Stránka 3 z 5

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned lis 28, 2010 13:43
od Dark69
Podla mna oni si boli isty ze problem sposobuje cerpadlo, tak ho vymenili... testovali to 15km ako si pisal, vtedy este problem nenastal tak to nechali tak s tym ze auto je funkcne... Tebe to spravi pri dlhsej jazde, takze nieco sa bude niekde prehrievat a potom rupne poistka...
Nesom elektrikar, skusenejsi z fora by mozno vedeli poradit....

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned lis 28, 2010 14:45
od ppp
Teoreticky by sa mohlo stat, ze sa cievka na rotore cerpadla prepali a zoskratuje ale kym je vinutie rotoru v cerpadle v poriadku, tak ani zaskenute cerpadlo poistku nevypali. Aspon nie na espere a teda predpokladam ani na nexii. A nove cerpadlo nema mat preco prepalene vinutie, takze problem bude aj podla mna inde a nie v cerpadle.

Co sa tyka tej recnickej orazky na odbornost servisakov tak asi takto:
Na servisakov sa spoliehat netreba, nech su cokolvek ale odbornici to urcite nie su. Maju mnozstvo praktickych skusenosti, takze vymenit koleso alebo rozvody dokazu za zlomok toho casu ako napriklad ja alebo u niektorych castych typoch aut vedia o nejakej beznej poruche, ale v drvivej vacsine pripadov nevedia preco robia to co robia a ako dana vec funguje. Je to normalne, kto inteligentny by si chcel dobrovolne za relativne mizernu mzdu nicit zdravie chemikaliami, chladom (len malo autodielni je slusne vykurovanych) a trapit sa s autami a zakaznikmi. Vlastne ak sa servis chce udrzat nad vodou tak musi poskytovat mizerne sluzby, inak ho prevalcuje iny servis, ktory bude poskytovat este mizernejsie ale zato lacnejsie sluzby a zakaznici sa pohrnu tam. Preto vacsina servisov je rada, ked zakaznik pride s konkretnou pracou (ako napriklad vymenit olej, lambdu, dvere, benzinove cerpadlo a pod.), lebo s tym maju najmenej premyslania, a hladania, ktore zakaznik nebude chciet ochotne zaplatit. Takisto ked servisak povie ze nema ani sajnu co s tym je ale ze bude hladat a netusi kedy najde pricinu a kolko to bude stat, tak zakaznik odtial zdupka a na vlastnu skodu pobezi k vymenarovi, ktori mu vymeni pol auta, samozrejme za zakaznikove peniaze, nez sa trafi na chybnu suciastku, alebo to zakaznik vzda a auta sa zbavi, alebo najde znameho, ktory si pracu s hladanim chyby nezauctuje (rozumej superlacny servis). Takze servisy, kde su ochotni a schopni najst problem zakonite museli zaniknut a ostali uz len vymenarske. A zakaznici, ktori nemaju ani sajnu o svojom aute a servisu sa nahodou podari trafit presnu suciastku alebo pri jej vymene najdu predratu kabelaz a opravia ju, tak takito stastni zakaznici su potom presvedceni o tom aky je to skvely servis, aj ked to bola len nahoda ze na nejaku zapeklitost prisli. Proste servisak musi byt rychly ale nemusi byt kvalitny. Bohuzial ked vidim obcas ako servisak nepoznajuc naradie vo vlastnej dielni namiesto stahovaku vezme do ruky kladivo je mi na zaplakanie ze podobny pristup ma ku mne lekar v nemocnici.

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned lis 28, 2010 16:00
od Snehulacek
:D

Tys to teda pekně shrnul, k tomu není už co dodávat :D

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned lis 28, 2010 16:26
od automat
Téma palivového čerpadla mi přijde jako pořádně ohraná deska. Ovšem slyšel jsem pár názorů, a chtěl jsem poprosit odborníky aby se vyjádřli:
1. Palivová soustava se nemá rozpojovat (např. zkoušet čerpadlo rozpojením přívodu benzinu k liště vstřikovačů) aby se nezavdušnila - nesouhlasím, myslím, že u benzínu si systém se vzduchem poradí. Problém by mohla způsobit u některých složitějších systémů řídící jednotka, která je moc chytrá a o všem zbytečně moc přemýšlí...
2. Čerpadlo se musí transportovat ponořené v benzinu - nesouhlasím, i když můj kamarád vezl čerpadlo v uříznuté PET lahvi s benzínem vlakem a průvodčí ho chtěl vyhodit...
3. Čerpadlu neprospívá docházení benzinu a permanentně nízká hladina - souhlasím, ovšem myslím, že "blbuvzdornost" je u různých aut značně odlišná...
4. Orientační zkouška tlaku: pokud tlak udržíte prstem, tak je příliš nízký - souhlasím

:o)

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned lis 28, 2010 16:40
od Snehulacek
to jsou tedy názory odborníků?

Já osobně jsem to čerpadlo ani neviděl, ani s ním nic nezkoušel, nevěděl bych co s tím dělat a jak ho vyzkoušet, na to nemám žádné zkušenosti..

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned lis 28, 2010 20:34
od ppp
1. palivova sustava sa "zavzdusnuje" obvykle po vypnuti motoru, pretoze teplo salajuce a veduce z motoru odpari benzin za vstrekmi a vzniknute vypary vytlacia cast benzinu spat do nadrze iba ak by benzin zadrzal spatny ventil ale ten nemali vsetky nexie a espera. A cerpadlo kym je zaplavene tak celu sustavu zaplni velmi rychlo. Jediny dovod, preco nerozpajat palivove potrubie je ten, ze ak nie je dovod na rozpojenie tak naco. Akurat je to vzhladom na jedovatost a horlavost benzinu nebezpecne.
2. ano a idelane zamontovane v nadrzi, takze clovek pride do autodielov s celou nadrzou :lol: :lol: :lol: . Cepadlo je komutatorovy elektromotor priamo napojeny na zubove cerpadlo, ktore benzin tlaci cez rotor a uhliky s komutatorom do vytlacneho potrubia. Mozno niektore novsie cerpadla maju iny motor a ine cerpadlo ale esperacke je take. Ked si chvilu pobezi nezaplavene velmi mu to neublizi. Akurat ak je zaplavene tak sa mu v pripade ze je zablokovane tazsie spali vinutie. Na mojom sa akurat nahrialo a odpareny benzin teplom zo zoskratovaneho vinutia vytlacal zvysky benzinu z tela cerpadla. Proste nie je ziaden dovod, okrem prinutenia fajciarov nefajcit vo fajciarskom vozni, aby ho niekto prepravoval v benzine :lol: . Na mieste sprievodcu by som takeho somara co mi vezie otvorenu a nezaistenu nadobu s prchavou horlavinou prveho stupna tiez vyhodil z vlaku.
3. toto by som trochu preformuloval. Cerpaldu vadi neustale striedanie zaplavenia a sucha najma ak je stary benzin, pretoze potom sa vysychanim benzinu v tele cerpadla vyzrazaju tazke zlozky benzinu kde mozu a cerpadlo/elektromotor je potom cele ob- a za-lepene tvrdym tazko rozpustnym sajrajtom z benzinu, takze sa ani nehne. Ak je na suchu a nebezi tak je v pohode. Ak je na suchu a bezi tak to tiez prezije kym to nebude prilis dlho. Elektromotor to prezije ale neviem ako nemazany kuprexit v zubovom cerpadle. Je sice vylesteny do zrkadlova ale ktovie.
4. ja som to testoval asi takto: ked benzin vyteka kolmo k zemi, tak je tlak slaby, ak strieka oblukom von, tak je to lepsie ;). Ale aj pri slabom tlaku mi auto na benzin islo. Horsie to bolo pri starom benzine, na ten to ani nechcelo lahko nastartovat ani to ktovieako neslo pod 3t otacok a na citelnu akceleraciu som mohol zabudnut.

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned lis 28, 2010 21:44
od Snehulacek
Díky za sáhodlouhé vyjádření, je fajn se dozvídat informace z více stran. ale řekni mi, co to může být v mém případě, kdy se čerpadlo měnilo a přesto po 20km opět vyhodilo pojistky a už nešlo nastartovat, vyměněná pojistka odešla taky na onu věčnost..

Re: Njede to...!!!!

Napsal: pon lis 29, 2010 00:14
od ppp
Podla mna niekde predraty kabel k cerpadlu, takze pri nejakom manevri na ceste alebo nerovnosti skratne. Celkom prca ak skratuje o nadrz, ale tu si myslim, nema sancu prepalit. Horsie ak skratuje niekde v interieri, z toho moze byt pekny taborak. A mozn oskratuje az v nadrzi, takze ak budes otvarat nadrz jedine s vypnutym klickom. Kym su v nadrzi len vypary benzinu nema sa to ako chytit, ak tam pustis vzduch a teda kyslik otvorenim, tak uz to moze byt celkom svanda. Opalene obocie vyzera niekedy srandovne :). Mozno je problem pri cidle tlaku oleja, ktorym sa cerpadlo spina. Treba preliezt celu kabelaz co sa tyka cerpadla za poistkou, ktora zhorela. Nepoznam schemu nexie, neviem ani kde ju mam odlozenu, od espera sa velmi nelisi ale niecim urcite.

Re: Njede to...!!!!

Napsal: pon lis 29, 2010 12:33
od Serpico
. Čerpadlo se musí transportovat ponořené v benzinu - nesouhlasím, i když můj kamarád vezl čerpadlo v uříznuté PET lahvi s benzínem vlakem a průvodčí ho chtěl vyhodit...

to automat to mi docela rozesmálo, promiň nejsem ale škodolibý ... no nakonec teď mi zkouší moje nesí taky řešíme to ale s palikxem - scaner slupla jakoby nic, já jsem oukej co mi to sem strkáte - co si vymyslela, blbě startuje po delší době stání za den za dva ( na 7 - 8 osmé protočení ) za šest hodin po vystydnutí OK na první cvrnknutí startérem ( čerpadlo má asi 20tisíc km, paliv filtr asi 5tis km, svíčky 2tis. km. vzduch filtr " mokrej " sportovní po vyčištění 2 tis. km, kabely nevím asi 20 - 30tisíc možná slabá stránka...), to jsem odjížděl po výměně cívky v rozdělovači nová 750 Ohm odpor podle Pavla tak to má být, stará jednou 850 a 950 Ohm a výměně čidla teploty na scanneru zkontrolováno 1°C tedy jiný ale hlavně fukční.
...a jak přestane sněžit tak základní abeceda protočení motorem nenaskočí vyndat svíčku je mokrá jde nebo nejde benzín nebo elektrika, tedy jak je vidět ani scanner není vševědoucí ( ...no do toho se mi moc nechtělo, když je zima a v Mellicaro servisu v teple zjistím prd...).
Slibuji rád se podělím s ostatními co si na mě vymyslela, naposledy loni v zimě jsem zaparkoval na zákazu a odnes nákup sestře a nesí řekla já na tebe se.., nejedu bylo asi mínus 15°C zachránil mi palikx, přijel a hodinu jsme odstraňovali závadu nakonec Jablotronic vyřadit ho a naspojovat vedení bez konektorů neměli jsme je, já byl zmrzlej ...no ani nemluvit, proto mám rád palikxe je to pan mechanik a " doctor palikx " za kterým bych jel i 150km stojí mi za to...


Mějte se fajn a ať nás nezlobí, jak rád píše Topol

Re: Njede to...!!!!

Napsal: pát pro 24, 2010 12:09
od Snehulacek
Ahoj.

Tak protože mám nexii zpět ze servisu, podruhé můžu konečně říci jak to dopadlo. ale asi to ještě nebude ukončení celé příhody. ale o tom o něco později.

Pro začátek, rekapitulace:
1) jednou jsem zůstal stát na dálnici. Přestal mi jít benzín do motoru, pojistka palivového čerpadla shořela
2) Odtah do servisu (Moto Morava Olomouc)
3) Výměna čerpadla. Auto jim jezdilo tak něměli důvod hledat něco dalšího (jejich vlastní slova). Cena cca kolem 4500kč.
4) Vyzvednutí auta v servise a odjezd dom.
5) Dom sem nedojel, auto po 20km udělalo stejnou věc co prvně,viz bod 1.
6) Odtah do servisu.
7) Když už bylo v servisu nechal jsem vyměnit palivovou trubici a filtr, mé přání. Jinak jsem byl jen informován, že tam byla vadná kabeláž a snímač tlaku oleje, který je spojení s palivovým čerpadlem a proto se mi to stalo (jejich vlastní slova). Nemám tušení, jestli to co říkali je pravda, nezjišťoval jsem to, snad někdo tady na fóru bude vědět. Tato návštěva servisu stála asi 4300.
8) Vyzvednutí auta. V tomto případě to za mě udělal známý, pracuju v Brně a do olomouce bych se nedostal v pátek včas. V sobotu měli inventuru a auto by mi nepředali (myslím že když se chce tak to jde, ale budiž...)


Závěr. Palivové čerpadlo asi vadné nebylo, ale věřil jsem když mi říkali že to staré chrčí (bzučí nebo něco podobného) tak jsem si tam nechal to nové (samotné stálo 2500č) a dál to neřešil. Ovšem i když je auto ze servisu, jede, nejsem spokojený. Nejde o to že jsem za to dost zaplatil, ale že to nejede jak má. Když přidám plyn, kopeto, cuká to. Nevím co to je, nevím proč to dělá, ale s*ere mě to a to doslava, vždyť to mám ze servisu!! Proto jsem nespokojený.

Další věc která svědčí o kvalitě servisu je taková malá příhoda. Když bylo auto v servisu podruhé, už jsem měl v autě sadu nových pojistek. Jaké překvapení bylo když jsem zjistil, že servisáci si jednu pojistku z tohoto balení vzali a zaúčtovali mi dvě přičemž spálená byla jen jedna!!! Bohužel auto vyzvedával kolega, tak jsem se se servisem nemohl nijak přít.

Každopádně pokud vám v servise udělají takovu prasárnu (a nejde o cenu, pojistka jde koupit za 12kč) co si o nich máte myslet, jak máte vědět, že to co zaplatíte, jde opravdu do opravy auta a ne do kapes těch vyděračů?

Teď me zajímá jen jedno. Co je to za závadu, že mi při rychlejší akceleraci začne auto kuckat, kopat (nebo jak to kdo nazývá) ? Jde o to, jestli to jde odstranit jednoduše doma, nebo jim to dát zase do servisu, tentrokrát jako reklamaci.

Předem díky za vaše rady a přeji pěkné Vánoce.

Re: Njede to...!!!!

Napsal: sob pro 25, 2010 17:29
od Serpico
...to Snehulacek, nessí nemají rádi servisy jsou tam pro ně starý odepsaný káry, za to si rozumějí s naším palikxem a i při cestě okolo 50 - 100 km se ti to vyplatí...

Mějte se fajn

Re: Njede to...!!!!

Napsal: sob pro 25, 2010 23:14
od Snehulacek
jo to je možné, jen kde palix bydlí? :) Nevíš náhodou co to je, když mi nexii cuká při prudším zrychlení. do své nexie bych rád investoval, jen vedět, že to co investuju má nějakou cenu a není to jen "ojebávka", jako v servise....

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned pro 26, 2010 10:48
od Serpico
...to Snehulacek, palikx bydlí v Praze, kde má ve výstavbě svou garáž - dílnu a možnost " hostování " v Mellicarro servizione perfektně vybaveném na úrovni značkového servisu, no taky v jednom nakonec pracuje a a sem tam jezdí na " sever " a jen tak při cestě " oživí " pár " mrtvol " jak říká ve svém žargónu, jo jednou sem s ním jel a viděl " zmrtvýstání " na vlastní oči...

Mějte se fajn

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned pro 26, 2010 11:02
od Snehulacek
pokud jsou na palikse dobré reference, není vůbec vyloučeno že se tam někdy neobjevím. je to trošku z ruky a Prahu kvůli dopravě vůbec nemusím, ale co bych pro nessi někdy neudělal že? Vy dva spolu spolupracujete nebo jsi jen "zákazník"?

Re: Njede to...!!!!

Napsal: ned pro 26, 2010 11:25
od Serpico
...to Snehulacek, Pavla - palikxe jsem poznal jako zákazník Srbů i jiných zn. servisů, kteří mi ale nepomohli - neodstranili závady, byl jsem jenom jejich sponzor, pak jsem tady na nettu poznal palikxe shodou okolností se stejnou závadou jako ty škubala se mrška, nešla do otáček ...no a Pavel to odstranil za pár tisíc ovšem v tom bylo nové benz. čerpadlo a drobnost osička rozdělovače jedna z podstatných příčin, čerpadlo mělo malý tlak okolo 1,5 atm, předtím jsem nechal okolo 20tisíc ve značkových servisech a tak se nediv mému obdivu a dnes jsme kamarádi, tak jako většina z nás tady...

Mějte se fajn