Stránka 3 z 3

Napsal: ned úno 24, 2008 12:24
od Rado77
Pripravujem sa pomaly na jarne/letne pretesnenie/precistenie motora a vcera som sa snazil pohnut 3-ma maticami, co drzia zvody a prvu cast vyfukoveho potrubia (kedze hlava pojde dolu). Bez sance - matice su tam uz tak zazrate, ze by som ich utrhol. Budem musiet odmontit cele zvody priamo od sacieho. Je tam 7 srobov (teda 4 matice zhora, a 3 sroby zdola). Tymi vrchnymi 4-mi som pohol, skusal som aj jeden spodny srob, a mierne som ho dokazal povolit. Takze aj toto je cesta, ako odmontit vyfuk od hlavy. Povodne som sice chcel odmontit najprv prvu cast potrubia od zvodov (za ucelom vymeny trojuholnikoveho tesnenia), ale vykaslem sa na to a vymenim len tesnenie pod vyfukovym potrubim. Na povolenie tych matic/srobov staci normalny ockovy kluc. Zvysne dva spodne sroby som ale neskusal, lebo by bolo treba demontovat olejovy filter, aby bolo miesto.

Napsal: ned úno 24, 2008 12:35
od alvin
Ooooooch,tak o tých odtrhnutých šróboch špeciálne od výfukoveho kolena,by som vedel popisať svoje 2x sa mi to podarilo,nepomohlo ani 24 hodinové pôsobenia petroleja,nie je ani 100% ne zaručený úspech pri nahriatí motora, v jednom prípade mi to pomohlo,v druhom nie,lebo inak radia skrutky výfukového systému povoľovať za tepla a najlepšie do spoja tak 24 hod pred povoľovaním napustiť petrolej,arvu, či WD-40,čo máme po ruke,ono to uľahčí,ale nie vždy,žiaľ,vyrieši. Ak bol spoj pôvodne fest zatiahnutý za Tepla,a hrdza urobila svoje,no neviem, Pred druhý raz ich len natrieť Molykou. Všade ine pomôže obyčajná A00 - vazelína,tú voda navymyje ani po 5 rokoch,ale vo výfuku vyhorí všetko,okrem Molyky.

Napsal: ned úno 24, 2008 18:22
od Topol
Bez sance - matice su tam uz tak zazrate, ze by som ich utrhol

Pěkný den :D
Jestli mohu tak ještě u 120 samozřejmě to samý.A tak jsem tenkrát za známým a ten autogénem malým plamenem ohřál vždy jen jednu matku pomalu do červena a šly všechny ! Já teda většinou když měním nebo něco dělám s matkami tak mažu olej s grafitem ale tady u těch výfuků jak je to dýl tak je většinou problém :cry:
Ať nám jezdí a nezlobí :P

Matiz - spokojenost ?

Napsal: pát dub 04, 2008 13:45
od Vazoun
Zdravim všechny na foru - ale Matízáky zvláště - ani já si na spotřebu mýho Matize SE r.v.2002 nemohu stěžovat a pokud se jedná o výměnu dílů,tak mne dosud pozlobil poměrně brzo zadní díl výfuku s tlumičem a po dvou letech - zrovna dnes jsem měnil střední díl výfuku.Jinak jsem nemusel za pomalu 6 let měnit či opravovat nic,vše mám originál :lol: ale ten výfuk odcházel poměrně brzo :!: čau " Vazoun " :lol:
---------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 :P

Napsal: pát dub 04, 2008 16:54
od V.Brousek
potvrzuji slova Topola, pokud chci matku bezpečně povolit a jde použít nahřátí matky otevřenýn ohněm (autogen,propan-butanový hořáček) vyplatí se si s tím trošku pohrát, ušetří to následné nepříjemnosti s odvrtáváním utrženého šroubu a řezání nového závitu. Mělo by být ale samozřejmostí mít připravené hasební prostředky, případně další osobu, která hlídá vaši činnost. Bezpečnosti není nikdy dost.
V případě že není možnost použít teplo, je dobré použití WD sprey a matku opatrně rozhýbat na obě strany a hlavně nikam nespěchat s povolením zatuhlého závitového spoje.

Napsal: pát dub 04, 2008 23:17
od Rado77
Ako som tak pozeral na stav tych srobov vyfuku, budem odmontovavat priamo cele potrubie od hlavy, t.j. 3 matice hore a 4 sroby dole. Koleno od zvodov uz nepovolim, tam uz nieje sanca.