Najnovšia statistika z ADAC :
Najnovsie hodnotenie spolahlivosti jazdených áut od nezávislých automobilových expertov!
Nezávislí nemeckí experti spravili prieskum kvality 3 až 7 ročných vozidiel od 22 najznámejších značiek. Výsledok?
Práve u áut v tomto veku vyplávu totiž na povrch nedostatky a slabé stránky, ktoré v testoch novo zakúpených áut nehrali žiadnu rolu. V teste boli zohľadnené nasledujúce kvality:
- Test spoľahlivosti áut svetových značiek
- Test výdrže novo zakúpených vozov
- Sťažnosti zákazníkov na prevádzku a servis
- Anketa nemeckého denníka Bild
V konečnom poradí dopadli najlepšie japonské autá – prvé tri miesta patria automobilkám Toyota, Honda a Mazda. Škodovky skončili na 13. mieste.
A totálnym fiaskom skončil test pre francúzske automobilky Citroën, Renault a Peugeot. Poradie je nasledujúce (číslo udáva priemernú udelenú známku):
TOYOTA - 1,9
Jasný víťaz! Úplne bez chybičky, typické vozy Toyota . Obrázok o najlepších autách sveta im trošku zhoršujú požiadavky na dorábky, nedostatky vraj ale budú čoskoro odstránené.
HONDA - 2,1
Autá sú solídne, zákazníci spokojní. Značka má veľkú šancu dostať sa na prvé miesto. S tak nedokonalým servisom, aký bol aspoň v Nemecku zistený testom denníku Bild, to ale Honda ťažko dokáže.
MAZDA - 2,1
Mazda vyšla najlepšie z testov výdrže, predviedla dokonalý výkon. Na víťazstvo to ale nestačilo, museli by byť odstránené drobné kozmetické vady ako hrdza alebo problémy so vstrekovacou technikou.
OPEL - 2,2
Problémy s kvalitou, kterým Opel čelil v 90. rokoch sú preč. Ako najlepší nemecký výrobca dýcha Opel trom japonským automobilkám na chrbát. Len výsledok testu spoľahlivosti áut nie je nijak uspokojivý.
HYUNDAI - 2,4
Kórejci dôsledne sledujú svoj cieľ, vyrovnať sa – čo sa týka spokojnosti zákazníkov – japonskej konkurencii. Keby vozy Hyundai lepšie obstáli v teste spokojnosti zákazníkov, mohol sa im tento sen podariť.
MITSUBISHI - 2,5
V teste spokojnosti zákazníkov i v anketách sa vozy Mitsubishi umiestnili ďaleko za inými japonskými automobilkami. Vážne problémy u nich ale nájdené neboli. Aj schránka sťažností bola takmer prázdna.
AUDI - 2,6
Kvalita vozov Audi v oblasti karosérií a materiálu už nemá kam rásť. Klesol aj ppočet porúch. Nepríjemnosti ale spôsobujú technicky nevyzralé riešenia, napr. nedokonale riešená automatická prevodovka multitronic.
MERCEDES - 2,6
Mercedes chce späť spokojnost svojich zákazníkov. Test servisov dopadol skvele, výdrž áut je tiež výborná a počet porúch klesol o 40 %. Zákazníci sa ale sťažujú na jediný, no zato závažný problém – na hrdzu.
NISSAN - 2,6
Táto japonská automobilka nedopadla v teste najlepšie. Konkrétne Nissan Micra vykazuje problémy s hrdzavením nosných častí. Inak so spokojnosťou zákazníkov, spoľahlivosťou a výdržou výrazné problémy nie sú.
BMW - 2,7
BMW je stelesnením kvality. Zákazníci si ale aj tak špičkovú kvalitu predstavujú jinak. Podľa výsledkov testu spokojnosti zákazníkov sú majitelia "bavorákov" nejviac nespokojní s nápravami.
VOLVO - 2,7
Kedysi bolo Volvo považované za automobilku vyrábajúcu luxusné autá z pravej švédskej ocele. Ich kvalita však v současnej dobe nie je nijak prevratná. Pozitívne je, že sa počet sťažností znížil, a to o 50 %.
SUZUKI - 2,8
Čo sa týka kvality, je Suzuki čiernou ovcou medzi japonskými autami. Dokazujú to výsledky testu spokojnosti zákazníkov, tí sa sťažujú na hrdzavenie a nekvalitné brzdové potrubie. Tento problém je hlavne u Suzuki Shift.
ŠKODA - 3,0
Medzi majiteľmi českých škodoviek sú spokojní i nespokojní zákazníci. V Nemecku ale počet listov v schránke sťažností vzrástol o celých 50 percent! Otázka je, ako sa to prejaví v podiele na trhu.
SMART - 3,0
Poskakovanie počas jazdy a vzhľad vozidla nevyhovujú každému. Smart má ale výhodu jednoduchého parkovania. Výborná starostlivosť o zákazníkov a dobrý servis by ho ale mohli posunúť ještě o pár miest dopredu.
KIA - 3,1
Nízka kvalita vozov ako takých značne zhoršuje výsledky celkového testu. V súčasnej dobe sa Kórejci snažia získať späť dôveru zákazníkov v ich autách pomocou veľkorysých sľuboch záruky.
VOLKSWAGEN - 3,1
Na jednej strane majú autá značky Volkswagen mechaniku na vcelku dobrej úrovni, na druhej strane si kazia reputáciu kvalitou prevedenia a spolahlivostou riadiacej elektroniky. Aj prístup k zákazníkom by mohol byť o niečo lepší.
SEAT - 3,2
Nielen v oblasti starostlivosti o zákazníkov sú tu značné odchýlky od ostatných členov koncernu Škody, Volkswagenu a Audi. Seat zaostáva vo výsledkoch testu spokojnosti zákazníkov a čo sa týka dobrých ohlasov.
FORD - 3,5
Sťažností od zákazníkov výrazne ubudlo. Nie príliš lichotivé pre túto automobilku sú ale problémy s hrdzavením, a to hlavne pri typoch Focus a Mondeo (to nedopadlo príliš dobre ani v testoch výdrže).
FIAT - 3,5
Kto by to bol čakal – za posledných sedem rokov nemeckého hodnotenia Fiat prvýkrát nie je na poslednom mieste! Bohužiaľ nie je dôvodem zlepšenie služieb Talianov, ale naopak zhoršenie služieb Francúzov…
CITROËN - 3,7
„Preboha, čo to tí Francúzi vyvážajú!“ znel komentár denníku Bild k tomuto testu pred rokom. Od tej doby sa bohužiaľ nič nezmenilo. Naopak! Napríklad Citroën C8 absolútne prepadol v zobrazení priazne zákazníkov.
RENAULT - 3,7
Zo stratégie zlepšovania kvality, zahájenej pred 5 rokmi toho veľa nezostalo. Až keď utíchnu zbytky prázdnych slov o vynikajúcej kvalite áut, Renault sa prestane tešiť obľube zákazníkov úplne.
PEUGEOT - 4,1
Katastrofa! Vozy majú veľkú spotrebu a ľahko zašpiniteľné výfuky. Pokiaľ sa vôbec podarí tieto problémy napraviť, bude aj tak mať zložitú východziu situáciu na nápravu pošramotenej povesti.
P.S.
Chevi tam sice nie je ,ale aspoň ste si trochu precvičili čítanie
_________________