vylepseni motoru

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

jakub píše:
blowoff je imho ventil, co pusti prebytecny tlak pryc ...

Já vím co to je ;) já jen že sme to nedávno řešily a když se tak dívám na ty obrázky tak je to asi tohle ;) já tehdy myslel že by to mohla být klapka proti zpětnému zášlehu plynu protože sem si u toho auta všimnul v pozadí hadice právě jako od plynu a byla to dost nepřehledná a nejasná fotka ale když vydáím tyhle tak si myslím že je to právě ten Blow off ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

petrm píše:No tak komplet by to bylo odlehčit kliku a sertrvák , vyleštit kanály zaslepit EGR , určitě svody a asi i sání by chtělo , předělat komplet výfuk a spešl svíčky včetně filtru , přeprogramovat řídící jednotku ale to sme stále u série samozřejmě jde udělat extrém speciální extrémně lehké písty , zvětšit ventily , jinak si poskládat převodové a stálý poměr , třeba i nějaké přeplňování s chladičem turba stačí ???? Je toho strašně moc co můžeš na motoru upravit záleží kolik do toho chceš investovat ale někdy to vyjde za cenu dvou sériových aut 8)
jasny, tak ja myslel jak upravit mechanicke casti - do preprogramovani ridici jednotky uz bych nesel - imho to chce profika a tech je pomalu (na daewoo asi vubec - nebo se hlasis petre? ;))

ja osobne bych volil odlehceni kliky, setrvaku, vylesteni, svody, ojnice a pisty, sani+filtr, svicky? a konec, dal uz je to trosku o pres drzku - zvetsovani ventilu apod - mno nevim - rekni ty. Ja to beru tak, ze mnou vyjmenovanym nic neskazim - vicmene vymenuji serii za lehci, ale zachovavam rozmery v kritickych mistech (vlastne az na vyfuk, ale tam to neni takova veda). Nicmene uprava velikosti ventilu uz je daleko slozitejsi zejmene na vypocty - nebo jsem uplne mimo?
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

ad ventily - tam by "stačila" ostrá vačka (vyšší zdvihy, jiná rachlost náběhu, souběh ventilů). Co se týče ŘJ možná by bylo nutné posunout výš omezovač, protože zvětšený výkon se často projevní až ve vyšších otáčkách
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:ad ventily - tam by "stačila" ostrá vačka (vyšší zdvihy, jiná rachlost náběhu, souběh ventilů). Co se týče ŘJ možná by bylo nutné posunout výš omezovač, protože zvětšený výkon se často projevní až ve vyšších otáčkách
hrat si s omezovacem mi ale opet prijde jako krok, ktery se primo podepise na zivotnosti motoru - nebo to chapu blbe a je to vlastne tak, ze vsechny ty kroky, co jsem popsal to delaji taky a omezovac uz to nijak nezhorsi ?
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

nejsnáze dosáhneš větší výkon větším objemem, přeplňováním nebo zvýšením otáček. Takže proto by popsané úpravy měly být následovány posunutím omezovače. Jen otáčky ti nepomůžou, protože se motor do nich stejně nevytočí, ale když mu pomůžeš, tak by se zase nevytočil bo omezovač
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:nejsnáze dosáhneš větší výkon větším objemem, přeplňováním nebo zvýšením otáček. Takže proto by popsané úpravy měly být následovány posunutím omezovače. Jen otáčky ti nepomůžou, protože se motor do nich stejně nevytočí, ale když mu pomůžeš, tak by se zase nevytočil bo omezovač
cili ja kdyz ho takhle pomazlim, tak nakonec musim povolit i omezovac, aby to vubec melo smysl? Myslel jsem, ze pujde hlavne o to, ze otacek dosahne rychleji, vzhledem k nizsimu odporu odlehcenych casti ...
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

A o to jde ono to půjde do snadno otáček (a taky budou rychle padat), ale to samo o sobě moc výkon nepřidá. Spíš se pěkně poladí křivka točáku a výkonová špička se posune dál. Ale to už vyloženě vařím z vody, tyhle věci znám spíše tak z doslechu. Chtělo by to někoho, kdo tomu fakt rozumí. Jenže ten nám řekne, že vymýšlíme nesmysly :lol:
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Ty ventily byli jako extrém :roll: to sem samozřejmě nemyslel že bys běžně udělal doma taky sem psal že by to asi stálo balík . To co popisuješ jde samozřejmě udělat a nijak moc bys ani neměl snížit životnost motoru teda když ho nebudeš neustále drtit v max otáčkách jo a jak píše Ondra zapoměl sem na vačku ale tohle všechno chce profíky to nejde udělat doma na koleni ani to co popisuješ ty a pár lidí už tady má myslím že dva jeden stopro přečipovanou Nexii takže i matiz asi půjde to je totiž to nejednodušší ;)
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

petrm píše:Ty ventily byli jako extrém :roll: to sem samozřejmě nemyslel že bys běžně udělal doma taky sem psal že by to asi stálo balík . To co popisuješ jde samozřejmě udělat a nijak moc bys ani neměl snížit životnost motoru teda když ho nebudeš neustále drtit v max otáčkách jo a jak píše Ondra zapoměl sem na vačku ale tohle všechno chce profíky to nejde udělat doma na koleni ani to co popisuješ ty a pár lidí už tady má myslím že dva jeden stopro přečipovanou Nexii takže i matiz asi půjde to je totiž to nejednodušší ;)
takhle, abych upresnil jak to myslim:
- v teto fazi ciste teoreticky
- je mi jasny, ze teoreticky za nejakych 300tkc udelam z mateze 300konovy auto ;), ale to je i na teorii moc
- cip ne-e
- nedaleko je tady upravce motoru, ve foru zaznel kontakt na jineho a oboji se jevi verohodne
- drtit ne - jde o to mit a) frajerinu b) vykon, kdyz ho potrebuju (coz je furt) - tak nic ;)
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“