Stránka 3 z 3

Napsal: stř pro 31, 2008 15:27
od Vojta
alvin píše:keďže je dnes Silvestra ,a riešili sme tu už možnosť kúpy Octavie,či fóbie,tu je jedinečná ponuka Octavie,akčný model "NORMALIZÁCIA" :lol: :lol: :lol: :lol:
http://flickr.com/photos/hugo90/2557027543/sizes/l/
Já ji měl a nedám na ni dopustit! Pořádný plechy, motor z 1203, paraboly z T 603 s žárovkami H4, průměrná spotřeba kolem 7 litrů, naprostá spolehlivost.

Napsal: stř pro 31, 2008 16:12
od alvin
Veď práve,ja si myslím,že tá súčasna sa priživuje na mene jej predchokyne,,akurát ten posledný typ masky sa mi veľmi nepáčil,mne sa skôr s kombíkov páčila táto varianta
s krídelkami,s rezervou prístupnou zvonka,myslím,že sa vyrábal do r.1967,to si už presne nepamätám
http://www.auta5p.eu/vystavy/autoshow_2005/auto_011.htm
v tom roku sa objavil model 1968,ako decká sme tú nie príliš "prívetivo" vyzerajúcu masku chladiča volali šabľový ksicht (Blivajíci tvář)
:lol: :lol: :lol: od klasického typu sa líšil jednak tou maskou a typické chromované zvislé členy nárazníkov - tzv piškóty nahradili praktickejšie gumové
http://www.auta5p.eu/muzea/samohyl_zlin ... hyl_17.htm
mne sa ale zo všetkých masiek vozidiel typového radu Š 440/Octavia páčila táto,vyrábaná v r 1959-61

http://www.auta5p.eu/srazy/chomutov2004/cv_066.htm
.
ešte ako perličku môžeme uviesť,že ako nahradny dile sa v 70.rokoch a neskôr dodával práve posledný typ masky,s lichobežníkovým rámom a len vodorovným lištovaní,avšak,ako pribúdali roky od skončenia seriovej výroby (1971),boli dostať už len samotné rámy,líšty sa ťažšie zháňali,tak sa stali predmetom "tuningu" teda nahradenia dielmy z iných vozov,či už plastová,alebo kovové mriežky,ako z moskvičov,wartburgov,ale najčastejšie plastové zo š 1203 a Š 105/120,priam elegantne vytuningovaná oktávka-normalizácia (ten posledný model,bol vídať v nitre zač. 90.rokov s ŠPZ NRA-23-75, s použitím dielov z novších typov škodoviek,hlavne Š 105/120.
A prečo normalizácia?
Jednak tie vozy sa objavili na jeseň 1969 spolu s prvými Š 100,ale preto by som vravel skôr o normalizácii :lol: :lol: než inovácii,že zadnéskupinové svetlá prevzal model z vtedy najnovšieho typu Š 100,ale paradoxne volant,stlpik riadenia a prístrojový štít s práve dožitej Š 1000 MB,to asi to socialistické plánovanie,že sa navyrábalo dielov na pár rokov vpred,a tak zadné svetlá tisícovky zdobili 1203-ky ešte v 90.rokoch :P :P

Napsal: stř pro 31, 2008 17:04
od Vojta
alvin píše:Veď práve,ja si myslím,že tá súčasna sa priživuje na mene jej predchokyne,,akurát ten posledný typ masky sa mi veľmi nepáčil,mne sa skôr s kombíkov páčila táto varianta
s krídelkami,s rezervou prístupnou zvonka,myslím,že sa vyrábal do r.1967,to si už presne nepamätám
http://www.auta5p.eu/vystavy/autoshow_2005/auto_011.htm
Tak přesně tuhle jsem měl, ale v tyrkysové barvě. A ta maska, jak se Ti líbí (Š 440 Spartak), byla použita naposledy na Š 445 na jaře 1961.

Napsal: stř pro 31, 2008 17:33
od alvin
Aj tá sa mi páči,
440-ka mala zvislé mrežovanie
http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/s440_01.htm
a 445-ka zas iba vodorovnú líštu
,ešte zač,90.rokov bola jedna krásna dochovaná v Hodonině s ŠPZ HO-17-10
http://www.auta5p.eu/srazy/slavkov_2004/slavkov_069.htm
to bola móda v 70.rokoch meniť tie "spartakovské" masky za oktáviacke,a to môžem len zacitovať klasika"Já se ptám,proč ??"
:lol: :lol: :lol:
ale aj toto bola pekná maska,montovala sa do r.1961
http://www.auta5p.eu/vystavy/fotoarchiv ... ni4_20.htm
ono bolo zaujímave,že občas boli aj neoriginálne kombinácie,napr,ten posledný model kombíka s maskou zo Š440,alebo s toto elegantnou felďáckou,či nopak feldy so "šabľovým ksichtom",ako sa od výroby nikdy nedodávali.ešte som zabudol spomenúť pri tých kombičkách,že v 80.rojoch boli aj tie zadné svetlá najmä u tých krídelkových predmetom kutilského tuningu,nakoľko sa ťažko zháňanali ako náhradny diel,majitelia ich nahrádzali napr. zadnými svetlami zo Š1203
:lol: (NR-76-11) či naležato,podobne ako u posledného modelu uloženými svetlami zo žiguli 2101 resp.21011 (NR-38-59 a mnohé ďalšie) popr. z moskvičov 2140 a pod

Napsal: pon led 12, 2009 11:37
od alvin
túto fotku mi poslala kamoška,aká spotreba sa jej vydarila na Fóbii ,ale normálnym motorom VW 1,4i 16 V,pozrite si poriadne tú desatinnú čiarku a tie otáčky :lol: :lol: :lol: :lol:
Obrázek

Napsal: pon led 12, 2009 21:26
od alvin
ja osobne škodovku už nikdy,stačilo :P :P :P :P ,Ale nevrdím že budem mať doživotne jedine Daewrolet,ale škodovku rozhodne nie ,nemám k ním dôveru :roll: :roll: :roll: :roll:
ale s najväčšou pravdepodobnosťou ostanem verný kórejskym značkám,ak sa situácia na trhu rapídne nezmení. 8)

Re: Porovnavie Fabie a Avea: Test v časáku

Napsal: stř úno 04, 2009 16:57
od alvin
Niečo pre milovníkov starých dobrých Oktáviek
http://news.auto.cz/aktuality/skoda-oct ... eniny.html

Re:

Napsal: stř úno 04, 2009 18:09
od n3oklan
alvin píše:túto fotku mi poslala kamoška,aká spotreba sa jej vydarila na Fóbii ,ale normálnym motorom VW 1,4i 16 V,pozrite si poriadne tú desatinnú čiarku a tie otáčky :lol: :lol: :lol: :lol:
Obrázek
omg, to by me zajimalo, jak se ji to podarilo... v rachote mame dve skodky (Roomster1.4MPi a Octavia 1.6MPi), ale tohle se mi jeste nepodarilo... to ze obcas vidim pri rozjezdu na okamzik 99.9l/100km a pak uz jenom prazdno, na to jsem si zvykl, ale tohle.... :lol:

Re: Porovnavie Fabie a Avea: Test v časáku

Napsal: čtv úno 05, 2009 07:28
od alvin
podľa jej slov,na dvojke vytočila na plný plyn a jeho bratí to ešte na okamžíček ukazovalo. Ale medzičasom už nemá fóbiu ale normálne auto - golfíka :D :D :D :D :D