Stránka 3 z 4

Re: Autobateria

Napsal: úte lis 03, 2009 10:27
od ppp
Serpico píše:...no ppp něco takovýho mám asi taky, na konci nabíjení klesá amp. ručička tařka k nule a já končím pokud nabíjecí proud je okolo 14,5 V ( na začátku začíná asi na 12,5 V a stoupá až ...) to si měřím voltmetrem no nou problema, no nejsem zrovna elektrikář...

Mějte se fajn
Tak to je na nej voltmeter? Na tom obrazku to nebolo mozne rozoznat :D . To je u tychto lacnych nabijaciek normalne a dalo by sa povedat ze aj v poriadku, ze koncia na napati 14.5V, aspon nimi neinformovany uzivatel akumulator neznici. A ked ma uvedene 6Amp, tak by mohol pri 12voltoch na akumulatore do neho moze tlacit mozno aj 4ampere, cize aku ozivi skor.
Ja som si robil nabijacku sam podla navodu z knizky od koppu (taky serialik o elektronike a ejden diel bol o nabiackach), a podarilo sa mi ukoristit trafo zo spalenej ups 380VA cize zvlada este aj pri 16V tlacit vyse 10A bohuzial som pouzil smejdovy orientacny ampermeter a ten sa pri takomto purde rozpadne, prehreje sa mu boznik a odpadne :) a tym sa nabijacka pokazi :). A to nehovorim o krabici aku som tomu spravil, proste zbuchane az strach, ale funguje :).
Nieco predavaju obcas v lidli, je to asi impulzne, takze male, pisu na tom 3.6A a tiez to konci na 14.5V, ale co to tlaci tesne pred dobitim akumulatoru som nemeral. Ale asi nic moc, pretoze to ma dost tenke kabliky.

Dark69 -> tych 600A EN je maximalny startovaci prud merany podla nejakej europskej normy(?) , cize plne nabita baterka by mala dokazat po neviem kolkych startoch pri -18stC zvladat dodat starteru prud 600A pricom na nej neklesne napatie pod nejaku hranicu, a to startoanie moze trvat nejak dlhu dobu. Treba to brat ako orientacne cislo, cim vyssie tym je baterka lepsia do mrazov a vobec. Na baterku so startovacim prudom 600A bude starter tocit veselsie nez na 400A. Cize rychlejsie nastartuje motor a teda ju menej vybije. navyse tym baterka menej trpi a pri nabijani sa moze rychlejsie nabijat a tiez menej trpi. Cize cim vyssi maximalny startovaci prud ma baterka tym sa pri startovani menej vybije, menej poskodi, viac vydrzi, rychlejsie alternatorom dobije a menej jej ublizi (alternator nema problem do vymlatenej baterky hned po starte tlacit desiatky amperov, takze o nejake nestihanie dbijania sa netreba bat). Vacsina elektrickeho naboja z akumulatora, ktora sa spotrebuje na start, sa dobije behom prvej minuty, ak teda nestartujete dlhsie nez minutu :lol: . Ked nie e motor stuhnuty tak moze starter papat takych 100 az 150 amper napriklad, neviem ako je merany prikon (vykon?) nasich 1.4kW starterov, ale pri rozbehu ked musi prekonat stuhnuty olej a zotrvacnost motora si moze kludne cucnut niekolko sto amper. Vtedy sa kazda rezerva ktoru ma baterka zide. To ze baterka nezvlade dostatocne nakrmit starter je len na skodu, rpetoze lahsie a skor nastartujete ked sa bude motor vrtiet pocas startu nez ked sa bude lenivo odvalovat a budete musiet tocit pol minuty nez nespaleny benzin nevyrazi prvym vybuchom sadze z vyfuku :). A ked bude startet papat 150A 2 sekundy az to chytne, tak z 12V baterky vybije z nej menej elektrickeho nabioja nez ked bude pri 80A odbere mumlat s motorom pol minuty aj ked napatie na baterke bude len dajme tomu 10V alebo aj menej a potom popytate suseda o roztlacenie :lol: .

