Stránka 15 z 15

Re: Chiptuning a záruka

Napsal: čtv pro 29, 2016 16:13
od Cruzak
Zdravím,

jsem asi půl roku majitele Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition, 91kW.
At jezdím brzda plyn nebo dálnice, tak spotřeba stále okolo 8,5 l/100km.
Zároven nějaká ta kW navíc také není k zahození :-).

Přemýšlím proto o chiptuningu. Kde udávají zoptimalizování auta a nárustu o 9kW a poklesnutí spotřeby o 0,6l.
Nejsem žádnej Chevrolet maniak nebo tunér, ani nic podobného, ale docela o tom uvažuji. Má s tím někdo osobní zkušenost?

Díky, Cruzák :-).

Re: Chiptuning a záruka

Napsal: čtv pro 29, 2016 21:46
od dominic7
Cruzak píše:Zdravím,

jsem asi půl roku majitele Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition, 91kW.
At jezdím brzda plyn nebo dálnice, tak spotřeba stále okolo 8,5 l/100km.
Zároven nějaká ta kW navíc také není k zahození :-).

Přemýšlím proto o chiptuningu. Kde udávají zoptimalizování auta a nárustu o 9kW a poklesnutí spotřeby o 0,6l.
Nejsem žádnej Chevrolet maniak nebo tunér, ani nic podobného, ale docela o tom uvažuji. Má s tím někdo osobní zkušenost?

Díky, Cruzák :-).
Ahoj, vitam ta medzi nami. Urcite by som nesiel do chiptuningu. Udavaju nizsiu spotrebu ale ked si precitas rozne reakcie tak sa to neoplati a zbytocne vyhodene peniaze podla mna, mozno niekto ma iny nazor.
Ak chces usetrit, tak si precitaj moznosti prestavby na plyn a ake su hodnotenia. Tiez sa to tu riesilo pri Cruzovi. Ak mesacne vela najazdis tak sa to oplati viac ako chiptuning.

Re: Chiptuning a záruka

Napsal: pát pro 30, 2016 10:21
od Laco71
Ak by som mal riešiť chiptunning tak jedine u TEJTO firmy :

http://www.profi-chiptuning.cz/

Re: Chiptuning a záruka

Napsal: pát pro 30, 2016 10:33
od Laco71
Svojho času som sa veĺmi zaujimal o temu chiptunningu

a tak som googlil a čital hromady člankov na roznych forach, slovenskych, českých,polskych

Dočital som sa tam,že každý motor ma v softe určité REZERVY , čo sa týka vykonu a zaťaženia motora
ktoré su z výroby nastavené na OPTIMUM a na životnosť .
Treba vedieť ,že pri posunutí týchto rezerv a žmykania výkonu z motora automaticky pojde dole
jeho životnosť.
Lebo ten kto dáva motor chipnuť chce aj jazdiť svižne a často aj na doraz.
Benzinový motor sa dá chipnuť na + nejakých 10 PS čo je nejakych 6-7 kW
a to už je maxx.viacej sa nedá.
Treba zvažiť či nejaké zanedbateĺné Nm a zvyšenie maximalky o 3 či 5 km/h za tie peniaze stoja...

Dieslovy motor je niečo uplne ine, tam sa štandardne chipom dvíha výkon o 20-30 % a to už je poznať na jazdnych vlastnostiach.

Takže nejaky velky efekt by som od chipovania atmosferickej 1.6 neočakaval a za tie peniaze by som radšej celý mesiac tankoval....
alebo by som spravil tzv. soft tunning , to znamená kvalitnejšie zap.sviečky /IRIDIUM/ + športový vzduchový filter , tam spozoruješ zlepšenie práce motora okamžite.

Re: Chiptuning a záruka

Napsal: pát pro 30, 2016 11:39
od mzprx
Benzinovy motor, vybaveny riadenym katalyzatorom, vzdy spaluje stechiometricku zmes paliva a vzduchu. (T.j. ma presne tolko paliva, kolko sa da spalit aktualnym mnozstvom nasavaneho vzduchu) Z toho je zrejme, ze sucasne zvysenie vykonu a znizenie spotreby nieje mozne. Maximalne si to moze myslet palubny pocitac.
Takzvany chiptuning je mozny bud odrbavanim udajov lambda sondy (spalovanie chudobnej zmesi zvysuje NOx a nici katalyzator) za ucelom znizenia spotreby, alebo klamanim motora, ze ma inu teplotu alebo mnozstvo nasavaneho vzduchu. Takze vykon sa da zvysit, ale len za cenu dalsieho paliva.

