Stránka 3 z 4
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pon črc 13, 2009 18:01
od Dark69
Chcem sa opytat, ak chcem nastavit predzapal, tak kedy sa vlastne musi nastavit motor na zakladne nastavenie na 0 ?? Iba vtedy ak by som mal vybraty rozdelovac komplet z hlavy???
Alebo na 0 treba nastavit auto vzdy pred nastavovanim predzapalu stroboskopom?
Auto mi ide, len chcem vediet ze ked pridem do servisu ci mi iba rovno napoja stroboskop a len pootacanim rozdelovaca nastavia 10 stupnov, a bude vsetko ok....alebo budu nastavovat kluku na 0 este....Dikess
Re:
Napsal: pon črc 13, 2009 21:19
od ppp
Marra píše:kua já to dělal na 8V podle sluchu a hle, do otáček to jde jak blbé, necvaká a žere do sedmi litrů...
to je škola od škodovek řady 105/120:D:D
Mozem vediet ako? Dik.
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pát črc 17, 2009 10:22
od Serpico
...to Oconnor na tu teorii zapomeň nemáš na klice stupnici jako na dodo a jenom to nastavit před horní úvrať nemá smysl, když nevíš o kolik...
jinak a to pozor budu oponovat palikxovi ( ovšem s omluvou předem...) - na škodovkách byl stroboskop dobrej právě pro vůle v rozdělovači, nastavení za běhu bylo v podstatě s vymezením právě vůle v rozdělovači a na řetězu ( předstih na klice kolísal 3 - 7° no nastavení mělo být 5° s tendecí na 7° u 120 a 100 ), na žárovku jenom orientačně a i tak hrála roli ještě podtlaková regulace zvýšení otáček na 3 tisíce a musel se sám zvedat předstih 20,30 podle dílků na klice podle záblesků stroboskopu ( zase závažíčka a ty roztahovali a zvětšovali předstih + ještě podtlak...), ale v některých případech to už nešlo, rozsah nastavení byl už moc veliký a tak jsem kupoval nový... v jednom se shodnem ideál nový řetěz a nový rozdělovač, nojo ale ventily sem dělal po 5 až 10tisíci a pecku na rozdělovači taky, většinou jsem dával i nový kontakty, prostě doda byla na toto háklivá...
...ještě pokud jsem Tě Pavle moc nenaštval, ECU si něco dokáže asi srovnat sám... ?, po nastavení na 95 oktanů podle petrma mi na scanneru 11 ( koukal jsem Ti přes rameno ) klesl předstih na 9° podle scanneru 11, předtím u Srby byl na 10°, ale asi i tady bude hranice, velký rozdíl vede ke zničení zadření viz. Tvůj předchozí příspěvek, to bych nepodceňoval, učme se na chybách nic to nestojí a je to k nezaplacení...
Inu mějte se fajn
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pát srp 28, 2009 20:52
od palikx
uz jsme to tu psali
jednotka stale doladuje predstih aby byl optimalni a tedy se hybe trosku
pri vyndanerm rozdelovaci je dobre ho vratit alespon priblizne stejne zpet
pak stroboskopem namirit na znacku.
jelikoz jednotka stale nastavuje predstih na 10 a znacka cco je na motoru je horni uvrat je dobre mit pistoli s promennym impulzem a posunout si ho o 10 st zpet aby se sesly znacky.
jinak se delal cosi s konektorem na podbehu a ten kdyz se propojil tak se udajne eliminovala jednotka a pak se nastavovalo rovnou na znacku pistoli ktera nemela promenny impuls.
je pravda ze tohle me pronasleduje neustale a nikdy nevim hned jak to vlastne je.
na matizu je to jednoduche tam je stupnice a krasne se da nastavit.
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: sob srp 29, 2009 11:05
od Serpico
...to Pavle jenom dodávám jako suchý teoretik ( bývalý učitel " L " učil jsem i techniku v celém rozsahu A - C ) tedy to co kdysi tady zveřejňoval petrm ( možná je to opět Tvůj kolega v práci ) vývod z ECU pravý podběh nastavuje po propojení octanový nárok základ bez propojení 91 octan a pak 95 octan, tuším levým konektor se středovým a snad i 80 octan pravý se středovým, pro jistotu zalistujte jde taky o to co je pravý a levý petrm to orientoval podle výstupku nahoře...) a ještě doplňuji předstih jsi mi dělal právě před propojením konektorů a následně si mi dělal diagnostiku a dle scanneru 11 základní předstih při volnoběžných otáčkách klesl z hodnoty 10° na 9° což podporuje právě vyšší octanové číslo benzínu, nemám více co dodat a hlavně neoponuji...
Mějte se fajn
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pát zář 17, 2010 10:12
od Diversion
Zdravíčko, měl bych jeden dotaz. V rámci čištění motoru, jsem si sundával víčko rozdělovače. Chtěl jsem si totiž očistit tu pátou přívodní čepičku, na kterou se přivádí kabel od zapalovací cívky (byl kompletně zaoxidovaný). Od pohledu byla cívka rozdělovače i palec v dost omšelém stavu, ale vše fungovalo, tak proč do toho šťourat? Po vyčištění jsem vše dal zase dohromady a vše bylo jak mělo. Po ujetí cca 100km mi ale začal zlobit motor. Přišel jsem na to, že mi jede jen na tři válce. Druhý válec z prava od řidičovy strany nepálí. Kabely byli měněné minulý rok, takže když jsem vyloučil svíčku, zbyl mi rozdělovač a kabel od zapalovací svíčky. Objednal jsem si tedy nový kabel od zapalovací cívky, víčko rozdělovače, cívku rozdělovače a palec. Moje otázka zní. Mohu to vyměnit beze strachu, že si nějak rozházím předzápal nebo budu muset znovu nechávat těch 10 stupňů nastavovat mechanikem?
Jo a mám 16V motor, jestli to hraje nějakou roli.
Ps: Jen pro jistotu, ještě otázečka. Myslím si to správně, když si myslím, že jen samotné sundání víčka rozdělovače (byť bych se třeba omylem dotkl prstem cívky nebo palce) nemůže ten předzápal nikdy rozházet?
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pát zář 17, 2010 10:27
od Serpico
...můžeš ale musíš si označit postavení příruby rozdělovače k víku ventilů a to pokud možno velmi přesně! ( viz. předchozí příspěvek palikxe ), cívku rozdělovače vyměníš jenom po demontáži rozdělovače a navíc, když budeš rozdělávat rozdělovač tak si nakresli na papír na kterým to budeš dělat postavení spodního čepu pro spojení s vačkou, ...no nic moc by jsi nezkurvil jenom by jsi ho pootočil o 180° a tedy musel by si následně prohodit zapalovací kabely, právě o těch 180°... je dobrý pro si i napsat na víčko rozdělovače postavení kabelů 1,2,3,4 válce...
16V nebo 8V nehraje žádnou roli, pálí ve stejném pořadí...
mějte se fajn
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pát zář 17, 2010 13:50
od Diversion
Dobře takže jestli to chápu dobře, tak za
1) pouhým odděláním víčka rozdělovače jsem předzápal rozházet nemohl.
2) pokud chci vyměnit cívku rozdělovače, tak musím demontovat celej rozdělovač (přimo na motoru to udělat nejde)
3) za předpokladu, že s motorem nebudu hýbat, tak pro správné složení nemusím nic dělat s rozvody, jen si co nejpřesněji naznačit polohu rozdělovače k víku motoru. + dodržet doporučení ohledně rozebírání samotného rozdělovače
pokud jsem to tedy pochopil správně, tak mi zbývá poslední otázka. Je někde mezi těmito úkony schovaný úkon, který když provedu špatně, tak můžu něco vážně poškodit???
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pát zář 17, 2010 21:51
od Serpico
1) sundáním víčka si nemohl rozhodit předstih
2) na motoru to nejde
3) s motorem klidně můžeš pohnout, tedy s klikou a písty, vačka v hlavě se protočí a výstup pro rozdělovač taky...
?) musíš vyklepnout v rozdělovači jistící kolík a ten je tam na fest a jak už jsem jednou napsal při nepozornosti ho při skládání můžeš jenom pootočit o 180°, jinak nejde složit...
chápeš to dobře, na starý typy rozdělovačů s podtlakovým a mechanickým měničem předstihu, bych Ti nedoporučoval vůbec šahat a radši koupit nový...
jinak ty máš vypálenou cívku v rozdělovači?, tedy je poškozený ten žlutý obal, izolace
Měj se fajn a přeji hlavně chuť do toho ať už je to hotovo...
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: pát zář 17, 2010 23:30
od ppp
Inac ta cievka neviem co im je ale asi nie som sam, ktory mal jej plast rozleptany od oleja. Ale na jej funkcnost to nema ziaden vplyv snad a na to, ze konektor tam uz potom drzi len zo zvyku. Ak nejde len jeden valec tak je to hlava rozdelovaca, kabel ku sviecke, sviecka alebo vstrek alebo napajanie vstreku. Alebo samotny valec. Cokolvek ine bude mat vplyv aj na ine valce.
U man to bol vzdy vytiahnuty kabel z rozdelovaca ked som on zavadil pri babrani sa v aute
. Alebo ked on zavadili v servise :/.
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: sob zář 18, 2010 08:23
od Diversion
To Serpico: Díky za odpověď. Co se tyče izolace té cívky, tak jsem udělal fotku, tak to snad bude názornější. Jinak s tím varováním se do toho vůbec nepouštět si mě lehce znervózněl. Vzhledem k tomu, že celej rozdělovač stoji přes 3 tisíce, tak jsem doufal, že to takhle bude schůdnější. Už jen proto, že nový víčko, palec a cívka stojí dohromady cca 500Kč. Vážně si myslíš, že je to tak špatnej nápad, rozdělávat ten rozdělovač?
http://www.rosta-sid.ic.cz/P9170012.JPG
http://www.rosta-sid.ic.cz/P9170014.JPG
To ppp: Jasně, že prvně zkusím vyměnit výčko a kabel, ale tak nějak už jsem zvyklej, že mě nikdy nestačí na vyřešení mého problému ten nejjednodušší a hlavně nejlevnější postup.
