Stránka 193 z 368
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: úte bře 10, 2009 11:43
od Serpico
...Václave já Tě taky rád, tady vidím na nettu byl jsem zaneprázdněný s prostého důvodu, koněčně opravdově přecházím na digitální foto ( no je to náročný, včetně P.C. ), kompakt jsem nepočítal, ten skoro dodýchal při setkání Fildy ( náš pes ) s jeho tátou ...no trochu se porvali a kompakt se nějak dostal mezi ně... udělal jsem si radost a k analogovému Canonu 50 jsem si koupil digitální 450,... no a na první procházce s Fildou jsem udělal asi 400 fotek, tam zapneš kontinuální snímání a vono to jede, ostří a nemusíš se ohlížet na 36 políček kinofilmu a s kartou 8 GB je tam kapacita asi 2 000 snímků, docela se bavím a učím, takže tak...
No a hned trochu odporuji Slamovi i když si ho vážím, vážím si každého kdo se zajímá o historii, výrobu a techniku vůbec... Mějte se fajn
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: úte bře 10, 2009 18:44
od Slam
Serpico píše:...to Slame nevím ale 1000MB byla v podstatě kopie Renault Dauphine a později R8 ( řada Š 100,110 ), jinak a to ty víš zcela jistě taky, mezitím byla na světě Š 720 ( vývoj typu od 69 - 72 ) s karoserii od italů Ital desing a motorem vpředu s pohonem zadní nápravy v kubatuře 1 200 a 1 500ccm a to by bylo v té době konkurence schopné auto v Evropě a to RVHP nemohla pustit ( ohrožený prodej licenčních žigulíků a polských fiatů...)
Však 720 padla proto, že pro prostý proletariát by byla výsledná koncová cena už moc vysoká (fůra dílu z dovozu) a výroba pomalá. Navíc nastupovala normalizace, původní lidé, co o projektu rozhodovali, byli odejiti a nová garnitura negovala vše, co podporovali předchůdci, tudíž nebylo ani místo na "revoluci"). BTW minulý tyden byl o tohle projektu na dvojce dokument z cyklu "Zašlapané projekty" a ten také vyzněl v tom smyslu, že to byl problém spíš vnitrostátní, resp. vnitrostranický. Očividným problémem s RVHP (resp. se SSSR) byly spíš naše lokomotivy nebo metro, u aut to tak sevřený nebylo...
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: stř bře 11, 2009 17:40
od alvin
Chlapi,ono do toho ani RVHP,až tak moc nekecalo,čo mám info,bola istá deľba práce,ale ono by sa kľudne bola mohla vyrábať tá 720,či 760-ka,brat rus by neprotestval,Lenže ako to spomínali ešte na prelome r.1989/90 my sme boli schopní vyvinúť ale neboli schpný vyrobiť.jednoduchu súdruhovia neuvoľnili prachy na obnovu stroj.parku a nákup technológii a ako Serpico správne podotkol,dovozom komponentov,či zakúpením licencii na ich výrobu,by sa tá výroba neúnosne predražila.
Čo sa týky deľby práce v rámci RVHP,tak áno,klbové autobusy pripadli Maďarom,lebo oni mali na to kapacity a u nás,keď sa v r.1971 prestali vyrábať Oktávky-kombále (Octavia Combi, typ 704)
http://www.flickr.com/photos/hugo90/2557027543/sizes/l/
rozhodlo sa nepokračovať vo výrobe kobíka,ale riešiť to dovozom v rámci RVHP ,hlavne z Ruska Moskvič,Žiguli a NDR Trabant.Wartburg, ktorí vyrábali kombíky.
Akurát Fiat 125p-Kombi sa na náš trh nedostal,nakoľko doma,v poľsku bol o oň vraj neutíchajúci záujem a aj na Západnych trhoch sa mu celkom darilo,ako to u nás dobová tlač prezentovala
http://www.125p.szm.sk/mojeauto.html
v 90.rokoch sa popísalo dosť u nás o vývojoch áut,vyvinuté bolo všeličo,milióny doslova skončili v kosí,ale nanšli sa prostriedky na zavedenie do výroby,posledným fiaskom bol úžitkový automobil z BAZ na ktrom sa pracovalo postupne ešte niekedy od r.1975 až do r.1989 a projekt bol stopnutý,dá sa povedať v záverečnej fáze. Sám som videl jeden z prototypov.jednoducho sa nenašli peniaze na nábeh výroby.
