Stránka 3 z 4

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 14:52
od Dark69
to ppp: ja pri vymene rozvodov som zistil ze, remen a kladky som mal skoro ako nove a vodne cerpadlo sa skoro vobec netocilo.. Uz silno zadrhavalo.... Chvalabohu ze som vcas vymenil rozvody na mojom 16V. Stacilo par Km a mam po aute kvoli blbemu vodnemu cerpadlu, ktore aj niekedy netesni ! a kvoli nemu treba rozoberat rozvody......
Podla mna je to vodne cerpadlo preto pohanane rozvodovym remenom, pretoze je to asi najlepsia moznost, vzhladom na jeho umiestnenie dole na boku 16V motora......

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 15:04
od ppp
No vidis, na to som zabudol ze este s cerpadlom byva problem ze netesni a kvoli tomu nacinat rozvody je pekna pakaren, ale zase na druhej strane je fakt, ze ked to takto spravia tak je to ako pises jednoduchsie a tym padom lacnejsi motor. Ved si to potom zakaznici doplatia na udrzbe :lol: . Pritom by stacilo spravit cerpadlo hrubsie a pohnat jeho remenicu dalej od bloku. A napinak alebo vodiacu kladku posunut tak aby vodne cerpadlo nerbanilo ozubenemu remenu. Ale to by museli navrhari motoru aj trosku mysleit. Staci si obzriet motor nubiry 1.6 a vidno ze motorari asi riadne hulili ked ho nevrhovali.
Inac ja som mal cerpadlo praveze lahsie otocitelne nez nove. Ono kym sa cez gufera nedostane voda do lozisk tak by alo ist v pohode.
Na youtube vidno cerpadla, ktore sa veselo radialne kyvali a to az tak ze este chopne gufera proste nemali sancu tesnit. A kvoli tomu muslei majitelia menit nielen cerpadla ale aj remen a pre istotu aj kladky, pretoze uz nie je istota ze to vsetko nie je nacate hnusnym cerpadlom.

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 20:07
od JRD McLAREN
To ppp:
keby si ty vedel, jak je "zaklad konstrukcie" motoru v nubire 1.6 stary....
tak by si vedel, ze vtom case bolo vymyslenie pohonu vodneho cerpadla rozvodovym remenom
"malou revoluciou" v konstrukterstve spalovacich motorov...

a rozvodakom pohananu vodnu pumpu maaaa kopec inych motorov, roznych vyrobcov.

To Dark99:
niektore rozvodove retaze nevydrzia ani 30tkm...
a motor je pri preskoceni, ci pretrhnuti retaze doniceny viac, nez ten z remenom..
(napr. taky 2,5L V6 od VW ... ten motor by som nexel ani zadarmo...)
(zaseknute ci dolamane lyziny na retaz, preskocena retaz na kolecku - su tam 3)
(zodrate vacky len tak prenic-zanic, zlomene "koniky" a.k.a. ventilove vahadla)
(zadierajuce sa ventily v hlavach ...a tak ... ... )

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 20:38
od Peterek
Plně souhlasím s JRD McLARENem. Znám případ BMW turbo disla, kterému přeskočil rozvodový řetěz. Stačilo k tomu přešvihnout výměnu oleje, Poněkud vytahaný řetěz a při startu než napínáky zabraly řetěz přeskočil. A bylo po ježdění. To, že v značkovém servisu byli se vším rychle hotovi - vadné vstřikovací čerpadlo, je jiná. Základem je ale přístup k řetězovým rozvodům - dokud se točí, vše je OK (tento dojem jsem získal i v této diskuzi). O řemen se ale každý (snad) stará jak má - včasná výměna - a potom není problém. Už se tu na fóru probírala problematika výměny řemenu a k mému údivu jsou i takoví, kteří jsou schopni vyměnit pouze řemen a vše ostatní (kladky, čerpadlo nechat původní). Stačí zajet k solidnímu mechanikovi (nebo do servisu) a ten takovou práci tvrdě odmítne.

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 21:58
od ferino28
JRD McLAREN píše:To ppp:
keby si ty vedel, jak je "zaklad konstrukcie" motoru v nubire 1.6 stary....
tak by si vedel, ze vtom case bolo vymyslenie pohonu vodneho cerpadla rozvodovym remenom
"malou revoluciou" v konstrukterstve spalovacich motorov...

a rozvodakom pohananu vodnu pumpu maaaa kopec inych motorov, roznych vyrobcov.

To Dark99:
niektore rozvodove retaze nevydrzia ani 30tkm...
a motor je pri preskoceni, ci pretrhnuti retaze doniceny viac, nez ten z remenom..
(napr. taky 2,5L V6 od VW ... ten motor by som nexel ani zadarmo...)
(zaseknute ci dolamane lyziny na retaz, preskocena retaz na kolecku - su tam 3)
(zodrate vacky len tak prenic-zanic, zlomene "koniky" a.k.a. ventilove vahadla)
(zadierajuce sa ventily v hlavach ...a tak ... ... )

Ale ved vies, ze 2.5 V6 tdi od koncernu ma remen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:09
od JRD McLAREN
..ale 2.5 V6 BENZIN.... ma retaz...

EDITED:
..vidis tam kdesi v mojom prispevku naznak o nafte ..???

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:20
od ferino28
O benzine nic, len ten dalsi popis o vackach atd, by skor pasovalo na tdi.

Viem, viem, si "koncernovy" :mrgreen:

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:29
od JRD McLAREN
..tak ked viesh ...

tak ked sa pise 2.5L V6 ...tak je rec o benzine...
a ked sa pise 2.5TDI V6 ..tak je rec o nafte...

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:37
od Dark69
Vsetko o retazovom rozvode dobre rozpisane a hlavne vysvetlene :mrgreen:

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:41
od ferino28
Ma to zaviedlo, kedze nepoznam 2.5 V6 benzin od koncernu. Mali 2.4 V6, 2.6 V6 (2.7, 2.8 ), ale o 2.5 V6 neviem. Vlastne je 2.5, ale R.

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:46
od rolt
Nebolo nad moj oltcit....tam nebolo cerpadlo ziadne :PP: a bol pokoj 2xrozvodovy remen+1xklinak na alternator.
Myslim si,co sa tyka poctu pripadov,ze roztrhnutie a preskocenie jasne ukazuje pre lepsiu volbu - retaz,ale ak chcem hladat chybu najdem ju aj v oskretych pukviciach.
Maju spravit vnutri motora hnanie cez osku hore na rozvody a hotovo :o)

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:51
od ferino28
Boli pokusy aj cez ozubenia, no tie motory zas mali ine chybicky :mrgreen:

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 22:55
od ppp
JRD McLAREN píše:To ppp:
keby si ty vedel, jak je "zaklad konstrukcie" motoru v nubire 1.6 stary....
tak by si vedel, ze vtom case bolo vymyslenie pohonu vodneho cerpadla rozvodovym remenom
"malou revoluciou" v konstrukterstve spalovacich motorov...

a rozvodakom pohananu vodnu pumpu maaaa kopec inych motorov, roznych vyrobcov.
To ze 1.6 je stary motor je mi jasne, ved jeho predchodcom bol 1.5 8v v kadetoch a ani to predpokladam nebol zaciatok.
Taksito neberiem ze to bol sikovny napad. Rovnako ako HTP vo fabkach. Ved zakaznik nech si predsa po 100tkm kupi dalsie auto, nie? Podla mna je to kvoli lacnejsej vyrobe a nie kvalitnejsiemu motoru. Zvysene naklady na udrzbu uz ponesie zakaznik. Hlavne aby sa predavalo. Cize stlacit cenu co najnizsie. Ci je to cesta do neba alebo do pekla uz nechavam na vas. Ale ja som proste divny, mna napriklad tesi ked nejaka vec dokaze fungovat 20rokov, da sa vylepsit, opravit a udrzat pri zivote s minimom nakladov. To ze ludia maju radsej pouzi - zahod, cize konzumna spolocnost mi k srdcu zatial neprirastlo. Mozno raz ked budem stary a na dochodku ale asi ani potom nie. Mozno prave potom nie, pretoze potom budem mat viac casu na hrajkanie sa. ;)
Ale ako poznam JRDcka mam pocit ze aj on je tymto smerom tak trochu divny :lol: .

Inac tu 1.6 som uviedol ako priklad, pretoze kym u espera sa mi zdal motor zvonku preplneny bizuteriou tak u nubiry u takmer toho isteho motora to uz prehnali. Aby sa dal dat dolu starter alebo alternator, tak treba bud specialne naradie alebo zlozit ten blby plech co pod sanim drzi kopu kravin, ktore mohli umiesntit inde a este by usetrili na metrazi hadiciek a kablov.

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 23:10
od rolt
Tak divny som aj ja,som sa bal,ze som sam.

Re: prestalo ist..

Napsal: pon dub 05, 2010 23:30
od Dark69
Je logicke ze pri vysoko vykonnych motoroch ako je 2.5 6V je retaz asi ta horsia moznost..
Na nase 1.5 66 kw a aj menej, co sa rovna Felicii ( ta ma retazovy rozvod) tak by som privital retazovy rozvod....Lenze stavba motora je tam ina, takze problem je v konstrukcii..... Felicie si v pohode slapu a ked im zacne cerkat retaz, tak si ju vymenia a jazdia veselo dalej..

A tu mate skvely priklad na auto kde je retazovy rozvod a je to superrr..
Auto je Nissan Almera 1.4 GX Exclusive

http://nissan-almera.autobazar.eu/14-gx ... 96558.html