Stránka 3 z 4
Napsal: ned lis 16, 2008 20:06
od Hanzy
Napsal: ned lis 16, 2008 20:09
od Hanzy
Super v pohode jen me namichlo jak si osocil Hynka pubertakem a to jen svym nepochopenim...
Jinak te vitam mezi nama a myslim ze vsichni si tady tykame a nemame s tim problem ale pokud ti to vadi muzeme tobe vykat...?
OK
Napsal: ned lis 16, 2008 20:31
od cavalera2
Hanzy píše:
Super v pohode jen me namichlo jak si osocil Hynka pubertakem a to jen svym nepochopenim...
Jinak te vitam mezi nama a myslim ze vsichni si tady tykame a nemame s tim problem ale pokud ti to vadi muzeme tobe vykat...?
OK, chápu Vás/Tě proto jsem se mu omluvil a svou omluvu myslím zcela vážně !
Jinak DĚKUJI a podřídím se většině, ovšem jak se říká umím držet krok, ale hubu ne, prostě nesnesu osobní atak a vulgární poznámky.
Tak co to uzavřít, jelikož už to dávno není k tématu
Napsal: ned lis 16, 2008 20:42
od -peha-
Jasne uzavřít
jo pardóóón jak je to s tou baterkou
Napsal: ned lis 16, 2008 20:44
od V.Brousek
No já bych řekl, že slabá baterie nemá vliv na chod motoru.
Napsal: ned lis 16, 2008 21:28
od Hynek
To KITTbx : To, že je všechno co jsem napsal pravda, mohou potvrdit lidé, kteří u mne byli a na vlastní oči viděli.Nemám ve zvyku se "chlubit", ale situace si to vyžádala.
Jsem sice v důchodu, ale nedokážu sedět za oknem a brečet, kde všude mne píchá a čekat , až mi přinesou z jídelny oběd. V 52 letech jsem si dokonce "pořídil" dceru.
Takže na závěr: I když jsme se neshodli v názoru na buzení dynyma a altelnátoru , z pozice staršího si dovoluji ukončit debatu na toto /naše / téma a s chutí se zapojit do další diskuze o čemkoliv. A o to žádám i všechny účastníky fóra. Hezký večer.
Napsal: úte lis 18, 2008 08:30
od Mauner78
Děkuji za odpovědi (týkající se baterky).
Baterka v mrazech šla na 12,2V (startuje, ale jen s modlidbou), takže asi novou, no. Možná zkusím ještě jednou nabít, ale je to jen oddalování utrpení.
Jinak jsem moc rád že jsem se dozvěděl i něco o Ty/Vykání.
Díky!
baterka
Napsal: úte lis 18, 2008 11:39
od Serpico
...no já musím taky s troškou do mlýna - nejspíš se rozmohly voltmetry a tak každý měří, to je dobře ale musíme měřit " V " pod zátěží, tedy při startování a to napětí klesá mnohdy až na hodnotu 9 V a baterie u které naměřím například 2,5 V už neroztočí pochopitelně motor a je s největší pravděpodobností " kaput " ( pravděpodobnost připouštím proto, že může být vadný startér - pak se tato možnost vyloučí zapojením druhé baterie z jiného auta... ), tedy hodnoty v klidu 12,6 V až 12,2 jsou normální, navíc v zimě klesá kapacita baterie podle okolní teploty až o 50%, ted se prodávají zimní satičky pro baterie " ARKTIS " nic nového pod sluncem - alobal - vzduchové bublinky a docela jednoduchá aplikace - prostě se zabalí ( udávané zvýšení kapacity o 20% při -20°°C).
