Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: sob led 22, 2011 18:45
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Jinak spotřeba je také užasný...
Nevím kolik je normální ale na 43l benzínu jsem najel 400km tj 10.75l / 100km
Z toho 50 na 50 město a okresky...
Čert mi byl dlžný stím Daewoo....
Jinak co je tahle krabice?
Jdou nejaký hadičky z toho na motor...
Nevím kolik je normální ale na 43l benzínu jsem najel 400km tj 10.75l / 100km
Z toho 50 na 50 město a okresky...
Čert mi byl dlžný stím Daewoo....
Jinak co je tahle krabice?
Jdou nejaký hadičky z toho na motor...
- Přílohy
-
- Fotografie-0027.jpg (23.18 KiB) Zobrazeno 3660 x
Strongmans
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
- Reklama
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Ta krabica je sucast klimatizacie, za nou sa ukryva filter klimatizacie, odporucam jej vrchnak, teda to co vidis zlozit, skontrolovat filter a vymenit, asi tam budes mat hrudu z listia a prachu . Hadicky su podtlak zo sania sluzia na pneumaticke otvaranie klapiek v klimatizacii. Novy filter stoji od 7eur do aleluja podla znacky, typu (uhlik, obycajny) a snahy niekoho v obchodnom retazci dopracovat sa k co najskor k BMW X5 a podobnemu priblizovadlu. Kedze netusim odkial si, tak ti neporadim ziaden obchod na filtre.
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Zastavte mě jestli píšu bludy, ale zvýšený otáčky na volnoběh za jízdy jsou normální, mělje to tak na všech autech se vstřikovánim paliva, dokonce jsem viděl jak na nějakym fiatu auto za jízdy s vyřazenym kvaltem zdechlo. Když ten člověk jel do servisu, hodili to na diagnostiku zjisitili že všecko OK a ještě ho zjebali, že s vyřazenym kvaltem nemá jezdit, že to auto na to neni stavěný. Nepletu-li se, tak daewoo při jízdě kdy brzdíš motorem zavírá přívod paliva, takže jkedeš zadarmo. Spotřeba kolem 10 litrů mi přijde normální, je to teda taky podle způsobu jízdy, ale je zima a to je taky na spotřebě znát. Ty daewa co jsem zjištoval prostě papavější jsou. Jinak mě ještě teda napadá to čerpadlo, jedno jetý ale v pořádku bych i měl. můžu ti ho poslat na vyzkoušení. Dál jestli nemáš prdlou hadici od airboxu, nebo vyjetou hadici odvětrávání motoru, ta mě taky jednou pozlobila.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: sob led 22, 2011 18:45
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Ono auták se chová tak,jak když odejde váha vzduchu u jinýho auta...
Jak je videt s podpisu (mám nekolik autíček )...
Třeba přestne tohle mi delala Oktávka...od 3500 ot umírala...
Vymenil sem váhu vzduchu,a nestačil sem se divit jaký ,,kladivo,, je 96KW v nafte
Trhač asfaltu s 4,8 spotřebou
-------
To samí Alhambra - také mne to zlobilo,vyměnil váhu vzducho - vše OK
Je to docela častá závada...
------
Tady ale žádnou váhu vzduchu nevidím,pouze čidlo teploty nasávaného vzduchu,to by takové změny nedelalo - podle mne..
Ale budiš - 350kč mne nezabije...vyměním ješte to čidlo...
-----------
Čo sa týče spůsoby jízdy,do kolik otáček točíte při přeřazovani?
Jak je videt s podpisu (mám nekolik autíček )...
Třeba přestne tohle mi delala Oktávka...od 3500 ot umírala...
Vymenil sem váhu vzduchu,a nestačil sem se divit jaký ,,kladivo,, je 96KW v nafte
Trhač asfaltu s 4,8 spotřebou
-------
To samí Alhambra - také mne to zlobilo,vyměnil váhu vzducho - vše OK
Je to docela častá závada...
