Filtr pevnych castic
Moderátor: Blue Lanos
Re: Filtr pevnych castic
Hold mé ego už mi nedalo spát všem sorry, ale prostě z pohledu benzíňáka mi to přijde jako never ending story .
Bývalý majitel Cruze LT+ 1,6 Hatchback, Černá Carbon Flash, 2012
Carthell Prg
Carthell Prg
- Reklama
Re: Filtr pevnych castic
Myslíš z pohledu řidiče "šlapacího" vozítka?Honza H. píše:Hold mé ego už mi nedalo spát všem sorry, ale prostě z pohledu benzíňáka mi to přijde jako never ending story .
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Re: Filtr pevnych castic
Dannik91 píše:Myslíš z pohledu řidiče "šlapacího" vozítka?Honza H. píše:Hold mé ego už mi nedalo spát všem sorry, ale prostě z pohledu benzíňáka mi to přijde jako never ending story .
To víš někdo šlapací vozítko, někdo problém s plínkama, si nevybereš
Bývalý majitel Cruze LT+ 1,6 Hatchback, Černá Carbon Flash, 2012
Carthell Prg
Carthell Prg
Re: Filtr pevnych castic
Joztar píše:Luneb a naco by to bolo dobre vypalovat to na mieste ono celkovo navodit vhodne podmienky pre vypalovanie je niekedy nemozne a ked cidla hlasia uz privelky tlak tak to spusti regeneraciu ci na to ma vhodne podmienky alebo nie a bude tam vstrekovat tu naftu aj ked podla mna dosiahnut tam teplotu 700 stupnov hned po nastartovani motora (ano uz sa mi to stalo) co celu noc stal mi okamzite po rozjazde zacalo vypalovanie (vysoka spotreba jak svina) tak mi povedzte jak takto dosiahne vypalenie sadzi ked nedosiahne pozadovanu teplotu.... kravina je to a ja to uz neriesim.
Honza H. ono to nieje az tak strasne len pre vela ludi vratane mna co s tym nemali predtym skusenost je to nieco nove no kazdopadne sa s tym zit da a zasa ludia s tym ani moc nemaju problem ... ked si vsimnes prispevky vatsina ludi sa akurat vypytuje zo zaujimavosti a snazi sa pochopit fungovanie DPF no ono sa to pochopit neda a neda sa ocakavat ze proste vtedy to bude vypalovat lebo pred 500 km to vypalovalo tak teraz musi tiez ... Moja osobna skusenost bola ze do 10tis. to vypalovalo cca 800-1000km a potom sa interval vypalovania (v lete) skratil na 300-400 km co uz mi prislo naozaj vela ... no po 15tis (po prvej garancke) sa interval zacal znova predlzovat ... servisak mi tvrdil ze podla diagnostiky je vsetko ok a ja naozaj neviem ci na to ma vplyv vonkajsia teplota castejsie pouzivanie klimy v lete alebo ci nieco robili v servise a mi to nechceli povedat ... teraz mi vypaluje cca 1x za nadrz a to ma uz vobec neobtazuje. aj ked nejazdim vyslovene iba v meste ale ani dlhe suvisle trate tak je vypalovanie zatial ok. Jak som tu uz pisal ked potrebujem zastavit tak proste zastavim a chcipnem to a neriesim to ze bezi vetrak. ono od toho je kontrolka ked to 4x ci kolko krat chcipnes tak potom by si to uz mal vypalit ...
Je to nedokonaly system podla vyrobcu by si ani nemal vediet o nejakom filtry a ze on vypaluje a vobec naco tam je a co robi. No na druhu stranu predavajuci ta ani neupozorni ze ked chodis kratke trasy tak sa to moze posrat a na vyslovene mestsku prevadzku je vhodnejsi benzin. Ja som zatial spokojny a za benzin by som nemenil.
