Stránka 18 z 19

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 10:25
od lomngi
ale zmes vo vyparniku je aj keď komoressor nejde.

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 10:40
od honza72
Pokud nejede kompresor, neprotlačuje se chladivo chladičem, kde se zkapalňuje. Pak neteče přes expanzní ventil do výparníku, kde se odpařuje, odebírá teplo a hezky zpět do kompresoru jako plyn!!!!!!!! Pokud nejede kompresor, nejde klima, ani ta MANUÁLNÍ, ani ta AUTOMATICKÁ :!:
Ani v létě, ani v zimě, ani ve světle, ani ve tmě, to nefunguje JINAK.

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 14:54
od lomngi
Aby klimatizácia fungovala, musí byť v
prvom rade naštartovaný motor, pretože
ten poháňa kompresor. Elektronika v
moderných systémoch spustí najskôr
kontrolný mechanizmus, či sú splnené
všetky podmienky na činnosť. Ak áno, zapne
kompresor. Pri verziách s konštantným
výkonom to urobí pomocou
elektromagnetickej spojky, pri verziách s
premenlivým výkonom (ktorých je v dnešnej
dobe väčšina) prostredníctvom špeciálneho
ventilu, ktorý v podstate škrtí prietok
chladiva kompresorom. Výnimkou sú
hybridné autá, ktoré majú kompresor
klimatizácie poháňaný elektromotorom,
takže funguje aj vtedy, keď elektronika
spaľovací motor vypne. Chladivo R134a
(tetrafluoretán), dnes nájdeme vo všetkých
klimatizačných zariadeniach, či už v
osobných alebo nákladných automobiloch.
Objem chladiva v systéme sa v dnešnej
dobe pohybuje priemerne na úrovni 500
gramov a trendom je ďalšie znižovanie
tohto objemu. Napr. u vozidla strednej
triedy vyrobeného pred 10 rokmi ho bolo
potreba viac ako 900 gramov. Chladivo v
klimatizácii pracuje pod tlakom 1,8 – 2,5
baru na sacej strane, od výparníka po
kompresor 8 – 20 barov, na výtlačnej
strane.
Ako to celé funguje?
Stlačením tlačidla digitálnej alebo otočením
ovládača manuálnej klimatizácie na
ovládacom panely vozidla sa aktivuje
elektronika, ktorá systém prekontroluje a
ak je všetko v poriadku, spustí kompresor.
Do kompresora samozrejme vstupuje
chladivo v plynnom skupenstve. Kompresor
ho stlačí, čím zvýši jeho teplotu až na 80 –
90 stupňov Celzia. Takto zohriate chladivo
sa tlačí do kondenzátora, kde sa ochladzuje
a skvapalňuje. Deje sa to tak, že sa na
kondenzátor privádza náporový vzduch,
alebo ho naň vháňajú ventilátory. Chladivo
odovzdá okoliu svoju teplotu. Ak je miera
ochladenia nízka, elektronika zapne
ventilátory pred kondenzátorom. Samotnú
mieru ochladzovania vyhodnocuje na
základe informácií tlakových snímačov v
systéme. Skvapalnené chladivo postupuje z
kondenzátora do filtra a dehydrátora. Ten
zároveň plní funkciu zásobníka kvapalného
chladiva. Tu sa chladivo zbavuje prípadnej
vlhkosti, ktorá by mohla byť v systéme.
Chladivo potom smeruje do expanznej
nádrže na výparník, kde sa pri teplote
mínus 28 stupňov odparuje a odovzdáva
teplotu svojmu okoliu. Ventilátormi je
potom vzduch hnaný cez výparník a
pomocou vzduchových potrubí vedený na
výduchy v kabíne. Odparené chladivo sa
nasáva späť do kompresora a celý proces sa
začína odznova.

tak teraz trošku jednoduchšie.
kedy ako funguje.
leto: manualna klima sa nevypína pri
dosiahnuti určitej teploty v kabine, ale pri
poklese teploty pod 4°C na vyparníku, aby
nedochádzalo k namrzaniu vody na
vyparníku
vtedy sa vypne na 5 až 30s podla teploty
okoliteho prostredia
v zima: kontrolka zasvieti,kompresor
nezopne = načo by zopínal ked nasavaný
vzduch ma -10°C podla mojich skusenosti
zapína až nad 15°C,alebo ked sa motorovy
priestor poriadne zohreje a ohreje aj čidlo
nasávaného vzduchu.
Tak že keď ráno sadnem do auta a naštartujem a je vonku -3 C Tak ako dycham zahmlievaju sa okná. Preto lebo môj dych je teplejší ako okolitý vzduch kabíne.Tým pádom sa to sráža na skle.
Zapnem ofuk predného skla. pustím ventilátor. Rozsvieti sa kontrolka klímy ,čo znamená že vzduch čo nasáva z vonka IDE cez vyparnik klímy.Ale čerpadlo nezapne lebo čidlo vyparniku snímá nižšiu teplotu ako je povolený minimum.
Keď zapnem kúrenie na teplo tak vzduchu je pohananý cez tepelné teleso čo súvisí s teplotou motora.

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 16:40
od smire666
OKi, Jožko, ale ani to, že vzduch ide cez výparník, ešte neznamená, že tade prejde zbavený vlhkosti ako pri zapnutom obehu chladiva, či?
;) Ako si sám napísal, elektronika rozhodne, či klímu ( v podstate teda kompresor klímy ) pustí alebo nie. Vieme, že remenica kompresora je poháňaná permanentne, akurát sa pomocou cievky a kotvy zopne spojka. Toto sa prejavuje tým poklesom krútiaceho momentu. Ono preto je v návode "nastaviť ofukovanie skiel a maximálnej teploty" aby teplý vzduch od motora zabránil tomu namŕzaniu vody na výparníku :PP: :PP: :PP: Až v mrazoch bude svietiť klíma a koliesko teploty budeš mať na doraz v modrom poli, klíma sa nezapne, keď otočíš kolieskom do červeného poľa, klíma sa zopne...jednoduché jak tá facka 8)

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:07
od PETO
:( Chlapci je to zase nezmyselná konverzácia . Stačí zapnúť klimu vystúpiť z auta otvoriť kapotu motora a pozrieť na klímový kompresor určite sa vám nebude točiť ako už rozsiahle vysvetlil Jožko . Ďakujeme za vysvetlenie Jožko -i ;) . Ja som to nechcel vysvetlovať lebo bi som to takto podrobne nevysvetlil . Ešte raz vdaka Jožkovy . Alebo zapnúť klímu počas jazdy určite pomyselné trhnutie autom nepocitíte . :mrgreen:

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:12
od smire666
PETO, dovolím si ti oponovať :PP: Ak sa pozrieš pod tú kapotu pri naštartovanom motore a uvidíš, že sa ti remenica kompresora netočí, rýchlo kapotu zabuchni a vypni motor, kým neroztrhneš remeň... ;)

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:19
od PETO
smire666 píše:PETO, dovolím si ti oponovať :PP: Ak sa pozrieš pod tú kapotu pri naštartovanom motore a uvidíš, že sa ti remenica kompresora netočí, rýchlo kapotu zabuchni a vypni motor, kým neroztrhneš remeň... ;)


:lol: Ja nepíšem o remenici ale o kompresore klimatizácie . :lol: :lol:

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:23
od smire666
...šak aj ja, kurňa... presne TEN kompresor je poháňaný remenicou, ktorá sa točí bez ohľadu na to, či klíma beží alebo nie ;) :PP: :PP: :PP: Takže ak sa táto zastaví, ide o riadny prúser s jej ložiskom :lol:

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:26
od PETO
smire666 píše:...šak aj ja, kurňa... presne TEN kompresor je poháňaný remenicou, ktorá sa točí bez ohľadu na to, či klíma beží alebo nie ;) :PP: :PP: :PP: Takže ak sa táto zastaví, ide o riadny prúser s jej ložiskom :lol:


:lol: Prečítaj si poriadne čo napísal Jožko , očividne nevieš ako funguje klímový kompresor . :mrgreen:

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:43
od smire666
Prepáč, PETO, nevedel som, že máš hybrid, ja som to totiž čítal celé, aj viem, odkiaľ to má... :PP:

chýba tam druhá polovica... prečítaj si aj tú, OK?