...pro KITTbx na nettu jsme pro výměnu názorů, nápadů, schopností ap. ( na vzájemné napadání nemáme čas a prostor... ) a Hynka si cením...a není sám palikx, JRD McLAren aj. voni nám tu už jaksi něco předvedli...a forma je jejich vlastní a tedy osobní a na tu si tu nehrajeme... tedy vítej mezi námi
A tak se mějme fajn
Re: baterka
Napsal: úte lis 18, 2008 11:47
od Mauner78
Serpico píše:...no já musím taky s troškou do mlýna - nejspíš se rozmohly voltmetry a tak každý měří, to je dobře ale musíme měřit " V " pod zátěží, tedy při startování a to napětí klesá mnohdy až na hodnotu 9 V a baterie u které naměřím například 2,5 V už neroztočí pochopitelně motor a je s největší pravděpodobností " kaput " [/color
No to je rada! Konečně. Hned to zkusím, jen škoda, že nemám dlouhou ruku, budu muset říct mladý, aby to natočila, to zase bude keců.
(hlavně abych tam nenechal zařazenou jedničku, nebo mě přejede)
Díky!
Napsal: úte lis 18, 2008 12:04
od Hynek
A ještě jedna rada pro opravdu studený start. Motto: Jsi na horách na dovolené, auto stojí celou dobu na parkovišti, je - 12 C.
1. Vyhrab ze sněhu nejdřív SPZ , barva nestačí k indetifikaci vozu./vl. zkušenost/
2. Až se ti podaří dostat do vozidla, nejdřív zapni potkávací světla na dobu asi 5 minut.
3. VYPNI potkávačky a teprve pak, zkus startovat motor.
4. Nešlap na plynový pedál
5. Po naskočení motoru ho nech běžet na volnoběh , dokud se nezahřeje a nepromíchá se olej. Pokud Přidáš plyn na takto "ztuhlém" motoru hroží mimo jiné nebezpečí poškození všech možných hadic a přemrzlých trubiček.
6.Po uvedení vozidla do pohybu jeďte pomalu aspoň 1 km pro uvolnění a zahřátí oleje v rychlostce.diferenciálu, ložisek kol a pod.
Zapnutím světel se "ohřeje" baterka a zvýší podstatně svou kapacitu.Nebojte se , že baterku takto vybijete. Fungovalo to i na Praga V3Skách. Ty pak cucaly zapálený noviny jak vzteklý! Kdo u nich sloužil, tak ví o čem je řeč.
Napsal: čtv lis 20, 2008 19:44
od MilosB
To Hynek:
CFM vše uvedené v bodech 1. až 6., také z vlastní zkušenosti.
Přeji hezký večer, 73 a GLD
Miloš, OM3FZ
Napsal: čtv lis 20, 2008 20:34
od stefan
Pred týždňom mi tiež odišla batéria - bez náznaku som jedného
pekného dňa natočil so všetkými svätými a napätie batérie pri
štartovaní kleslo tak, že začalo pípať rádio a pýtať kód.
Nepomohlo ani nabitie, napätie v kľude 10,8V - pravdepodobne
skratovaný jeden článok.
Nová betéria VARTA Black 55Ah (470 A) - 2000 SKK,
VARTA Blue 60 Ah (520A) - rozmerovo rovnaká ako 55Ah - 2300 SKK.
Samozrejme že som kúpil 60 Ah a je kľud.
Napsal: čtv lis 20, 2008 20:34
od Hynek
To MilosB:
GE DR OM !!!!! 73 ! DE OK 1 FFZ Hynek.
Překlad :
Dobrý večer millý příteli!!!!! Srdečný pozdrav! Zde je stanice :Volací znak, operátor.
Napsal: čtv lis 20, 2008 20:39
od Hynek
stefan píše:Pred týždňom mi tiež odišla batéria - bez náznaku som jedného
pekného dňa natočil so všetkými svätými a napätie batérie pri
štartovaní kleslo tak, že začalo pípať rádio a pýtať kód.
Nepomohlo ani nabitie, napätie v kľude 10,8V - pravdepodobne
skratovaný jeden článok.
Nová betéria VARTA Black 55Ah (470 A) - 2000 SKK,
VARTA Blue 60 Ah (520A) - rozmerovo rovnaká ako 55Ah - 2300 SKK.
Samozrejme že som kúpil 60 Ah a je kľud.
Podle mne nejlepší řešení problému před zimou.Je to kruté, když ve 22 30 hod. vylezeš z divadla , sedneš do auta - a ono NIC!!!
Napsal: čtv lis 20, 2008 22:31
od Richard