Niesom puntickarsky pes, ktory v napati ocakava kazde vypalovanie filtra a chce ho za kazdu cenu dokoncit. Tiez viem, ze vypalovat by sa malo za jazdy. Ked ale viem, ze od posledneho vypalovania som prešiel 1000 km a najblizsie 2 tyzdne sa budem motat po mestskom obchvate, len na kratke vzdialonosti (max 10 km), vtedy je lepsie ked je zapocata regeneracia aj dokoncena, hoci aj v stoji na mieste, len zvysenymi otackami. Aj ja som uz niekolkokrat vedome zastavil a vypol motor, ked som to nutne potreboval, hoci vypaloval filter, nechcem byt predsa otrokom svojho auta. Nechcem to, ale robit prilis casto a viackrat po sebe, nech ho nezaseriem uplne. Zatial ale nepanikarim hovorim si, ze toto auto bude pojazdne aj bez filtra a ked skonci zaruka a mna s nim prejde trpezlivost, asi aj bude...
Chevrolet Orlando LT+ 2.0VCDi, 120kW, bežová daydream
+ Renault Clio 1,6 79kW
.............................................................................
ex. Škoda fabia 1,4 MPi, Opel Astra 1,7 CDTi
+ Renault Clio 1,6 79kW
.............................................................................
ex. Škoda fabia 1,4 MPi, Opel Astra 1,7 CDTi
Re: Filtr pevnych castic
Cauko.
No mne to vypaluje cca kazdych 1000km.Raz az po 1300km a to som uz cakal ze kedy zacne ved este nevypaloval.Jazdim dlhe trate a malo v meste.CCA 75% mimo mesta z toho 70%po dialnici a 25%v meste.Zatial velka spokojnost.No uvidime co bude o rok.
No mne to vypaluje cca kazdych 1000km.Raz az po 1300km a to som uz cakal ze kedy zacne ved este nevypaloval.Jazdim dlhe trate a malo v meste.CCA 75% mimo mesta z toho 70%po dialnici a 25%v meste.Zatial velka spokojnost.No uvidime co bude o rok.
Chevrolet cruze cierny 2vcdi 163k lt+
Ford Focus 1,6 74kw 2011
Ex:Skoda Fabia RS 1,9tdi 130k
Peugeot 206
Ford Focus 1,6 74kw 2011
Ex:Skoda Fabia RS 1,9tdi 130k
Peugeot 206
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Filtr pevnych castic
Koukám aspoň s těmi klepotřasčmoudy máte o zábavu postaráno...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Re: Filtr pevnych castic
Zajímavý článek http://auto.sme.sk/c/7049496/majitelia- ... icaku.html
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Re: Filtr pevnych castic
Keby ste si kupili diesle na to na čo boli konštruované tak nemáte problémy. Ale ked si ludia nedajú povedat jazdia 10 km cez mesto do prace ... prosim nech trpia problemy samy si to vybrali.Stale su v ponuke aj atmosery benziny ktore su bez problémove. Ja jazdim 30 km do prace 30 z prace po okreske a bez problémov.Raz za 800-1000 km sa vypali a je. Semtam ho preženem po dialnici 50km a je.
Biely cruze 2.0 VCDI LS+ 92kw-chip 110kw
VW Golf 1.9 Tdi pd higline 85kw
VW Golf 1.9 Tdi pd higline 85kw
Re: Filtr pevnych castic
Ahojte
Som tu uplne novy a kupil som jazdeneho Cruza 92kw,2,0liter
Chcem sa opytat ci mam filter pevnych castic,ale asi ano,vsak?
Dalsia otazka ako sa prejavuje vypalovanie a je tam nejaka kontrolka s tym suvisiaca??
Dakujem vopred za vsetky reakcia a pomoc,mam prvy krat v zivote taketo auto,r.v. je 11/2010..dovoz Holandsko
Som tu uplne novy a kupil som jazdeneho Cruza 92kw,2,0liter
Chcem sa opytat ci mam filter pevnych castic,ale asi ano,vsak?
Dalsia otazka ako sa prejavuje vypalovanie a je tam nejaka kontrolka s tym suvisiaca??