Z čoho sa klimatizačný systém skladá?
Začať môžeme kompresorom, za ním kondenzátor, filter dehydrátor na sacej alebo výtlačnej strane, ktorý zároveň funguje ako zásobník kvapalného chladiva, expanzný ventil pred výparníkom, samotný výparník. Prvky sú zapojené za sebou a spojené hadicami a potrubiami, ktoré sú z hliníka. Premenlivý výkon kompresora má vplyv na spotrebu paliva, ale nie na teplotu chladenia. Vo vnútri systému sa chladivo odparuje vždy pri rovnakej teplote, či už je výkon kompresora vyšší alebo nižší. Vo výparníku je teplota mínus 29 °C, v rúrkach okolo nuly a na koncových výduchoch plus 3 až 10 stupňov Celzia. Samotná teplota vzduchu sa reguluje primiešavaním teplého vzduchu. Pripomeňme, že kompresor „nebeží“ stále, ale len kým neochladí médium. Potom ho elektromagnetická spojka alebo ovládací ventil odpojí. Kompresory s konštantným výkonom odoberajú v priemere 4 – 5 kW, pri kompresoroch s premenlivým výkonom sa odber pohybuje od takmer 0 po 5 kW. V priemere ale môžeme počítať s odberom okolo 2 kW.

Keďže celý systém odoberá časť výkonu motora, musí sa to prejaviť aj na spotrebe. Najviac sa zvýši spotreba v prvej fáze zapnutia klimatizácie, kým sa vzduch v interiéri ochladí na požadovanú teplotu. V tejto fáze je zvýšenie spotreby adekvátne 2,4 – 4,2 l/100 km (podľa typu klimatizácie a veľkosti auta, presnejšie výkonovej rezervy motora). V skutočnosti však táto fáza trvá len krátko, podľa podmienok nanajvýš niekoľko minút. Samotné udržanie nastavenej teploty je energeticky podstatne menej náročné, podľa vozidla môžeme počítať so zvýšením spotreby o 0,8 – 2,1 l/100 km v meste a mimo neho dokonca len 0,1 – 0,7 l/100 km. V kombinovanom cykle by sa spotreba zvýšila o 0,4 – 1,2 l/100 km. To znamená, že pri priemernej cene benzínu, resp. nafty 1,2 €/l zaplatíme za teplotný komfort na každých sto kilometrov 0,48 do 1,44 €.

http://www.autorubik.sk/technika/klimatizacia/

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:47
od PETO
:( Ja sa do bezvyznamnej debaty ktorá skončí iba hádkov už zatiahnuť nedám milí smire666 . ALOHA ! :(

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:49
od smire666
Ale ja sa nehádam :D Len sa snažím pomôcť to vysvetliť :PP:

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 20:23
od lomngi
Pánové zabudli ste na niečo.
klíma je v aute Vy doma
a pred nami vianoce. Tak Neni to jedno kedy tá klíma zapne alebo vypne.??? Mne to funguje tak ako mi to vyhovuje.
Šťastné a veselé.

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 21:26
od Scorpion.11
Adam a Jožka si to vysvětlí v práci a můžou i ukázkově na některém autě a sem pak jen napíšou na čím se shodli :lol: :lol: :PP: Jinak štastné a veselé -i :PP:

Re: automatické zapínání klimatizace při ofukování předního

Napsal: čtv pro 20, 2012 21:29
od ladinek
Pokud je zde řeč o elektronické brzdě ovládané řemenem motoru, tak se mě ,už u ofukování okna nezapíná :mrgreen: