Stránka 3 z 3

Napsal: pát říj 01, 2004 23:34
od Pepe
Maros píše:Sviecky? Nerozumiem naco diskutovat.Nevahajte: NGK BPR 6SE.Nech vas nepadne nejaka kokotina ako stvorkontakty (nedajboze este k tomu BOSHKy)atd atd, keby boli dobre, montovali by ich aj do novych aut.Je to len reklama!
No comment :!:

Jenom můj dvorní mechanik tvrdí abych se vyhýbal NGK jako čert kříži.

ked myslis... jak říká Radmont.

Aké sviečky

Napsal: sob říj 02, 2004 03:42
od RoSta
Blue Lanos píše:No iridiovky NEMA sancu nas motor vyuzit ich kupenie je proste plytvanie penazi.Mal som uz jednu dobu 4 bodove Boshky a nemal som s nimi ziadne skusenosti ale ako som pocul niekto sa uz stazoval na ne! Preto ked budem teraz menit sviecky chcem dat NGK. Aj som rozmyslal ci nedam o stupen studensie ale ako som sa dozvedel je to na nas motor zbytocne pokial nejazdis sportovo. Brisky by som asi nedal co som o nich cital tak su to velmi rozporuplne sviecky. Ta kvapka dokaze odpadnut so motoroveho priestoru a je zle. A dost sa zahrievaju. Pripominam ze osobnu skusenost s nimi nemam. :shock:
Ja mám NGK V-line asi No. 11, neviem prečo, som spokojný, ale mám opačný názor na viac bodové sviečky (teraz mi napadlo, V-line sú v podstate 2 bodové). Ide o to, že čím viac bodov, tým síce viac oblúkov, ale zase všetko má aj svoje proti. Má to niečo spoločné s elektrikou, nie?
Keď teda vznikne pri tom istom el. náboji/prúde/napätí viac oblúkov, tak káždý sám o sebe má menší výkon, alebo inak, teplotu a tá je vlastne asi najdôležitejšia, takže asi by som sa priklonil k Iridiovkám, majú okrem materiálu, ktorý je tam len preto, že inak by kontakty zhoreli,sú v tvare ihly, čiže malá pravdepodobnosť vzniku niekoľkých nezávyslých oblúkov a tým dosahujú vyššiu teplotu iskry a ľahšie zapália zmes atď., ale sú drahé.
Ešte, oktánové číslo vyjadruje odolnosť voči samovznieteniu, čiže, čím vyššie tankujete, tým "výkonnejšie" sviečky by ste mali mať, teda aspoň teoreticky...

Napsal: sob říj 02, 2004 09:32
od Pajda
Teoreticky : čím víc oblouků, tím léppe a rychleji prohoří paliv. Tím se zajistí, že nezůstane v extrémních situacích nic nespáleného a měl by tedy narůst výkon a zlepšit se emise.
Otázka tedy zní, zda výrobce vybral a odzkoušel pro svůj motor dobrý typ svíček nebo ne. A svou roli zde hrají i různé obchodní zájmy.
A teď si vyber. :lol: :lol:

Napsal: sob říj 02, 2004 14:31
od petrm
Jo Blu máš pravdu s tím označením .
NGK jsou jedny z lepších svíček . K těm více kontatním na těchto svíčkách nepřeskakují třeba tři jiskry najednou to by došlo přesně k tomu o čem tu píšete jiskra by byla v konečném důsledku slabší ale dochází tam k tomu že tam co je nejvíce koncentrovaná směs a tím i nejlépe zápalná je i nejvíce vodivé prostředí které podporuje právě přeskok jiskry a tím dojde k zapálení směsy od nejkoncentrovanější a ta zapálí zbytek a díky tomu lépe a rychleji shoří no a protože motory nejsou dokonalé je toto místo pokaždé jinde a k tomu přispívá několika bodová svíčka že je vždy nějaký kontakt v blízkosti dobré směsy 8)

Sviečky

Napsal: sob říj 02, 2004 22:32
od RoSta
petrm píše:Jo Blu máš pravdu s tím označením .
NGK jsou jedny z lepších svíček . K těm více kontatním na těchto svíčkách nepřeskakují třeba tři jiskry najednou to by došlo přesně k tomu o čem tu píšete jiskra by byla v konečném důsledku slabší ale dochází tam k tomu že tam co je nejvíce koncentrovaná směs a tím i nejlépe zápalná je i nejvíce vodivé prostředí které podporuje právě přeskok jiskry a tím dojde k zapálení směsy od nejkoncentrovanější a ta zapálí zbytek a díky tomu lépe a rychleji shoří no a protože motory nejsou dokonalé je toto místo pokaždé jinde a k tomu přispívá několika bodová svíčka že je vždy nějaký kontakt v blízkosti dobré směsy 8)
Sledoval si niekedy vybratú sviečku :? , ako skáče iskra? Neskáče iskra, ale iskry... :)
Pri rozmere sviečky v pomere k priemeru valca, je to podľa mňa zanedbateľná "vzdialenosť" :roll: a pôjde skôr o kvalitu iskry. Niektoré automobilky to riešia tak, že umiestňa dve sviečky do priestoru valca a majú aj posunuté časovanie...
Niečo podobné ako DOHC (16 V), tiež by to nemalo mať vplyv, či sú tam dva, alebo štyri ventily a vidíš to sám 1,5 55 kW a 1,5 DOHC 66 kW...