Dakujem vopred za vsetky reakcia a pomoc,mam prvy krat v zivote taketo auto,r.v. je 11/2010..dovoz Holandsko
Re: Filtr pevnych castic
Diesel by zkonstruovany na to aby neco pohanel.zavodak-1 píše:Keby ste si kupili diesle na to na čo boli konštruované tak nemáte problémy. Ale ked si ludia nedajú povedat jazdia 10 km cez mesto do prace ... prosim nech trpia problemy samy si to vybrali.Stale su v ponuke aj atmosery benziny ktore su bez problémove. Ja jazdim 30 km do prace 30 z prace po okreske a bez problémov.Raz za 800-1000 km sa vypali a je. Semtam ho preženem po dialnici 50km a je.
V nasem pripade naprava automobilu.
Tak me rekni kde a v jake prirucce, letaku ci reklame je napsany, ze je vhodny jen pro delsi trasy.
Pro tuctoveho cloveka je to auto jako kazde jine a ne dalkovy prepravce
Re: Filtr pevnych castic
Mefisto: moje řeč
A něco z praxe: Když bylo auto nové, jezdil jsem z 80% po dálnicích a mimo město - problémy, po 2500km výměna oleje, problémy, reklamace... Nyní jezdím z 90% v Praze, trasy 15km a no problems.
A něco z praxe: Když bylo auto nové, jezdil jsem z 80% po dálnicích a mimo město - problémy, po 2500km výměna oleje, problémy, reklamace... Nyní jezdím z 90% v Praze, trasy 15km a no problems.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Re: Filtr pevnych castic
Jo Fus četl jsi dobře. Palivo, a vypalování PDF je dlouhé téma.
Po dlouhodobých zkušenostech - palivo v ČR a SK nejlépe SHELL V-POWER NITRO DIESEL.
Do paliva přidávat na jednu nádrž 40 ml přísada METANOVA SEL pro diesel k zakoupení zde http://metanova.cz/index.php3?akce=2&po ... dukt=d-sel.
Pro benzinové motory mají druhý přípravek.
Tato přísada mně uchránila před opravou motoru po natankování 30 l benzínu a ježdění na benzín !!! v dieselu.
Tato přísada my srovnala přidřený vstřikovač na 3 válci !!!! ( porucha způspbená při špatné výměně palivového filtru v autorizovaném servise, kde zanesli za filtr nečistotu !! )
Od té doby co používám Metanova SEL mám se vstřiky klid a jsem spokojený , spotřeba šla dolů.
VYPALOVÁNÍ , ve tvém případě tam musela být zrada v ŘJ není obvyklý tak krátký interval.
Ovšem pokud budeš dávat nekvalitní palivo zaděláš si na problém jak se vstřikovací soustavou , tak i s Filtrem pevných částic. Jeho životnost je stanovena na 150 tisíc km. Pokud dáš párkrát omylem špatné palivo tak se filtr bude příliš zanášet a tím se zkrátí jeho životnost protože těch cyklů na vypalování je určitáý počet. Palivová soustava s vysokotlakými vstřiky až 250 Atm je velice citlivá, jsopu tam tak jemné trysky , podobné jako na inkoustové tiskárně !!! pokud dáš jiný inkoust mužeš tiskovou hlavu zahodit. A stejné je to se vstřikovači do motoru u dieselu.
Rovněž rozdělovače a vysokotlaká čerpadla trpí !! Výměna jedoho vstřikovače je 17 000,- současně se musí měnit trubky paliva.
Proto je potřeba věnovat velikou pozornost palivu !!!
Já osobně nepovažuji VERVA DIESEL za špičku v palivu. V zahraničí jakmile vyjedu tak tankuji DIESEL ULTIMATE !!! u BP ta je nejkvalitnější a potom SHELL Ultimate. AGIP neberu !! a OMV jen v nouzi. V zahraničí Zásadně BP diesel ULTIMATE.
Nejsem tak bohatý aby kupoval lebné palivo !!!
To jsem si mohl dovolit lít do traktoru , Praga V3S , nebo do MB piáno, to sežralo všechno, klasická čerpadla a trubky, tam pokud se něco zavzdušnilo povolila se trublka odfoukl se vzduch a bylo, nebo se vytáhla tryska hodila druhá a jelo se dál.
Ale dnes se jdná o velice komplikovaný systém podobný elektronické tiskárně a tiskové hlavě, prot skutečně věnovat pozornost co do palivového systému liji. Další a důležité je PALIVOVÝ FILTR !!!
měnit podle předpisu a raději po 15000 km. U výměny filtru je potřeba dbát absolutní čistoty při výměně tak aby se nodostala jakákoliv nečistotta za filtr paliva. Zase přirovnám k nutnosti stejně jako u tiskové hlavy v tiskárně. Hodně z vás to spíše pochopí protože dnes lidé spíš znají tiskárnu než vstřikovače u dieselů. Tzn, při výměně vyčistit hrnec filtru , vysušit , dát nové těsnění a vsadit opatrně nový filtr.
Při vypalování PDF které rozeznáš tak že se ti zvedou volnoběžné otáčky motoru při zahřátém motoru na 1000 ot/m , musíš dbát na to aby vypalování porběhlo nejlépe do konce až otáčky spadnou na obvyklých 820 ot/m. Já to řeším tak že když náhodou vypaluje PDF a já zajíždím ke garáží , tak prostě vlítnu za barák na dálnici a jezdím tak dlouho než se PDF přestane vypalovat asi 15 -20 minut. Bohužel, je to zblblé technické řešení se kterým nic nenadělám. Jiní užýivatelé to nechají tak a zhasnou motor a hotovo. Jenže příště to po strtu chce dokončit vypalování a začne to znovu a znovu. A toj jsou potom ty problémy se kterými se setkáváš. neustále vypaluje protože to nenecháš nikdy vypálit do konce.
Jiné automobilky to vyřešili tak že místo 1000 - 2000 km udělali vypalování v kratším intervalu, 700 - 1000 km , tím pádem není PDF tak zanesený a k jeho vypálení stačí místo 15 - 20 minut pouhých 5 - 8 minut. Potom není ani tak vysoká spoétřeba protože celkově na vypálení proteče daleko míň nafty do katalizátoru.
PDF je proces kdy v hrnci výfuku shoří uložené saze které se nachytají na katalizátor z speciální keramickokovové části. Prostě je vypálíš a to tak že se nastříkává nafta přímo do toho hrnce , tam se zapálí a začne hořet. Proto je při vypalováni PDF i cítit teplo od podlahy a trochu specifický smrad z hoření. V tu dobu se tlumiš výfuku rozhajcuje na teplotu vyšší 500°C !! takže je tam vlastně i zvýšené riziko požáru pokud budeš stát s holkou na strništi a budeš mít běžet motor a začne vypalovat PDF, tak mužeš zapálit pole na to bacha.
Tak to ja asi dost posáno co ty na to??
Po dlouhodobých zkušenostech - palivo v ČR a SK nejlépe SHELL V-POWER NITRO DIESEL.
Do paliva přidávat na jednu nádrž 40 ml přísada METANOVA SEL pro diesel k zakoupení zde http://metanova.cz/index.php3?akce=2&po ... dukt=d-sel.
Pro benzinové motory mají druhý přípravek.
Tato přísada mně uchránila před opravou motoru po natankování 30 l benzínu a ježdění na benzín !!! v dieselu.
Tato přísada my srovnala přidřený vstřikovač na 3 válci !!!! ( porucha způspbená při špatné výměně palivového filtru v autorizovaném servise, kde zanesli za filtr nečistotu !! )
Od té doby co používám Metanova SEL mám se vstřiky klid a jsem spokojený , spotřeba šla dolů.
VYPALOVÁNÍ , ve tvém případě tam musela být zrada v ŘJ není obvyklý tak krátký interval.
Ovšem pokud budeš dávat nekvalitní palivo zaděláš si na problém jak se vstřikovací soustavou , tak i s Filtrem pevných částic. Jeho životnost je stanovena na 150 tisíc km. Pokud dáš párkrát omylem špatné palivo tak se filtr bude příliš zanášet a tím se zkrátí jeho životnost protože těch cyklů na vypalování je určitáý počet. Palivová soustava s vysokotlakými vstřiky až 250 Atm je velice citlivá, jsopu tam tak jemné trysky , podobné jako na inkoustové tiskárně !!! pokud dáš jiný inkoust mužeš tiskovou hlavu zahodit. A stejné je to se vstřikovači do motoru u dieselu.
Rovněž rozdělovače a vysokotlaká čerpadla trpí !! Výměna jedoho vstřikovače je 17 000,- současně se musí měnit trubky paliva.
Proto je potřeba věnovat velikou pozornost palivu !!!
Já osobně nepovažuji VERVA DIESEL za špičku v palivu. V zahraničí jakmile vyjedu tak tankuji DIESEL ULTIMATE !!! u BP ta je nejkvalitnější a potom SHELL Ultimate. AGIP neberu !! a OMV jen v nouzi. V zahraničí Zásadně BP diesel ULTIMATE.
Nejsem tak bohatý aby kupoval lebné palivo !!!
To jsem si mohl dovolit lít do traktoru , Praga V3S , nebo do MB piáno, to sežralo všechno, klasická čerpadla a trubky, tam pokud se něco zavzdušnilo povolila se trublka odfoukl se vzduch a bylo, nebo se vytáhla tryska hodila druhá a jelo se dál.
Ale dnes se jdná o velice komplikovaný systém podobný elektronické tiskárně a tiskové hlavě, prot skutečně věnovat pozornost co do palivového systému liji. Další a důležité je PALIVOVÝ FILTR !!!
měnit podle předpisu a raději po 15000 km. U výměny filtru je potřeba dbát absolutní čistoty při výměně tak aby se nodostala jakákoliv nečistotta za filtr paliva. Zase přirovnám k nutnosti stejně jako u tiskové hlavy v tiskárně. Hodně z vás to spíše pochopí protože dnes lidé spíš znají tiskárnu než vstřikovače u dieselů. Tzn, při výměně vyčistit hrnec filtru , vysušit , dát nové těsnění a vsadit opatrně nový filtr.
Při vypalování PDF které rozeznáš tak že se ti zvedou volnoběžné otáčky motoru při zahřátém motoru na 1000 ot/m , musíš dbát na to aby vypalování porběhlo nejlépe do konce až otáčky spadnou na obvyklých 820 ot/m. Já to řeším tak že když náhodou vypaluje PDF a já zajíždím ke garáží , tak prostě vlítnu za barák na dálnici a jezdím tak dlouho než se PDF přestane vypalovat asi 15 -20 minut. Bohužel, je to zblblé technické řešení se kterým nic nenadělám. Jiní užýivatelé to nechají tak a zhasnou motor a hotovo. Jenže příště to po strtu chce dokončit vypalování a začne to znovu a znovu. A toj jsou potom ty problémy se kterými se setkáváš. neustále vypaluje protože to nenecháš nikdy vypálit do konce.
Jiné automobilky to vyřešili tak že místo 1000 - 2000 km udělali vypalování v kratším intervalu, 700 - 1000 km , tím pádem není PDF tak zanesený a k jeho vypálení stačí místo 15 - 20 minut pouhých 5 - 8 minut. Potom není ani tak vysoká spoétřeba protože celkově na vypálení proteče daleko míň nafty do katalizátoru.
PDF je proces kdy v hrnci výfuku shoří uložené saze které se nachytají na katalizátor z speciální keramickokovové části. Prostě je vypálíš a to tak že se nastříkává nafta přímo do toho hrnce , tam se zapálí a začne hořet. Proto je při vypalováni PDF i cítit teplo od podlahy a trochu specifický smrad z hoření. V tu dobu se tlumiš výfuku rozhajcuje na teplotu vyšší 500°C !! takže je tam vlastně i zvýšené riziko požáru pokud budeš stát s holkou na strništi a budeš mít běžet motor a začne vypalovat PDF, tak mužeš zapálit pole na to bacha.
Tak to ja asi dost posáno co ty na to??
Re: Filtr pevnych castic
Ještě dovětek pro ty co jezdí s benzínem a řeknou, Tak tohle se nám nemůže stát.
není to až tolik roků co přišli vstřikovače na benzínové motory a katalyzátory.
Nepřeji vám aby se vám dělo to co se dělo v začátcích tzv. stříkaček
to bylo dílo, to bylo nervů , odešly vstřikovače, odešly katalizátory . blbý paliva a buhvio co ještě.
Tak nějak , takže chce to čas, a i u dieselů se to vychytá, někdo holt musí být průkopník
není to až tolik roků co přišli vstřikovače na benzínové motory a katalyzátory.
Nepřeji vám aby se vám dělo to co se dělo v začátcích tzv. stříkaček
to bylo dílo, to bylo nervů , odešly vstřikovače, odešly katalizátory . blbý paliva a buhvio co ještě.
Tak nějak , takže chce to čas, a i u dieselů se to vychytá, někdo holt musí být průkopník
Re: Filtr pevnych castic
dizl super si to napisal ... mozem len suhlasit.
s kvalitou paliva je to u nas bieda ... ja tankujem vyhradne Shell (fuell save) a pridavam do paliva VIF pri kazdom tankovani. s Agipom som nemal dobre skusenosti motor nejak trhal a obec to neslo ... no na druhej strane aj pri Shellke sa mi stane ze nie som spokojny s naftou a citit ze auto nejde dobre
aky je rozidel medzi aditivom Metanova a VIF vies o tom nieco ? ja osobne davam 1x za 10tisic najprv CRdisel system super clean a do dalsej nadrze potom DPF super clean ... vsetko pripravky od PRO-TEC. + Pri kazdom tankovani VIF. Neviem aky to mam ucinok no slovenskej nafte neverim nech je to akakolvek znacka a davam to skor preventivne od kedy som auto zakupil nove. Ak s tym mas skusenost tak porad/vysvetli dakujem.
s kvalitou paliva je to u nas bieda ... ja tankujem vyhradne Shell (fuell save) a pridavam do paliva VIF pri kazdom tankovani. s Agipom som nemal dobre skusenosti motor nejak trhal a obec to neslo ... no na druhej strane aj pri Shellke sa mi stane ze nie som spokojny s naftou a citit ze auto nejde dobre
aky je rozidel medzi aditivom Metanova a VIF vies o tom nieco ? ja osobne davam 1x za 10tisic najprv CRdisel system super clean a do dalsej nadrze potom DPF super clean ... vsetko pripravky od PRO-TEC. + Pri kazdom tankovani VIF. Neviem aky to mam ucinok no slovenskej nafte neverim nech je to akakolvek znacka a davam to skor preventivne od kedy som auto zakupil nove. Ak s tym mas skusenost tak porad/vysvetli dakujem.
Re: Filtr pevnych castic
Zdravim
Pokusim sa opytat este na jednu vec,kedze na predchadzajucu mi nikto neodpovedal,ale nic sa nedeje
Chcem teda vediet ci ma niekto z vas odstraneny DPF filter a ak kde mu to robili v ktorom servise a ci nemal problemy na emisnej
Dakujem vopred za odpovede,ak nejake budu
Pokusim sa opytat este na jednu vec,kedze na predchadzajucu mi nikto neodpovedal,ale nic sa nedeje
Chcem teda vediet ci ma niekto z vas odstraneny DPF filter a ak kde mu to robili v ktorom servise a ci nemal problemy na emisnej
Dakujem vopred za odpovede,ak nejake budu