Re: Autobateria

Napsal: úte lis 03, 2009 12:15
od Serpico
...díky ppp za " osvětu " jinak voltmetr nemá ale měřím běžným digitálním za pět peněz, prostě u mě je hranice okolo 14,5 V , na dobíječce je vyznačeno dobíjení pro kapacitu baterií 20 - 80 Amp. a doba nabíjení, 6 AMP má vyznačeno ale na budíku to nikdy nenapsala většinou okolo 3 a méně a pak klesala až tařka k nule,...no nikdy jsem nedobíjel úplně vymlácenou baterku, dobíjím preventivně před zimou a po na jaře, je letitá z roku 1990 ale funguje a to je podstatný...

Mějte se fajn
IMG_3212.JPG
IMG_3212.JPG (36.29 KiB) Zobrazeno 1917 x

Re: Autobateria

Napsal: úte lis 03, 2009 15:56
od Arendal
jee, takovouhle, ale na 10 A jsem kupoval vloni v Bauhausu.

Pak jsem doma v komore objevil starsi na 6 A :?

Re: Autobateria

Napsal: úte lis 03, 2009 16:18
od ppp
serpico -> ahaaa, takze predsa to ma ampermeter, presne takuto som vidaval volakedy v tescu aj roznych bau-obchodoch. nenadchne ale ani neurazi, a take to domace zuv... nabijanie staci :lol: , tie 3 ampere na zacaitok je na trochu menej nabitu baterku celkom postacujuce, len ten koniec ptom dlho trva. Slusnejsia nabijacka si udrzuje nabijaci prud az do konca, pripadne sa da volit ako ma nabijat. Ci ma udrzvoat napatie a prud nechat klesat (tieto jednoduche nabijacky, alebo proste trafo s usmernovacom a pripadne doplnkovym nabijacim odporom napr. ziarovkou zo svetlometu z auta) alebo udrzuju prud a samorzrejme umeren tomu zvysuju napatie. Tie s konstantnym prudom su vsak drahsie, potrebuju nejaku tu elektroniku. Ktora je ta lidlacka to vobec netusim ale skusim ju niekedy pomerat.

Re: Autobateria

Napsal: úte lis 03, 2009 16:38
od Serpico
...to ppp von je letitej to ani nebyly bauhasy a obi ap. ale měl označení TÜV a to mě tenkrát přesvědčilo...dobiju s tím úplně vybitou baterku?... když má, já už jsen psal doby dobíjení pro různé kapacity, ...jo jednou jsem úplně vymlátil baterku u známých dal jsem si panáka a nechal jsem tam auto...no přišel jsem si asi za tři dny a utrum - nechal jsem klíček zasunutej do spínací skřínky, no voni mi to dali na velkou a za tři hodiny už to bylo oživený, jo tam je servis Meliccaro ( palikx už to tam zná důvěrně taky...), jinak původní baterka BOSCH mi zkolabolovala najednou byl jsem v Čestlicích a konec, tak jsem obešel makro, hypernovu a tenkrát tam byl temposervis a tam jsem koupil Vartu Blue

Mějte se fajn

Re: Autobateria

Napsal: úte lis 03, 2009 20:48
od ppp
Ten v bauhausoch bol mozno cinsky klon :), kazda nabijacka dokaze nabit aj uplne vybitu baterku, len znicenu nie.

Re: Autobateria

Napsal: úte lis 03, 2009 22:48
od Serpico
...to ppp ten můj " historic nabíječ " má ještě výrobce made in West Germany...i následný čínský klon nelze vyloučit zhledem k těm všem bauhas -ům, obi ap.

Mějte se fajn

Re: Autobateria

Napsal: pát lis 06, 2009 14:44
od Dark69
No tak bateria vymenena a auto startuje omnoho zivsie ;) Lenze sa mi nevyriesil povodny problem ktory som ocakaval ze sa vyriesi po vymene baterie.. Ked som kupil auto pred 2 rokmi, tak ci bol motor studeny alebo teply, po otoceni klucika naskocil hned.. A teraz ked mam zimny motor, tak po otoceni klucika ho najprv 5 az 6 krat naprazdno pretoci a potom naskoci. Ale ked ho mam zohriaty a idem nastartovat, tak naskoci hned ako ked som ho kupil. Neviete kde hladat chybu? Najprv som stale chcel dat nastavit predzapal, ale kazdy servis mi vravel ze sa s tym nebude babrat ze to nastavuje RJ. Tak jedine asi zeby to mohlo robit cerpadlo?

Re: Autobateria

Napsal: pát lis 06, 2009 14:55
od mikikoti
Na mojej Nesi to je takto:za tepla nastartuje za cca. 3-4s proste len brnknutie do klucika. ale za studena to je 5-8sek . Az ti to robi podobne tak by som to neriesil.Predsa moja ma 190 000 km + 12 rokov :( takze nemoze startovat ako zamlada. Pokym nestartuje vyslovene dlho tak je to v pohode. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Autobateria

Napsal: pát lis 06, 2009 15:01
od Dark69
Ja som taky puntickar ze az nedobre :lol: :lol: Vsetko by som chcel aby islo ako hodinky :lol: :lol: Tak ked vravis ze aj tebe tak naskakuje tak to bude OK ;) aj moja ma 190 000 km + 13r :)
P.s - Lenze stale mi to neda :lol: , pred rokom startovala hned aj pri studenom motore aj pri teplom. A rad by som vypatral pricinu, preco tak nestartuje aj teraz :mrgreen: :mrgreen:

Re: Autobateria

Napsal: pát lis 06, 2009 15:46
od mikikoti
Na tomto fore uz budem skoro rok no a teraz ja neviem - do roku 2009 som sa staral o moju nesi tak ze cca. raz do mesiaca som ju umyl a ked mala velke problemi isiel som do servisu.Ale teraz si vsimam kazdy krivy ton. Ale mna mechanici upokojili ,ze proste to auto uz ma nieco za sebou a to je zvacsa normalne. Ja ked moju nastartujem musim ju nechat bezat aspon 30sek. na volnobeh inak ked rychlo zaradim tak mi zhruba 3min.ju bude zakazdym pri pridati plynu jemne pridusat. A na ten start ma vpliv ako je vydrata vackovnica ,rozvody a atd. Takze pokym nastartuje a dobre akceleruje nevybruje proste dobre ide tak bud bez obav.

Re: Autobateria

Napsal: pát lis 06, 2009 20:02
od ppp
V iskre by problem nemusel byt, aj ked skontorlovat kable, sviecky a hlavu a palec rozdelovaca by tiez nezaskodilo, ale ak nebol meneny palivovy filter tak by som ho vymenil a overil ako silno tlaci palivove cerpadlo. Viac ma nenapada. Mne nechcelo espero velmi na benzin startovat, uz s tym problem nemam, lenze som musel vycistit zanesene cerpadlo.

Re: Autobateria

Napsal: sob lis 07, 2009 13:36
od mikikoti
Ja som vymenil vsetky filtre ,sviečky , tesnenia čistil som aj nádrž kúpil som aj take prípravky čo sa primiesaju do benzínu a nič z toho nepomohlo. Ale pokým ide ... To bude asi chronické.

Re: Autobateria

Napsal: sob lis 07, 2009 16:51
od Serpico
...to mikikoti " Tvoje chronická závada " signalizuje prostě jenom nějaký problém, který je dobrý najít dříve než Tě to nikde nechá napospas a začíná zima...

Mějte se fajn

Re: Autobateria

Napsal: sob lis 07, 2009 17:30
od Dark69
Uz ked sme pri tejto teme, tak este jedna vec....
Neviete mi niekto vysvetlit jeden jav?? Preco ak prsi dazd, alebo je strasne vlhko, alebo poriadna zima a sneh, tak mi auto ide ako hodinky. Pekne plynule, krasna akceleracia, ziadne trhanie. ide ticho ..Proste radost sa vozit vtedy :mrgreen: A ked je teplo alebo normalne pocasie tak nejde auto tak plynule a sviezo, proste uplne iny pocit z jazdy vtedy mam..