------
Tady ale žádnou váhu vzduchu nevidím,pouze čidlo teploty nasávaného vzduchu,to by takové změny nedelalo - podle mne..
Ale budiš - 350kč mne nezabije...vyměním ješte to čidlo...
-----------
Čo sa týče spůsoby jízdy,do kolik otáček točíte při přeřazovani?
Strongmans
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Zvysene otacky na volonbeh mozu byt z viacerych veci, napriklad, nizsia teplota motoru, nizsie napatie v palubnej sieti, spustena klimatizacia a viac som uz v polskom manuali necital, polstina mi velmi nejde. A este prepokladam, ze korejci nevedia robit dobre prevodovky, tak si pomahaju barlickou chvilu zvysenych otacok na ulahcenie preradenia. No a este ked je niekde chyba, kedze otacky na volnobeh urcuje RJ pomocou motorceka obtoku tak je jasne, ze bud si RJ mysli ze treba dvihat otacky alebo motorcek nefunguje tak ako ma a neposlucha ju. To sa da lahko zistit na diagnostike.
Neviem ako oktavia, nikdy som u nemal a dufam ani nebudem mat (kvoli miestu vzadu na sedenie a rezonancii karoserie na istych volnobeznych otackach) ale nubira 1.6 je velmi jednoduche auticko. Vlasnte RJ okrem nevyhnutnych senzorov, ako su senzor polohy skrtiacej klapky, senzor otacok motora co je zaroven aj senzor polohy klukovky ma len par pomocnych cidiel nie nevyhnutnych pre chod motora - senzor teploty motora, senzor detonacneho spalovania a na viac si uz neviem spomenut. Dalsie tri nevyhnuten senzory uvadzam radsej osobitne a to su:
1. senzor kysliku vo vyfukovych plynoch tzv. lambda sonda
2. senzor tlaku v sacom potrubi (MAP) (je to obdlznik zaveseny na stene motoroveho priestoru a kabiny a zospodu ide do neho tenka hadicka) a senzor teploty nasavaneho vzduchu (MAT) (u nubiry je tusim v gumenom kolene medzi filterboxom a skrtiacou klapkou).
Uvadzam ich takto oddelene, pretoze nubira 1.6 podobne ako espero riadi bohatost, teda dobu vstrekov bud podla lambdy, ak funguje a dava pouzitelne vystupy, alebo podla MAP a MAT ak lambda nedava pouzitelne vysledky. Preto ked odpojite lambdu auto ide nadalej normalne a v pripade ze lambda blbla ide dokonca lepsie a ani zlte svetielko check engine nezasvieti. Check engine vlastne zasvieti skor, ked si RJ mysli ze lambda funguje ale nedokaze jej vystup zmenou doby vstrekov ovplyvnit. Tazko povedat kedy este, nieco je v manualoch ale je toho vela na to aby to niekto luskal len tak pre zabavu.
Takze ak nubira od 3.5t umiera tak by to mohla byt lambda. Bohuzial u nubiry su aj take nepeknosti ako EGR a premenliva dlzka sania a tie vedia tiez ovplyvnit vykon motora. A ked nubira od 3.5t umiera, pritom niekde tam sa zacina jej maximalny krutiaci moment a k max. vykonu ma este riadny kus, tak bude nieco zle. Mozno by bolo dobre preverit tenke hadicky iduce zo sania, ci su vsetky pozapajane, nederave najma gumene kolienka. Funkcnost MAP sa da zistit cez diagnostiku. A este pripadne nejako overit, ci RJ otvara pri cca 3.5 az 4t otackach premenlive sanie (ufo na sani). AK opreverit egr to netusim, ja som ho na nubire 1.6 preventivne zaslepil, mozno nie najlepsie riesenie, vraj by mohol trochu znizit spotrebu ale niet s cim porovnavat a novy egr kupovat nebudem.
