Stránka 3 z 3
svíčky
Napsal: čtv zář 20, 2007 16:40
od Serpico
....to Habron pravdu díš - na služebním po servisu u Klokočky mi vystřelila svíčka - nedotahoval jsem je - asi to dělal učeň momentním klíčem...aneb není na to mít to v ruce - nakonec ještě jsem neviděl automechanika s momenťákem na svíčky - třeba jsem o něco přišel...jo a ty koncovky s kabelama ( bohužel uhlíkovýma mají taky svou životnost..nedávno jsem viděl kabely Champion a v zapomenutý klasice v mědi s odporovými koncovkami...aspoň u nich nejsou rozházený odpory podle délky jako u uhlíkových....
Mějte se fajn
Napsal: čtv zář 20, 2007 16:51
od -peha-
Napsal: pát zář 21, 2007 09:01
od Honza Beneš
Napsal: pát zář 21, 2007 09:07
od Honza Beneš
Á ještě dotaz: nad svíčkama kryty koncovek kabelů mám jen dvě ze čtyř. Když tam ta krytka není, má to nějakej zásadní vliv na životnost kabelu nebo na něco jinýho zásadního?? A ještě poznatek: po výměně svíček nepatrně (ale viditelně na ručičce teploty vody) klesla pracovní teplota motoru - nové svíčky odvádějí od motoru víc tepla.
Napsal: pát zář 21, 2007 14:40
od Slavek
spis bych rek ze se ti vic zoxidoval konektor napajeni teploty vody pro budik, nez to ze novy svicky odvadeji vic tepla
a ted nechapu jky krytky myslis ty hlinikovy trubicky?????? ty tam jsou jen pro tepelnou izolaci, bez nich ti driv pojdou kabely tot je vse, ja sem na jednom esperu nemel ani jednu a taky to jezdilo
svíčky
Napsal: pon zář 24, 2007 10:36
od Serpico
....to Beneš svíčky se liší v základu na teplý a studený podle specifika toho, kterýho motoru, ale rozhodně neodvádějí teplo - prostě nemají čím ( na to je chladící médium nebo olej, případně nápor vzduchu )...zoxidovaný konektor jedna z možností...
Mějte se fajn
Napsal: pon zář 24, 2007 11:07
od Honza Beneš
Dík za odpovědi.
1/ To o teplotě jsem napsal jen tak mezi řečí, nemám v plánu nad tím bádat. Jinak já myslel, že nějaký teplo z motoru svíčky odvedou přes ten porcelán..
2/ Ano, přesně ty krytky jsem měl na mysli. Snad jejich absence životnost kabelů neovlivní nějak zásadně.
svíčky
Napsal: pon zář 24, 2007 12:23
od Serpico
....to Honzo B myslíš nejspíš hliníkov kulaté krytky ( válečky ) na kabelech, jo ty tam jsou aby stínily - chránily před teplem výfukového svodu - jinak k odvodu tepla s motoru ( ztrátová energie spalování ) slouží i motorový olej svou cirkulací ( suzuki moto chladilo vzduchem a olejem, chladič oleje byl umístěn před motorem ) - teplota na prvním pístním kroužku přes 150°C ve vaně okolo 80°C - 90°C ( můžeš se přesvědčit ve vaně si to přečteč na emisích - většinou je udávaná )...aneb já taky nevím všechno, od toho je palikx...
Mějte se fajn
Napsal: ned kvě 25, 2008 18:40
od ppp
hehe, asi sa pytam na hluposti ale ako sa utahuju sviecky na 15l 16V ? Kedze su ako na favo, tak som ich tak aj utiahol, 20 az 30Nm cize 30Nm
.
espero
Napsal: pon kvě 26, 2008 10:41
od Serpico
...to ppp neptáš se na hlouposti - u Klokočky mi na 1,6 feldě utáhli svíčku tak, že mi vystřelila...opravovala se pak hlava - závit...sousedovi nexia 1,5 16V v Modřanech strhli závit v hliníku ( v hlavě ...) tedy tolik ke tvé " hlouposti " z kuloárů profíků...jinak pochybuji, že si mechanik bere " momenťák " , zeptejme se palikxe - já utahuji novou svíčku bez momenťáku tak - že cítím deformaci - stlačení podložky a pak o čtvrtinu pootočení, tedy necelých 90°...a golu nikdy nedržím na konci ( velká páka ) no a toť vše...
Mějte se fajn
Napsal: sob kvě 31, 2008 13:06
od ppp
nahodou som teraz nasiel utahvaci moment pre sviecky pre dohc v jednom pdfku espero_e1.pdf, je to 20Nm