Stránka 3 z 3
Re: EGR ventil
Napsal: sob kvě 03, 2014 18:43
od kity
Ahojte,
mno ja mám tiež pôvodný EGR ventil a motor šlape ako hodinky.
Ale rád by som ho prečistil, či kúpil nový. Ako vyzerá pls?
Re: EGR ventil
Napsal: sob kvě 03, 2014 20:22
od Parnik
Zdravím pánové...Matize jsem koupil manželce a zjistil,že má úplně stejný kurvítko jako můj Citroen C4 Grand Picasso,tedy EGR ventil.Protože se na našem Matesovi taky občas rozsvítí Check engine,navíc Mates má poměrně hodně vysokou spotřebu - kolem 9.5/100 (město),nabyl jsem dojmu,že příčinou může být právě EGR.Dle vašich potřehů a zkušeností jsem se ho snažil demontovat a vyčistit,ale řekněte mi někdo,jak se dokážete vzadu za motorem vytočit s ráčnou,abyste povolili ty dva šrouby ?? Řekl bych,že by opravdu stačilo demontovat trubku vedoucí od EGRu k sání a vyrobit záslepku přímo na přívod sání a tím vyřadit tuhle zaručeně důležitou součást motoru.
Re: EGR ventil
Napsal: ned kvě 04, 2014 06:43
od Vazoun
Zdravím všechny na tomto foru v sekci " EGR ventil " a sděluji následující : vlastním Matízka SE O.8 r.v.07/2002 . Po třech letech provozu , se mi začínala nepravidelně rozsvěcovat na palubce kontrolka SHECK a občas problikne nebo se i rozsvítí na 10 minut i dnes.
Náš servisman Pavel Křížek alias " Palikx " mi pravidelně na srazech pokud byl přítomen , tuto vlasnost svým diagnostickým přístrojem vymazal .
Několikráte mne vyzval abych si nechal tento EGR ventil vyměnit nebo alespon' vyčistit. Ale v servisu kam jsem od začátku jezdil na garančky a následně i na pravidelné kontroly to nepovažovaly za nutné.
Nechci to zakřiknout, ale po 12ti letém provozu a při občasném rozsvícení SHECKU nás Matízek ještě nikdy nenechal ve štychu a chytá na cvaknutí.
Zvukově se mi nezdá že by v motoru tímto došlo ke změně, olej nežere , ale malounko se zvedla spotřeba benálu. V červenci jedu opět po 2 letech na STK a Emise kde jsem vždy bez problému prošel.
Toliko moje postřehy a zkušenosti s EGR ventilem . / po zahřátí motoru vždy zhasne / a tak to dělá celá leta co jej mám. Už jsem se o tom na tomto foru i několikráte zmínil
ahoj Vazoun/ek
Spotřeba 5,5 - 6,2/100 nyní 6,5/100
Re: EGR ventil
Napsal: ned črc 27, 2014 12:11
od kity
Ahojte Matizkari,
Idem rozobrat EGR, dam tu nejake foto.
P.S.:
Pred rokmi som si vsimol (ked som daval dole vyfukove koleno), ze ta mala dierka co ide cez blok motoru je skoro uplne zanesena takym stvrdnutym bielym praskom. Takze som ju iba vycistil pomocou spice od bicykla a to bolo vsetko...
Re: EGR ventil
Napsal: ned črc 27, 2014 14:29
od Mikeš
Taky jsem měl nedávno sundané svody kvůli tomu že tu dírku zaslepim,a ejhle dírka na pohled už dávno neprůchozí.Takže u mě EGR off automaticky
Re: EGR ventil
Napsal: úte kvě 10, 2016 21:16
od Modrej
tak co kity
budou fotky?
Re: EGR ventil
Napsal: čtv črc 07, 2016 11:25
od Žeryk
Taky jsem včera zaslepil EGR, při zpětné montáži jsem ztratil těsnění, neví někdo kde koupit?
V drafelu kód 96352286, nemají....
Udělal jsem z plíšku..Viz foto
Re: EGR ventil
Napsal: pát črc 08, 2016 00:58
od Kristian_PM
Žeryk píše:Taky jsem včera zaslepil EGR, při zpětné montáži jsem ztratil těsnění, neví někdo kde koupit?
V drafelu kód 96352286, nemají....
Nemáte kus takého tesniaceho plátu (neviem presne ako sa to volá)? Mne sa to tesnenie zlomilo a preto som ho obkreslil na ten plátok a následne vystrihol a otvory vysekol príslušnou hlavicou.
Re: EGR ventil
Napsal: stř zář 07, 2016 22:43
od kity
Modrej píše:tak co kity
budou fotky?
Ahoj Modrej,
no jasne že budú!
Posledných pár rokov som sa mu nevenoval
,
ale mám už kúpené všetko okolo EGR (czdrafel.cz) a chystám sa to konečne vymeniť...
Matízek furt šlape, potvora!!!
Re: EGR ventil
Napsal: sob zář 10, 2016 04:35
od Modrej
Budu se těšit, foť jak oživot - zleva, zprava, zvrchu
i zespodu
dík
Re: EGR ventil
Napsal: úte zář 20, 2016 00:42
od R.R.
Zdravím všechny Matizáky.Vlastnil jsem ho 11let jako nový s téměř max.výbavou na kterou jsem dokonce půl roku čekal než auto přivezou.No a asi při 5,5tis km se poprvé kousnul EGR,auto zhasínalo na neutrál samovolně a v servisu si tenkrát s touto novinkou nikdo nevěděl rady.No už jsem ho skoro chtěl vrátit,ale našel jsem jinej servis,okamžitá výměna EGRu a jezdilo se dál.V 11tis.se kousnul zas,čištění moc nepomohlo,jak se to jednou přidře tak ten karbon je tam zpět.No a jeden mechanik poradil jedinně zaslepit.Tak jsem vypiloval z alu 1mm mezidestičku a paráda.Matiz úplně ožil,hlavně při rozjezdu.Pro ty co nevědí,tak EGR ventil přepouští už jednou spálenou směs znova ke spálení a tím víceméně dusí motor a "snižuje emise".Na kontrole emisí přístroje nic nepoznají,vše je stále v toleranci.Byl jsem s ním pak moc spokojený,zvládnul mockrát dovolenou u moře i se střešním boxem.Spotřeba ve městě nepřesáhla 6,1L,na dálnici s klimatizací při mírném převýšení to víc jak 110km nejelo musel jsem ji tedy vypínat.Drobné opotřebení pak nastalo na čepech(dají se přetočit) brzdového třmenu a s tím nepříjemné rachtání na horších cestách.Chtělo to prostě tam dát jen dříve víc vazelíny pod prachovky.Teplem vydrolená pryž na táhlech řazení u převodovky a tím nepřesné dráhy při řazení,nahrazeno shodnou pryží.Pak už klasika,prevent.výměna rozvodů s čerpadlem,př.brzdové destičky,zadní tlumiče a díly výfuku.Katalyzátor vydržel do prodeje 90tis.Dost nerad jsem se s ním loučil.Asi bych ho měl doteď,ale rodina již cítila potřebu většího vozidla.Přeji proto všem spokojenou a bezporuchovou jízdu s Matízkem.