Stránka 3 z 4

Ospravedlňujem sa a opravujem

Napsal: úte dub 01, 2008 21:40
od isteron
moje tvrdenie zo dňa 26.2.
Asíce, kontrolka tam je, aj funguje, ale je to kontrola smeroviek v polohe " výstražný trojuholník " ! T.j., keď tlačítkom na volante uvediete do výstražnej funkcie všetky smerovky,rozsvieti sa aj tá prostredná kontrolka vpravo od rýchlomera. Tá kontrolka má na krytke symbol výstražného trojuholníka. Hoci je to zbytočné, lebo aj tak blikajú zelené kontrolky smeroviek .
Čo sa týka zostatku paliva v nádrži, keď rozdelím tú škálu na 4 časti , ako aj je, tak od 0 do prvej čiarky by malo byť 7,5 l. Ale ako mám skúsenosti, nakoľko vždy tankujem doplna a kontrolujem spotrebu po každom tankovaní, tak ten zbytok mi vychádza aj na 10 litrov.

Napsal: čtv črc 31, 2008 23:02
od tulen
tak tu je dôkaz že tam je namiesto kontrolky paliva vystrazny trojuholnik
a čo sa týka tej schémy ako mám vyčítať hodnoty tých odporov ???

Obrázek

Napsal: ned srp 10, 2008 15:41
od tulen
spravil som "malú" prestavbu prístojovky a pridal som aj kontrolku rezervy
kábel tam už bol natiahnutý (v tom vacsom 12pinovom konektore zelenožltý kábel na mieste č.7)
netreba však robiť takú prestavbu ako ja lebo aj ten plošný spoj z druhej strany budíkov počíta z tou kontrolkou rezervy takže tam len treba zletovať jeden kontakt, ak by sa to niekomu chcelo možem zverejnit podrobný návod
a mám ešte jednu otážočku" kolko litrov je ešte v nádrži ak svieti rezerva ?


Obrázek

Napsal: ned srp 10, 2008 19:59
od bzukul
daj podrobny navod

a k tvojej otazke, bol som vcera na benzinke a mal som uz rucicku na poslednej ciarke a tankoval som 20,37 l co znamena ze na kazdy dielik vychadza asi 5 l. A Nadrz ma 30 litrov, takze rezerva je 10 litrov Obrázek. Ale zas neviem kedy sa rozsvieti kontrolka, ci hned jak rucicka klesne na poslednu ciarku, alebo az neskor.

Napsal: pon srp 11, 2008 17:11
od tulen
takže najskor treba odmontovať prístrovku a to tak že predný šedý kryt palubovky držia 4 skrutky (2dolu a 2hore), po odstránení tohto krytu sa odokryje samotné uchytenie prístrojovky tiež 4 skrutky po bokoch. Potom treba vopchať ruku pod volantom a dostať ňou na zadnú stranu palubovky a odpojiť 2 konektory po bokoch a náhon tachometra v strede, konektor treba stlačiť a vytiahnut a náhon tachometra iba vytianut - je tam iba nastrčený. Teraz možme vytihanuť celú prístrojovku. Najskor treba skontrolovať či vo väčšom konektore (12 pinový) je na pozícii číslo 7 zeleno-žltý kábel. Na zadnej strane prístojovej dosky je plošný spoj na ktorom treba niečo spojiť (naznačené červenými čiarami) a niečo prerušiť (žlté čiary). Informačne som naznačil aj polaritu ak by niekto polemizoval či nestačí použiť to zelené +, nie pretože v zelenom plus je prúd iba ak je zapnutá lavá smerovka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ten otáčkomer

Napsal: pon srp 11, 2008 21:11
od isteron
je dobrý patent, to Ti viac závidím, ako tú kontrolju ! :idea: -i

Napsal: pon srp 11, 2008 22:28
od bzukul
tak som to spravil podla tvojho navodu, snad len par pripomienok. Ten nahon tachometra ja tam sice "len" nastoknuty, ale priserne silno, asi hodinu som ho daval dole, je treba ozaj poriadnu silu, hlavne ked je to na tak nepristupnom mieste. Nakonec som palubovku odtial skoro vytrhol a ked to povolilo, konektor som dal dole. Ako ho dam naspet neviem, este som to neskladal, nestihol som to. Dufam ze ta kontrolka bude fungovat.

edit: a teraz kukam ze som zabudol este jeden spoj spravit. ten vpravo, uplne schovany, dobre ze som to nestihol, zajtra dopajkujem. Obrázek

Napsal: úte srp 12, 2008 14:12
od tulen
ten náhon ide von tažko ale naspät to neni až také hrozné...
a z osobnej skúsenosti odporúčam pchať ruku z pravej strany volantu ako je radiaca páka
a čo sa týka tej kontrolky, chystám sa vymeniť palivový filter a pokúsim sa pritom aj vypustiť celú nádrž, a potom budem po litri nalievať benzín späť a zistím kolko litrov kontrolka ukazuje ;)

Napsal: úte srp 12, 2008 20:52
od bzukul
po radosti pride plac...a veru prisiel. TEBE FUNGUJE LAVA SMEROVKA? lebo mne po tvojej uprave nefungovala vobec, inak vsetko ako malo. Davam sem svoj nacrt na ktorom som vyznacil co ESTE treba spojit aby fungovala aj lava smerovka. Vsimol si si ze si tej ziarovcicke uplne odcvikol privod +? A maly grif, pri nastrkovani toho ovladaca tachometra je dobre ho nastoknut kolko ide, potom nastartovat, troska sa rozbehnut aby sa rucicka pohla, vypnut motor a potom to ide nastoknut uplne lahko. Problem bol u mna v tom ze ten dzindzik vstrede neni gulaty, ale stvorcaty, a ja som to tam pchal akurat v tom uhle v akom som nemal a potom sa nemozno divit ze som to tam musel narvat. Takze uprava mi trvala od takej pol dvanastej az doteraz. Inak som okrem toho este kukol ine veci. Ale dost casu toto zabere.

