Stránka 3 z 3
Re: Stahování oken
Napsal: sob kvě 08, 2010 23:52
od FoXo
Pre3och píše:Ahoj, som tu nový a čítal som si tvoj príspevok FoXo ako zrýchliť sťahovanie a vyťahovanie okien (vyčistiť gumy, namazať mechanizmus atď.)
Ja sa ťa chcem spýtať že ako mám dať dole tapacíri z dverí aby som sa vlastne mohol dostať k tomu mechanizmu.
Vopred ďakujem.
Uff ja uz mam tak dlho tapaciry rozobrate kvoli oknam ze uz ani neviem
Treba dat sravbu pred ktora sa nachadza v madle za ktore zatvaras dvere.
Potom 2 aebo 3 srovby su na spodku tapaciru.
Ked sa k dveram zohnes tak ich zbadas.
Zvysok je pripevneny na umelych uchytavacoch neviem ako to nazvat a to musis len vycvakat vonku.
Bud sravbovakom zapacit alebo iny sposob.
Proste len ich vytiahnut ale treba davat pozor aby si nezlomil.
Re: Stahování oken
Napsal: čtv srp 19, 2010 00:41
od ppp
Dnes som dokoncil odlahcenie tlacidiel ovladania stahovania okien aj na poslednych vodicovych dverach. Okrem odlahcenia tlacidiel cez rele som este do kazdych dveri natiahol novou dvojlinkou napajanie, ale v zasade by stacilo len odlahcit tlacidla, ktore to uz asi maju za sebou. Maju dokonca taky odpor, ze som nechtiac skratoval cez jedno tlacidlo baterku a 10A poistka, ktoru som mal v obvode sa nevypalila.
Teraz mi uz idu vsetky okna takmer ako nove, len pocut ze sa mierne zmeni zvuk motorceka ked idu okna cez nejake horsie miesto vo vodiacich zamatkach, ale na rychlosti ich pohybu to nejako nebadat.
Z toho vyplyva, ze ak sa vam ledva hybu na espere okna, tak nemazat, neblbnut, ale bud vymenit tlacidla na ovladanie okien (predtym ale pre istotu preverit ci je to naozaj nimi) alebo ich odlahcit cez rele.
Re: Stahování oken
Napsal: pát srp 20, 2010 10:28
od stefan
Iba tak moja úvaha.
Keď je zlé tlačidlo, nemal by byť viditeľmý rozdiel pri ovládaním tlačidlom
z dverí šoféra a tlačidlom z daných dverí?
Re: Stahování oken
Napsal: pát srp 20, 2010 21:50
od ppp
To je prave ten vtip ze nemal
, pretoze prud ide vzdy cez obe tlacidla :/. Akurat vo vodicovych dverach ide iba cez jedno.
Re: Stahování oken
Napsal: úte srp 24, 2010 13:23
od mechale
ppp píše:Dnes som dokoncil odlahcenie tlacidiel ovladania
chcem sa spytat, ze jak myslis to odlahcenie tlacidiel? tento pojdem este nepoznam
Re: Stahování oken
Napsal: úte srp 24, 2010 22:23
od ppp
No proste motorceky stahovania okien zeru dajme tomu 2 ampere, pri rozbehu a zastaveni sa nech nezeriem 4 ampere. TO je pre nejaky tenky pliesok v spinaci stahovania okien dost slusna pecka aj vdaka iskreniu aj vdaka ohrievaniu. A to som spotrebu motorcekov este asi podcenil. A tak je spinac zatazovany a casom zoxiduje, niekto tu spominal ze mal spinace (presnejsie prepinace) uplne spalene. Ale ked budu tieto spinace spinat iba rele, ktore maju odber nanajvys 100 alebo 200mA, tie na 12V maju tusim este menej a az tieto rele budu spinat prud tecuci do motorcekov, tak sa budu opalovat rele, ktore jednak viac znesu a hlavne stoja cca 10Sk cize 30centov a daju sa lahko zohnat. Zatial co spinace stahovania okien stoja urcite viac a ktovie ci sa daju zohnat nove. Cize ked nejaky spinac, ktory spinal tzv. silovy prud niekolko amper uz bude spinat len par mA pre rele a silovy pru dbude spinat rele, vravi sa tomu ludovo odlahcit spinac.
Podobne sa da odlahcit napriklad prepinanie dialkove stretavacie, ktore je na espere hlupo priamo na prepinaci v packe pod volantom cim jednak relativne rychlo tento prepinac znici (nova packa tusim 650Sk) ale zaroven ubera napatie na ziarovkach a potom espero svieti tak slabo ako svieti. Uz tu o tom bola zalozena nejedna tema.
Re: Stahování oken
Napsal: úte srp 24, 2010 22:40
od HusarJan
toho prúdu tam ide naozaj málo
mne to robilo na Lege vyčistil som všetky kontakty zatvárania a otvarania okien zatial,len na vodičovej stane premazal sprejom na kontakty a poskladal no a ono to pomohlo
no neviem prečo to Korejci neurobili cez relátka kedže,tam je dost velký odber prúdu
Re: Stahování oken
Napsal: stř srp 25, 2010 10:52
od FoXo
ppp píše:No proste motorceky stahovania okien zeru dajme tomu 2 ampere, pri rozbehu a zastaveni sa nech nezeriem 4 ampere. TO je pre nejaky tenky pliesok v spinaci stahovania okien dost slusna pecka aj vdaka iskreniu aj vdaka ohrievaniu. A to som spotrebu motorcekov este asi podcenil. A tak je spinac zatazovany a casom zoxiduje, niekto tu spominal ze mal spinace (presnejsie prepinace) uplne spalene. Ale ked budu tieto spinace spinat iba rele, ktore maju odber nanajvys 100 alebo 200mA, tie na 12V maju tusim este menej a az tieto rele budu spinat prud tecuci do motorcekov, tak sa budu opalovat rele, ktore jednak viac znesu a hlavne stoja cca 10Sk cize 30centov a daju sa lahko zohnat. Zatial co spinace stahovania okien stoja urcite viac a ktovie ci sa daju zohnat nove. Cize ked nejaky spinac, ktory spinal tzv. silovy prud niekolko amper uz bude spinat len par mA pre rele a silovy pru dbude spinat rele, vravi sa tomu ludovo odlahcit spinac.
Podobne sa da odlahcit napriklad prepinanie dialkove stretavacie, ktore je na espere hlupo priamo na prepinaci v packe pod volantom cim jednak relativne rychlo tento prepinac znici (nova packa tusim 650Sk) ale zaroven ubera napatie na ziarovkach a potom espero svieti tak slabo ako svieti. Uz tu o tom bola zalozena nejedna tema.
Aby si niekoho viacej inspiroval by mozno neboli zle aj dake fotky, kde si umiestnil relatka, napisal ake a zapojenie
Nie kazdy tomu rozumie
To len ako pomocke pre niekoho
ak sa ti samozrema chce
Re: Stahování oken
Napsal: pát srp 27, 2010 17:17
od Tonci
Chlapi tiež mam problem, stahovanie zadneho okna mi nejde teda islo iba smerom dolu ale ho vobec, a teraz mam dokoran otvorene okno a neviem co s tym robit, dakujem za rady motorcek by mal byt dobry ked stahuje dole nie?
Re: Stahování oken
Napsal: pát srp 27, 2010 23:48
od ppp
Tonci píše:Chlapi tiež mam problem, stahovanie zadneho okna mi nejde teda islo iba smerom dolu ale ho vobec, a teraz mam dokoran otvorene okno a neviem co s tym robit, dakujem za rady motorcek by mal byt dobry ked stahuje dole nie?
Najpravdepodobnejsie zlomeny kabel v prechodke vo dverach, a to najpravdepodobnejsie pri tych dverach, v ktorych sa sklo nechce hnut. Ale je mozne ze je zlomeny aj v prechodke vo vodicovych dverach. ALe to ze by bol prelomeny vo vodicovych dverach je malo pravdepodobne. Vedie do nich dost hruy zvazok, a tak sa v nom kable lamu tazsie nez v ostatnych dverach. DO kazdych dveri okrem vodicovych idu pre okna 3 kable. 1 tzv. spolocny a dva pre smer nahor a nadol. Najlepsie kuknut do schemy v servisnom manuali, link by mal byt niekde v tomto fore alebo po chvilke googlenia sa da najst tiez.
FoXo - pokusim sa dokopat k niecomu ale asi to bude len vytlacena schema s dokreslenymi suciastkami a ofotena mobilom
. CO sa tyka vyhotovenia, tak za to sa hanbim ale nechelo sa mi navrhovat, vrtat a leptat plosny spoj tak som vsetko napchal v stesnanej podobe na univeralny plosny spoj a spoje spravil 1mm drotom. Strasna prasacina ale po zaliati tavnou lepiacou tycinkou to vyzera celkom odolne. Az na prilis male svorkovnice. ALe ked som pytal svorkovnice na 2.5mm drot, tak mi prdal s 2.5mm otvorom a do takych nestrcim ani 2mm drot. Proste su male a slabe. Inac moja verzia predpoklada natiahnut + a - od baterky do kazdych dveri, ale mozno sa bude dat vymysliet nieco aj bez pridavneho kabla, pretoze problem je hlavne v spinacoch. Kym nie je niektory kabel prelomeny v prechodke.