Stránka 3 z 6
Napsal: ned bře 09, 2008 19:47
od Hanzy
Kolegove muze mi nekdo zvas presne prelozit to co je napsano na tom oleji,ja to chapu jako radu dnesnich lehkobeznych oleju co snizujou spotrebu benzinu...myslim napis-Fuel Economy Longlife
Napsal: ned bře 09, 2008 20:19
od Richard
Je to tak, že snižuje spotřebu a má delší životnost (longlife) ale nevím jestli se to využije. Olej by se měl měnit nejen v předepsaných km, teda 15000 u Nubi a u Legy, ale i nejpozději za 1 rok i když neujedeš 15000 km. Vyčerpají se v něm nějaké přísady co něco ovlivňují např. usazování karbonu, kyselost oleje atd. Je to jako s rozvoďákem 60000 nebo 5 let. A ten Longlive možná umožní mít olej v motoru déle....
Napsal: ned bře 09, 2008 20:48
od Hanzy
Danke pane ja tocim kolem 30000km rocne ale po tech 15 ho menim,do ted jsem tam mel 10W a musim rict ze jde to poznat ze lehceji startuje hlavne studedny start ze jde daleko lehceji...
Napsal: ned bře 09, 2008 21:53
od Kessler
Longlife = lze použít v motoru s proměnným servisním intervalem...
...interval výměny se řídí vždy podle výrobce motoru...ne podle výrobce oleje...
Napsal: ned bře 09, 2008 22:38
od Richard
Kessler píše: ...interval výměny se řídí vždy podle výrobce motoru...ne podle výrobce oleje...
Ono to tak úplně není, olej by možná vydržel v motoru podstatně déle, ale výrobci aut si krejou záda a když dávají dlouhé záruky, tak chtějí předejít problémům kde to jen jde. U oleje spíš záleží na způsobu užívání auta, než na přepisu výrobce motoru. Jezdíš 1x týdně např. Praha-Brno a z5. To je cca 20000 km ročně. To bych já osobně klidně měnil kvalitní značkový olej 1x ročně a tedy po ujetí 20000 km, v případě typu Longlife i např. po 1 1/2 roce, tedy po 30000 km. Kdybych ale jezdil denně třeba 55 km ( ročně stejně asi 20000km) měnil bych olej po 15000 km a možná i dříve. Ono na kvalitě oleje se nejvíc podepíše to prohřívání na motoru na provozní teplotu. Směs je bohatší a i víc oleje se spaluje a vznikají nějaké kyseliny v souvislosti s přítomností vodních par při spalování a to olej zehodnocuje zkracuje jeho životnost.
Napsal: úte bře 18, 2008 20:30
od Hanzy
Celkem cumim jaky je rozdil mezi 10W 40 a 5W 30 lehkobeznym co jsem tam ted soupnul hlavne rano pri studenem startu je rozdil obrovsky pred tim startnul ztuha a chvili si poklepal asi hydrostely a ted nadhera uplne lehce a po tichoucku a i jde mnohem lip i za tepla do otacek bych neveril ze az tak velky rozdil to muze byt jsem mile prekvapen a potesen...
Jsem rovnez zvedav jaka bude spotreba oleje,do ted od vymeny do vymeny ale u tech lehkobeznych se primo uvadi ze ho motor vic papa toz uvidime rekl slepy....
Napsal: úte bře 18, 2008 20:58
od tuto
Kamoš do nexie leje castrol neviem presne aký no určite iba predpísaný nie nejaký super extra. Najazdených má 370 000 km, minulý mesiac som mu meral tlaky a mal 11,5 baru na každom valci. Osobne si myslím že záleží na výkonnostnej špecifikácii na značke nezáleží.
Napsal: úte bře 18, 2008 21:02
od Hanzy
Pekne kilometriky ujete...
Ja tam ted mam origo GM ale jinak mas pravdu na znacce nezalezi spis na rade oleje...
Ja tam mam toto...
Napsal: úte bře 18, 2008 21:12
od tuto
Nech slúži ale dávaj ho tam len prvých 400 000 km potom stačí jedlý olej
Napsal: úte bře 18, 2008 21:21
od Hanzy
Napsal: úte bře 18, 2008 21:31
od tuto
ináč ja som na Š 120 spravil 250 000 na madit M7AD a motor bol v pohode a na LPG len kasňa mi totálne zhnila
Napsal: stř bře 19, 2008 07:24
od faczko76
Slibuju, že už mu to svinstvo nebudu prodávat!
Napsal: stř bře 19, 2008 07:29
od faczko76
Do Nexie jsem lil Castrol Magnatec 10W 40 a motor běžel jak víno... Doporučuji. Ale když s tím Goose moc nejezdí... Tak asi něco od Maditu. Nebo Paramo.... ... Ty Goose, nejsi už zaregistrován ve fan clubu ČD??
(né, sorry, blbej joke)
olej
Napsal: stř bře 19, 2008 10:04
od Serpico
...to Hanzy
Fuel Economy ( olej setřící palivo, větší spotřeba oleje... ) -
Longlife ( prodloužená výměna ) ale pozor většinou tyto oleje mají nižší číslo
HTHS vizskozity méně než
2,9 - tedy pro motory s menší vůlí pístů,
jinak pro motory, pro které to určí výrobce - další označení
A1 / B1 nebo A5 / B5....
normální pro motory od roku 1996 A3 / B3 a mohou být i ve třídě 5W -30 více na
www.olej.cz ( popsal bych celou stránku a nezveřejnil vše...)
Mějte se fajn
olej
Napsal: stř bře 19, 2008 10:13
od Serpico
....to Hanzy, ten polský má normální HTHS A3 / B3 a přesto označení Fuel Economy - no nechci to zpochybňovat - nemám s ním zkušenosti, vyskytují se i oleje v této třídě s touto vizskozitou, ale bez označení Fuel Economy - akorát mám zkušenosti s výrobou made in polshe a ta je špatná...nicméně, nechci ti kazit radost z koupě...
Mějte se fajn