Proto jsem si objednal tu cívku i ten palec. To jsem ještě ale netušil, že kvůli tomu budu muset ten rozdělovač demontovat. Svíčku jsem vyloučil, kabel ke svíčce jsem sice vyloučit nemohl, ale zase tak starej snad není. Vážně jsem si myslel, že to bude někde kolem toho rozdělovače, protože jsem se tam hrabal. Myslet hned na vstřiky a atd by mě rozhodně nenapadlo.
Mno co, díly už mám stejně objednaný, tak až mi v pondělí dojdou, tak co půjde, to zkusím. Dobrýho mechanika mám kdyžtak v záloze.
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: sob zář 18, 2010 12:54
od Serpico
......to Diversion my jsme si nerozuměli rozdělovače z daewoo-a jsou právě snadno rozebíratelný[, já měl na mysli původní klasický s mechanikou a ty dokázal repasovat jenom skutečný fachman, tak klídek
Mějte se fajn
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: sob zář 18, 2010 14:47
od ppp
ozaj a vies aj ktory valec to nejde? da sa to najst vytahovanim kablev zo sviecok, ak motor ani na okamih nezmeni svoj chod, tak je to ten pravy. POtom staci vytiahnut sviecku a pozriet na stav piestu ci je zakarbonovany a ci nie je mokry od benzinu pripadne pricuchnut k otvoru pre kabel a sviecku ci citit benzin.
Ale podla fotiek si palec uz fakt pyta vymenu. Tipujem ze ked vymenis hlavu rozdelovaca tak to blbnut prestane, lebo sa mi tak zda ze na palci je kopec kovovych pilin a tie mozu byt aj na hlave a mozu robit zvod iskre.
Cievku som mal v horsom stave, rozpadal sa mi aj plastovy okraj a konektor ale auto mi islo. Inac ja som este so zapalovanim problem (okrem vytiahnuteho kabla z rozdelovaca) nemal, takze vela skusenosti s tymto nemam ale tento rozdelovac sa rozobera lahko. Len mne po zalozeni nazad neprijemne cvakal v spojke ale po opatovnom zalozeni uz bol ticho. Polohu rozdelovaca si lahko poznacis nozom alebo niecim ostrym na prirube. Je to hlinik, takze s nim lahko spravis zarez/vryp cez prirubu motoru aj telo rozdelovaca jednym tahom. Dokonca sa rozdelovac lahsie sklada mimo auta nez na aute, pretoze utiahnut spodnu skrutku na hlave rozdelovaca je nieco neskutocne. Najma bez presne dlheho skrutkovaca. Prikratky sa nevojde kvoli hlave rozdelovaca, pridlhy kvoli vysusacu klimatizacie alebo baterke, teraz si to neviem vybavit.
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: sob zář 18, 2010 17:09
od Diversion
To Serpico: Paráda, ani nevíš, jak jsi mě vystrašil.
Já vím, že je to ve skutečnosti už dost troufalý pokus o opravu pro amatéra a proto to taky neberu na lehkou váhu, ale slyšet/číst "do toho se radši nepouštěj", to mě vážně vyděsilo. Každopádně díky moc za radu.
To ppp: Ano vím, je to druhý válec od rozvodů. Stačila kontrola svíček. Kdyby ten válec frčel, tak nebudu mít svíčku mokrou. Ostaní jsou krásně vypálený, tahle ne. A než se zeptáš, tak svíčkou to není, samozřejmě jsem ji zkusil vyměnit.
Taky mám o palci mínění, že už svoji práci odvedl. Jenom poslední detail, který si musím ujasnit. Odmontuju rozdělovač, na té straně, která je zasunuta v motoru, je plechový plíšek, který funguje jako pojistka a po jeho odstranění mohu z rozdělovače vysunout nejprve palec a poté i cívku. Ano?
Každopádně dík moc za pomoc. Bez vašich rad a informací na tomto foru bych se rozhodně bál do něčeho takového pouštět. Jste mi inspirací i příkladem pánové.
Re: AKO NASTAVIT PREDZAPAL NA NEXI
Napsal: sob zář 18, 2010 17:49
od Serpico
...jo jasně Diversion ppp má plnou pravdu palec je jasný plus víko rozdělovače a cívku ta je vystřelená - vypálená porušená vrchní izolační vrstva, dostala nějaký štos a pozor taky na vnitřní hřídelku rozdělovače je zmagnetizovaná a když najednou není ... způsobuje pak podobné problémy motor najednou jde nepravidelně a prostě je mimo, vlastní zkušenost po návštěvách a platbách u Srbů neodstraněli to ale - odstranil to náš " doctor palikx " a jeho zkušenosti, takže se vlastně chlubím cizím peřím, předtím jsem vyměnil v rozdělovači vše palec, víčko, cívku, zapalovací modul a nic, byla to právě ta hřídelka, stojí pár korun tuším 120 Kč a je to při jedné práci...
Mějte se fajn