Stránka 3 z 5

Napsal: úte srp 10, 2004 12:33
od petrm
Hornet píše:Odkedy mam nexiu tak do nej davaju castrol gtx 3 protec co je mineral.Mam 95000km a chcel by som tam skusit polosyntetiku napriklad castrol magnatec.Znesie to motor?Neposkodim ho??Alebo mozem pri tom mnozstve kilometrov prejst aj priamo na sytetiku.Vraj ked je olej pravidelne meneny co u mna je (kazdych 10000)tak by v motore nemali byt velke usadeniny.


Naprosto nedoporučuju po najetí tolika kilometrů na minerál přecházet na lepšší olej nedejbože na sintetiku :o ten olej ti už nijak neublíží ale tím kvalitnějším bys mohl ten motor pohřbít . jediné co můžeš při výměně nalít do starého oleje proplach na vyčištění a to zopakovat tak dvě výměny a pak teprve přejít na polosyntetiku ale nevím jestli bych to risknul :roll:

Napsal: úte srp 10, 2004 14:16
od Hornet
Tak to si ma teraz teda schladil :cry: Uz som sa tesil ze tam bez vecsich problemov budem moct dat tu polosyntetiku.Inak viaceri co tu pisali menili na polosyntetiku alebo plnu syntetiku a to mali o dos viac km ako ja.Taze neviem ako dopadli ale nikto sa nestazoval.Niekto tu myslim pisal ze castrol je natolko kvalitny olej ze je jedno o aky typ ide ale ked je pravidelne meneny tak su v motore len minimalne usadeniny a tak by nemal byt problem.Neviem ci prechod je horsi z mineralu na polosyntetiku alebo z polosyntetiky na plnu synt.Teraz fak neviem.Asi z toho nic nebude :cry:

Napsal: úte srp 10, 2004 17:01
od Granko
Blue Lanos píše:Nie som si isty ale neviem ci je to moc doporucovane hadam maximalne tak polosyntetiku ale full to by motor zabilo je o dost redsi a mohlo by sa stat ze by vytekal :(
mas pravdu, vyteka (castrol txt 5w-40) :x . polrocne tesnenia, to na spodu vane je uplne v riti a na veku ventilov sa uz zacina potit, takze tiez pojde prec....

Napsal: úte srp 10, 2004 17:24
od Blue Lanos
uuuha Granko to je nemile uz by ta ta smola mala obchadzat aspon na pol miliona km 8) Ja som za to ze ked uz niekto nlieval do motora 50tis km mineral a motoru nic nie je tak je blbost to zrazu menit lebo ho aj ina nexia. Tos to si bolo treba rozmyslet hned na zaciatku co tam bude majitel liat. Ja uz budem liat 6 olej a vzdy davam Shell 5w40 ale keby som ho tam nedaval od novoty tak by som sa teraz uz nan vyprdol.Inak v Piestanoch ma jeden pan so zervisu Nexiu co ma 320000km a leje shella 5w40 od nova a menil len spotrebak a bezna generalka a zatial mu nesi ide ako za mlada povedal 8)

Napsal: úte srp 10, 2004 18:05
od Granko
no, ale ja som tam daval vzdy 5w-40 :P, no a co sa tyka toho uja, viem, ze su aj taki, ale to je asi vec kusu...

Napsal: úte srp 10, 2004 22:42
od Damek
Po mestách jazdí kopec taxikárskych nexií s najazdenými šialenými kilometrami, čo ma udržuje v nádeji, že aj tá moja vydrží. Ja som tam mal často castrol txt, len teraz som si to nevšimol a na servisnej mi tam naliali nejaký divdý olej. Je to síce castrol, ale nikdy som o tom type nič nepočul, najradšej by som ho vylial, ale snáď to jednorázovo nenarobí žiadnu škodu.

Napsal: úte srp 10, 2004 23:35
od Granko
nie je to Heliol - najlepsi pre Kastról ? :lol:

Napsal: stř srp 11, 2004 08:54
od ]Rebro[
Ja som si teraz kukol, co som tam nalial, a je to Castrol GTX 10W-40. Len dufam , ze sa bude stale vyrabat :)

Napsal: pon srp 16, 2004 18:25
od petrm
To jak se jednotlivé oleje jmenují je naprosto jedno důležité je dodržet specifikaci tedy 15W 40 nebo 10W 40 , 5W 30 atd. jedno je i od jakého jsou výrobce samozřejmě známé firmy né nějaké supermarketové fritovací oleje . Jedna výměna na jiný třeba i horší olej neuškodí ale doporučuju pokaždé vypláchnout na lepší by to mohlo ale netvrdím že to vždy spůsobí problém , Je to tak na jednom z 10 aut ale stává se to.

Napsal: pon srp 16, 2004 20:26
od Damek
Podľa mňa na značke záleži dosť. V autách to nemám dostatočne overené, ale kuchal somsa už v pár dvojtaktných motorkách a tam sa ukázalo, čo je ktorý olej zač. Tí, čo tam čapovali mogul alebo madit, mali motor v oveľa hrozivejšom stave, ako tí, čo sme si trocha priplatili za castrol,shell alebo pod. Viem, že nexia má ďaleko od dvojtaktu, ale keď sa rozdieli prejavovali tu, tak sa prejavia určite aj na autách

Napsal: pon srp 16, 2004 20:42
od petrm
Já sem psal že pokud jde o známé firmy Madit a mogul mezi ně nepovažuji :o ale hlavně sem měl na mysli že bych neměnil specifikaci oleje po hodně najetejch kilometrech maximum je podle mě 60 000 pak už bych se bál to je můj názor a nikdo s ním nemusí souhlasit a najde i spoustu lidí co to udělalo a nic se jim s motorem nestalo ale taky se najde pár co to udělalo a maj po motoru :cry:

Napsal: stř srp 18, 2004 10:52
od Damek
Tak to je jasné, že do starého motora ktorý jazdil celý život s obyčajným olejom netreba začať nalievať špičkové oleje. Mal som možnosť poznať jedného, čo si do stodvacky s 140000km po dlhoročnom používaní maditu začal dávať syntetiku a už musel meniť motor.

Napsal: stř srp 18, 2004 11:26
od ]Rebro[
Ciernygepard píše:Tak to je jasné, že do starého motora ktorý jazdil celý život s obyčajným olejom netreba začať nalievať špičkové oleje. Mal som možnosť poznať jedného, čo si do stodvacky s 140000km po dlhoročnom používaní maditu začal dávať syntetiku a už musle meniť motor.

Iba motor? :idea: :D

Napsal: čtv srp 19, 2004 21:46
od Damek
Iba motor? :idea: :D[/quote]
Ono niektorí ešte študujeme, takže na jaguar, mercedes,bmw a iné značky nemáme.

Napsal: pát srp 20, 2004 13:18
od Radmont
tak to mas dobre vreckove, ked z neho dokazes uzivit auto. mne sa o tom ked som bol na vyske ani nechyrovalo :cry: