Stránka 3 z 5
Napsal: sob říj 27, 2007 11:45
od Ozorák Mikuláš
Ahoj chlapi. Ako tak čítam , podaktorí z Vás preberajú oneskorenú svietivosť tretieho brzdového svetla a skoro sa na tom hádate. Môj názor je tento. Je úplne jedno aké je namontované - dioda alebo žiarovka. Tie desatiny sekundy nehrajú veľkú rolu , inak by ich nevyrábali. Podstata spočíva v tom , že si chrániš svoj tvz. zadok a Ty tiež vieš okamžite reagovať ,keď sa pred Tebou rozsvieti. Ja mám na nessi namontované tretie brzdové , ktoré sa montovali z výroby na felície a som spokojný. Čo sa týka používania výstražných svetiel, v každom štáte to upravuje zákon o premávke na pozemných komunikáciách. To , že väčšina z nás ho použije aj pri iných nebezpečných a neprehľadných situáciách na upozornenie prekážok za nami idúcich , je podľa vlastných skúseností , dlžky praxe v jazdení a zatiaľ individuálne . Je to tiež veľmi dobrý zvyk . Používajú ho vodiči aj v iných štátoch. Už som sa s tým stretol.
Napsal: sob říj 27, 2007 15:14
od Vojta
alvin píše: ....vylepšenie,aby brzdové svetlá pri zľahka dobrzďovaní svietili len prerušovane,súvisle by mali svietiť až pri zastavovaní,resp, tuhšom,alebo prudšom zabrzdení .....
Tohle jsem viděl u německého kamionu - nejdřív jsem si myslel, že má nějakou poruchu. A fungovalo to přesně tak, jak píšeš - nejdřív brzdová světla svítila přerušovaně, pak stále. A to blikání člověk nepřehlédne.
Napsal: sob říj 27, 2007 17:23
od alvin
Napsal: sob říj 27, 2007 18:01
od ice.cube
Pekne ste sa mi tu rozpísali až na to že niekto tu trepe niečo o oneskorení. Ja som chcel vedieť toto: mám tretie brzdové svetlo ale na jednu žiarovku. chcem tam dať miesto tej jednej žarovky LED diodu s paticou tej žiarovky. na tej patici je asi 12 diod. a neviem či by too osvetlilo celé to svetlo alebo to bude vidieť len taký kruzok vyplnený LEDkami... chapeme sa? toto
http://www.ctuning.be/%C2%AFar%C3%B3wka ... p-822.html tam chcem dat, rspektive niečo podobné
Napsal: sob říj 27, 2007 20:37
od ferino28
Nieeeeee! To am nedavaj. To bude mat velke oneskorenie a niekto ti rozflaka kufor!
Ale vazne teraz, problem diod je rozptylenie svetla, aj ked su rozptylky, nikdy sa to nepodoba nejako moc k klasickej ziarovke, takze by som to tam nedaval. A k tomu oneskoreniu: To ze ziarovka oproti LED ma nijake oneskorenie je v skutocnosti pekna bl.... . Nech si niekto zmeria dobu kym zbada ze ma brzdit, kym si to uvedomy a jeho noha sa zacne posuvat z plynu na brzdu, kym zacne ne tu brzdu tlacit (pedal musi prejst nejaku drahu aby sa zopol vypinac) a kym brzdovka vytlaci strmene a zacne kooooonecne brzdit. Toho casu do brzdenia prejde vela a to za idealnych okolnosti (ak sa vodic sustredi atd.).
Napsal: sob říj 27, 2007 20:47
od ice.cube
ferino ma asi jediny pochopil! Presne to som si myslel. Ale LEDka je vysoko svietiva oproti ziarovke. E xistuje nejaka ziarovka do brzdového svetla ktorá svieti silnejšie ako klasika???
Napsal: sob říj 27, 2007 22:26
od ferino28
Tak si myslim ze teba tak trochu stve ze novsim autam tak krasne svietia brzdove svetla, smerovky atd., ze to az niekedy (ked stojis za nim) oslnuje, ale pritom ho je uz z dialky krasne vidno a ty chces docielit nieco podobne. Ano ledky (niektore) maju vacsiu svietivost avsak problem je ju usmernit, alebo lepsie povedane rozptylit aby sa to aspon podobalo tej ziarovke. Super svietibe LED sa uz robia dlho a preco myslis ze nenasli nejake efektivne uplatnenia ako napr. nahrada beznej ziarovky v domacnosti? Ano, uz su nejake v ponuke, ale svietia na h...o a cena je taka ze navratnost na uspore el.energie je vyse 20 rokov, co vsak sotva vydrzi. Ja som to vyriesil svojsky. Este prekvapim.
Napsal: sob říj 27, 2007 22:31
od dedo.miki
ked tam dáš silnejšiu žiarovku tak ti to roztopí plasty pri dlhšom svietení.
Napsal: sob říj 27, 2007 22:32
od V.Brousek
Tuším že jsem někde viděl LEDKU s klasickou paticí, ale ta cena - již si nepamatuji za kolik byla. ale bylo to dost oproti klasické žárovce.
Napsal: sob říj 27, 2007 23:13
od ferino28
Obr. 1:
Obr. 2:
Obr.3:
Tak a teraz upresnim. C.1 je obyc. obrysove zadne svetla, c.2 su obrysove + hmlove + brzdove a c.3 su brzdove.
Napsal: ned říj 28, 2007 08:04
od Vojta
Já jsem měl třetí brzdové světlo už ve Š 120 (klasická hranatá zadní mlhovka), před STK jsem ji musel sundat. Do Favorita jsem dal už homologované nalepovací světlo. U Matýska třetí světlo bylo, ale nelíbilo se mi - tak vznikla úprava.
Napsal: ned říj 28, 2007 08:08
od V.Brousek
Vojto na tom zadním spoileru - no nádhera - mě se také to zadní v originále nelíbí, ale jsem líný s tím cokoliv dělat. Hlavně že je funkční. U tebe paráda. A další plus, že je umístěno výše oproti originálu.
Napsal: ned říj 28, 2007 16:02
od ice.cube
Takže tam nechám tu origoš žiarovku... ináč Vojta máš to superné !
LED
Napsal: pon říj 29, 2007 13:53
od rsaf
LEDka se opravdu rozina o poznani rychleji (v podstate je schopna rozsvitit se a zhasnout treba i 1000x za sekundu) - v LEDce teplo nevzniká rozžhavováním žádného vlákna ale fotony emituje polovodičový přechod.
žárovka zákonitě má zpoždění - trvá než se procházejícím proudem vlákno zahřeje na vysokou teplotu a tím rozžhaví. LEDka nic nežhaví...
rozdíl je sice těžce postřehnutelný ale je tam. A v autě (hlavně na dálnici ve vysokých rychlostech...) takz rozhodují zlomky sekund - rychlejší rozsvícení LED může pomoci aby ten za tebou zastavil třeba jen o 3m dříve (metr za tvojím zadkem - rozdíl mezi ubrzdil-neubrzdil)
Nejaka fakta ma napr. wikipedia
http://cs.wikipedia.org/wiki/LED
Napsal: pon říj 29, 2007 18:46
od Topol
Pěkný den
Máte pravdu
Dokonce jsem viděl na netu zprávu že Francie připravuje zákaz používání klasických vláknových žárovek! Tam je to nejspíš kvůli spotřebě ale je fakt že LEDky jsou lepší a určitě i rychlejší "Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil".
Ať nám jezdí a nezlobí