujeté km, náklady, zůstatková prodejní cena atd. a pak řešit co je výhodnější a ani tak to není relevantní, neb někdo si to kupuje jen proto, že to prostě lépe jede a ten rozdíl si rád připlatí, třeba můj případ jinak bych taky raději benzín, ale když jsem chtěl Orla a benzín nejede, tak co s tím že ??burdych píše:Je jasný že jednoho dne už žádné vypalování nepomůže a bude nutná výměna.Ptal jste se někdo kolik stojí dpf na orlando?Posledně jsem četl článek že se ceny pohybují od 30000 do 100000 třeba honda crv.Pak tu máme 60000 rozdíl benzín/nafta a comonrail taky nevydrží věčně to je dalších 30000 až 50000.Pokud auto do tři let prodám tak se těmto investicím vyhnu ale pokud si chci auto nechat tak mě dřív nebo později neminou.Pak dost dobře nechápu argument jezdíš hodně kup si naftu.sám jezdím hodně měl jsem dvě naftova auta ale to byl starej dobrej diesel.Z těch moderních mám trochu strach tak jsem volil benzín mám sice o litr větší spotřebu než majitelé diesel ale myslím si že většina těchto docela podstatných investic se mi vyhne.
nyní: Honda CBR 600F 2012 - Akrapovič a CHEVROLET ORLANDO LTZ 2.0 VCDi 120kW/163k MT6 Start/Stop - bílá
dříve: Škoda 1000 Mb, Škoda 100, Škoda 105 M, Oltcit, Renault Twingo, Peugeot 307 Hdi, Suzuki Bandit 600N, Honda VTR 1000F
dříve: Škoda 1000 Mb, Škoda 100, Škoda 105 M, Oltcit, Renault Twingo, Peugeot 307 Hdi, Suzuki Bandit 600N, Honda VTR 1000F
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
Predos: tak som to bral nejak aj ja
v rodine mame Galaxy momentalny najazd 240tis. a to je to rok vyroby 2007 a uz to malo DPF a to tie prve filtre mali este jemnejsie to sitko tam jak nase a ucpavali sa viac a boli s tym horise problemy jak mame my a este nebola potreba DPF cistit a to auto jazdi denne tak 20km streku maximalne a raz za 2 az 3 mesiace ide kosice -> brno a uplna pohoda. Podotykam ze ford nema ukazovatel aktualnej spotreby a Otec ani nevie kedy mu to vypaluje, je to motor 2.0 Tdci so systemom vypalovania rovnakym ako maju nase motory. Uz su aj filtre z druhovyroby ktore nestoja tolko vela ako stali pred par rokmi a su na to specializovane firmy .. treba hladat na nete.
cely ten humbuk okolo nafty a dpf a vstrekov a cerpadiel dvojhmotovych a neviem coho este je len velka nafuknuta bublina zopar nespokojnych majitelov co si kupili jazdeneho dizla co mal "120.000" km ale v reale mal tak 350tis a to nieje sa comu cudovat ked uz si auto vyzaduje nejaku tu investiciu
v rodine mame Galaxy momentalny najazd 240tis. a to je to rok vyroby 2007 a uz to malo DPF a to tie prve filtre mali este jemnejsie to sitko tam jak nase a ucpavali sa viac a boli s tym horise problemy jak mame my a este nebola potreba DPF cistit a to auto jazdi denne tak 20km streku maximalne a raz za 2 az 3 mesiace ide kosice -> brno a uplna pohoda. Podotykam ze ford nema ukazovatel aktualnej spotreby a Otec ani nevie kedy mu to vypaluje, je to motor 2.0 Tdci so systemom vypalovania rovnakym ako maju nase motory. Uz su aj filtre z druhovyroby ktore nestoja tolko vela ako stali pred par rokmi a su na to specializovane firmy .. treba hladat na nete.
cely ten humbuk okolo nafty a dpf a vstrekov a cerpadiel dvojhmotovych a neviem coho este je len velka nafuknuta bublina zopar nespokojnych majitelov co si kupili jazdeneho dizla co mal "120.000" km ale v reale mal tak 350tis a to nieje sa comu cudovat ked uz si auto vyzaduje nejaku tu investiciu
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
no já nevim, tady vidim kroutit hlavama lidi co si koupily novýho Daewrooleta
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 10, 2013 13:24
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
Zdravím Orlanďáky,
jestli to sledujete, napište sem prosím po kolika km vám probíhá regenerace. U mě je to kolem 650-800 km, a trvá to asi tak kolem 15 km. Nikdy zatím kontrolka nesvítila a většinou dokončím regeneraci napoprvé, jen asi dvakrát jsem ji přerušil.
