Stránka 3 z 3

Napsal: sob dub 16, 2005 07:51
od Blue Lanos
...no neviem prave toho by som sa bal :roll:

Re: Sportovní filtr zadara

Napsal: sob dub 16, 2005 10:47
od Richard
MilosB píše:Pokud chcete vyzkoušet co Vám přinese sportovní vzduchový filtr K&N, nebo podobný, udělejte si jednoduchý test zcela zadarmo. Za pěkného počasí, malého silničního provozu na asfaltové cestě si vyndejte klasický vzduchový filtr a na trase cca 20 - 30 km poznáte jaký přírustek výkonu dostanete ze svého automobilu. Nebojte se, že poškodíte motor. Not problem. Je to zajímavý test. :roll:
No a na co jsi přišel ty? Hoď sem poznatky :!: Já osobně myslím, že každý filtr má nějaký odpor i ten bavlněný, některý větší a jiný menší a taky se odpor mění v závislosti na znečištění filtru. Sání motoru je navrženo právě na jistý odpor ve filtru. Když ho vyndáš nebude vzduch v sání správně pulzovat a může se stát, že paradoxně auto pojede hůř, nebo bude mít třeba vyšší spotřebu, nebo se bude v určitých otáčkách dusit nebo cukat. Co na to tuneři??? Teď jsem dal novou standartní vzduchovou vložku a uvidím. Ještě vyměním svíčky, rozmýším že tam dám ty Brisk DR 15 LGS a pak sem hodím zkušenosti a co se subjektivně změnilo.. :lol: a jak se to projevilo na spotřebě :lol: :lol:

Test Nubiry I. bez filtru

Napsal: sob dub 16, 2005 21:30
od MilosB
Ahoj Ríšo!

Pokud se týka návrhu sacího traktu z hlediska odporu vzduchového filtru. To co píšeš, platí u klasického motoru bez vstřikování a řídíci jednotky. Tam jsem dělal řadu pokusů a skutečně někdy motor za jízdy na neutrál zhasl. Pokud se však jedná o motor s řídící jednotkou a vstřikováním, tak ten za pomocí počítačové jednotky zvládá široký rozsah odporů sání a automaticky se přizpůsobí všetky potřebné poměry pro opitmální chod motoru. Dostat z motoru větší výkon, je otázka jen a jen problému, jak dostat do válců vzduch. S množstvím benzínu problémy nejsou.

Tím, že vyndáš vzduchový filtr ze svého uložení v té černé "škatuli", tak se zmenší odpor nasávaného vzduch v sacím potrubí a motor ho nasaje více. Je to ještě markantnější jako, když se použijí tuningové filtry, protože i ten K&N klade nějaký odpor. Já zkoušel vyndat filtr celkem 3 x na trase cca 40 km. Snažil jsem se odosobnit a skutečně, sice pocitově, ale pokud možno objektivně zjistit rozdíl. Nezkoušel jsem v žádném případě max. výkon, nebo rychlost. Podle mých pocitů jde motor na porovnatelných úsecích citelně živěji do otáček. Tedy auto lépe akceleruje. Měření jsem však neprováděl žádné. Rád bych taky věděl, jaké poznatky z tohoto testu budou mít další Dejváci. Nic to nestojí, za pokus to však stojí.

Ještě bych se zmínil o jedné problematice, která se týká vzduchového filtru. Někdy se prostě může stát, že z nějakého důvodu potřebujete vyměnit vzduchový filtr a nemáte jej, ev. nemáte momentálně na něj, nebo jej nemají v servise. V takovém případě mám odzkoušenou jednu levnou metodu, kterou v cca v roku 1980 radil v televizi výrobce vzduchových filtrů v motoristickém pořadu. Pro později narozené - v té době bylo všechno, ale jen tehdy, když jste to nepotřebovali. Bylo období, kdy se nedal sehnat např. zmíněný vzduchový filtr i půl roku. Rada zněla: Vzduchový filtr vypereme ve vodě cca 40 st. Celsia teplé, do které přidáme cca 0,5 dcl Jaru. Praní opakujeme celkem 3 x, až voda zůstane čistá. Poté filtr vypláchneme několikrát v čisté vlažné vodě a necháme usušit při teplotě okolo 40 st. Celsia. Výrobce po této operaci zaručoval účinnost fitru stále 99,9 %.

Tento proces Jsem s úspěchem používal u 3 aut zn. Lada 1500, s každou jsem najezdil více jako 160 tis. km bez toho, že bych v předepsaném intervalu doléval olej. Z toho pro mne vyplývá, že vzduch byl vždy dobře filtrován. Nyní jsem před cca 2 měsíci tuto metodu vyzkoušel u Nubiry I. a funguje stejně dobře jako u zmíněných žigulíků. Spotřeba benzínu je vynikající, tj. stále pod 7 litrů na 100 km. Stejně jako s originálním filtrem nepraným. Hi.

Nemusíte se bát, že je to vzduchový filtr a teče přes něj voda. Já např. používám takto vyprané vzduchové filtry ze žigulíků na filtrování vody z potoka do bazénu, který má objem 16 000 litrů. Filtr je ztažen 3 šrouby mezi plechy z nerezu a na jedné straně je vývod pro hadici. Čerpadlo saje vodu a z výstupu ji tlačí přes zmíněné vyústění do vnitřního prostoru filtru a z vnějšího obvodu volně vytéká v množství cca 2,5 litrů za vteřinu do bazénu. Nikdy, ani při opakovaném použití filtr nepraskl, a nečistot zachytí spoustu. Voda v bazéně je super čistá.

To jsem sice odbočil kapánek mimo, ale pro dokreslení situace to pro někoho může být zajímavé. Tedy čekám, na výsledky Vašich testů. S pozdravem MilosB. :roll:

Svíčky pro Nubiru

Napsal: sob dub 16, 2005 21:38
od MilosB
Ríšo, zapomněl jsem reagovat na typ svíčky. Na DOR 15 LGS jsem najezdil 35 000 km, teď jsem je vyměnil za stejný typ. Stejný, jak stejný - jsou teď trošičku jiné. Z původně kruhového jikřiště teď úpravou udělali v podstatě 4 elektrody. Úprava výrobce spočívá v tom, že původně byly na obvodě svíčky v oblasti pod jiskřištěm 4 malé otvory a teď je nahradili vybráním v tvaru písmene U. Myslím, že tak je to lepší z hlediska proudění ještě nezapálené směsi ve válci okolo elektrod svíčky. Rozdíl budeš vidět na fotografii na obalu výrobce. Na obalu je provedení staré a svíčka má provedení nové. :D

Zkušenosti: DOR 15 LGS se nedá porovnat s korejským originálem. Chod motoru je s DOR klidný a perfektní, celoroční spotřeby se pohybují v rozshu od 6,34 l/100 km po 6,92 l/100km podle toho kterého roku. Nubiru mám skoro 6 let. Najeto sice ne mnoho - 50 tis. km, ale jedinná porucha - po skoro 6ti letech výměna akumulátoru Delcor 55 Ah za EXIDE 62 Ah. Nic nebylo opravováno, ani měněno. :lol:

Napsal: pon dub 18, 2005 08:52
od Tomáš
Zajímavá úvaha , praní filtrů jsem neaplikoval ani na Žigulu , protože , tam se mi odvětráním karteru vždycky pěkně zaolejoval , měl najeto přes 250tis.. Ale souhlasím se vším co píšeš , nicméně bez filtru bych asi nejel , víte co je ve vzduchu prachových částic ? Nejsem nakloněn ani sportovním filtrům , o kolik to zvedne výkon ? Poměr cena ůpravy a nárůst výkonu je v nesouladu, navíc koně nepostrádám . Ale chápu tě naprosto přesně, taky vymýšlím zlepšováčky.....

Napsal: sob srp 13, 2005 22:31
od DREAM
tak co ty vysledky? premejslim o nejakym za 8 kil obyc . 3-5 koni by bylo gut...ale hlavne to malepsi zvuk? takze jak to s vama dopadlo a kdo ho z vas ma na nubire

Napsal: ned srp 14, 2005 11:14
od Krtek
Spíš odhaduju max. 1-2 koně. Zvuk lepší je.

Napsal: ned srp 14, 2005 20:45
od DREAM
a jak je to kdyz jezdim jen na plyn .. nemusise pak seridit bohatost smesi nebo jiny upravy? pac mam dojem,ze tu diagnostiku plynu snad delaj jen nekde u hradce...

Napsal: sob dub 22, 2006 12:31
od DREAM
tak pristi tejden davam konus..vcera jsem ho zkousel .. oddela jsem celou krabici a natvrdi tam prisrouboval konus..drzi to a zvuk to ma o 30% lepsi .. nejezdil jsem s tim..tak uvidim az ho koupim.stoji asi 3 kila

filter

Napsal: ned dub 23, 2006 08:00
od simone
Ja mám Nubirku asi 3/4 roka predtým Nexia a v oboch mám ten istý filter klasiku konus a rozdiel je velmi badateľný hlavne pri akceleracii na konečnej rýchlosti ani nie. Je to cítit pri stlačení pedálu pri hocijakej rýchlosti. Mam ho uložený zatial volne v priestore motora ale chce to nejaký prívod čerstvého vzduchu z vonka ale to v lete. Spotreba na LPG asi 10 litrov pri rýchlosti na ceste max 140 na dialnici čo to dá.

Napsal: pon dub 24, 2006 07:34
od Cross
Ja jsem do Nubiry zhruba pred mesicem namontoval sportovni vzduchovej filtr. Jestli to pridalo nejaky kone, nevim. Mozna si to jenom namlouvam, ale pri akceleraci mi prijde, ze to poznat je.
Zvuk to ma v kazdym pripade o hodne lepsi. ;)