Stránka 3 z 4

matiz

Napsal: úte kvě 27, 2008 13:10
od Serpico
...to rado u ABS je hlavní brzdový válec spojen se silovou jednotkou nebo prostě s ABS ( a ta má u nexie taky odvzdušnovací dva šrouby, jinak pozor na ABS nevypouštět - je pak nutný scanner 11, to mám od palikxe... ) a pak teprve s jednotlivými prasátky a čelistovými brzdiči vpředu, jinak platí zásada, že se nejdříve odvzdušnuje nejdelší trubky...nejlépe se to provádí s hadičkou a to průhlednou - jsou v ní krásně vidět případné bublinky vzduch...a samozřejmě chytáš ji do skleničky, nenaděláš bordel a taky pozor na lak - brzdová kapalina je slušně agresívní - takže zůstávají stopy

Mějte se fajn

Napsal: úte kvě 27, 2008 13:20
od Rado77
Jasne, s odvzdusnovanim Matizka mam uz bohate skusenosti :) Mam ho bez ABS. Len som sa podivil, preco vlastne treba odvzdusnovat najprv zadne a potom predne brzdy. Ako som pisal predtym, zrejme je to dane konstrukciou systemu.... Ale presne neviem...

Napsal: úte kvě 27, 2008 22:15
od V.Brousek
Serpico, právě proto že jednookruhové je minulost, dvojokruhové mají princip stále stejný a odvzdušňoval jsem je vždy, jak píši v mém příspěvku výše a nikdy nebyl sebemenší problém. Jak je to u ABS nevím, nikdy jsem ábesku neměl a proto mě to ani nikdy nezajímalo. Přesto se nemohu zbavit dojmu, že odvzdušňovat jednotlivé okruhy samostatně nemá žádný význam, pokud nebyl brzdový systém vypuštěn a je bez kapaliny.
Jinak průsvitná hadička musí být v nádobce potopena a nádobka by měla být výše jak brzdový váleček kola.
Používám jinou metodu:
Já odvzdušňuji tak, že další osoba našlape tlak do brzdového systému, povolím odvzdušňovací šroub, odpustím vzduch, pomocník drží brzd.pedál dokud neutáhnu odvzdušň.šroub. Několikrát z opakuji tento postup a přesunu se na další kola. Samozřejmě se kontroluje a dolévá brzd. kapalina do zásobní nádržky. Někdy nastává problém, že se hlavní válec nechce chytit, tak si pomohu stlačeným vzduchem na víčko nádobky, ale opatrně, jen tak lehce.

Napsal: stř kvě 28, 2008 07:41
od Rado77
Vaclav > uplne presne. Snad len doplnok pre tych, co este neodvzdusnovali ale chystaju sa:
ta osoba, co sedi za pedalom vzdy naslape par krat, a drzi pedal. Druha osoba povoli odvzdusnovak, prvej osobe za volantom padne pedal k podlahe, ale stale ho drzi stlaceny. Az ked druha osoba zatiahne odvzdusnovak, vtedy moze prva os. za volantom pustit pedal. Takto sa to opakuje povedzme 5 krat na 1 koleso. Vzdy naslapat, zakricat "drzim", druhy clovek odvzdusni, pedal padne na podlahu, druhy odvzd. zatiahne a zakrici "pusti".
Problem by bol, ak osoba za volantom nevie presne co robit, a pustil by napr. pedal pocas odtiahnuteho odvzdusnovaku (napr. by sa zlakol, preco mu ide pedal dole zrazu a pusitl by ho). To by tam potom nasal kopec vzduchu...

Napsal: stř kvě 28, 2008 18:09
od Rado77
Chalani - nove bubny maju vnut. priemer 18 cm. Menit sa maju, ak ma vnut. priemer 18,2 cm alebo nebodaj viac. Nieje to nejako malo? Menil niekto bubny, kt. mali 18,2 cm priemer al. vecsi? Ak ano, pomohli nove bubny k lepsiemu brzdeniu?

Jeden bubon stoji 1000 SKK, ja mam prave tych 18,2 cm vnut. priemer.

Napsal: stř kvě 28, 2008 21:35
od V.Brousek
Max přípustná hodnota opotřebení zadního brzdového bubnu je 182 mm. Nový má rozměr 180 mm

Napsal: stř kvě 28, 2008 21:49
od Rado77
A je citit na novych bubnoch, ze je brzdenie lepsie?
A druha otazka - predavaju sa bubny rovno aj so 4 srobmi, na kt. sa montuje koleso?

