Stránka 3 z 3
Napsal: stř říj 27, 2004 14:42
od reverend
To máte jen vy na Slovensku v Čechách je interval 15 000 a jen starší Nexie a Espera měli 10 000 a dokonce sem slyšel i vysvětlení proč tomu tak je Slovensko je malá a hornatá země a tak ta auta jezdí v náročnějších podmínkách . Všude máte relativně blíž takže auto se tolik neohřeje a v kopcích taky dostává víc zabrat . A máte am ještě ridčí vzduch
[/quote]
To znamena, ze mozem v pohode chodit kazdych 15tkm? A tusim aj v prirucke je tabulka s kontrolami po 10tkm.
Do kopcov moc nechodim a o redsom vzduchu pri Slovnafte,Novakoch a Slovalcu nemoze byt reci.
Napsal: stř říj 27, 2004 21:15
od Radoslav Hološka
S tymi intervalmi pre rozne trhy to ma byt for? Ved predsa tie iste Nexie jazdia u nas,v CR,Polsku,Nemecku atd.,nie? A kazdu servisnu knizku a manualy by tlacili pre rozne trhy zvlast,cize okrem jazyka by menili aj servisne intervaly? To je podla mna blbost. Nexie v r. 1996 neboli jedine auta,kde predpisovali servisny interval kazdych 10.000 km. A zalezi urcite aj od stylu jazdy,casteho startovania,nadmorskej vysky,garazovania a pod. Takze niekto v extremnych podmienkach meni olej kazdych 8.000 km a niekto v pohode moze aj po 12.000 km,ta tolerancia tam predsa musi byt pripustna,nie?
Napsal: stř říj 27, 2004 21:58
od Pajda
Radoslav Hološka píše:S tymi intervalmi pre rozne trhy to ma byt for? Ved predsa tie iste Nexie jazdia u nas,v CR,Polsku,Nemecku atd.,nie? A kazdu servisnu knizku a manualy by tlacili pre rozne trhy zvlast,cize okrem jazyka by menili aj servisne intervaly? To je podla mna blbost. Nexie v r. 1996 neboli jedine auta,kde predpisovali servisny interval kazdych 10.000 km. A zalezi urcite aj od stylu jazdy,casteho startovania,nadmorskej vysky,garazovania a pod. Takze niekto v extremnych podmienkach meni olej kazdych 8.000 km a niekto v pohode moze aj po 12.000 km,ta tolerancia tam predsa musi byt pripustna,nie?
Vem to takhle. Když napíšeš v Německu, že musí po 10 000 km na výměnu oleje, tak přijede přesně. Když to dáš v Čechách, tak přijede třeba ve 13 000 km. Jiná nátura
Napsal: stř říj 27, 2004 22:00
od Radoslav Hološka
Ano,to je presne ako s rychlostami u nas. Ked je v obci 40 km/h,kazdy tam ide aspon 60 km/h. Mala byt tam byt asi 20 km/h aby kazdy isiel aspon tych 40 km/h.
Ale v Nemecku urcite nerozmyslaju,ci dat 5W40 alebo 15W40. Daju tam vzdy to najlepsie bez ohladu na cenu alebo sa mylim? Ale Nemec zasa meni auto kazdy rok,takze je mu to v podstate jedno,na aky olej jazdi.
Napsal: stř říj 27, 2004 22:01
od DURO
chlapi,
ja si nemyslim, ze je podstatnych servisnych 10000, pretoze poznam ludi, ktori vedia dat na frak oleju aj po 5000 km, pretoze nepoznaju jazdu pod 3500 otacok. Kazdy vie ako jazdi a kazdy vie, ze cim lepsi olej tym viac km na nom mozes urobit bez toho aby si si nieco odpalil. Ja som teraz menil kruzky a spotreba oleja rapidne klesla, navyse som zacal davat 10W40 a zatial je po 3000 km stale cisty. Uvidim ako bude vypadat po 8000 km. A ako som slubil, overoval som si vplyv viskozity a zistil som, ze medzi syntetikou a polosyntetikou nie je skoro ziaden rozdiel, ibaze v zime je polosyntetika problematickejsia na start motora, pretoze olej je hustejsi a tazsie toci........
Inak po zohriati ma v nasich podmienkach priblizne rovnake mazacie vlastnosti.
To s tym podpalenym ventilom bolo pravdepodobne spojene s pridretym piestikom, ktory reguluje dotlad na vahadla. (ale to je len teoria), a s hustotou oleja to moc nesuvisi. Moj motor bude mat o chvilu 200 tis km a teda mu hustejsi olej nemoze uskodit.
( Spotreba je stale 7,5 l priemer, vacsinou jazdim denne na 20km trasy+ obcas nieco po dialnici na 140km/hod)
Napsal: stř říj 27, 2004 22:08
od Radoslav Hološka
Duro a pred vymenou kruzkov si mal aku spotrebu oleja? Menil si iba piestne kruzky a uz nic? Myslim ze doliat 1 liter na 10.000 km je normalna a prirodzena spotreba oleja,nie? Mne zacne miznut olej tesne pre dalsou vymenou,priblizne po 9.500 km. Dovtedy je tam vzdy presne medzi dvoma ryskami. To ma prekvapuje,akoby motor uz tusil skoru vymenu...
Napsal: stř říj 27, 2004 22:21
od DURO
Pred vymenou kruzkov som dolieval 1l kazdych 2000 km a to uz bola fakt sila, lebo vtedy som daval TXTcko za 450 Sk. Pri vymene kruzkov som dal vymenit aj ojnicne loziska, lebo stare loziska (200 tis km) by tie nove tlaky nemuseli zvladnut, ale tie stali tak 500Sk a samozrejme pretesnenie hlavy a olejovej vane.............
Kruzky som daval standard, bez vybrusu a tie stare stieracie boli fakt v prdeli...................
Napsal: čtv říj 28, 2004 23:06
od Dano
Radoslav Hološka píše:Duro a pred vymenou kruzkov si mal aku spotrebu oleja? Menil si iba piestne kruzky a uz nic? Myslim ze doliat 1 liter na 10.000 km je normalna a prirodzena spotreba oleja,nie? Mne zacne miznut olej tesne pre dalsou vymenou,priblizne po 9.500 km. Dovtedy je tam vzdy presne medzi dvoma ryskami. To ma prekvapuje,akoby motor uz tusil skoru vymenu...
Ja si myslim, za taketo prevadzkove straty su uplne normalne a adekvatne veku vozidla. To, ze sa nieco spali je hadam v norme, ved ked zmizne 1 l na 10000 km, tak to je nic v prepocte dajme tomu na 100 km a z toho sa polovica vytrati netesnostou motora.
Napsal: pát říj 29, 2004 08:44
od PavelZ
Radoslav Hološka píše:S tymi intervalmi pre rozne trhy to ma byt for? Ved predsa tie iste Nexie jazdia u nas,v CR,Polsku,Nemecku atd.,nie? A kazdu servisnu knizku a manualy by tlacili pre rozne trhy zvlast,cize okrem jazyka by menili aj servisne intervaly? To je podla mna blbost. Nexie v r. 1996 neboli jedine auta,kde predpisovali servisny interval kazdych 10.000 km. A zalezi urcite aj od stylu jazdy,casteho startovania,nadmorskej vysky,garazovania a pod. Takze niekto v extremnych podmienkach meni olej kazdych 8.000 km a niekto v pohode moze aj po 12.000 km,ta tolerancia tam predsa musi byt pripustna,nie?
Ne, ne, vtip to neni. Kdyz se podivas po inetnetu, najdes, ze je uplne bezny, ze stejnej model auta ma v ruznych statech ruzny servisni intervaly, ruznou dobu zaruky, ujete kilometry na zaruku... Takze toho v servisnich knizkach musi menit vic.
Napsal: pon lis 01, 2004 21:08
od petrm
PavelZ píše:Radoslav Hološka píše:S tymi intervalmi pre rozne trhy to ma byt for? Ved predsa tie iste Nexie jazdia u nas,v CR,Polsku,Nemecku atd.,nie? A kazdu servisnu knizku a manualy by tlacili pre rozne trhy zvlast,cize okrem jazyka by menili aj servisne intervaly? To je podla mna blbost. Nexie v r. 1996 neboli jedine auta,kde predpisovali servisny interval kazdych 10.000 km. A zalezi urcite aj od stylu jazdy,casteho startovania,nadmorskej vysky,garazovania a pod. Takze niekto v extremnych podmienkach meni olej kazdych 8.000 km a niekto v pohode moze aj po 12.000 km,ta tolerancia tam predsa musi byt pripustna,nie?
Ne, ne, vtip to neni. Kdyz se podivas po inetnetu, najdes, ze je uplne bezny, ze stejnej model auta ma v ruznych statech ruzny servisni intervaly, ruznou dobu zaruky, ujete kilometry na zaruku... Takze toho v servisnich knizkach musi menit vic.
Dokonce i Nexie a Espera prodávané v Čechách ještě myslím v roce 96 měli interval 10 000 a pak už 97 a dál 15 000. A to co píšeš Radoslave je přesně to co mám na mysli jako důvod kratšího intervalu na Slovensku proti Čechám
A zalezi urcite aj od stylu jazdy,casteho startovania,nadmorskej vysky,garazovania a pod. Takze niekto v extremnych podmienkach meni olej kazdych 8.000 km
a hlavně pokud vím všechny modely Daewoo mají interval na Slovensku 10 000 a v Čechách od roku 97 máme na všech autech interval bez vyjímky 15 000 a to ještě pamatuju že třeba Tico mělo předpis 5 000 protože se předpokládalo že bude jezdit krátké trasy ve městě prakticky stále studené atd. a servisní knížky si každý dovozce tiskne sám ve své zemi