Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: stř říj 21, 2009 19:14
Jedine original je levny a dobry
Forum pro majitele vozů Chevrolet a Daewoo
https://www.chevroletclub.cz:443/
Nejde tu o nedůvěru, ale u mě jde o cenu. Poslední výměna oleje "Shell Helix Ultra AX" byla za 2235,42Kč. Olej GM stejné specifikace seženu za 800,-Kč (5l). Ale např ORLEN OIL Platinum Synthetic SL/CF 5W/40 splňuje všechny podmínky a je za 100,-Kč za litr. A jelikož počítám s tím, že auto mě vyzývá k výměně oleje dříve, než je předepsaných 15000 km, tak proč tam dávat zbytečně drahý olej?3M3 píše:Takže pokud jsi spokojený se Chevymanem a máte vytvořenou důvěru, pak bych to neřešil a nechal bych jej at dělá to co má.
At to všem jezdí a neklouže.
Krtku, i kdyby to bylo automaticky, ale ikona by hlásila, že probíhá regenerace - já bych se stylem jízdy už přizbůsobil. Uvidím, co udělá nový soft.Krtek píše:Tak nechápu proč to neudělaj nějak "poloautomaticky". Třeba že by se někde rozsvítila kontrolka hlásající že je třeba vypucovat filtr. Ale nespustilo by se to. Řidič by pak věděl že až vyjede někam dál nebo na lepší cestu, zapne knoflík čimž spustí pucování filtru a bude to.
Já najezdím trochu více Byl to první a poslední pokus do dieselu. Faktem je, že jsem příliš neuvažoval nad servisem. Prostě jsem netušil, že třeba Lacetti potřebuje 6,2 litru oleje. 15000 km je "rádoby dojezd" - motor vyžaduje výměnu dříve. cca po 10 000km. A to si nemyslím, že bych jezdil krátké trasy. A najezdit za rok 20 000 km (normálně víc, ale s tímto autem moc nejezdím )chevyman píše:A mně vždycky dojme když dorazí do salonu rodinka a zeptá se děláte to "Aveo f dízlu" já odpovím ne kouknu ven tam 120tka nebo favorit a tím pádem se zeptám "kolik najezdíte ročně?" "Mámo kolik najezdíme?? Táto já nevím?" Táta na to odpoví "no asi tak5-6000 km" a já na to " a proč teda chcete diesel, vždyť jenom příplatek za diesel je třeba 30 -50 000Kč" a oni " Když von soused má firemní Oktáfku vod Outů f tedéíčku a jezdí za 5 l"..... "Ale to kolik ta firemní Octavie stojí mesíčně a kolik stojí prohlídky v autorizovaném servisu - to už v hospodě u píva nerozebíraj - protože to šlo na operativní leasing a faktura ze servis jde na leasingovku:-) a splátky platí kyslíci.
Souhlas, já také netvrdím že Shell by byl zase v něčem výrazně lepší než CASTROL, BP atd . ale to jsou oleje které +/- jsou cenově nastejno -3M3 píše:To Chevyman - ahoj tím co jsem psal rozhodně neshazuji kvalitu Shell olejů aby jsi to tak nebral. Je těžké ldyž člověk který není z oboru má vstoupit do diskuze o kvalitě oleje, proto jsem se snažil Pesovi jednoduchou formou vysvětlit o čem to je. Prptože vědět to ze školy a z dlouholeté praxe se nedá namačkat do několika řádků , o tom jsou knihy. A praxe říká rozhodně kvalitní olej a Shell Helix tam patří. a OLIO FIAT od AGIP taky a BP taky atd postupně a v žebříčku ORLEN bude někde dost daleko.
SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.chevyman píše:Tak teď mně spadl kámen ze srdce že tam nebudeme lít ten ORLEN
a je to ten samý s AX???
S tou rodinkou to nebylo mířené na PeSa
Já spíš že představy lidí jsou někdy takové a realita je taková. A spousta lidí tu pravdu ani slyšet nechce - od nás odejdou protože diesel aveo není, ale jinde si to auto koupí.....
Plně syntetický, lehkoběžný motorový olej pro motory osobní a lehkých užitkových vozidel. Motorový olej Shell Helix Ultra AX obsahuje speciální čistící aditiva, která zajišťují maximální čistotu motoru a odstraňují i dlouhodobě usazené škodlivé nečistoty a úsady. Shell Helix Ultra AX byl speciálně vyvinutpro moderní naftové motory osobních vozidel MB vybavené filtry pevných částic a je rovněž doporučenpro naftové motory s filtry pevných částic vyžadující dle doporučení výrobce olej specifikace ACEA C3. Díky svému složení a nízké viskozitě zajišťuje dokonalé mazání motoru i za nejnáročnějších provozních podmínek. Nízká viskozita při vysoké teplotě motorového oleje Shell Helix Ultra AX umožňuje při jeho použití výrazné snížení spotřeby paliva a současné zvýšení výkonu motoru.PeS píše: SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.