U naftaku plati to iste, akurat ze ten pracuje skoro stale s chudbnou zmesou, lebo u neho sa meni mnozstvo paliva, ale mnozstvo vzduchu zavisi na otackach turba. Proste pomer mnozstva paliva a vzduchu nieje konstantny. Preto ma diesel nizsiu spotrebu, ale keby nemal povoleny podstatne vyssi obsah NOx, tak by ho museli zakazat z dovodu nicenia ziv. prostredia. Ale aj tu, vsetka energia pochadza z nafty a tak cim vyssi vykon, tym viac nafty.

Zazraky su z moci uradnej zakazane. :lol:

Re: Chiptuning a záruka

Napsal: pon črc 22, 2019 00:17
od Junqueira
Je tu koukam hodne mytu a polopravd, tak snad to nekomu v budoucnu pomuze. Atmo motor, s da skutecne preladit o nejake ty kW vice. Napr. muj pribuzny to delal klukum na zavody do vrchu i podle profilu trate, jak mu rekli ze chteji, aby se to chovalo. Staci si pohrat s palivovyma a predstihovyma mapama.

Ale idealni je delat upravu softu az treba na sani + svody + downpipe + pripadne nejake vacky. Pozdeji pak treba dodelat CAT back. Zalezi podle auta, ale nektere ECU si se sanim a svody poradi v ramci svych rezerv ve stock mapach a to i s nekteryma vackama. Idealni je ale pak mit nejakou laditelnou ECU nebo piggyback.

Muj priklad na SR20DE motoru kde jsem mel WAI/short ram intake (AEM dry flow+velocity stack+o neco vetsi prumer hacice sani ke klapce) k tomu svody+downpipe a jeste duralove remenice na klikovce a vodni pumpe...~14 hp. Bez zasahu do ECU.
Kluci na klubu co k tomu meli jeste i vacky tak ze 150 hp sli klidne na 174 hp. Ti co meli jeste ostrejsi vacky a k tomu CAT back a piggyback tak to slo i na cca 185. To jsou takove ty bolt on upravy, aniz by se zasahovalo do bloku motoru.
Co se daji dat pak je cely intake manifold, vetsi klapka, MAF. Take jsou i turbo kity, ale tam je pak problem na STK, ze nemate napsane turbo v technicaku. Kdezto sani snadno prehodite, abyste na technicky neprovokovali tim konusovym filtrem.
Ale kazdopadne dobry zaklad pro atmo benzin je sani + svody + downpipe a pripadne vacky. A pomerne dost to ozije.

Dalsi vec je co se tyka AFR. Motor samozrejme nejede celou dobu na 14.7 AFR. Je tam neco cemu se rika open loop a closed loop. Spalovani chude smesi je naopak v nekterych situacich zadouci k omereni emisi a setreni paliva a ridi to lambda sonda. Vetsinou ta prvni za motorem na svodech ridi smes s MAF. Napr. kdyz jedete plynule 100 km/h, tak spalujete chudou smes - closed loop. Nektere motory s ni klidne operuji az ke 4000 rpm. Naopak kdyz tomu nalozite a poslete to do 6000 rpm tak je rezim open loop a auto jede podle pevnych palivovych map v ECU a neridi se lambda sondou a spaluje bohatou smes i z duvodu ochlazeni. Open loop je i pri jizde z kopce s rychlosti bez plynu. Rozepisovat to tu nebudu, kazdy umi snad ovladat google.

Na 1.8 si myslim, ze by sly i nejake veci z Opla, tam je toho dost. Zbezne jsem koukal, ze tam jsou lepsi svody se 200CPI katem a intake manifol misto toho plastoveho, k nemuz je dokonce i soft na upravu ECU a TUV certifikat. K tomu jeste dat WAI a pripadne vacky a muze to podle me tech 170-180 hp atakovat uplne bez problemu. Dokonce je tam i turbo kit ale ten je nejak za 3.5k € uz.

Je to o penezich. Tunit atmosferu bolt on upravama za desetitisice nebo nekomu dat par tisicovek, aby si pohral s turbem, je rozdil.

Re: Chiptuning a záruka

Napsal: pon črc 22, 2019 08:56
od JRD McLAREN
Junqueira píše:Je tu koukam hodne mytu a polopravd, ....
...a ty si k tomu este nejake dalsie pridal... :mrgreen: