Stránka 191 z 368
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 05, 2009 21:39
od V.Brousek
Tak mě dnes potěšilo, že mě služební jízda zavedla do Dolní Poustevny, kde jsem navštívil Vazouna s manželkou a strávil s nimi příjemnou půlhodinku.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv bře 05, 2009 23:24
od Topol
Pěkný den
A jsou tam poustevníci a nebo si jen tak vymýšlí ?
Ať nám jezdí a nezlobí
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: pát bře 06, 2009 06:23
od V.Brousek
No Vláďo, já jsem žádného poustevníka neviděl, ani sníh tam již nebyl, tak nevím , nevím. Ale silniček tam vede spoustu, že bez navigace a v noci bych byl bezradný - tuto část naší země moc neznám. Tak jestli žijí ti poustevníci v těchto končinách nevím, to ví pouze Vazoun.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: pát bře 06, 2009 08:09
od Vazoun
Přeji hezký a ničím nerušený den,a všechny na foru srdečně zdravím
ano vážení kolegové a kolegyně - Vazoun a jeho babí se dočkali návštěvy " Václava " alias " Brouska " což je oba opravdu potěšilo.Škoda že to bylo už za tmy,byl bych Tě Václave provedl sousedním městem Sebnitz. I když mi to už tak moc neběhá / nohy / ale procházkově to ještě pomalounku jde. Jo,abych nezapoměl,bábinka Ti ještě jednou děkuje za gentelmantskou pozornost
Pokud jde o toho Poustevníka,že jsi tu nenašel žádnýho zarostlýho a ošuntělýho chlapa s fajfkou,vidˇ?
příště to bude doufám delší návštěva. U nás máte každý, kdož s dobrým úmyslem přichází
vždy, otevřené dveře a pohoštění také
moc nás ta návštěva potěšila,zdraví " Vazoun "
---------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20
Matiz SE r.v.07/2002 - sv.zel.metlina U 38
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: pát bře 06, 2009 18:35
od Hanzy
Meted potesilo jak koukam nas Pehacek byl povysen na moderatora toz teda cucim pane a gratulace k funkci...
Tak jdi nam prikladem a zadne OT...
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: pát bře 06, 2009 23:55
od Ivoš
Tak jsem dneska koukal na komplet novou generaci Renault Megane a Scenic a je to bomba. Tak nádhernej design mě dostal, jak 5 velkejch Absinthů
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 15:32
od alvin
Ako som tu už viackrát spomínal môj rozpoltený postoj k škodovkám,že som zarytý odporca súčasne vyrábaných typov,ale zároveň fanda starších modelov,spolu s ktorými som vyrastal,som sa stal majiteľom aspoň tohto modelu oktávky,z roku,kedy som sa narodil,teda 1963
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 15:43
od V.Brousek
Alvine Super, s takovou Octávií jsem začínal jezdit ve 13 letech. Sice barvu měl táta jinou ( Nilská modř ), hezké vzpomínky i na tátu, který se o ni nebál a nechal mě jezdit.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 16:38
od alvin
V našej rodine mal 3 oktávky strýko (otcov brat),teda prvá bola felda,ale tú si nepamätám,to som mal tak rok,keď ju predal potom bolá modrá superka-presne takáto
http://www.auta5p.eu/srazy/roztoky_2005/roztoky_63.htm
tú si tak matne pamätám, a do tretice bila kombička,tú si pamätám veľmi dobre,mal ju do jesene 1972,v tej som sa aj čosi navozil,aj v tých prvých dvoch,ale tú feldu si už vôbec nepamätám,iba z rozprávania viem,že bola žltá,
http://www.auta5p.eu/srazy/chomutov_2006/cv_25.htm
a tá kombička bola jedna z prvých už s hranatou maskou chladiča,presne neviem už z ktorého roku,či 1966,alebo 7,ale viem,že jej špz si veľmi dobre pamätám,bola z nultej série značiek BAA-,
jednalo sa o tento typ
http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/s_octavia_05.htm
Vôbec s oktávkami sa hojne viažu moje spomienky na detstvo,preto krem tohto fóra,ktoré mám za svoje domovské,hosťujem aj tu a kochám sa nádhernymi fotkami,jednak dobovými a jednak dochovaných historických vozidiel
http://www.spartaky.cz/index.php
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 17:06
od V.Brousek
Alvine, myslím si, že toto foto není originální auto Spartak
http://www.spartaky.cz/index.php?name=G ... screen=876
ale pouze již úprava. Soudím podle barvy, která vyšla v roce 1963 jako novinka modelu Škoda Octávia r.v 1963. Zejména ona přední maska, není ze Spartaku, ale tuším že se objevila až na vozech kombi, v pozdějších letech.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 17:58
od alvin
Presne tak,Václave, ani farba nie je origoš,ani maska,tú sme riešili tam na fóre,objavila sa najskôr v r.1965,tzv "šabľový ksicht"
ale tento spartačik je nádherný
http://www.spartaky.cz/coppermine/cat=10024.html
ide o 445-ku,predchodcu oktávky super
ešte by som k tomu dodal,že v 70.rokoch sa dosť menili tie masky,nakoľko sa ako náhrad. diel dodával práve tento posledný,povedal by som najmenej štýlový a najjednoduchší typ,ale všetká česť tomu majiteľovi,ktorý dochoval viac ako 30 rokov ten voz v takom stave.