http://www.auta5p.eu/muzea/stm_md_brati ... mdb_20.htm
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: stř bře 11, 2009 18:49
od V.Brousek
Chlapi,ono do toho ani RVHP,až tak moc nekecalo,čo
Co mám já informace, tak RVHP rozhodovalo o všem, co se vyrábělo v socialistickém bloku. A to bez odmlouvání.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: stř bře 11, 2009 19:12
od alvin
Tak áno,deľba musela byť,ale pokiaľ viem bolo im srdečne jedno,aké usporiadane pohonu majú jednotlivé modely,šlo skôr o sortiment,trebárs typy karosérii a pod. v rámci RVHP by predsa ani konkurencia ani veľmi nehrozila,všetko bolo plánované a regulované,šlo skôr o to uspokojiť dopyt,možno iné kritéria boli pre vývoz na Západ,viem že napr, Škoda a LADA boli konkurentmi vo vtedajšej NSR,možno kvalitatívne,ale rozhodne nie kvantitatívne,naši neboli schopní dodať také množstvá ako Rusi a tie ich Lady sa dobre predávali,veď šlo v podstate o FIAT.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: stř bře 11, 2009 19:45
od alvin
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: stř bře 11, 2009 20:06
od V.Brousek
Nádhera - auto mého mládí a na tehdejší dobu paráda.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 12, 2009 12:09
od Serpico
Co mám já informace, tak RVHP rozhodovalo o všem, co se vyrábělo v socialistickém bloku. A to bez odmlouvání.
....no Václave lze jenom souhlasit už jenom diktát po roce 1945 předělat se na těžký průmysl, ačkoliv jsme byli špičkový právě v lehkém, viz následná výstavba hutí...ani další spolupráce JAWA s Vostokem tuším, spolupráce při vývoji silničních závodních motocyklů taky nedopadla jak měla ( rusové měli dodávat drahé kompozitní materiály, které nám chyběli... ), co na tom, že v té době dojel Šťastný pro celkové 2 místo v MS ve 350...
Prostě víc škody a omezení než užitku...i na ty poloosy před. náhonu měla být dohoda s NDR ale taky to zmrzlo...
Darmo mluvit i psát, to nelze vrátit, fůra dobrých věcí se zazdila...
A tak se mějte fajn
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 12, 2009 18:38
od alvin
a v Pardubiciach je dochovaná takáto nádhera,tzv mezityp,už oktáviacky design,ale spartakovská "bižutéria" teda vonkajšie ozdoby a nápisy
http://www.spartaky.cz/Garage/mode=view ... d=430.html
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 12, 2009 18:47
od V.Brousek
Co jsem se namazal těch tyčí řízení. To dnes již mladá generace nezná. Každých tisíc km jeden -dva šťouchy maznicí do každého kulového kloubu, ruční brzda, lanovody zadní brzdy, svislé čepy atd. Benzin za 2,10 Kčs. Rád vzpomínám při těchto obrázcích.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 12, 2009 19:41
od Vojta
Přesně jak píše Václav - já jsem si kvůli Octávce pořídil tolik vercajku (malá i velká Gola sada, stahováky, dekalamitky s různými koncovkami a Bůh ví co všechno) a maximálně jsem se bavil. Na tomto autě jsem se naučil a vyučil. Bohužel v době, kdy jsem s ní jezdil, jsem neměl žádný foťák (natož digitál) a tak fotky nejsou. Škoda.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 12, 2009 20:00
od V.Brousek
Vojto napsal jsi to přesně. To bylo vercajku po ruce. A ten olejový filtr - 4 filcové válečky. Pro dnešní dobu nepochopitelné.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 12, 2009 23:32
od Ivoš
Fotečky jsou to krásný to je fakt....Ono na jednu stranu by bylo super se moci a umět hrabat v autě, ale není čas.... a nejsem sám...lidé jako já nebo rodiče prostě šoupnem auto do servisu a na víc čas není. Koneckonců když by se přepočítala cena benzínu na dnešní průměrný plat, tak je to +- nastejno nebo dokonce dnes je levnější benzín....
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: pát bře 13, 2009 06:40
od Vojta
V.Brousek píše: ...... A ten olejový filtr - 4 filcové válečky.....
Čtyři? Tak to neznám - já měl od začátku ve filtru vždycky jen jeden!
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: pát bře 13, 2009 09:33
od Serpico
...no Václave i Vojto prostě to odpovídalo době - žádný samomazný anebo se stálou náplní...já už jenom mazal svisláky na Š 100 a taky jsem zažil Volhu 24 s komplikovanou přední nápravou záviťáky ap. tu jsem nechával promazat na dílně a to každý měsíc...nic jenom ještě připomenu přední náhon byl už i u Minora a na Zbraslavi historic jsem okukoval závodního Minora v barvách La Manche ( tenkrát udělal 2 místo dle kubatury...) naprosto jednoduchý homikinetický kloub a držel...a pak, že jsme neuměli přední náhon, ale to všechno vodnes čas...