Stránka 3 z 3
Napsal: úte úno 05, 2008 19:51
od tuto
ak sa nemýlim, tak lambda má pracovnú teplotu okolo 600 stupňov. Keď je 1 káblik tak lambda dáva správne hodnoty až po ohriatí výfukového potrubia na tú teplotu. Neviem ako to zisťuje riadiaca jednotka ale podľa mňa to môže byť podľa teploty motora. Po naštartovaní potom určitý čas ignoruje lambda sondu. O 5 káblikovej sonde som ešte nepočul, no verím ti. Štvorkábliková sonda má dva vývody ohrievacie teleso, jeden je signál a jeden je kostra. Tá po naštartovamí ohrieva sama seba a správnu pracovnú pracovnú teplotu dosahuje oveľa skôr. Ak vymeníš 1 káblikovú sondu za 5 káblikovú asi ti to nepomôže pretože ECU o tom nebude vedieť a bude sa správať tak ako keby mala 1 káblikovú.
ak môžeš napíš typ lambdy som zvedavý načo je ten piaty káblik
Napsal: úte úno 05, 2008 20:06
od tuto
PeterMI_SK píše:JRD McLAREN píše:..NO..
Lamda ma viac nez vplyv na spotrebu, vplyv na emisie..
cize by si dosiahol mozno toho, ze by davala "pouzitelne hodnoty" uz za studena..
ale prd by si to pomohlo,...
lebo ECU ide za studena podla uplne ineho programu..
mozno by ti ale pomohlo WEBASTO..
nooo nezavisle kurenie som rozmyslal ze by bolo najlepsie......a prinieslo by urcite lepsiu tepelnu pohodu a aj spotrebu.
Len o tej 5 kablikovej som uvazoval lebo ta spotreba je blazniva
a inac som skusal aj vypojit lambdu a chodit bez nej.........tak spotreba bola asi 1lit mozno 1.5lit nizsia ako s lambdou. Ale bol som aj na emiske
kolo znameho a hned to ukazovalo ovela vyssie hodnoty.
Bufík mám. Po 15 minútach chodu bufíka naštartujem motor a voľnobeh je okamžite 800 ot/min a ide mi vlažný vzduch z kúrenia. Bufík má písanú spotrebu 0,5 l. na najvyšší výkon (4KW) za hodinu. Jednoznačne sa to oplatí až na cenu bufíku
Napsal: stř úno 06, 2008 07:52
od stefan
Funkciu Lambdy jednoducho zistíte pri prepojenom konektore
diagnostiky a jazde vozidla. Už sa tu o tom písalo.
Napsal: stř úno 06, 2008 13:08
od conpet
Napsal: čtv úno 07, 2008 23:15
od ppp
To musim vyskusat. Neviem ako na nexii ale na espere by mala rj zacat regulovat podla lambdy ked z nej zacne dostavat pouzitelny signal. Kym nema ziadany signal ide podla map (tlakomer krabicka napojena tvrdou hadickou na sanie) a mat (teplomer vo filterboxe) senzoru. Ci nejako ovplyvnuje bohatost teplomer motora si nepamatam ale urcite neovplyvnuje to ci rj berie do uvahy udaj z lambdy. Ale tusim podla teploty nejako nasobi cas potrebny na vsttrekovanie alebo tak nejako v servisnom manuali o tom nieco bolo, aj s tabulkou teplot, len som nevedel najst tabulku hodnot odporu teplomeru a teploty.
Napsal: čtv úno 07, 2008 23:36
od palikx
no teoreticky pekny ale prakticky jer jedno ze bude mit lambda spravnou teplotu.motor bude studeny a stejne bude zrat .nejvic to zavisi na teplotnim cidle motoru a nasavaneho vzduchu.to ze bude mit hodnoty z lambady driv je pekny ale na nic.v pripade ze by totiz motor zacal reagovat stejne nemuze snizit davku jelikoz by se motor neudrzel.
podle MAP senzoru jede neustale a ne jen za studena.stejne tak je dulezita teplota.
Napsal: pát úno 08, 2008 01:22
od Slavek
presne tak motor ty nizsi otacky nezvladne, bude to dohanet MAP senzor, nekdy na motoru je jeste otresovy senzor a tam je to tutlem jedno jestli pri startu je lambda na provozni teplote ci ne, stejne si to nez se ohreje bude davkovat vic
Re: LAMBDA
Napsal: ned led 20, 2013 11:16
od Nexia55
ahojte kde najdem lambdu sondu u nexie 8v?
Re: LAMBDA
Napsal: ned led 20, 2013 16:20
od Petr S.
Nexia55 píše:ahojte kde najdem lambdu sondu u nexie 8v?
Na svodech výfuku,pod plechovým krytem HOT.