Stránka 3 z 4

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: čtv říj 21, 2010 21:12
od verusamira
Tak ted už musím zvolit bud servis a nedo eletrikáře ? :roll:

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: pát říj 22, 2010 19:43
od Szassza
verusamira píše:Tak ted už musím zvolit bud servis a nedo eletrikáře ? :roll:
Vůz byl dobrý ;)
palivový filtr problém

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: pát říj 22, 2010 19:47
od -peha-
Čo to bolo Polský výrobok :?: Filter vydrží viac ako 2 mesiace

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: pát říj 22, 2010 20:18
od Szassza
-peha- píše:Čo to bolo Polský výrobok :?: Filter vydrží viac ako 2 mesiace
Nevím
Vůz je nyní kvalitní palivový filtr je součástí;)
E85 je kvůli zablokování

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: pát říj 22, 2010 20:42
od -peha-
Aha no E 85 sme tu už riešili

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... it=ethanol

Ale hlavne že Ti jazdí bola by jej škoda je to krásná Nessi -i

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: pát pro 10, 2010 19:40
od Martian
Ahojte, mam velmi podobny problem a to taky, ze tiez mi nestartuje moja nexia (1.5, 16V DOHC)a to taktiez zo dna na den. Par dni predtym nastartovala naprvykrat, teraz ani na stvrty. Nakoniec sa mi ju podarilo nakopnut na druhy den asi na 5-tykrat tak som nechal pusteny motor - nezdochol ani po 2 minutach. Pocas toho som otvoril kapotu a pri rozdelovaci - z jedneho kabla a aj pri uchytovacom srobe to iskrilo - preto som rozdelovac vymontoval a precistil vsetky kontakty tech. benzinom a samozrejme zoskrabal hrdzu a oxidaciu. Kontakty su teraz skoro ako nove, ochranu vinutia cievky rozdelovaca som obviazal kuskom látky kolomdokola teraz to vyzera velmi podobne ako predtym(dufam ze sa tomu nemoze nic stat) lebo to stare bolo uz uplne rozsypane (umelohmotny kotucik je ale v pohode). Pri naslednom namontovavani rozdelovaca naspat som sa zasekol a to v tom ze som nevedel akou stranou ma ist palec rozdelovaca, ale nakoniec som to skusil a aj tak mi siel namontovat len z jednej strany (asi je to zaopatrene tymi sikmymi hranami proti tomu aby sa to dalo dat aj o 180 stupnov opacne alebo co...niekde som to cital uz) takze toto asi problem nebude.
Druhy zadrhel bol v poradi kablov k rozdelovacu - nebol som si isty ako to ma ist - mam tam 1 oznacenu takou nalepkou a od toho som to zapojil v protismere hodinovych ruciciek v poradi 1-3-2-4 a samozrejme do stredu napajanie. (tie cisla su podla cisiel na kabloch).
Po skusani auto nejde nastartovat, najskor sa mi zdalo ze aj by chcelo tak som trochu pootocil rozdelovacom nech nastavim ten predstih ale potom uz to bolo stale len a len horsie - teraz v zime musim brat ohlad aj na baterku - ma obmedzenu vydrz. Poziadal som osobu nech sa pozera na rozdelovac, ci pri startovani iskri - iskrenie nebolo uz ziadne - zmizlo, tak neviem ci je baterka natolko slaba ze neda iskru, ale tak motorom otoci...
Dalsi problem je s ubytkom chladiacej kvapaliny - vsimol som si to ked auto prestalo kurit tak som dolial a teraz je to v takom stadiu ze dolievam kazdy tyzden-potom to uz kuri. Vsimol som si syčanie vpredu pri radiatori v blizkosti praveho predneho reflektora aj sa trochu dymilo tak asi tam je nejaka dierka alebo co-lebo uz ma napadal aj katastroficky scenar s prasknutou hlavou ako som sa tu docital...ale nedymi mi auto nejako prehnane, len tak si priadlo a trochu ale fakt len malicko biely dym ale dakedy nedymi vobec. Prosim o rady. dakujem

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: sob pro 11, 2010 18:07
od Serpico
...to Martin především označil si postavení rozdělovače vůči přírubě hlavy - předstih 10° pokud né, musíš při startování pootáčet s rozdělovačem a potom nechat nastavit základní předstih stroboskopem.
k pořadí zapalování je 1 - 3 - 4 - 2 ( a né 1 - 3 - 2 - 4 jak uvádíš ) proti směru hodinových ručiček, přičemž 1 válec je vlevo při pohledu čelem k předku vozidla nejdále od rozdělovače, pokud si rozdělal rozdělovač, lze pootočit jeho vačku o 180° při demontáži je nutné si uvědomit postavení palce s kontaktem s větší částí půlkolovité vačky.
...vysokonapětové uhlíkové kabely by neměly jiskřit - jejich životnost je omezená a různá od 20tisíc do 50tisíc km a taky s časovým omezením na roky. Prostě tady je na místě " preventivní výměna ".
...problém podpáleného těsnění hlavy je různý, projeví se i různě velkým úbytkem chl. kapaliny, vodník z výfuku se v zimě často zamění jenom za studený motor s následnou kondenzací vody ve výfukovém potrubí, která s tím ale nemá nic společného. Je dobré vymontovat svíčky pokud je některá jako " umytá " je to projev úniku do válce ale přitom jeden válec nepálí.
...nejspíš máš děravý chladič proto úbytek vody, sám to přiznáváš

Mějte se fajn

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: ned pro 12, 2010 12:07
od Martian
Velmi pekne dakujem za rady, skusim teda prehodit tie dva kable na konecne spravne poradie - uplne je vidno ako som to rozoberal v casovej tiesni a vobec som nemyslel na oznacovanie kablov a uz vobecc na oznacenie pri demontazi rozdelovaca, skoda ze som sa to tu docital az potom-som amater no co uz :(
k tomu ubytku kvapaliny mne sa skor motor prehrieval takze je to asi jasne (chybala chladiaca kvapalina - motor sa prehrieval - prasknuty chladic=ubytok kvapaliny)

pozdravujem a prajem pekne sviatky! majte sa

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: stř pro 22, 2010 17:55
od Bladzej
Trochu se sem vmáčknu s dotazem. Mam Nesi 1.5 Sohc, rv. 97.
Nexii jsem večer zaparkoval, ráno přídu a nechce zapálit. Slyšim jak čerpadlo nažene palivo. Potom chci starovat, startér točí, ale ne a ne hodit jiskru. Tak jsem dal nový svíčky (Brisk LRC17YC, Ythrium 0,7) v domění, že pomůže. Nesi nastartuju, ale asi jde někdy na 3 válce. Na volnoběh běží, ale z výfuku je v nepravidelných časových intervalech slyšet zvuk jako když odfouknete do trubky. Dělá to jak za tepla, tak i za studena. Motor je jakoby zaduněný. Příde mi to na 2. nebo 3. válec, jestli že je rozdělovač po pravé straně a koukám čelem proti autu. Pokud jedu konstantní rychlostí, tak někdy nepravidelně zaškube, někdy víc, někdy míň. Jednou když jsem parkoval u domu, tak jsem pomalu dojížděl a zničeho nic chcípla. Když akceleruju, je jedno zda-li pozvolněji, nebo s "plynem u podlahy", tak nic, nebo jsem to nepocítil. Schválně jsem jí skusil hnát do vysokejch otáček (otáčkoměr nemam) 3ku na 110, vše v pořádku. Bohužel nemam čim změřit pumpu, ale snad je ok když jsem jí tak hnal. Kolem rozdělovače žádný jiskry nevidim. Hadičky se mi zdají ok, jenom jsem měnil jednu vedoucí od víka ventilů do sání.

Teď se optám. Budu kupovat určo nový kabely (stávající cca 12Kkm), na co ještě bych se měl zaměřit, nebo i přiobjednat? Olej mam měněný v servisu, takže jestli i palivový a vzduchový filtr, to nevim. Na účtu nejsou psány.

Berte mě jako začátečníka, ale chtěl bych si to opravit sám, nebo alespoň něco, jelikož nechci bejt za vemeno co nic neumí.

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: stř pro 22, 2010 22:11
od Dark69
Potrebujes vymenit Veko rozdelovaca a palec rozdelovaca.. Dalej zapalovacie kable ako mas v plane. Sviecky uz mas nove len ci su aj spravne...... Potom sa budes len cudovat, ako bude auto slapat ako hodinky...
A neni jedno ake tam das sviecky, treba objednat presne na typ tvojej Nexie, nie kupit hocjake z obchodu co su po ruke ako do straje skoduli...

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: čtv pro 23, 2010 10:26
od Serpico
...to Bladzei svíčky jsou nejlépe NGK nebo Denso ale jinak musí sedět tepelná hodnota svíček, pokud jde na tři válce - kabely jdou jednoduše přeměřit voltmetrem - víčko zkontrolovat středový kontakt a všechny čtyři kontakty mnohdy jsou obalené bílým opalem - palec a navíc podobným způsobem mi zlobila osička rozdělovače musí být " zmagnetizována ", taky jsem si myslel, že na ní nic není... záměrně ponechávám stranou vstřiky jdou jednoduše zkontrolovat postupně odpojuješ svrchu přívod proudu tímto ale končí, jenom zjištíš, který válec ti jde a který né... vstřiky jsou trochu dražší ale jsou fy. které je renovují - čistí

Mějte se fajn

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: čtv pro 23, 2010 13:21
od ppp
sviecky co pouzil su v pohode len neviem co znamena oznaceni LRC to C, je to isto tak? Brisk na strankach tvrdi ze take sviecky nevyraba :). Bez toho C su to sviecky odporucane briskom. Brisk mal vraj obdobia kedy mal problem s kvalitou sviecok, ale ja som mal vzdy tu smolu/stastie ze som kupoval sviecky ked mal dobre vyrobky a nemal som s briskami ani jeden problem. 70tkm na skodovke a cca 30tkm na espere. Celkovo ai 5 sad sviecok od brisku. NGK samozrejme tiez bez problemov, ale ked sa mi minu zasoby ngk pojdem do brisku.

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: čtv pro 23, 2010 14:37
od Bladzej
Svíčky jsou Brisk LR17YC, Ythrium 0,7, to C po Rku byl můj omyl. Dával je tam i můj otec, když je kdysi kupoval, tak mu je právě v obchodě našli jako alternativu.

Serpico: proměřit kabely myslíš od rozdělovače ke svíčkám? Jak bych je měl změřit když to zlobí jenom někdy? Ohmmetrem si zjistim jestli je průchozí, ale co/jak budu měřit voltmetrem? Za chodu, tam je vysoký napětí, to bych nezměřil. Radši se ptám takle dopředu, abych věděl co jak, než abych potom něco odpálil.

PPP: označení svíček jsem špatně uvedl.

Dark69: dal jsem na tvé rady a objednal nové díly. Jejich (preventivní) výměnou nic nezkazím a budu mít jistotu.

Kluci, díky za rady. Díly jsem včera objednal, dneska zpracovali objednávku, tak uvidim kdy dojdou a pak se pustim do výměny.

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: čtv pro 23, 2010 15:34
od Dark69
Potom sa ozvy ako si dopadol.. Veko a palec stoja do 20 eur, mat to nove sa oplati ;)
Zapalovacie kable sa daju aj lahko skontrolovat, odpoj kabel a pozry do vnutra koncovky ci nieje hrdzavy a zaoxidovany.. Ak ano su zrele na vymenu, Nexia je na zapalovacie kable moc citliva...
Ja ked som mal stare kable, auto ledva zahrabalo na jednotke, po vymene uz zahrabem skoro aj na trojke :lol: :lol:

Re: Nestartuje, pomóc :-(

Napsal: sob pro 25, 2010 17:39
od Serpico
...to Bladzej bylo nedorozumění " voltmetr " jsem použil jenom jako označení přístroje ( schválně jsem se podíval na označení, tedy Sinometer ), samozřejmě měříš jenom odpor je různý podle délky kabelu...

Mějte se fajn