Napsal: ned říj 03, 2004 20:14
od petrm
No tak ventily mají sakra vliv na to jakej má auto výkon protože dochází k mnohem lepšímu naplnění a vypláchnutí válce je to jako by si do motoru přidal turbo prostě se tam za stejnou dobu dostane mnohem víc vzduchu a to jak je směs rozprostřená ve válci má taky moc důležitou roli já už sem viděl několik studií zabívající se právě rozprostřením směsy ve válci proč myslíš že je spousta tvarů dna pístu aby docházelo k co nejlepšímu promýsení já vím že to možná vypadá jako nedůležité ale i tohle je potřeba pro dobrý běh motoru a nízkou spotřebu a tak se dělají různé výstupky a prohlubně aby se kncentrace směsy nasměřovala právě co nejlépe ke svíčce a máš pravdu že těch jisker když se díváš na svíčku vymontovanou ven přeskočí víc ale ve válci jsou uplně jiný podmínky musíš vzít v úvahu to že je tam poměrně velký tlak a teplo a hlavně při otáčkách třeba 4 000 za minutu musí ta svíčka zažehnout 66 za vteřinu a ty vidíš jen několik záblesků když si točíš startérem ;)

Sviečky

Napsal: ned říj 03, 2004 22:48
od RoSta
petrm píše:No tak ventily mají sakra vliv na to jakej má auto výkon protože dochází k mnohem lepšímu naplnění a vypláchnutí válce je to jako by si do motoru přidal turbo prostě se tam za stejnou dobu dostane mnohem víc vzduchu a to jak je směs rozprostřená ve válci má taky moc důležitou roli já už sem viděl několik studií zabívající se právě rozprostřením směsy ve válci proč myslíš že je spousta tvarů dna pístu aby docházelo k co nejlepšímu promýsení já vím že to možná vypadá jako nedůležité ale i tohle je potřeba pro dobrý běh motoru a nízkou spotřebu a tak se dělají různé výstupky a prohlubně aby se kncentrace směsy nasměřovala právě co nejlépe ke svíčce a máš pravdu že těch jisker když se díváš na svíčku vymontovanou ven přeskočí víc ale ve válci jsou uplně jiný podmínky musíš vzít v úvahu to že je tam poměrně velký tlak a teplo a hlavně při otáčkách třeba 4 000 za minutu musí ta svíčka zažehnout 66 za vteřinu a ty vidíš jen několik záblesků když si točíš startérem ;)
:? :? :?
Čo sa čertíš? S tým rozložením zmesy máš pravdu, to bol len príklad...
Ale s tými sviečkami je otázne, čo je lepšie... :?: :P :?:
;) ;) ;)

Napsal: pon říj 04, 2004 00:11
od petrm
Já se nečertím nejsem jako pánové od Matizů:o ti jsou na sebe nějak ostrý chvílema to vypadá že by si i ublížili . Já jen zdůrazňoval že je to důležitý jinak pohoda pes :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ;)

Napsal: pon říj 04, 2004 07:08
od Blue Lanos
petrm píše:nejsem jako pánové od Matizů:o ti jsou na sebe nějak ostrý chvílema to vypadá že by si i ublížili.
no to mas pravdu oni moc npoznaju srandu co som vycitil :oops: :cry: ;)

Sviečky

Napsal: úte říj 05, 2004 00:30
od RoSta
Blue Lanos píše:
petrm píše:nejsem jako pánové od Matizů:o ti jsou na sebe nějak ostrý chvílema to vypadá že by si i ublížili.
no to mas pravdu oni moc npoznaju srandu co som vycitil :oops: :cry: ;)
:?: :?: :?:
...malý pes musí veľa brechať...
:P :P :P
:PP:
chlapi sebe
:PP:

Což takhle Champion

Napsal: sob říj 09, 2004 19:44
od Kruger !!!
No nedávno jsem zkoušel NGK V-Line - ty stály celkem za nic, celkem to na studeném motoru moc nevonělo a při přidání plynu se prvních pár vteřin jemně propadaly otáčky. Pak jsem vyzkoušel Bosch (přesný název si už nezpomínán (zítra se podívám a pak dám vědět). Ty se chovali podstatně lépe, ale stále to nebylo ono. :o Pak jsem se důkladně podíval na původní typ, co jsem si NÁHODOU schoval do jedné krabičky ( s těmi se auto chovalo naprosto nejlépe) a přišel jsem na CHAMPION 9YCC - (CC = oba konce měděné). Výrobce je osazuje od novoty a ty moje byly v autě 7 let a vydržely 60 000 km. Zajímavá životnost, jediné, co jsem na nich viděl byla načervenalá barva, jinak totálně čisté). Champion jsou prostě nejlepší !!! :lol: :lol: (Teda co se týče alespoň provozu v nízkých otázkách a při studených startech ...