Bavil jsem se s prodejcem, ten mi radil vzít raději 5W-40 - vzhledem k teplotnímu rozsahu. AX je vhodnější pro motory s delší výměnou oleje. Při výměně do 15000 km s filtrem DPF je tenhle olej vhodný - toť slova prodejce - samozřejmě chce prodat
No, říkám, nejsem odbroník, ale je zajímavé, že můj návod k autu, co jsem obdržel při koupi, doporučuje jiný olej, než mi lije servischevyman píše:Plně syntetický, lehkoběžný motorový olej pro motory osobní a lehkých užitkových vozidel. Motorový olej Shell Helix Ultra AX obsahuje speciální čistící aditiva, která zajišťují maximální čistotu motoru a odstraňují i dlouhodobě usazené škodlivé nečistoty a úsady. Shell Helix Ultra AX byl speciálně vyvinutpro moderní naftové motory osobních vozidel MB vybavené filtry pevných částic a je rovněž doporučenpro naftové motory s filtry pevných částic vyžadující dle doporučení výrobce olej specifikace ACEA C3. Díky svému složení a nízké viskozitě zajišťuje dokonalé mazání motoru i za nejnáročnějších provozních podmínek. Nízká viskozita při vysoké teplotě motorového oleje Shell Helix Ultra AX umožňuje při jeho použití výrazné snížení spotřeby paliva a současné zvýšení výkonu motoru.PeS píše: SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.
Bavil jsem se s prodejcem, ten mi radil vzít raději 5W-40 - vzhledem k teplotnímu rozsahu. AX je vhodnější pro motory s delší výměnou oleje. Při výměně do 15000 km s filtrem DPF je tenhle olej vhodný - toť slova prodejce - samozřejmě chce prodat
V manuálu je uvedeno že se má použít MB 229.31
ta jednička na konci pro osobní automobily s naftovými motory, vybavenými filtrem pevných částic, a pro benzínové motory s prodlouženými servisními intervaly. Vychází z požadavku ACEA A3/B4 a C3: oleje odpovídající této specifikaci jsou nízkopopelné a long life.
když je tam jenom 3 tzn - MB 229.3 – oleje pro osobní vozidla s prodlouženými intervaly výměny (30 000 km)
Takže zřejmě ty oleje způsobují to že saze jsou menší a DPF si poradí s vypálením filtru
Jo ono ty oleje jsou dneska věda..... a jsem zvědav až se DPF ucpe co si na tom prodejci toho oleje vezmete ! On to do toho auta nenalil....
PeS píše:No, říkám, nejsem odbroník, ale je zajímavé, že můj návod k autu, co jsem obdržel při koupi, doporučuje jiný olej, než mi lije servischevyman píše:Plně syntetický, lehkoběžný motorový olej pro motory osobní a lehkých užitkových vozidel. Motorový olej Shell Helix Ultra AX obsahuje speciální čistící aditiva, která zajišťují maximální čistotu motoru a odstraňují i dlouhodobě usazené škodlivé nečistoty a úsady. Shell Helix Ultra AX byl speciálně vyvinutpro moderní naftové motory osobních vozidel MB vybavené filtry pevných částic a je rovněž doporučenpro naftové motory s filtry pevných částic vyžadující dle doporučení výrobce olej specifikace ACEA C3. Díky svému složení a nízké viskozitě zajišťuje dokonalé mazání motoru i za nejnáročnějších provozních podmínek. Nízká viskozita při vysoké teplotě motorového oleje Shell Helix Ultra AX umožňuje při jeho použití výrazné snížení spotřeby paliva a současné zvýšení výkonu motoru.PeS píše: SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.
Bavil jsem se s prodejcem, ten mi radil vzít raději 5W-40 - vzhledem k teplotnímu rozsahu. AX je vhodnější pro motory s delší výměnou oleje. Při výměně do 15000 km s filtrem DPF je tenhle olej vhodný - toť slova prodejce - samozřejmě chce prodat
V manuálu je uvedeno že se má použít MB 229.31
ta jednička na konci pro osobní automobily s naftovými motory, vybavenými filtrem pevných částic, a pro benzínové motory s prodlouženými servisními intervaly. Vychází z požadavku ACEA A3/B4 a C3: oleje odpovídající této specifikaci jsou nízkopopelné a long life.
když je tam jenom 3 tzn - MB 229.3 – oleje pro osobní vozidla s prodlouženými intervaly výměny (30 000 km)
Takže zřejmě ty oleje způsobují to že saze jsou menší a DPF si poradí s vypálením filtru
Jo ono ty oleje jsou dneska věda..... a jsem zvědav až se DPF ucpe co si na tom prodejci toho oleje vezmete ! On to do toho auta nenalil....
Přikládám ukázku
Jediná specifikace oleje, který je schválen pro můj model tedy je:
0W-40 nebo 5W-40; ACEA C3
Jestliže v manuálu nic jiného není a já dodržím stanovenou normu, je vše kryté zárukou.
Uvažuji jako zákazník. Nevím, co to MB 229,3 nebo 229,31 nrebo 229,51. Ale technická specifikace tento druh po mě nevyžaduje. Vzhledem k tomu, že se nejedná o motory s prodlouženou výměnou oleje, myslím, že právě z toho důvodu se to ani nevyžaduje, jinak by to muselo být ve specifikaci uvedené v manuálu k vozu.
Jako mně to vpodstatě může být jedno já na výměně toho DPF vydělám víc než na výměně olejeHanzy píše:Jediny olej vhodny pro PDF od Shell podle tohodle jsem nasel tento SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&i ... i=baleni1l
a jak to ctu mit pred barakem takove auto tak bych sel nasedl do auta a hodil ho ze skaly a sel do salonu pro benzin a s usmevem domu a dal tam LPG a usmevy by byly 2
PS: Zdravim chevyman kola na Legu jeste mam a rad te tady vidim po dlouhe dobe hlavne ze radis chlapcum s temi ucoudenymi klepostroji nebo jsou z nich nestastni ale nejlepsi rada je ta ma a je i reklama na ni v televizi od ceske pojistovny sice s fabii jak pada ze skaly ale to se da upravit