Obrázek

ruzovou som naznacil co treba este spojit a tie dve cervene bodky som naznacil, na ktorych miestach som to spojil ja. Takze mam drot cez cely plosak.

PS: Tu ruku som pchal kade sa dalo (ale najlepsie je ozaj sprava), normalne akrobaticke kusky, sklopil som si sedadlo a ....no co som predvadzal, len aby som tam ten ovladac zapichol. A s tou nadrzou nebude lepsie spravit to tak, ze hned jak zacne svietit smer cerpacka, plnu nadrz a odpocitat to? Ja to spravim tak, potom sem napisem vysledok, kedze mam plnu nadrz tak taky tyzden-dva to potrva.

Napsal: úte srp 12, 2008 23:55
od tulen
vdaka za opravu a hlboko sa opravedlnujem za hrubú chybu :oops:

Napsal: pon srp 18, 2008 21:54
od tulen
tak som už vymenil palivový filter a pritom som vypustil aj všetok benzín ale kontrolka rezervy nesvietila, pridvihol som teda zadné sedačky a zistil som že do nádrže ide iba jeden kábel re palivomer a ten pre rezervu je slepý :evil:
takže pristupujem k riešeniu č.2 a to prirobiť ten plošný spoj

Napsal: pon srp 18, 2008 21:58
od bzukul
potom to sem napis co si spravil, ked som uz zacal, tak to uz aj dokoncim.

Napsal: sob srp 23, 2008 00:02
od tulen
nakolko sa mi tá kadetová schéma hned nepozdávala a nevedel som z nej zistiť hodnoty niektorých súčiastok tak som kúpil súčiastky na túto schému, ked ju zostavím dám vedieť či to funguje, prípadne zas nejaký ten návodík

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=92711

...tak zariadenie som už zostrojil, ale neviem kedy ho namontujem lebo ešte pracujem na digitálnom otáčkomere nakolko ten ručičkový sa mi pokazil :cry:
cena súčiastok tej schémy ma vyšla presne na 100Sk (bez plošného spoja) ale zrejme tam budem musiet spraviť malú konštrukčnú úpravu v odporoch lebo tico má iné odpory plaváku ako ford

tá baterka je len pre porovnanie velkosti
Obrázek

Re: kontrolka nouzové zasoby paliva

Napsal: pát úno 13, 2009 00:05
od FoXo
Chalani. Hladove oko by malo zacat svietit cca pri 6 l? Sem tam sa mi stane ze zasvieti zhasne a trosku sa to vystrieda potom svieti stale ale slabo az zosilne svieit. Preco raz zhasne a potom sa zase zapali neviem kedze klesa az po nejakom case a nie hned ako odbudne benzinu :) Chcel som sa ale opytat ako by sa auticko spravalo keby som mal v nadrzi naprklad 1 l az 4l. Dneska mi zacala svietit kontrolka. Spravil som asi 12 km a siel natankovat. Podla mojich vypoctov o spotrebe atd mi dneska vyslo ze som mal v nadrzi 0 l :) pritom tam mohlo realne byt tych 4 litre mozno aj viac lebo neviem kolko l som mal pri prvotnom tankovani a zacati merani a vypoctov spotreby. Cize som natankoval 43 l + nieco co ostalo v nadrzi. a potom mi uz pekne islo ze som napr dotankoval 35 litrov cize 8 ostalo takze som po natankovani mal zase 43 l a dneska som dotankoval 43 l co vychadza ze som siel na vlastne prdy :) Nejdem sa z toho vysomarit :)

Re: kontrolka nouzové zasoby paliva

Napsal: pát úno 13, 2009 07:11
od marianH
Ahoj.

Obávam sa, že na tonto fóre Ti nikto neporadí. Teda aspoň taký nie, čo nemal Lanos. Vieš, Tico má síce plavák, ale nemá zapojené tzv. hladové oko. Tu jazdíme na odhad.

Marián
FoXo píše:Chalani. Hladove oko by malo zacat svietit cca pri 6 l? Sem tam sa mi stane ze zasvieti zhasne a trosku sa to vystrieda potom svieti stale ale slabo az zosilne svieit. Preco raz zhasne a potom sa zase zapali neviem kedze klesa az po nejakom case a nie hned ako odbudne benzinu :) Chcel som sa ale opytat ako by sa auticko spravalo keby som mal v nadrzi naprklad 1 l az 4l. Dneska mi zacala svietit kontrolka. Spravil som asi 12 km a siel natankovat. Podla mojich vypoctov o spotrebe atd mi dneska vyslo ze som mal v nadrzi 0 l :) pritom tam mohlo realne byt tych 4 litre mozno aj viac lebo neviem kolko l som mal pri prvotnom tankovani a zacati merani a vypoctov spotreby. Cize som natankoval 43 l + nieco co ostalo v nadrzi. a potom mi uz pekne islo ze som napr dotankoval 35 litrov cize 8 ostalo takze som po natankovani mal zase 43 l a dneska som dotankoval 43 l co vychadza ze som siel na vlastne prdy :) Nejdem sa z toho vysomarit :)