Farebnice pre Spartaky sú tu
http://www.spartaky.cz/Content/msom_cat ... at=10.html
a toto je origoš zelený spartak z r.1958
http://www.spartaky.cz/Content/pid=12.html
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 18:50
od Vazoun
Zdravím a chválím chlapci
vaše znalosti vozidel z našich mladých let
čau " Vazoun "
----------------------
Člen Matiz clubu reg.č.20
Matiz SE r.v.07/2002 - sv.zel.metlina U 38
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 19:00
od V.Brousek
Alvine pokud vím, tak výroba Octávií skončila právě v roce 1963 a již se vyráběli pouze vozy kombi v Kvasinách. V roce 1964 začala výroba Š 1000 MB. Motor vzadu nebylo to nejlepší řešení, ale RVHP rozhodla a bylo po "ptákách" z dalším vývojem.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 19:24
od alvin
Václave,bolo to v r.1964,a kombíky sa vyrábali až do r.1971,bol aj prototyp MB1000-kombi,zvaný Hajaja,ale ostalo len pri prototype,práve v tom r.1963
http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/s1000mbc_02.htm
http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/s1000mbc_01.htm
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned bře 08, 2009 20:16
od alvin
V.Brousek píše: V roce 1964 začala výroba Š 1000 MB. Motor vzadu nebylo to nejlepší řešení, ale RVHP rozhodla a bylo po "ptákách" z dalším vývojem.
Václave,to nebolo ani tak rozhodnutie RVHP,ako vtedajší módny trend pri vozoch tej triedy v Európe ako Renault 8/10
http://www.auta5p.eu/vystavy/retro_2002/retro_015x.htm
či FIAT/SEAT 600 a 850
http://www.auta5p.eu/katalog/seat/seat_600_01.htm
http://www.auta5p.eu/katalog/seat/seat_850_01.htm
či Simca 1000 až 1006
http://www.auta5p.eu/vystavy/retro_2005/retro_122.htm
lenže naši potom zaspali dobu.Éra motorov vzadu totiž pominula začiatkom 70.rokov a pre mnohých bolo predstaveni Š105/120 s motorom vzadu opäť sklamaním,nie že by na vývoj modernejšieho nebolo,súdruhovia neuvoľnili peniaze na jeho výrobu
toto vyvinuli ešte v r.1956,keď sa rozhodovali o nástupcovi oktávky,ale vtedy práve ustúpili módnemu trendu-motor vzadu
http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/proto_976_01.htm
a tot bol ten očakávaný moderný nástupca Š100
http://www.auta5p.eu/muzea/depozitar_sk ... z_035x.htm
http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/s760_02.htm
ale výrobca musel voliť cestu menej revolučných zmien o výrobe vozu "vše vpředu" sa rozhodlo až v r.1980
http://www.auta5p.eu/muzea/depozitar_sk ... oz_040.htm
a takto vyzerala 120-tečka s predným pohonom,ktorú som mal možnosť,ako niekdajší zamestnanec BAZ vidieť na vlastné oči
http://www.auta5p.eu/katalog/baz/locusta_01.htm