Napsal: úte bře 18, 2008 20:25
No,asi by bola sranda ho vyskratovat niecim inym (ked je "plny").
Forum pro majitele vozů Chevrolet a Daewoo
https://www.chevroletclub.cz:443/
Přesně jsi to pochopil! Nemusí to být přímo na jeho svorkách, ale co nejblíže.Franta P. píše:takže tim mám propojit + a - na kapacitoru? a nechat to tam nastálo???
Jeden z mých spolužáků spadnul ve škole při postrkování mezi kondenzátory. Neštěstí bylo, že držel v ruce takový to drátěný "ramínko na šaty". Ohnivá koule, záblesk a byl bez zápěstí. Hrůza. Ty kondíky byly víc jak 24 hodin vypnuty, ale nebylo zapojeno jejich vybíjení.Porucha relé.ferino28 píše:No,asi by bola sranda ho vyskratovat niecim inym (ked je "plny").
Jen taková drobná technická poznámka: vybíjecí proud kondenzátoru (jakéhokoliv) rozhodně nezávisí na jeho kapacitě.Hynek píše:Paralelně , to znamená vlastně jakoby do "zkratu". Mezi plus a mínus.
To je tak zvaný "vybíjecí odpor."
Pokud by napětí na svorkách zůstalo , mohl by ses při náhodném zkratu těžce popálit. Vybíjecí proud tak obrovské kapacity může být řádově v desítkách ampér. Taková menší svářečka. Ty to zařízení třeba vypneš, ale vlastně velká energie,srovnatelná s akumulátorem, ti zůstane v kapacitě a průser je na světě.
Ani zkratový proud kondenzátoru nijak nezávisí na jeho kapacitě.Hynek píše:Uznávám , měl jsem napsat zkratový proud.