Stránka 3 z 3
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: sob pro 28, 2013 11:52
od Richard
přečetl jsem tvé slohové cvičení, ale možná jsem přehlíd jednu informaci..... když se snažíš startovat točí starter motorem vždy , nebo někdy se starter netočí ? Myslím že imobilzér je spojen s benzínovým čerpadlem, které se při špatném kodu prostě nepustí i kdybys motorem točil hodinu nenastartuješ (není benzín)........
Jestliže startér někdy točí a někdy ne, může být chyba v oříšku spínací skříňky, nebo přímo v cívce-stykači přímo na startéru .......
Jestliže auto vždy chytne při roztažení hledal bych chybu právě v tom co jsem uvedl výše, jinak na to rozbíhání motoru roztažením dávej pozor aby ti nepřeskočily rozvody ! Použij vždy minimálně 3 rychlostní převod raději 4 a pouštěj spojku citlivě aby ráz při rozběhu motorem od kol, byl co nejmenší !! Není to moc vhodný způsob startu, ale někdy nic jinýho nezbývá, tak hlavně opatrně !!
a ještě mi napadlo relé benzínový čerpadla, může být načatý a někdy sepne někdy ne, ev. samotný benz. čerpadlo.... tlak ve vstřikovací liště by měl být kolem 3 at. měřeno na tom ventilku .....
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: sob pro 28, 2013 12:31
od Ujel
Ano,motor vždy točí, uvedl jsem to na závěr slohovky
. To s tím roztláčením, je pro mě dobrá informace. I když neznám detaily toho, co to může dělat s rozvody, vím,že to není dvakrát ok. Odteď jen na 3 nebo na 4
a zlehka. Rozvody mají ničmeněj tak 10tis, takže snad to chvilku kousnou. Já se teď potřebuji hlavně dostat domů (parkuji na 50ti metrovém kopečku pod lampou), a potom k nějakému schopnému autoelektrikářovi a pokusím se nechat změřit tlak čerpadla u ventilu. Teď přes svátky... dobré načasování.... Jak poznám, které relé patří k čemu, resp. pojistky? Schéma pojistek sice je nalepené na krabičce vevnitř, je to ale hatmatilkou odbornou anglickou a relé nejsou popsána vůbec. Pokud existuje někde zde na fóru schémátko, budu rád, pokud se někdo podělí.
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: sob pro 28, 2013 19:07
od conpet
Začal bych ořechem spínačky ( dle toho že nepípá na otevřené dveře )
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: sob pro 28, 2013 19:21
od Petr S.
To že ti nepípá pípá pri klíčku v zapalování to nemá vliv. Me to občas taky nepipa a startuju v pohode. Zacal bych cerpadlem,pripadne cívkou zapalovani.
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: ned pro 29, 2013 09:55
od Richard
ještě mi napadlo tohle: když neúspěšně točíš motorem (studený motor) a auto nic, zkus vyšroubovat svíčku a s baterkou se mrkni tou dírou na píst. Pokud tam jde benzín uvidíš na pístu hladinku benzínu (v pístu je prohlubeň) tak pokud to tak máš, nehledej problém v imobilizéru, nebo v čerpadle, ale zkus si od někoho půjčit zapalovací modul (jako např. já od Petra) a pokud bude vše OK a nastartuješ na drc, jsi doma...... Já koupil modul na Aukru od firmy Energy za tuším 800,- + poštovný a už asi 3 roky na něj jezdím a v poho
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: ned pro 29, 2013 15:41
od Ujel
Děkuji za příspěvky
.
S tím "nepípáním" se mi stalo jen dvakrát, co je tento problém aktuální. Cívka zapalování (modul zapalování), jsem měnil na sklonku léta v domnění, že by to mohlo mít vliv na místy nerovnoměrný chod motoru (problematické zapalování). Tehdy jsem vyměnil svíčky, kabely, modul, novou baterii a odezva žádná. To je ale do jiné tématické kolonky
. Včera jsem dojel domů (na plyn), zaparkoval na kopci 100m od domu. Zkusil jsem po pár minutách nastartovat a naskočil (oběma klíči, auto startuje vždy na benzín). Dnes dopoledne se mi to nepodařilo ani jedním klíčem. Motor opět pouze točil, ale nenaskočil. Čerpadlo prostě neslyším. Rada ohledně kontroly paliva nad pístem (asi po zkušebním natočení), se mi jeví rozumně. Z vlastních sil ale nebudu umět změřit tlak čerpadla na ventilku
. Když ale nedává, těžko nějaký tlak vytvoří. Jedině ho napíchnout oklikou nějak.