jestli to sledujete, napište sem prosím po kolika km vám probíhá regenerace. U mě je to kolem 650-800 km, a trvá to asi tak kolem 15 km. Nikdy zatím kontrolka nesvítila a většinou dokončím regeneraci napoprvé, jen asi dvakrát jsem ji přerušil.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
Mám najeto 60000km kontrolka nesvítila ani jednou.Koukat kdy Orlík vypaluje....proč .....on to zvládne i sám
renault 11.renault19
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 10, 2013 13:24
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
To je sice hezká odpověď a je to i pravda, ale protože je filtr trošku i do budoucna choulostivá záležitost, tak to občas sleduji. Myslím si, že není na škodu vědět, jak často to vypaluje a mít tedy možnost to porovnat i někdy později, až bude více najeto. U jiných aut (ojetých) to vypaluje třeba po 300 km, což je celkem málo. Jde ale o to, jestli to tak bylo od začátku (nového auta), nebo už je to takhle málo kvůli zanesení. Pak lze očekávat problémy s filtrem dost brzo.
Proto se tedy snažím jen tak zjistit, jaká hodnota je pro naše Orlíky normální.
Proto se tedy snažím jen tak zjistit, jaká hodnota je pro naše Orlíky normální.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
ja to to teda nikdy nepoznam
jen co dokazu poznat je jak je cisty olej na tom ukazateli, po 10000km je na 67procent.
No ale jak tohle ubyva, tak to nevim
jen co dokazu poznat je jak je cisty olej na tom ukazateli, po 10000km je na 67procent.
No ale jak tohle ubyva, tak to nevim
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
No to pak nebudeš dělat nic jiného než sledovat vypalování?Auto je na ježdění
renault 11.renault19
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
Až si dýzla pořídíte příště, tak budete sledovat i stav nádrže s močovinou...
Chevrolet Orlando LT+ 1.8, 5MT, My13, bílá Summit, LPG
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
mne to vypaľuje v intervaloch od 500 ( pri dlhodobejšej mestskej prevádzke na krátke vzdialenosti) do 1400 km (velke vzdialenosti) Tiež si to vypaľovanie sledujem a aby som mal prehľad tak si ho aj zapisujem do palubného denníkacizajaromir píše:Zdravím Orlanďáky,
jestli to sledujete, napište sem prosím po kolika km vám probíhá regenerace. U mě je to kolem 650-800 km, a trvá to asi tak kolem 15 km. Nikdy zatím kontrolka nesvítila a většinou dokončím regeneraci napoprvé, jen asi dvakrát jsem ji přerušil.
Chevrolet Orlando LT+ 2.0VCDi, 120kW, bežová daydream
+ Renault Clio 1,6 79kW
.............................................................................
ex. Škoda fabia 1,4 MPi, Opel Astra 1,7 CDTi
+ Renault Clio 1,6 79kW
.............................................................................
ex. Škoda fabia 1,4 MPi, Opel Astra 1,7 CDTi
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
mě kontrolka nesvítí, mám benzín:)
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
od 600 do 1200 zalezi od vzdialenosti ktore sa autom momentalne jazdia ... cim dlhsie trasy tym vatsi interval od vypalovania ... pokial clovek robi pravidelne dlhsie trasy je zbytocne to sledovat ... no pokial robite kratsie trasy alebo skor mestsku a primestsku jazdu tak je to dobre si to odsledovat ... teda aspon kolko krat som to prerusil ... ... a sa smejte benzinaci sak pride na psa (benzin) mraz (DPF) a na nas dizlaky mocovina jak u francuzkych FAP + vstrekovac pred filter a bude pohodaa neviem co z toho vsetci robite taku vedu.
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
Tak po najetí cca 22.000 kontrolka filtru zasvítila pouze 3x a to jezdím denně Prahu a o víkendech často dálky. Používám do nafty toto http://www.autoprofishop.cz/cistic-dpf a myslím, že pohoda, investice se určitě vrací, neb to vypaluje o hodně méně a o dost kratší dobu, mnohdy 10min po Praze a je to Zatím dávám jak doporučují 1x za 3 měsíce, takže investice cca 100,- na měsíc
nyní: Honda CBR 600F 2012 - Akrapovič a CHEVROLET ORLANDO LTZ 2.0 VCDi 120kW/163k MT6 Start/Stop - bílá
dříve: Škoda 1000 Mb, Škoda 100, Škoda 105 M, Oltcit, Renault Twingo, Peugeot 307 Hdi, Suzuki Bandit 600N, Honda VTR 1000F
dříve: Škoda 1000 Mb, Škoda 100, Škoda 105 M, Oltcit, Renault Twingo, Peugeot 307 Hdi, Suzuki Bandit 600N, Honda VTR 1000F
Re: Filtr pevných částic DPF - jak často vám svítí kontrolka
ja mam 27tis a kontrolka nesvietila este ani raz pridavam akurat VIF pri kazdom tankovani ... ked mam cas a sa neponahlam tak ho vypalim ked nemam a sa ponahlam tak ho chcipnem a vypalim nabuduce.