Stránka 3 z 5

Re: OZNÁMENIE

Napsal: pát pro 14, 2007 21:12
od Habron
Hynek píše:To se ani nechce věřit, 11,5 roku. Před lety jsem měl v lodi akumulátor z Pragy V3S 115 Ah,která mě vydržela 8 let. Byl to zázrak a všichni se chodili dívat na datum výroby, protože nevěřili. Ale 11,5 roku! Klobouk dolů! :lol:
Pane Hynku, Vy si asi budete myslet, že proti Vám něco mám, když se opírám do toho, co jste napsal, ale 11,5 let na baterii DELKOR je naprosto možné.

Doufám, že se baterie, kterou mám v nexii dožije 12ti let. To slavné datum nastane někdy v březnu, ale obávám se, že se tak asi přece jen nestane, protože starty po několikadenním stání už nejsou, to co bejvávaly a čekám, kdy nastane ten den, kdy se startér prostě neotočí.

Ale preventivně ji měnit nehodlám, nexie není auto, které bych denně potřeboval, tak ať baterka ukáže, co v ní je.

Napsal: pát pro 14, 2007 21:14
od martinko
diky.... ale neviem aky podiel na jej životnosti som mal ja , kedze bola bezudrzbova.

Napsal: pát pro 14, 2007 21:24
od Hynek
Ale vůbec ne!!! Jsem elektrotechnik a něco o akumulátorech vím. Pokud bude ten akumulátor na místě, bude pravidelně ošetřován, nabíjen a vybíjen přiměřeným proudem,může dlouho vydržet. Pokud je ale ve vozidle,otřesy,proudové zatížení zimními starty atd. je to opravdu s podivem, že vydrží tak dlouho. Prošly mi rukama akumulátory , které byly staré dva roky a byly k nepoužití. Proto klobouk dolů, před takovou baterkou. :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát pro 14, 2007 22:17
od martinko
posledny krat som ju dobijal predvcerom a to kvoli tomu aby som sa dostal do obchodu pre novu a za 24hodin mi doma v teple stratila cez 0.7 V . ale uz je nova tak uz ma to moc nestve aj ked , este si ju asi necham...

Napsal: pát pro 14, 2007 22:20
od martinko
Hynek píše:Ale vůbec ne!!! Jsem elektrotechnik a něco o akumulátorech vím. Pokud bude ten akumulátor na místě, bude pravidelně ošetřován, nabíjen a vybíjen přiměřeným proudem,může dlouho vydržet. Pokud je ale ve vozidle,otřesy,proudové zatížení zimními starty atd. je to opravdu s podivem, že vydrží tak dlouho. Prošly mi rukama akumulátory , které byly staré dva roky a byly k nepoužití. Proto klobouk dolů, před takovou baterkou. :lol: :lol: :lol:
a kedze ste elektrotechnik mozete mi poradit ako odmeram odber z baterky v aute ?? ale ak sa da tak podrobnejsi aby som nieco neodpalil a pod. diky

Napsal: pát pro 14, 2007 23:11
od ferino28
martinko píše:
Hynek píše:Ale vůbec ne!!! Jsem elektrotechnik a něco o akumulátorech vím. Pokud bude ten akumulátor na místě, bude pravidelně ošetřován, nabíjen a vybíjen přiměřeným proudem,může dlouho vydržet. Pokud je ale ve vozidle,otřesy,proudové zatížení zimními starty atd. je to opravdu s podivem, že vydrží tak dlouho. Prošly mi rukama akumulátory , které byly staré dva roky a byly k nepoužití. Proto klobouk dolů, před takovou baterkou. :lol: :lol: :lol:
a kedze ste elektrotechnik mozete mi poradit ako odmeram odber z baterky v aute ?? ale ak sa da tak podrobnejsi aby som nieco neodpalil a pod. diky
No, zalezi aky prud (odber) chces merat, ci startovaci alebo odber pri ypnutom zapalovani atd. Ale asi najviac ta bude zaujimat prave ten pri tom vyp. zapalovani (a zavretych dverach, vypnutom radiu ...). Pre take informativne meranie, by ti postacila aj obyc. 12 V ziarovka napr. z obr. svetiel (ked odpojis - pol na baterke a vlozis medzi ten pol a svorku tu ziarovku, tak by nemala svietit, teda moze, ale len velmi slabo pokial mas alarm). Pre presnejsie meranie by bol lepsi nejaky ampermeter (multimeter) na ktorom si nastavis rozsah merania napr. 0.2 A a postupujes ako so ziarovkou. Ten startovaci si asi len tak nezmerias (potreboval by si nejaky vykonovy odpor), ale ten ta ani nemusi nijako zaujimat.

Napsal: pát pro 14, 2007 23:18
od ferino28
A nezabudni, pokial mas dlhsie odpojenu bateriu, tak resetnes RJ. Ale toho sa nemusis bat, ona sa znova nauci na tvoj styl jazdy, no a este je dobre, ze pokial ides odpojit bateriu a mas central, tak sa pre istotu presvedc, CI MAS KLUCE V KAPSE a nie v aute. :lol:

Napsal: sob pro 15, 2007 14:16
od Hynek
To Martinko : Rád ti samozřejmě poradím, ale musím vědět , co chceš měřit. Pokud by jsi chtěl změřit odběry při startu, tak na to rychle zapomeň!!! :!: :!: Tečou tam proudy řádově ve stovkách ampér a v určitých okamžicích se to rovná svářečce! Mohl by ses při těchto pokusech tězce popalit :!: :!: Ostatní měření, při dodržení postupů není tak nebezpečné a klidně jej zvládneš. Potřebuješ voltmetr a ampérmetr. Voltmetr ti stačí do 15 V a ampérmetr by měl krátkodobě "zvládnout" něco kolem 25A.Zvládne-li 50 bude to ještě lepší. To záleží také na tom co chceš měřit. Tak se ptej! Čekám! ;)

Napsal: sob pro 15, 2007 17:02
od ferino28
A nech ta pri tom tiez nenapadne odpojit bateriu ak je nastartovane!

Napsal: sob pro 15, 2007 22:09
od martinko
no rad by som to zmeral pri vypnutom zapalovani a mam mutimeter, takze by to malo ist. a ese taka otazka : mozem namerat nulu???

Napsal: sob pro 15, 2007 22:38
od ferino28
Ak budes mat vsetko vypnute (a nemas alarm, zosilnovac atd.) tak pravdepodobne namerias hodnoty blizke nule, postupne zmensuj rozsah na tom multimetri. Ono ide o to na aky rozsah ides merat. Neviem aky mas multimeter, ale pravdepodobne na tom najmensom rozsahu ti budu naskakovat nejake hodnoty, ale napr. hodnota 10 mA (co je 0.01 Amper) a menej ta nemusi trapit. Ale ak ti bateria tak dlho vydrzala, tak zrejme mas vsetko v poriadku a netrap sa zbytocne.

Napsal: ned pro 16, 2007 13:52
od Hynek
martinko píše:no rad by som to zmeral pri vypnutom zapalovani a mam mutimeter, takze by to malo ist. a ese taka otazka : mozem namerat nulu???
No zatím ti radí "ferino 28." Snaží se tě přesvědčit, že rozumí elektrice, ale dá se snadno poznat , že je to amatér nebo samouk. Něco má odposlechnuto, ale to je zoufale málo!!! :!: k tomu, aby mohl radit. Neví základní věc a to je , proč to tak a tak je a jak to pracuje.Počkáme, jak se to vyvrbí! :) :) :)

Napsal: ned pro 16, 2007 13:54
od Hynek
ferino28 píše:Ak budes mat vsetko vypnute (a nemas alarm, zosilnovac atd.) tak pravdepodobne namerias hodnoty blizke nule, postupne zmensuj rozsah na tom multimetri. Ono ide o to na aky rozsah ides merat. Neviem aky mas multimeter, ale pravdepodobne na tom najmensom rozsahu ti budu naskakovat nejake hodnoty, ale napr. hodnota 10 mA (co je 0.01 Amper) a menej ta nemusi trapit. Ale ak ti bateria tak dlho vydrzala, tak zrejme mas vsetko v poriadku a netrap sa zbytocne.
Tak mu taky poraď, jak má ten multimetr zapojit a kam. ;)

Napsal: ned pro 16, 2007 14:25
od ferino28
Hynek píše:
ferino28 píše:Ak budes mat vsetko vypnute (a nemas alarm, zosilnovac atd.) tak pravdepodobne namerias hodnoty blizke nule, postupne zmensuj rozsah na tom multimetri. Ono ide o to na aky rozsah ides merat. Neviem aky mas multimeter, ale pravdepodobne na tom najmensom rozsahu ti budu naskakovat nejake hodnoty, ale napr. hodnota 10 mA (co je 0.01 Amper) a menej ta nemusi trapit. Ale ak ti bateria tak dlho vydrzala, tak zrejme mas vsetko v poriadku a netrap sa zbytocne.
Tak mu taky poraď, jak má ten multimetr zapojit a kam. ;)
Uz som pisal :D

Napsal: ned pro 16, 2007 14:54
od Hynek
:D :D :D No jo! Vlastně jsi to už napsal. Doufám , že mu to bude naprosto jasný! :P :P :P Obrázek