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: ned pro 29, 2013 23:42
od conpet
Já mám na čerpadlo udělaný ByPass , takže ho můžu spustit i manuálně , jinak ho spouští RJ
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 0&start=15
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: pon pro 30, 2013 10:27
od Richard
no přinejhorším můžeš vyndat všechny 4 vstřiky s lištou, myslím jsou to 2 šrouby a opatrně vyviklat a vysunout , těsní to jen "O" kroužky na vstřikách..... no a pak si dáš na motor, nejlépe studený
hadr , nebo nějaké nadoby a necháš si zatočit startérem se vstřikama venku hned uvidíš jak to maká , pokud nic nebo to jen kape..... čerpadlo nebo relé čerpadla, nebo zasviněný zatuhlý vstřikovače .....
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: ned úno 23, 2014 20:27
od Ujel
Zdravím vás. Takže k výše popsanému problému, pravda s více jak měsíčním zpožděním.
Potíže se startováním mi odstranili v Bosch servisu Havel v Přerově, kde teda už nebydlím. Jelikož jsem neměl časoprostor vymýšlet jiné alternativy, a protože vím, že Havel vyřeší opravdu vše, dal jsem to k němu. Za dva dny byla Lega opět pojízdná. Podle mnou dodaných detailní informací a dojmů to technik odhadl na vadný snímač klikovky (takový ten káblík na jehož jednom konci konektor a na druhém takový...oříšek-snímač). Výsledek byl "Vadný snímač klikové hřídele", což potvrdila diagnostika.
Vzhledem k tomu, že tento tip zde ani jednou nepadl, lze myslím toto považovat za relativně cenou informaci .
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: úte úno 25, 2014 12:32
od Slam
Osobně, bych diagnostikou začal a ne u ní končil. Jinak postrádá smysl, ne?
Já ten snímač už taky měnil právě proto, že to napověděla diagnostika. U mě se to ale projevovalo zatím jen tak, že se rozsvěcovala kontrolka motoru, jinak auto normálně jelo a startovalo.
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: ned kvě 25, 2014 18:32
od pagino
Ahojte, mal som tuto zavadu:
1. IMOBILIZER
A. PREJAVUJE SA auto nestartuje, po otoceni kluciku v zapalovani sa nerozsvietia kontrolky pri budikoch t.j. nesvieti elektrika, mazanie ..., svietia iba hodiny, radio. Starter v polohe start vobec nepretaca
B. PRICINA najcastejsie chyba citania kodu
C. NAPRAVA - demontovat plasty pod volantom, ja tam mam imobilizer Auto Block do ktoreho ide asi 9 kablov. Sustredil som sa na druhu stranu kablov, ktore idu k spinacej skrinke. Odizolovat kable, spojit zlty kablik od spinaca so zltym kablikom (povodne boli spojene a rozpojili ich pri montazi imobilizera). Treba si pomoct kablikom dlhym cca 10 cm. Zaizolovat. Potom spojit fialovy kablik od spinaca s fialovym kablikom (povodne boli spojene a rozpojili ich pri montazi imobilizera). Zaizolovat. Hotovo.
____________________________________________________________________________________
Leganza 2.0, 98 kW, 1997 250.000 km
A6 2.0 TDI, 2009 150.000 km
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: ned kvě 25, 2014 20:05
od Richard
No všiml jsem se odezvy, samozřejmě jsem se domníval, že jsi diagnostiku dělal jako první...... tak ta by ti řekla kde je problém, ale auto je ještě "hloupé" a některé závady prostě neeviduje, to se týká kabelů, zapalovacího modulu atd.
Re: leganza - nestartuje - imobilizér?
Napsal: ned kvě 25, 2014 20:41
od Ujel
Richard píše:No všiml jsem se odezvy, samozřejmě jsem se domníval, že jsi diagnostiku dělal jako první...... tak ta by ti řekla kde je problém, ale auto je ještě "hloupé" a některé závady prostě neeviduje, to se týká kabelů, zapalovacího modulu atd.
Naprosto přesně
. Bylo to nesprávně pochopeno. Technik na základě mých indicií odhadl závadu, kterou po příjezdu do servisu potvrdila nezbytná diagnostika. Ta skutečně byla prvním úkonem mechaniků
.