U oktavii je vaha vzduchu sikovny ale nedomysleny vynalez. Sikovny je v tom, ze jeden mizerny drotik a sikovny program v RJ nahradi MAT aj MAP. Nedomysleny je v tom, ze sanie je plne svinciku z odvetravania klukovky a pri zanedbani udrzby aj nejakeho prachu z cesty a zalepeny drotik uz nezmeria teplotu a prietok vzduchu tak ako cisty. Ak teda oktavia ma naozaj vahu vzduchu, v oktaviach sa fakt nevyznam, poznam trochu len vahu vzduchu na dizlovej xantii. Tam stacilo vahu vzduchu vycistit a clovek usetril kopu tisic.
Neviem ako oktavia, nikdy som u nemal a dufam ani nebudem mat (kvoli miestu vzadu na sedenie a rezonancii karoserie na istych volnobeznych otackach) ale nubira 1.6 je velmi jednoduche auticko. Vlasnte RJ okrem nevyhnutnych senzorov, ako su senzor polohy skrtiacej klapky, senzor otacok motora co je zaroven aj senzor polohy klukovky ma len par pomocnych cidiel nie nevyhnutnych pre chod motora - senzor teploty motora, senzor detonacneho spalovania a na viac si uz neviem spomenut. Dalsie tri nevyhnuten senzory uvadzam radsej osobitne a to su:
1. senzor kysliku vo vyfukovych plynoch tzv. lambda sonda
2. senzor tlaku v sacom potrubi (MAP) (je to obdlznik zaveseny na stene motoroveho priestoru a kabiny a zospodu ide do neho tenka hadicka) a senzor teploty nasavaneho vzduchu (MAT) (u nubiry je tusim v gumenom kolene medzi filterboxom a skrtiacou klapkou).
Uvadzam ich takto oddelene, pretoze nubira 1.6 podobne ako espero riadi bohatost, teda dobu vstrekov bud podla lambdy, ak funguje a dava pouzitelne vystupy, alebo podla MAP a MAT ak lambda nedava pouzitelne vysledky. Preto ked odpojite lambdu auto ide nadalej normalne a v pripade ze lambda blbla ide dokonca lepsie a ani zlte svetielko check engine nezasvieti. Check engine vlastne zasvieti skor, ked si RJ mysli ze lambda funguje ale nedokaze jej vystup zmenou doby vstrekov ovplyvnit. Tazko povedat kedy este, nieco je v manualoch ale je toho vela na to aby to niekto luskal len tak pre zabavu.
Takze ak nubira od 3.5t umiera tak by to mohla byt lambda. Bohuzial u nubiry su aj take nepeknosti ako EGR a premenliva dlzka sania a tie vedia tiez ovplyvnit vykon motora. A ked nubira od 3.5t umiera, pritom niekde tam sa zacina jej maximalny krutiaci moment a k max. vykonu ma este riadny kus, tak bude nieco zle. Mozno by bolo dobre preverit tenke hadicky iduce zo sania, ci su vsetky pozapajane, nederave najma gumene kolienka. Funkcnost MAP sa da zistit cez diagnostiku. A este pripadne nejako overit, ci RJ otvara pri cca 3.5 az 4t otackach premenlive sanie (ufo na sani). AK opreverit egr to netusim, ja som ho na nubire 1.6 preventivne zaslepil, mozno nie najlepsie riesenie, vraj by mohol trochu znizit spotrebu ale niet s cim porovnavat a novy egr kupovat nebudem.
U oktavii je vaha vzduchu sikovny ale nedomysleny vynalez. Sikovny je v tom, ze jeden mizerny drotik a sikovny program v RJ nahradi MAT aj MAP. Nedomysleny je v tom, ze sanie je plne svinciku z odvetravania klukovky a pri zanedbani udrzby aj nejakeho prachu z cesty a zalepeny drotik uz nezmeria teplotu a prietok vzduchu tak ako cisty. Ak teda oktavia ma naozaj vahu vzduchu, v oktaviach sa fakt nevyznam, poznam trochu len vahu vzduchu na dizlovej xantii. Tam stacilo vahu vzduchu vycistit a clovek usetril kopu tisic.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: sob led 22, 2011 18:45
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Ahoj,
dekuji Ti za tvoje poznatky a rady.
Nepatří to k téme,ale podle mne Oktávka je mnohem vyspelejší auták ve všech směrech,a čištení váhy vzduchu je podle mne blbost - ale je to jen můj subjektívní názor.
Každopádne dekuji TI za tvoje poznatky.
-----
Jinak senzor teploty nasávaného vzduchu budu zítra měnit.
Kde se ale nachází MAP nemám tušení...
Může mi poslat fotku nejaký Nubirák ???
Díky
dekuji Ti za tvoje poznatky a rady.
Nepatří to k téme,ale podle mne Oktávka je mnohem vyspelejší auták ve všech směrech,a čištení váhy vzduchu je podle mne blbost - ale je to jen můj subjektívní názor.
Každopádne dekuji TI za tvoje poznatky.
-----
Jinak senzor teploty nasávaného vzduchu budu zítra měnit.
Kde se ale nachází MAP nemám tušení...
Může mi poslat fotku nejaký Nubirák ???
Díky
Strongmans
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Nestálo by za zkoušku zaslepit EGR? Koukni na https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=13&t=6591
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: sob led 22, 2011 18:45
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Dekuji za radu / Tohle mi nejak ušlo...ješte skusím teda EGR zaslepit.
Strongmans
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: sob led 22, 2011 18:45
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Jo,a když to zaslepím,tak tu hadičku tam ani menusim soukat naspět ne?
EGR bude mimo provoz...anebo dát naspět tou tenkou hadici?
díky
EGR bude mimo provoz...anebo dát naspět tou tenkou hadici?
díky
Strongmans
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Ta hadička MUSÍ být zaslepená! Takže jí dej zase zpátky nebo něčím ucpi. Jinak máš zaděláno na další problémy.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Já jsem tu hadičku ničím neucpával, jen jsem ji nasadil zpět na ventil.
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
To je úplně jedno. Hlavně nesmí zůstat volná.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: sob led 22, 2011 18:45
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Takhle to nestačí ?
Ucpem hadici...třeba s nejakou svorkou uškrtím....
A přívod do EGR také ucpem - tj.otvor kde byla nasazená hadička
Anebo musím vyštřihávat záslepku z plechu a rozebrat EGR ?
díky
Ucpem hadici...třeba s nejakou svorkou uškrtím....
A přívod do EGR také ucpem - tj.otvor kde byla nasazená hadička
Anebo musím vyštřihávat záslepku z plechu a rozebrat EGR ?
díky
Strongmans
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
----------------------------------------
Seat Alhambra 2.0 85KW 1997
Mitsubishi Lancer 1.3 GL 1997
Mazda Premacy 1.8 74KW 2003
Octavia tour 1.9 TDI-PD 74kW (chip na 96KW )2007
Daewoo Nubira SX 1.6 16V 78KW / 1999
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Zaslepení EGR=vystřinhnutí nějaké podložky, nejlíp ze slabého konzervového plechu a vložit mezi EGR a tam kde byl přišroubován. Měl jsem to jen z klingeritu a nestačí to, tím podtlakem se mi protrhlo. Když ta hadička nebude připojená zpátky na EGR, možná by ten klingerit stačil, ale plech to jistí. Hadička se nějak zaslepit musí, jinak by z ní "utíkal" podtlak a špatně nebo vůbec by fungovalo všechno, co na tom podtlaku je závislé. Proto se tu pořád doporučuje kontrola všech těch slabých hadiček a kolínek.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Re: Nubira SX 1.6 78KW - nejde do otáček !
Přesně jak píše Vlasta. Já jsem záslepku udělal z nerez plechu a omáznul jsem ji červeným silikonem na 300°C. Tuhle úpravu jsem dělal preventivně, neměl jsem s motorem žádný problém.