Stránka 3 z 4
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: ned kvě 01, 2011 20:34
od Krookous
Jojo díky, myslel jsem si, že to je něco podobného... Dneska jsem se pustil do přední nápravy, sundal jsem kolo u spolujezdce, oddělal ty plasty v podběhu... A je tam vlastně "box", který nasává vzduch pro vzduchový filtr co je pod kapotou... Dole v tomto "boxu" není žádný další filtr, nebo něco, co by mohlo být "za***é"? Vzpomněl jsem si na to, až když jsem to zadělal a nechce se mi to celé zase demontovat... Objednával jsem všechny filtry co šly, tak se chci vyvarovat toho, aby tady nebyl ten největší brajgl potom... Ale myslim si, že by neměl... Máte někdo zkušenosti..?
Jinak pokud se nepletu, tak filtry jsou:
- palivový
- pylový
- vzduchový
- olejový (ten až s olejem)...
Ještě asi něco v klimě, ale tu budu celou čistit extra zvlášt...
Díky
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: ned kvě 01, 2011 20:49
od ppp
Ten box pod pravym blatnikom je len tlmic sania, tusim sa odborne vola rezonator, ale je to proste tlmic, aby auto tolko nebrblalo za chodu motora
. Svincik v nom moze byt ak sa do neho dostalo nejake listie, ale nepredpokladam. Inak je to len prazdna krabica s dvoma otvormi pre vstup a vystup vzduchu.
Filtre si vymenoval spravne, cize su 4 a uz ziadne dalsie. Blbe je ze pelovy (zvany aj kabinovy alebo filter klimatizacie) je najdrahsi a podla vyrobcu je potrebne ho menit najcastejsie (6mesiacov alebo 15tkm) . Ale ak ho vymenis raz za 10 rokov nic zvlastne sa nedeje, len sa za dazda viac hmlia okna a slabsie to fuka
. A po jeho vybrati sa budes divit kolko cm bordelu je schopne sa na nom uchytit
. V pripade ze ta nebavi jazdit za "rozvoniavajucimi" modernymi naftiakmi a obcas nejakym starsim autom, tak su aj uhlikove ale tiez su uz extra drahe.
Co sa tyka klimatizacie tak ak ti este funguje, tak skontroluje niedke pod autom odtokovu hadicu z klimatizacie, musi byt priechodzia, inak sa kondenzat z klimatizacie bude zberat vo vetracej jednotke, hnit, plesniet, smrdiet a zvysovat hmlivost okien. A ak ju budes prepchavat, snaz sa nemat ksicht pod jej koncom
.
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: stř kvě 04, 2011 19:32
od Krookous
Jj díky, radši na ten "tlumič" mrknu, aby tam nebyl bordel... Jinak filtry jsem dnes vyměnil, staré vypadaly takto:
http://krookous.rajce.idnes.cz/Nubirka_ ... filtru.../ Ještě tam hodím ty svíčky viz. další topic - NKG made in France - nechápu
A potom mam v plánu termostat - stačí samotný, nebo je lepší s domečkem..? A kabely - zase s jakými máte zkušenosti..?
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: stř kvě 04, 2011 23:19
od Richard
Já koupil senteh sada asi 500,- a pošta do druhého dne byly doma a zatím fungujou, mám je asi 3 měsíce....
Když dáš googlit zapalovací kabely jsou na prvním místě....
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: čtv kvě 05, 2011 08:17
od Krookous
Díky, mrknu:)
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: čtv kvě 05, 2011 10:53
od ppp
Zapalovacie kable je asi fuk, hlavne aby boli lacne
.
Na ten tlmic sania sa vykasli, tam sa tazko nieco dostane. To pozries ked budes mat niekedy plasty dolu.
Pozeram podla filtorv, ze sa o auto niekto staral. Na otcovej nubire bol na klimovom filtri svincik v hrubke snad 2cm. Neviem ci origo davali uhlikovy ale ak ano, tak bol asi este povodny. S tymi NGK bud rad, mohli byt z turecka tam maju tusim tiez fabriku
. Ale aj tak je to jedno, nikdy nevies aky je manazer ci nesetri na surovinach alebo niecom. Termostat len vlozku, na plastovy domcek sa vykasli, vraj sa velm irada lame. Akurat sa priprav ze mozno budes mat stary domec vyzraty, je z nejakeho menej odolneho hliniku nez hlava.
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: čtv kvě 05, 2011 11:11
od Krookous
Díkes, kabely objednám, hned co vyřeším ten termostat a teplotu motoru / topení
Plasty v podběhu jsem měl právě minulý týden sundané a znovu se mi to sundávat nechce, to je pravda
Uvidím, jak bude třeba po 1.000 km špinavý ten vzduchový filtr co jsem dal včera nový...
No nestaral nic moc no...
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: čtv kvě 05, 2011 11:38
od Vlasta
Kdysi jsem taky řešil termostat a koupil nový. Nakonec se ukázalo, že termostat je dobrý, ale čidlo teploty ukazuje míň. Vem si nějaký teploměr a zkus si změřit teplotu vody ve vyrovnávací nádžce. Já mám ručičku teploměru víc jak jeden dílek před půlkou a teplota je dobrá.
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: čtv kvě 05, 2011 20:12
od Krookous
Tak to já to mam stejně... To že to netopí, bych možná viděl na "za****u" soustavu, radiátor... Ale co mně udivuje je spotřeba... Tankoval jsem plnou, což je 62L. Jezdím 20% město a zbytek venkov, kopce a dálnice... Snažím se jezdit fakt na spotřebu... Řadím včas, netočím to, z kopce za 5 a jezdím sám, max ve 2! Tam 30KM a z5 ta samá trasa... Teď mam najeto 450KM a vidím to ještě max. tak na dalších 100KM, takže 550KM na 62L to si myslím, že je někde něco hodně špatně...
Teď jsem vyměnil ty filtry, ještě tam dát nový svíčky, kabely a radši i ten termostat... Co to potom může ještě ovlivnit..?
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: čtv kvě 05, 2011 21:13
od silencercze
Jo když já poprvé vytáhnul filtr ventilace, tak takhle pěkně nevypadal, byl celej černej a veprostřed díra, a ani to nevypadalo jako vykousaný od nějakýho hlodavce, spíš bych řek že se ten filtr rozložil. Jo a na 550 km je 62 litrů opravdu dost, mě na tu samou vzdálenost většinou stačí 40-45 litrů, s tím poměrem město - mimo město to mám podobně.
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: čtv kvě 05, 2011 21:41
od Krookous
Právě proto to musim urgentně řešit, vůbec když se podívám kolik teď stolí 1L N95
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: pát kvě 06, 2011 07:24
od ppp
svieti ti check engine pri startovani? pytam kvoli tomu, ci niekto problem kaput lambdy alebo ineho cidla nelliecil vymontovanim ziarovky.
nekurenie diagnostikujes lahko. bud to zacne kurit ked budes motor tocit 4t/min a viac (tlak vody potom pretlaci aj upchaty radiator) alebo pri zahrievani motora pri pustenom ventilatore kurenia bude hadica k radiatoru podstatne teplejsia nez hadica od radiatoru. Hadica radiatoru ide rovno z bloku motora,
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: pát kvě 06, 2011 08:09
od Krookous
Jojo svítí, potom normálně zhasne... Při jízde mi svítí jen ABS
Dneska ráno byla zima, tak jsem zkusil dát topení na max, jel jsem stejnou trasu jako vždy a trochu jsem mu šlapal na krk... Motor se ohřál max mezi první a druhý dílek, čili ne ani před půlku... A topeni bylo vlažné, hodně vlažné... Co mi, ale přišlo, že dole na nohy to fouká horké a nahoře jen vlažné... Je možné, že by to bylo opravdu "jen" špinavé a ucpané..?
A co mi přestalo fungovat je tachometr... Přijíždim k práci a koukám, že tam mam stále těch 455KM.. Rychlost, otáčky - fungujou, ale tachometr NE
Náhon tachometru..?
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: pát kvě 06, 2011 10:01
od Krookous
Jinak jsem našel
http://aukro.cz/zderzak-przod-daewoo-nu ... 95410.html
Nevypadá to vůbec špatně, takové lízátko..
Re: *Nováček* s Nubirkou 1.6 16V
Napsal: pát kvě 06, 2011 18:11
od ppp
v takom pripade to vyzera skor na nejaky problem s klapkami v kureni alebo ich ovladanim
v pripade tachooemtru ta nepotesim, nubira ma ten "genialny" system elektronickeho tachometru s mechnicko elektrickym pocitadlom, takze sa bud pokakala elektronika v tachometri alebo motorcek, doma mam jeden taky tachometer, tiez mu nejde pocitadlo co pri lpg trochu zamrzi, nastastie otec uz ma v nubire aj ledkovy ukazovatel stavu lpg. Novy tachometer som zohnal este od palixa za slusnu cenu ale pozeral som endavno ze ani z allegra nie je novy drahy, otazka je ci pocitadlo neozelies
co sa tyka olepovania auta tak na to ja nie som, a je to cisto subjektivna zalezitost, obvykle olepovanie dopada otrasne a to to potom este chce raz majitel nejakemu neborakovi strelit za drahsie, ved do toho natlacil predsa kopui penazi