Napsal: stř kvě 28, 2008 21:56
od V.Brousek
Rado 77 - nekomplikuj si život. Pokud buben nehází ( při brždění se pedál nehoupe) , tak to neřeš. Pokud chceš mít klid a posoudit stav brzdového účinku, musíš na válce. A potom můžeš případně řešit problém.

Napsal: čtv kvě 29, 2008 07:41
od Rado77
Diki Vaclav. Pedal sa javi OK. Len som chcel vediet, do akej miery zlepsia nove bubny celkovy ucinok brzd. No ale ved na STK mi povedia, ako mi brzdia zadne :)

brzdy

Napsal: čtv kvě 29, 2008 11:57
od Serpico
...no Václave nerad se přu - podívej se pod kapotu na zásobní nádržku brzdové kapaliny má dva výstupy do hlavního brzdového válce právě proto, že jsou dva okruhy, většinou jsou jak už jsem uvedl - pravý zadní a levé přední a naopak - ty vlastně nedokončíš odvzdušnění v jedném rozvodu a jdeš na druhý...pokud to není rozděleno na přední a zadní...nemám více co dodat

Mějte se fajn

Napsal: čtv kvě 29, 2008 12:42
od Rado77
Asi to odvzdusnenie najprv zadne, potom predne suvisi s obmedzovacom tlaku zadnych brzd. Zrejme najprv potrebuju dostat pripadny vzduch z obmedzovaca...?

Tocime sa tu stale dokola :)

1, brzdy brzdia do kriza, co je logicke a standard. Tym pad su dva okruhy
2, odvzdusnuje sa najprv zaden, potom predne (dovod zrejme vysvetleny vyssie, aj ked podla mna je to uplne fuk ktorym kolesom sa zacne)
3, stale nemam odpoved na otazku, ci niekto menil bubny a ci to prispelo k lepsiemu brzdeniu, ale sa na to vykaslat a nechat stare, aj ked uz maju 18,2 cm

Napsal: čtv kvě 29, 2008 12:53
od V.Brousek
Ahoj Milane,
také se nepřu, jenom předávám zkušenost, jak to dělám já. Našel jsem tento článek, který potvrzuje mou teorii ( aspoň myslím ).
Ale samozřejmě rád se poučím a o tom toto fórum je. Jenom předesílám, že u ABS to může být jinak, ale tato debata je brzdy u Matíze.

http://lazo.czechian.net/slehofer/12%20brzdy.htm

matiz

Napsal: čtv kvě 29, 2008 14:17
od Serpico
...Václave přečet jsem si to - tam uvedené rozvody brzdových trubek jsou předek - zadek, já to mám na nexii křížem, tedy pravý zadek levý předek a levý zadek pravý předek...no a tom to je - většinou to je křížem bez ABS s ABS předek - zadek, nehádám se jak to je u matize, nevím...ale doufám, že souhlasíš s tím, že je nutné odvzdušnit nejdříve jeden rozvod a pak druhý, jinak by to nemělo smysl...ale to je k danému tématu ode mě opravdu už vše...

Mějte se fajn

Napsal: úte čer 03, 2008 17:26
od Rado77
Vaclav,

neuveris, ale mal som spravne podozrenie na znizenu kvalitu brzdenia, konkretne zadnych brzd. Po demontazi LZ bubna som zbadal zateceny cely ochranny kryt, pakne aj pruziny. Toto som riesil minule leto/jesen na PZ kolese, LZ koleso som vtedy pekne pocistil, ved som aj daval nove celuste, tak to muselo pekne vyzerat :) . A teraz vypovedal sluzbu LZ valcek. Sice iba velmi jemne vyteka, ale predsa. A to malo vplyv na neustale zavzdusnovanie a znizeny brzdovy ucinok "do kriza" na PP koleso. Skoda ze neodisli oba zadne valceky naraz, mohol som kludne spavat a brzdit jak dabel. Meral som vnut priemer bubnov a oba su ako nove. Ako si mozno postrehol v prispevku "rozlucka" ci tak nejak, zajtra uz ide Matizek navzdy prec (fnuk :( ) a miesto neho nastupi Renault Megane, kde su kotuce aj vzadu. Dufam, ze sa mi bude spavat lepsie :)

Napsal: úte čer 03, 2008 17:57
od V.Brousek
Milane, pokud odvzdušňuji brzdovou soustavu, tak vždy jako celek a ne jednotlivé okruhy. Tak a i já ukončím své myšlenky na toto téma.

Rado 77:

samozřejmě že jsem zachytil tvou zprávu, že jde Matíz z domu a jdeš do lepšího auta a tak přeji ať Renault slouží lépe než Matíz.