LPG

Moderátor: Blue Lanos

PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

opt_neofun píše:Pocujte... oplati sa to prerabat na LPG?? lebo nad tym uvazujem aj ja.. a co to vobec stoji.. som sa niekde docital ze od 16-26tis, podla typu nadrze. A ked si dam diskovu nadrz namiesto rezervy kde dam rezervu?? O kolko to znizi vykon a spotrebu ma taku ietu len to nieje benzin ale LPG???
Jestli se to vyplati? Zalezi na tom, kolik jezdis. U nas je prestavba zajimava tak asi od 20-25 tis. km rocne. Ceny jsou asi kolem 25 000 Kc za jednobod a 37 000 Kc za vicebod. Pokud si vemes nadrz misto rezervy, muze to byt jeste o neco drazsi. Pokud si das nadrz misto rezervy, kolo pak lezi v kufru. Vykon se snizi, presna cisla nemam, na jednobodu je to jeste poznat, na vicebodu snizeni uz ani nepoznas (pokud si pohraji s pocitacem, da se na vicebodu na LPG nastavit i vetsi vykon nez je uvedeny v technicaku). Zvyseni spotreby bych odhadoval asi o 10-15% u jednobodu, u vicebodu mi prijde, ze spotreba LPG i benzinu je v podstate stejna.
Reklama
 

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Myslím si že LPG sa oplatí dať na starú šunku ako žigili a š 120. Ale v žiadnom prípade nie na Espero. Pretože plyn ide do motora cez sanie a vstreky sú odstavené. Benzínové čerpadlo ale stále tlačí benzín a po čase odíde a tak isto aj vstrekovače, lebo nepracujú. Motor sa zahrieva na vyššiu teplotu ako pri jazde na benzín a po čase začne tiecť olej. Sviečky treba meniť o polovicu skôr ako pri benzíne. Spotreba plynu je cca o 15% vyššia ako pri benzíne+ nejaký benzín to zoberie pri štartovaní. Hlavne v zime rátaj aj 1l benzínu na 100 km +. Takže suma sumárum:
nové benz. čerpadlo vyjde na cca 5- tis.
nové vstreky na cca 20 tis.
pretesnenie motora na 2 tis.

Takže na Espero LPG sa neoplatí v žiadnom prípade!

Milan
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Řek bych že tu někdo žvatlá nesmysly. Benzínový čerpadlo odejde jenom pokud nemáš v nádrži dost benzínu (alespoň1/4) aby se ochlazovalo. Mam funglovku a myslim že jsem udělal dobře. Na benál jezim za 7,48 (papírově 7,1) a na plyn v létě do 8,5 a v zimně do 9 litrů. Většinou 50/50 město/mimo město a ve 4-5 lidech. Na startování to chce víc benzínu, než chtěla Felda, maximum mam 0,8l/100, většinou kolem 0,6L. Záleží na počasí a teplotě. Stříkačka čeká až bude mít voda v chladiči 50 stupňů nebo 1 minutu u teplýho motoru. Ted v létě nastartuju auto na parkovišti a při vycouvávání se přepíná na plyn. V zimně mu to na stejnym místě trvá 2 km ! Že by někomu odešly vstřiky jsem ještě neslyšel a že by někomu žralo plynový auto olej jsem se dočet až prvně tady na foru. Neřek bych že jde počítat při jakym průběhu km se LPG vyplatí. Já mam spočteno, že těch 37 tis se mi zaplatí po 54 tis km. Jestli je najedu za 2 roky (muj případ) nebo za 5 let je jedno, pak už šetřim. Jo a u stříkačky měnim svíčky úplně normálně po 30 tis km jak má moje auto předepsaný. U podtlaku jsem je měnil každejch 15 tisk. Neboj se plynu, jdi do toho !
Die with smile :-)
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

krtku mas pravdu.jen to co pise anonym se muže stat u nejakeho stareho motoru kterej by dopadl stejne i bez plynu.a jeste korekce ty vstriky obcas odchazej to je bohužel pravda.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No vidíš sám priznávaš že vstreky bohužel občas odchádzajú. No čítaj fórum ďalej . Benz. pumpa. Pisatelovi odišla a ak čítaš pozorne, tak tiež má LPG. No a čítaj ďalej. Viacerí píšu že keď idú na LPG nepočujú klepať vstreky, motor ide ticho. Samozrejme že ide ticho keď sú mimo prev. Ale prečo klepú keď ide motor na benzín? Veď dobré auto na benzín predsa by nemalo klepať.

Zdravím,

Milan
Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Akri »

:lol:
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Akri »

PavelZ píše:
opt_neofun píše:Pocujte... oplati sa to prerabat na LPG?? lebo nad tym uvazujem aj ja.. a co to vobec stoji.. som sa niekde docital ze od 16-26tis, podla typu nadrze. A ked si dam diskovu nadrz namiesto rezervy kde dam rezervu?? O kolko to znizi vykon a spotrebu ma taku ietu len to nieje benzin ale LPG???
Jestli se to vyplati? Zalezi na tom, kolik jezdis. U nas je prestavba zajimava tak asi od 20-25 tis. km rocne. Ceny jsou asi kolem 25 000 Kc za jednobod a 37 000 Kc za vicebod. Pokud si vemes nadrz misto rezervy, muze to byt jeste o neco drazsi. Pokud si das nadrz misto rezervy, kolo pak lezi v kufru. Vykon se snizi, presna cisla nemam, na jednobodu je to jeste poznat, na vicebodu snizeni uz ani nepoznas (pokud si pohraji s pocitacem, da se na vicebodu na LPG nastavit i vetsi vykon nez je uvedeny v technicaku). Zvyseni spotreby bych odhadoval asi o 10-15% u jednobodu, u vicebodu mi prijde, ze spotreba LPG i benzinu je v podstate stejna.
jo to je presny, ja nepoznam jestli jedu na benzin, nebo na plyn, taky me to nejdriv zarazilo, ze by to melo asi byt znat, kdyz se to vsude pise a jestli nejake snizeni vykonu je,m je tak male a zanedbatelne, ze to proste nepoznam a to jsem to uz nekolikrat testoval, ale s tou spotrebou alespon u me nesouhlasim, ja ji vyssi mam, to priznavam. :)
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Jo, spotreba o neco vetsi je, ale kdyz jedu klidne, tak sem dosel k 8.2 na benzin a 8.6 na LPG, coz uz mi prijde, ze se muze blizit chybe mereni plynovych cerpacek, nepresnymu dotankovani benzinovy nadrze... Ale asi "o neco" vyssi bude.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Anonymous píše:Myslím si že LPG sa oplatí dať na starú šunku ako žigili a š 120. Ale v žiadnom prípade nie na Espero. Pretože plyn ide do motora cez sanie a vstreky sú odstavené. Benzínové čerpadlo ale stále tlačí benzín a po čase odíde a tak isto aj vstrekovače, lebo nepracujú. Motor sa zahrieva na vyššiu teplotu ako pri jazde na benzín a po čase začne tiecť olej. Sviečky treba meniť o polovicu skôr ako pri benzíne. Spotreba plynu je cca o 15% vyššia ako pri benzíne+ nejaký benzín to zoberie pri štartovaní. Hlavne v zime rátaj aj 1l benzínu na 100 km +. Takže suma sumárum:
nové benz. čerpadlo vyjde na cca 5- tis.
nové vstreky na cca 20 tis.
pretesnenie motora na 2 tis.

Takže na Espero LPG sa neoplatí v žiadnom prípade!

Milan
Ano, vstriky jsou odstavene, na Lanosu (na LPG) mi behem skoro 100 000 Km jeden odesel (po tom, co sem asi 2x natankoval u Benziny) a protoze se opravdu pri provozu na LPG vypina, tak se ucpal tou "breckou". Vymena asi za 700 Kc (nebo 1400 Kc, to si vazne nejsem jistej, jestli bylo 700 za vse, nebo 700 za praci a 700 za material).
A benzinovy cerpadlo? Jak uz pise Krtek, jde o to co a jak casto tankujes. Taky me behem tech 100 000 jedno odeslo, ale u nej uz o cene nemam tuseni, protoze auto bylo v zaruce.
tulo
Příspěvky: 59
Registrován: pon led 31, 2005 18:50

lpg

Příspěvek od tulo »

Tak pozeram ze sa tu rozbehla vazna debata. Tiez mam LPG a pekne mi to papa olej. Ako uz niekto spomenul to sa moze stat iba na riadne "ojetem" aute. Potvrdil mi to servisak ktory mi ukazal kade rozoberali budiky a neoriginalny rozvodak. (Pri stave tachometra asi 80tis. km)Takze prekruzkovat. S LPG som tiez donedavna problem nemal. Tahalo to ako na benzin pri spotrebe asi 8,7L. Dnes to sice akosi netaha ale tu nadrz nie a nie minut. Jazdim dlhe trasy takze velke +. 130 to ide v pohode a aj 180 len ten rozbeh trochu trva. Ale od 3000ot. hore ako predtym. Keby som to mal zhrnut tak ked to dam vsetko na poriadok tak budem stale v pluse pri tom co som usetril na benzine...
Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Akri »

PavelZ píše:
Anonymous píše:Myslím si že LPG sa oplatí dať na starú šunku ako žigili a š 120. Ale v žiadnom prípade nie na Espero. Pretože plyn ide do motora cez sanie a vstreky sú odstavené. Benzínové čerpadlo ale stále tlačí benzín a po čase odíde a tak isto aj vstrekovače, lebo nepracujú. Motor sa zahrieva na vyššiu teplotu ako pri jazde na benzín a po čase začne tiecť olej. Sviečky treba meniť o polovicu skôr ako pri benzíne. Spotreba plynu je cca o 15% vyššia ako pri benzíne+ nejaký benzín to zoberie pri štartovaní. Hlavne v zime rátaj aj 1l benzínu na 100 km +. Takže suma sumárum:
nové benz. čerpadlo vyjde na cca 5- tis.
nové vstreky na cca 20 tis.
pretesnenie motora na 2 tis.

Takže na Espero LPG sa neoplatí v žiadnom prípade!

Milan
Ano, vstriky jsou odstavene, na Lanosu (na LPG) mi behem skoro 100 000 Km jeden odesel (po tom, co sem asi 2x natankoval u Benziny) a protoze se opravdu pri provozu na LPG vypina, tak se ucpal tou "breckou". Vymena asi za 700 Kc (nebo 1400 Kc, to si vazne nejsem jistej, jestli bylo 700 za vse, nebo 700 za praci a 700 za material).
A benzinovy cerpadlo? Jak uz pise Krtek, jde o to co a jak casto tankujes. Taky me behem tech 100 000 jedno odeslo, ale u nej uz o cene nemam tuseni, protoze auto bylo v zaruce.
z Polska jsem ho privezl za 4 tisice, myslim to cerpadlo ;) Nove zabalene :) ale na lanose samozrejme :idea:
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Anonymous píše:No vidíš sám priznávaš že vstreky bohužel občas odchádzajú. No čítaj fórum ďalej . Benz. pumpa. Pisatelovi odišla a ak čítaš pozorne, tak tiež má LPG. No a čítaj ďalej. Viacerí píšu že keď idú na LPG nepočujú klepať vstreky, motor ide ticho. Samozrejme že ide ticho keď sú mimo prev. Ale prečo klepú keď ide motor na benzín? Veď dobré auto na benzín predsa by nemalo klepať.

Zdravím,

Milan
jasne pumpa odchazi (protoze kazdej jede s rezervou) a ta se pak prehrejva.
vstriky musí být odpojene protože na sucho by se zadrely asi za 10 minut.a vsecky vstriky když pracuji jsou slyset.jen malinko ale jsou.a u dobrýho motoru je to vetsinou jen to co tam klepe nejvic.a kdyby pri montaži plynu udelali to aby se po prepnutí na lpg pumpa zastavila .už by asi neodesla.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

palikx píše:
Anonymous píše:No vidíš sám priznávaš že vstreky bohužel občas odchádzajú. No čítaj fórum ďalej . Benz. pumpa. Pisatelovi odišla a ak čítaš pozorne, tak tiež má LPG. No a čítaj ďalej. Viacerí píšu že keď idú na LPG nepočujú klepať vstreky, motor ide ticho. Samozrejme že ide ticho keď sú mimo prev. Ale prečo klepú keď ide motor na benzín? Veď dobré auto na benzín predsa by nemalo klepať.

Zdravím,

Milan
jasne pumpa odchazi (protoze kazdej jede s rezervou) a ta se pak prehrejva.
vstriky musí být odpojene protože na sucho by se zadrely asi za 10 minut.a vsecky vstriky když pracuji jsou slyset.jen malinko ale jsou.a u dobrýho motoru je to vetsinou jen to co tam klepe nejvic.a kdyby pri montaži plynu udelali to aby se po prepnutí na lpg pumpa zastavila .už by asi neodesla.
Zase kdyz delaji to, ze se pri provozu na LPG benzinovy cerpadlo vypina (a nekde to na zadost delaji), mas problem, kdyz Ti dojde plyn a automaticky to prepne na benzin.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jo to je jedine - toho to ale neni to tak zle.proste pockas az to dotankuje (max 10 sec )a jede to.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

palikx píše:jo to je jedine - toho to ale neni to tak zle.proste pockas az to dotankuje (max 10 sec )a jede to.
To, jo, ale kdyz Ti to prepne, zrovna kdyz predjizdis, tak tech 10 sec muze docela nastvat ;).
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“