Stránka 3 z 4

Napsal: ned lis 16, 2008 20:06
od Hanzy
-peha- píše:Jééé pane Hanzy môžem vám taky tykovat či tykak :twisted:
Pane Peha vy vite co mi muzete... :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned lis 16, 2008 20:09
od Hanzy
KITTbx píše:
Hanzy píše:Neni tykani narizeno ale bezne...a vykani neobvykle nejsme tady ve vetsine v osobnim kontaktu takze i proto...a tohle :lol: pro vysvetleni je smich i v prekladu a slouzi pro odlehceni textu...konec vysvetleni... :lol:
:roll: -i

Ovšem pokud mne někdo nenabídne tykání, tak budu vykat :!: :o)
Super v pohode jen me namichlo jak si osocil Hynka pubertakem a to jen svym nepochopenim...
Jinak te vitam mezi nama a myslim ze vsichni si tady tykame a nemame s tim problem ale pokud ti to vadi muzeme tobe vykat...?

OK

Napsal: ned lis 16, 2008 20:31
od cavalera2
Hanzy píše:
KITTbx píše:
Hanzy píše:Neni tykani narizeno ale bezne...a vykani neobvykle nejsme tady ve vetsine v osobnim kontaktu takze i proto...a tohle :lol: pro vysvetleni je smich i v prekladu a slouzi pro odlehceni textu...konec vysvetleni... :lol:
:roll: -i

Ovšem pokud mne někdo nenabídne tykání, tak budu vykat :!: :o)
Super v pohode jen me namichlo jak si osocil Hynka pubertakem a to jen svym nepochopenim...
Jinak te vitam mezi nama a myslim ze vsichni si tady tykame a nemame s tim problem ale pokud ti to vadi muzeme tobe vykat...?
-i OK, chápu Vás/Tě proto jsem se mu omluvil a svou omluvu myslím zcela vážně !
Jinak DĚKUJI a podřídím se většině, ovšem jak se říká umím držet krok, ale hubu ne, prostě nesnesu osobní atak a vulgární poznámky.
Tak co to uzavřít, jelikož už to dávno není k tématu

Napsal: ned lis 16, 2008 20:42
od -peha-
Jasne uzavřítObrázekjo pardóóón jak je to s tou baterkouObrázek

Napsal: ned lis 16, 2008 20:44
od V.Brousek
:D No já bych řekl, že slabá baterie nemá vliv na chod motoru. :D

Napsal: ned lis 16, 2008 21:28
od Hynek
To KITTbx : To, že je všechno co jsem napsal pravda, mohou potvrdit lidé, kteří u mne byli a na vlastní oči viděli.Nemám ve zvyku se "chlubit", ale situace si to vyžádala.
Jsem sice v důchodu, ale nedokážu sedět za oknem a brečet, kde všude mne píchá a čekat , až mi přinesou z jídelny oběd. V 52 letech jsem si dokonce "pořídil" dceru.
Takže na závěr: I když jsme se neshodli v názoru na buzení dynyma a altelnátoru , z pozice staršího si dovoluji ukončit debatu na toto /naše / téma a s chutí se zapojit do další diskuze o čemkoliv. A o to žádám i všechny účastníky fóra. Hezký večer.

Napsal: úte lis 18, 2008 08:30
od Mauner78
Děkuji za odpovědi (týkající se baterky).
Baterka v mrazech šla na 12,2V (startuje, ale jen s modlidbou), takže asi novou, no. Možná zkusím ještě jednou nabít, ale je to jen oddalování utrpení.

Jinak jsem moc rád že jsem se dozvěděl i něco o Ty/Vykání.
Díky!

baterka

Napsal: úte lis 18, 2008 11:39
od Serpico
...no já musím taky s troškou do mlýna - nejspíš se rozmohly voltmetry a tak každý měří, to je dobře ale musíme měřit " V " pod zátěží, tedy při startování a to napětí klesá mnohdy až na hodnotu 9 V a baterie u které naměřím například 2,5 V už neroztočí pochopitelně motor a je s největší pravděpodobností " kaput " ( pravděpodobnost připouštím proto, že může být vadný startér - pak se tato možnost vyloučí zapojením druhé baterie z jiného auta... ), tedy hodnoty v klidu 12,6 V až 12,2 jsou normální, navíc v zimě klesá kapacita baterie podle okolní teploty až o 50%, ted se prodávají zimní satičky pro baterie " ARKTIS " nic nového pod sluncem - alobal - vzduchové bublinky a docela jednoduchá aplikace - prostě se zabalí ( udávané zvýšení kapacity o 20% při -20°°C).
...pro KITTbx na nettu jsme pro výměnu názorů, nápadů, schopností ap. ( na vzájemné napadání nemáme čas a prostor... ) a Hynka si cením...a není sám palikx, JRD McLAren aj. voni nám tu už jaksi něco předvedli...a forma je jejich vlastní a tedy osobní a na tu si tu nehrajeme... tedy vítej mezi námi
A tak se mějme fajn

Re: baterka

Napsal: úte lis 18, 2008 11:47
od Mauner78
Serpico píše:...no já musím taky s troškou do mlýna - nejspíš se rozmohly voltmetry a tak každý měří, to je dobře ale musíme měřit " V " pod zátěží, tedy při startování a to napětí klesá mnohdy až na hodnotu 9 V a baterie u které naměřím například 2,5 V už neroztočí pochopitelně motor a je s největší pravděpodobností " kaput " [/color


No to je rada! Konečně. Hned to zkusím, jen škoda, že nemám dlouhou ruku, budu muset říct mladý, aby to natočila, to zase bude keců. ;-)
(hlavně abych tam nenechal zařazenou jedničku, nebo mě přejede)
Díky!

Napsal: úte lis 18, 2008 12:04
od Hynek
A ještě jedna rada pro opravdu studený start. Motto: Jsi na horách na dovolené, auto stojí celou dobu na parkovišti, je - 12 C.
1. Vyhrab ze sněhu nejdřív SPZ , barva nestačí k indetifikaci vozu./vl. zkušenost/

2. Až se ti podaří dostat do vozidla, nejdřív zapni potkávací světla na dobu asi 5 minut.

3. VYPNI potkávačky a teprve pak, zkus startovat motor.

4. Nešlap na plynový pedál

5. Po naskočení motoru ho nech běžet na volnoběh , dokud se nezahřeje a nepromíchá se olej. Pokud Přidáš plyn na takto "ztuhlém" motoru hroží mimo jiné nebezpečí poškození všech možných hadic a přemrzlých trubiček.

6.Po uvedení vozidla do pohybu jeďte pomalu aspoň 1 km pro uvolnění a zahřátí oleje v rychlostce.diferenciálu, ložisek kol a pod.

Zapnutím světel se "ohřeje" baterka a zvýší podstatně svou kapacitu.Nebojte se , že baterku takto vybijete. Fungovalo to i na Praga V3Skách. Ty pak cucaly zapálený noviny jak vzteklý! Kdo u nich sloužil, tak ví o čem je řeč. :) :D ;)

Napsal: čtv lis 20, 2008 19:44
od MilosB
To Hynek:

CFM vše uvedené v bodech 1. až 6., také z vlastní zkušenosti.

Přeji hezký večer, 73 a GLD

Miloš, OM3FZ

Napsal: čtv lis 20, 2008 20:34
od stefan
Pred týždňom mi tiež odišla batéria - bez náznaku som jedného
pekného dňa natočil so všetkými svätými a napätie batérie pri
štartovaní kleslo tak, že začalo pípať rádio a pýtať kód.
Nepomohlo ani nabitie, napätie v kľude 10,8V - pravdepodobne
skratovaný jeden článok.
Nová betéria VARTA Black 55Ah (470 A) - 2000 SKK,
VARTA Blue 60 Ah (520A) - rozmerovo rovnaká ako 55Ah - 2300 SKK.

Samozrejme že som kúpil 60 Ah a je kľud.

Napsal: čtv lis 20, 2008 20:34
od Hynek
To MilosB:

GE DR OM !!!!! 73 ! DE OK 1 FFZ Hynek.

Překlad :
Dobrý večer millý příteli!!!!! Srdečný pozdrav! Zde je stanice :Volací znak, operátor.

Napsal: čtv lis 20, 2008 20:39
od Hynek
stefan píše:Pred týždňom mi tiež odišla batéria - bez náznaku som jedného
pekného dňa natočil so všetkými svätými a napätie batérie pri
štartovaní kleslo tak, že začalo pípať rádio a pýtať kód.
Nepomohlo ani nabitie, napätie v kľude 10,8V - pravdepodobne
skratovaný jeden článok.
Nová betéria VARTA Black 55Ah (470 A) - 2000 SKK,
VARTA Blue 60 Ah (520A) - rozmerovo rovnaká ako 55Ah - 2300 SKK.

Samozrejme že som kúpil 60 Ah a je kľud.

;) Podle mne nejlepší řešení problému před zimou.Je to kruté, když ve 22 30 hod. vylezeš z divadla , sedneš do auta - a ono NIC!!! :(

Napsal: čtv lis 20, 2008 22:31
od Richard
Ono s baterkou je někdy kříž..... :roll: :roll: já 2x v životě přišel o baterku v podstatě v okamžiku :!: :!: normálně jsem nastartoval a odjel z garáže .... poprvé jsem dojel na žel. přejezd - červená- vypl motor, vlak přejel a nic.............. následovalo roztlačení postavení na chalupě na kopec odjezd domů a koupě nové baterky
v druhém případě jsem chcípl normálně natočený motor na semaforu (bylo to trochu z kopce a fronta...... a znovu nic ...... roztlačení a ihned koupě baterky

Samo nepočítám baterky které odešly na věčnost v garáži :cry: :roll: :cry: a tak následoval pozdní příchod do práce atd. atd. ;) ;) :roll: :roll: