Stránka 19 z 81

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: pon kvě 23, 2011 13:32
od inza
Záleží na prioritách. Turbo benzín určitě pojede lépe než ta 1.8. Při využívání výkonu bude ale znatelně užranější (ta 1.8 bude jezdit stále tak nějak do 10l), 1.6T bude při dynamické jízdě klidně kolem 13-14 (nejezdím pomalu).

Záleží také na tvé výšce - do Grand C-Maxu jsem se nevešel se svýma dlouhýma nohama - furt jsem seděl blízko volantu a na pozici "židle". Orlando umožňuje si pustit sedačku hezky dolů a téměř natáhnout nohy - pro mě mnohem sportovnější a pohodlnější pozice.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: pon kvě 23, 2011 16:01
od brucus
inza píše:Záleží na prioritách. Turbo benzín určitě pojede lépe než ta 1.8. Při využívání výkonu bude ale znatelně užranější (ta 1.8 bude jezdit stále tak nějak do 10l), 1.6T bude při dynamické jízdě klidně kolem 13-14 (nejezdím pomalu).

Záleží také na tvé výšce - do Grand C-Maxu jsem se nevešel se svýma dlouhýma nohama - furt jsem seděl blízko volantu a na pozici "židle". Orlando umožňuje si pustit sedačku hezky dolů a téměř natáhnout nohy - pro mě mnohem sportovnější a pohodlnější pozice.
No, tiez jazdim rychlo. A aky si vysoky? Ja mam 178 cm.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: pon kvě 23, 2011 19:57
od inza
Přes 190... v tvém případě tedy nebudeš řešit délku nohou, ale jen ten posez. Nemám rád polohu na židli, takže jsem musel vyloučit všechny ostatní židlovitá auta :)

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: pon kvě 23, 2011 21:04
od prt
ahoj,
jsem tu nový, objednán benzin LTZ, tak jsem zvědavý jak to pojede.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: pon kvě 23, 2011 22:58
od dadif
Myslím, že stejně jako ve všem v životě, jde hlavně o to, co od toho očekáváš. Mám taky objednanej benzín, a je mi jasný, že ten stošedesáti koníkovej diesel jede líp, jel jsem v něm a je to paráda!
Ale diesla já už dneska nechci. Cenová výhoda nafty (jako paliva) je pryč, spotřeby moderních dieslů jdou kvůli ekologii (to je paradox!) nahoru, a i když netvrdím, že benzíňák se nemůže podělat, těch věcí, který se můžou podělat na dieslu je trochu víc. Jasně, že auto je v záruce, ale já osobně nemám tolik peněz, abych si po třech (pěti) letech mohl hned pořídit nový...
Navíc si myslím, že i určením to není auto na nějaký dovádění, ale spíš pro rodinu.
Já osobně jsem přesvědčenej, že se s ním sžiju snadno, jezdil jsem i se slabšíma autama...

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: úte kvě 24, 2011 08:53
od brucus
dadif píše:Ale diesla já už dneska nechci. Cenová výhoda nafty (jako paliva) je pryč, spotřeby moderních dieslů jdou kvůli ekologii (to je paradox!) nahoru, a i když netvrdím, že benzíňák se nemůže podělat, těch věcí, který se můžou podělat na dieslu je trochu víc.
Ano, to je uplne ten isty dovod ktory mam aj ja a preco nechcem naftu.
Urcite je to auto pre rodinu, ale ja mam skusenost s 1.4 benzinouvou fabiou - ked som spustil klimu, tak to auto absolutne neslo.
A Kedze Orlando je 7-miestne, tak sa prave toho bojim. Ked nalozim 7 ludi, alebo 5 + batozina a budem chciet ist na dovolenku, pustim klimu a budem sa bat ze nevyjdem ani mierny koppec. Preto sa na to tak vypytujem. Mne ani nevadi lenivy motor, ale aby bol silny a neriesil som ze teraz bude kopec, tak musim vypnut klimu...

Ten benzinak ma rozvodovu retaz alebo remen? Lebo od toho dost zavisi aka je pravdepodobnost ze odide motor.

To inza
inza píše:Montuje se ze spodní strany kufru auta, je tam taková výduť pro rezervu - pro jiné trhy (nějaké východnější) je to prý dodávano standardně s rezervou. Velikost kufru to tedy nijak nezmění.
Nie som schopny najst ziadne info o tom kite. Odkaz by nebol? Vdaka.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: úte kvě 24, 2011 22:09
od dadif
Nejsem si jistej, kde jsem to vyčetl, ale benzín má rozvody řemenem. Já osobně to ale nepovažuju až za tak velký mínus, i když řetěz by byl samozřejmě jistější.

K tématu diesel vs. benzín - já bych s Fabií moc nesrovnával, myslím, že to prostě není srovnatelný, spíš zkus najít nějaký informace o Zafiře se stejným motorem, to už by mohlo bejt trochu vypovídající.
A navíc, já osobně jezdím min. z 50ti % sám, takže těch 10% jízd, kdy budu plně naloženej, mě rozhodně nerozhází, když nepojedu jak F1.
A na diesla mě už teda dneska nikdo neudolá, za ty nervy mi to už nestojí... Jo, kdyby tak dělali 2.0 benzín s 6ti kvaltem, do toho bych šel hned, ale bohužel...

Co se týká rezervního kola - o kompletním kitu taky nevím, ale když se mrkneš sem - https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=88&t=18000 - tak jsou tam v doplňcích věci, ze kterejch bys to poskládal. Myslím, že tak do 8.000 Kč (včetně kola) by se to dalo do hromady.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: stř kvě 25, 2011 10:17
od dizl
Je kde porovnávat
koukněte se na tohle http://seat.cz/alhambra/galerie.aspx

právě s tím vyšli u SEATU jako novinkou, je to skoro jedno a to samé vozidlo co se týká parametrů, řekl bych žádný rozdíl v pohodlí , prostoru a užitnosti mezi Alhambrou a Orlandem .
A na závěr si dejte konfiguraci a v plné výbavě Orlando v dieselu a ALHAMBRA v dieselu a porovnejte.

Za skoro stejný vůz ve stejné výbavě dáte o 320 tisíc více u SEAT ALHAMBRA.

Pokud bude někdo přemýšlet tak nemá o čem. Jen na jednom se sklame u ORLANDA, a to na servise a autorizovaných prodejcích a opravnách . To co si dovolí u GM u Chevroletů a Opelů to si snad nikde jinde nedovolí. Takže je otázkou jestli ta cena u SEATU není také připlatek za slušné chování a lepší servis.
Je na škodu pro GM že si neudělá pořádek v autorizovaných prodejnách a servisech.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: stř kvě 25, 2011 12:07
od prt
to je úplně jiná třída alhambra/sharan a orlando, to je jako by jsi srovnával pasat a cruze.
Spíš by se slušelo srovnat VW touran proti orlando, nebo seat altea XL proti orlando.

Jinak seata mám teď už druhýho( orlando objednáno) a nějak velká spokojenost u autorizovaných servisů není, naučil jsem se s tím nějak žít, ale jsou to jen měniči součástek ne opraváři aut. Na obhajobu seatu, že k záruční opravě (ventil klima) v pátek odpoledne se postavili čelem a dokázali na počkání spravit, ale je to zaplacené drahými servisními prohlídkami.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: stř kvě 25, 2011 21:30
od dadif
Přesně tak, Alhambra už je zase někde jinde, sice tenhle novej model už není tak plnohodnotný MPV jako první, stejně jako současnej Galaxy.
Tu Zafiru jsem pro srovnání navrhoval z toho důvodu, že používá stejnou techniku a přitom už nejakej pátek jezdí a tím pádem budou dostupný informace "ze života", jako např. tahle - http://moje.auto.cz/IJK/autobus.html - a ne jenom (leckdy značně neobjektivní) názory motoristickejch novinářů.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: čtv kvě 26, 2011 08:49
od brucus
dizl píše:Je kde porovnávat
koukněte se na tohle http://seat.cz/alhambra/galerie.aspx
Myslim ze velkostou je to skor konkurent Ford S-Max/Galaxy alebo VW Sharan ale nie Orlanda. A cena skoro dvojnasobna oproti Orlandu. Ten turbo benzin asi bude lepsi, na druhu stranu su to este nove motory a trochu by som sa ich bal.

Ta zafira mi pride na porovnanie lepsie - je to tiez vyrobok GM - teda este vtedy opel bol GM.
Inac, ta recenzia Zafiri je vyborna.

Este by ma zaujimalo porovnanie Orlando vs Ford grand c-max vs Kia Carens vs Renault grand scenic vs Mazda 5 vs Citroen C4 picasso vs ...

Bohuzial na CS webe sa nieco take neda najst, sul len zahranicne weby:
http://www.newcarnet.co.uk/comparison_F ... alno=76991
http://www.videowired.com/video/192362721/
http://www.autobild.de/artikel/chevrole ... 51214.html
http://www.coches.net/comparativa-chevr ... -coft.aspx

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: čtv kvě 26, 2011 20:24
od patres20
zdravim vsechny co uz maji doma orlanda :-)

jsem vtom porad zamotanej a potrebuju poradit od tech lidi co uz je maj a jezdej.

najedu do ěétis rocne. a nevim jestli benzin nebo diesel. zadny rychli a zbesily jizdy taky ne. spis rodiny. a vylety.

a koukam spis na spotrebu a servisy co vyjde levnejs. nekdo rika benzin a nekdo diesel no. porad te z vasich zkusenosti z jizd atd. diky moc.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: čtv kvě 26, 2011 21:38
od dadif
brucus píše: ... Este by ma zaujimalo porovnanie Orlando vs Ford grand c-max vs Kia Carens vs Renault grand scenic vs Mazda 5 vs Citroen C4 picasso vs ...

Bohuzial na CS webe sa nieco take neda najst, sul len zahranicne weby:
http://www.newcarnet.co.uk/comparison_F ... alno=76991
http://www.videowired.com/video/192362721/
http://www.autobild.de/artikel/chevrole ... 51214.html
http://www.coches.net/comparativa-chevr ... -coft.aspx
Pokud by ti šlo o základní parametry a ne přímo o zkušenosti z provozu, docela dobrý je tohle - http://www.vybermiauto.cz/porovnavac

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: čtv kvě 26, 2011 22:38
od inza
Ahoj,

tys to ještě pořád nevyřešil? Faktorů, které do toho vstupují je daleko daleko víc, v nefiremním použití jich ale spousta odpadá.
Zajímat by tě měla jen kupní a následně jednou prodejní cena, celkové servisní náklady za celou dobu používání, celková spotřeba paliva a jeho cena.

Ty položky když sečteš / odečteš tak ti vyjde cena na 1km a tou bych se řídil.... běžně to bývá tak kolem 4-7 Kč.

Dle mého to vyjde téměř stejně, především díky předpokládané vyšší prodejní ceně naftového auta v budoucnu. Vše se ale řídí počtem let, po které chceš to auto používat.

zkusme benzín / nafta / 5 let při 20tis km ročně
pořizovací hodnota / předpokládaná prodejní cena / spotřeba / cena paliva / cena servisu + pneu atd. za rok
benzín: 350000 / 140000 / 8.0 / 37 / 10000 - 1 km vychází na 5,56 Kč
nafta: 400000 / 170000 / 7.2 / 37 / 10000 - 1 km vychází na 5,46 Kč

tedy rozdíl na 100tis najetých za 5 let je asi 10tis Kč

Otázka je zda 10tis na servis je dostatečná částka (jde o průměr za 5 let) a celý model nepočítá s hodnotou peněz a případným úrokem.

Mimochodem celý vzoreček mám v tabulce, klidně napište vaši představu - pošlu výsledek.
Pro podnikání mám i stav včetně odpočtů DPH, silniční daně atd. atd.

Re: Chevrolet Orlando

Napsal: pát kvě 27, 2011 14:25
od PeterM
Súhlaím s tebou inza

Máš plne pravdu. Dokonca si myslím že rozdiel je v praxi ešte markantnejší. Mal som vo fi. aj diesel aj benzín. A musím povedať že do fi. benzín by som už nechcel.

Čo sa týka vypalovanie filtra:

1. krát sa mi o to pokúsil hneď po naštartovaní, nakoľko bol ešte motor horúci po dlhšej predošlej jazde, ale mal smolu, lebo som sa len posúval o ulicu ďalej. Stav 1820 km.

Potom už sa o to nepokúšal týždeň, nakoľko som jazdil len trasi do 30 km.

2. Krát to skúsil asi po 60-70 km nepretržitej cesty pri 1900 km. Nedá sa to nezbadať. Kto nesleduje prístrojovku, nakoľko auto 2x hlasno pípne. Čistenie trvalo presne 10 minút pri rýchlosti 40-70 km/h a otáčkach 1600-2200 (snažil som sa skôr akolo 1800-2200, ale 2x som musel zastať pri križovatke. Dole kopcom bez plynu namiesto 0 ukazovalo 4-8 l/100 km pri 40-50 km/h.