Stránka 3 z 3

Re: aka bateria

Napsal: stř bře 09, 2016 10:30
od Richard
Pánové u tý baterky je to o štěstí...... já mám v Nubiře 2,0 55Ah značky PROFORCE asi 6 let a dosud startuje OK a stála lehce přes 1000,- Tedy jasnej šunt...... ale dělá co má.....
Kdysi jsem přijel s autem ke staženým šraňkám v létě, vypnul jsem motor, vlak přejel a já chtěl nastartovat .... vše zhaslo a nic....
Stejně tak se mi jednou nechtělo smrdět ostatním pod nos od hradu směrem na Klárov, je to furt z kopce, popojíždělo se po jednom autě tak jsem motor vypnul.... a dole už taky jen cvak a nic..... prostě když to na baterku přijde, nic neuděláš
Já v poslední době kupuju ty nejlevnější baterky V Praze v Letňanech u Čekla, mám na ně 2 roky záruku a zatím vše co jsem tam koupil funguje.... např. teď naposled jsem dal za 45Ah do Fabie něco přes 800,- no a když vydrží 3 roky koupím další, za 6 let mě to přijde na 1600,- a Varta za skoro 2000,- mi možná tak dlouho nevydrží....
Jinak kapacita u baterky čím vyšší tím lepší, pokud se rozměrově vejde..... obavy z nějakého nedobíjení nebo jiného problému jsou zbytečné.....

Re: aka bateria

Napsal: pát bře 11, 2016 20:12
od Edgar
Richard píše: Jinak kapacita u baterky čím vyšší tím lepší, pokud se rozměrově vejde..... obavy z nějakého nedobíjení nebo jiného problému jsou zbytečné.....
Mi chceš povedať že ak si dám 100Ah tam kde mám 45Ah tak všetko pôjde v pohode hej? :D

Re: aka bateria

Napsal: pát bře 11, 2016 22:47
od Richard
No je tam ještě ta podmínka "jestli se ti tam vejde" Pochybuju, že se ti na místo 45 Ah baterky vejde 100Ah, ale kdyby se vešla tak proč ne, myslíš že 90A alternátor by ji nenabil, nebo že má víc než 12,5V ?
Prostě v podobné velikosti se dá místo 45Ah koupit třeba 50Ah nebo 52Ah, možná i 55Ah. Obvykle čím vyšší kapacita, tím vyšší startovací proud. Tím snadněji v zimě nastartuješ.
V dobách 70tých let minulého století např. jednoho času nebyly k dostání baterky, a tak kamarád si do škody 100 za sedadla dal jednu baterku z autobusu (ten měl 2 do serie tedy 24V) nevím kolik byla přesně ta kapacita možná 150Ah nebo i víc a myslíš že ji tam obvyklé 4 roky neměl ? Měl, normálně jezdil, akorát za sedačky už skoro nic nedal, trochu 100 napadala na zadek........ ale podmínku "se vejde" splnil ;)

Re: aka bateria

Napsal: sob bře 12, 2016 06:26
od frezzi
úplne súhlasím, moj otec mal tiež zhodou okolností v 100vku a mal v nej baterku ale z Avie a tiež hovoril že sa mu nestalo aby nenaštartoval :lol: -i :PP:

Re: aka bateria

Napsal: čtv srp 11, 2016 15:30
od jovannno
...one , trocha ozivim tutok temu
K tym povodnym autobateriam, ona len tak vyzera zdute, ona ma tak plast robeny, takze to mame vsetci rovnake.
A k novym bateriam, ta moja klakla po 10rokoch. Vsetko slapalo ok, ci -5C alebo -25C brnkala na prvy krat, ziadny problem a zrazu klak. Ziadny varovny signal, nist. Dojdem k autu, sadnem, otocim kluc a nist, ck ck ck... a este jedno ck a tma. Ani uz nepipla, koniec ani znovunabitie nist.
Teraz nova Bosch 61mAh 530CCA lava, uvidim kolko vydrzi...

Re: aka bateria

Napsal: stř srp 24, 2016 08:57
od jkodat
tak ono hodně záleží na celkový kondici elektriky, hlavně dobíjení

Re: aka bateria

Napsal: stř srp 24, 2016 12:40
od Scorpion.11
No s tou baterkou se mi to též stalo, že z ničeho nic jsem ji měl úplně vybitou. Jenže já nejdřív myslel, že mi odešla baterka s klíče, takže jsem sháněl novou baterku a ono nic, pak jsem zkusil náhradní klíč, tak jsem odemkl auto a chtěl nastartovat a ani ťuk a úplná tma. Tak až potom jsem zjistil, že baterka je včudu :roll: Tak hodil na nabíječku a za hodinku jsem nastartoval, tak jsem se projel, aby se nabila. Od té doby... už dva roky drží a prozatím ťuk, ťuk, ťuk... :lol: