Stránka 14 z 46
Re: Orlando a LPG
Napsal: ned úno 12, 2012 08:21
od luke1
Marek44 píše:Pro zajímavost dávám k dispozici kombinovanou spotřebu svého Chevy Orlando LT+ s LPG (sekvenční vstřikování).
Do spotřeby je započítána spotřeba benzínu na zahřátí motoru (v průměru 1,7l/100km) a plynu (klesá z 9,7l na 8,8l...zatím). Spotřeba plynu je podělena koeficientem 2,3 (což je v mém připadě průměrný poměr ceny benzínu a LPG které jsem ve skutečnosti tankoval, bral jsem náhodou dost drahý benzin, což hraje ve prospěch nízké přepočítané spotřeby plynu) a takto podělená spotřeba plynu je připočítána ke spotřebě benzinu.
Graf byl pro mou potřebu, kdy jsem si spotřebu srovnával s Fabií hatchback Comfort 1.4 MPI 50kW, kterou jsem měl dosud. pokud bude zájem pošlu za nějaký čas aktualizaci.
Klesající trend jde asi hlavně na konto záběhu motoru. Jezdím s lehkou nohou, i na dálnici maximálně 100km/hod, do práce cca 30km jedním směrem, občas pár km po městě (benzin), občas velmi dlouhou trasu (plyn). Přepíná na plyn po cca 3km.
Marek
Graf i vypocet zajimavy, o update bych casem ja zajem mel
Jen se trochu bojim, ze jeho vypovidaci hodnotu oproti "beznemu" ridici s LPG trochu kazi max. rychlost 100 km/h na dalnici...to asi jezdi fakt malokdo....a jaky je rozdil v okamzite spotrebe pri rychlosti 100 vs 110 nebo 120 km/h?
Re: Orlando a LPG
Napsal: ned úno 12, 2012 09:30
od Marek44
luke1 píše:Marek44 píše:Pro zajímavost dávám k dispozici kombinovanou spotřebu svého Chevy Orlando LT+ s LPG (sekvenční vstřikování).
Do spotřeby je započítána spotřeba benzínu na zahřátí motoru (v průměru 1,7l/100km) a plynu (klesá z 9,7l na 8,8l...zatím). Spotřeba plynu je podělena koeficientem 2,3 (což je v mém připadě průměrný poměr ceny benzínu a LPG které jsem ve skutečnosti tankoval, bral jsem náhodou dost drahý benzin, což hraje ve prospěch nízké přepočítané spotřeby plynu) a takto podělená spotřeba plynu je připočítána ke spotřebě benzinu.
Graf byl pro mou potřebu, kdy jsem si spotřebu srovnával s Fabií hatchback Comfort 1.4 MPI 50kW, kterou jsem měl dosud. pokud bude zájem pošlu za nějaký čas aktualizaci.
Klesající trend jde asi hlavně na konto záběhu motoru. Jezdím s lehkou nohou, i na dálnici maximálně 100km/hod, do práce cca 30km jedním směrem, občas pár km po městě (benzin), občas velmi dlouhou trasu (plyn). Přepíná na plyn po cca 3km.
Marek
Graf i vypocet zajimavy, o update bych casem ja zajem mel
Jen se trochu bojim, ze jeho vypovidaci hodnotu oproti "beznemu" ridici s LPG trochu kazi max. rychlost 100 km/h na dalnici...to asi jezdi fakt malokdo....a jaky je rozdil v okamzite spotrebe pri rychlosti 100 vs 110 nebo 120 km/h?
Rozdil v okamzite spotrebe LPG nejde presne zjistit jednoduse, leda odhadnout. Pri jizde na LPG totiz palubni pocitac neudava spravnou okamzitou spotrebu, proto me grafy vychazeji pouze z natankovanych litru. Mluvil jsem o tom s firmou co Orlanda prodava s prestavbou a rikali, ze pocitac okamzitou spotrebu pocita nejak neprimo (rikali ze snad podle delky vstriku) predpokladaje podminky, ktere nastanou jenom u benzinu.
Muj VELMI HRUBY odhad co si pamatuji (nechytat za slovo! pri dalsich jizdach se na to zamerim) je tenhle: pocitac pri jizde na LPG ukazuje asi o litr mene, pri jizde 120 km/h pocitac vykaze (strilim) o cca 0,7 az 1,5 litru vice, coz by bylo (strilim) 1,5 az 2,5 litru LPG, coz by zpatky v prepoctu na benzin (tentokrat prepocet pres cenu, deleno 2,3 nebo lepe 2,2, vzhledem na vyvoj cen) byl narust celkove prepocitane spotreby na benzin o 0,6 az 1,36 nahoru, tedy misto 5,5l by to bylo 6,1 az 6,86. To ovsem za predpokladu, ze bych jezdil jen 120km/h ponovu (a jen 100km/h postaru), ve skutečnosti je vzhledem k jízdě ve městě průměr mezi 50 a 60km/h, takze nam tyhle odhadnuta cisla vubec o nicem nevypovidaji a jsme tam kde jsem byli: prostě graf je užitečný jen pro podobné řidiče jako jsem já.
Tak a ted se vyporadam s tou poznamkou o ne - "beznem" ridici:-). Pri obcasnych delsich trasach napric republikou jedu 120km/h (takze to se v grafu take nejak projevilo, stejne tak to, ze nekdy vezu na zahradce rakev...), ale chtel jsem naznacit, ze vzdy co to jde jedu "na spotrebu" a kdo jezdi zasadne jinym zpusobem, tak pro toho je graf k nicemu. Takovym ridicum bych to me Orlando v benzinu 1,8 s petistupnovou prevodovkou vubec nedoporucil, kolem 100km/h motor huci (at s benzinem nebo s LPG) a zoufale vola po sestem prevodu. Ja jsem potreboval velke bezpecne a komfortni auto s nizkou spotrebou jako nahradu male Fabie a uplne mi vyhovuje, s tim, ze proste nebudu spechat a zavodit. A jsem rad, ze me auto vede k setrne a bezpecnejsi pomale jizde, kdyz jedu sluzebni silnou Oktavkou v nafte, tak v Nemecku jedu klidne pres 160 ale pro me to neni dobre.
Re: Orlando a LPG
Napsal: ned úno 12, 2012 09:57
od jindrous
Aspon že automaty jsou šestistupnové
Re: Orlando a LPG
Napsal: úte úno 21, 2012 19:57
od jindrous
Zdravím dnes mi došel potvrzený TP a dokumentace k LPG systému který jsem nechal dělat u autorizovaného servisu Chevrolet s nenarušením záruky...
mám dotaz, na faktuře je napsán systém LPG Stefanelli - v dokumentaci GASTECH 600S, dále nádrž v dokumentaci 55 litrů ve skutečnosti 60litrů / 80% naplnění včera 48 litrů plynu,
a co se týče servisu v dokumentaci k lpg po 10 tisících km/ rok od servisu bylo doporučeno vše udělat při záruční prohlídce 1 rok / 15 tisíc km...
Certifikát je od poláků ale Stefanelli jsou přeci Italové ?
Co si o tom myslíte? díky
Re: Orlando a LPG
Napsal: úte úno 21, 2012 23:09
od johnlord
jindrous píše:Zdravím dnes mi došel potvrzený TP a dokumentace k LPG systému který jsem nechal dělat u autorizovaného servisu Chevrolet s nenarušením záruky...
mám dotaz, na faktuře je napsán systém LPG Stefanelli - v dokumentaci GASTECH 600S, dále nádrž v dokumentaci 55 litrů ve skutečnosti 60litrů / 80% naplnění včera 48 litrů plynu,
a co se týče servisu v dokumentaci k lpg po 10 tisících km/ rok od servisu bylo doporučeno vše udělat při záruční prohlídce 1 rok / 15 tisíc km...
Certifikát je od poláků ale Stefanelli jsou přeci Italové ?
Co si o tom myslíte? díky
Ahoj, kde jsi to nechal montovat a cena ????
Re: Orlando a LPG
Napsal: úte úno 21, 2012 23:26
od jindrous
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř úno 22, 2012 07:39
od solda
jindrous píše:Zdravím dnes mi došel potvrzený TP a dokumentace k LPG systému který jsem nechal dělat u autorizovaného servisu Chevrolet s nenarušením záruky...
mám dotaz, na faktuře je napsán systém LPG Stefanelli - v dokumentaci GASTECH 600S, dále nádrž v dokumentaci 55 litrů ve skutečnosti 60litrů / 80% naplnění včera 48 litrů plynu,
a co se týče servisu v dokumentaci k lpg po 10 tisících km/ rok od servisu bylo doporučeno vše udělat při záruční prohlídce 1 rok / 15 tisíc km...
Certifikát je od poláků ale Stefanelli jsou přeci Italové ?
Co si o tom myslíte? díky
Já se můžu vyjádřit k tomu servisu. Už kdosi tady psal, že to oni dělají zároveň s prohlídkami po 15t km, ale já když byl přihlásit na magistrátu auto, tak mi chlap, co řeší technické věci, řekl stejné, co v servisu. Musí se jezdit po 10t km, jinak je to něco jako, když nemám technickou na autě a když se pak něco stane, problém budu mít já. Však to máš i v té knížce... Něco jako techničák na plyn. Měl jsem už 2 auta na LPG a taky chtěli, abych tam jezdil po těch 10t km. Je to na tobě, plno lidí, co jsem s nimi mluvil jezdí i po 20t nebo až jim to začne blbnout, ale já za sebe si myslím, že lepší si nechat zkontrolovat těsnost a máš klid, že tvůj Orlík je a bude v OK. Ještě vím, že se mění plynový filtr po 20t. A já jsem si to nechal dělat jinde, záruka v háji...
ale sedí mi vše, co mám v dokumentaci s tím, co je v autě. I tu nádrž jsem si pod autem zkontroloval. Jediné, co je asi rozdílné je názor servisu na velikost nádrže. Mě protože tam mám tažné a musí být předepsaná vzdálenost od výfuku dali 53l, natankuji do ní 46l. Je to tu o názorech, tak snad to bude brát každý jako příspěvek do fajn klubu Orlíků...
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř úno 22, 2012 23:10
od Krtek
Zvláštní... Už u Feldy kde, jsem měl starý podtlakový BRC, byly předepsaný prohlídky LPG 15 tis km nebo rok. Landi Renzo co mam od roku 2003 to má v tý příloze taky tak. A najednou někdo montuje něco s kratšim servisnim intervalem ? Fakt zvláštní
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv úno 23, 2012 08:48
od solda
Krtek píše:Zvláštní... Už u Feldy kde, jsem měl starý podtlakový BRC, byly předepsaný prohlídky LPG 15 tis km nebo rok. Landi Renzo co mam od roku 2003 to má v tý příloze taky tak. A najednou někdo montuje něco s kratšim servisnim intervalem ? Fakt zvláštní
Asi chtějí víc vydělávat
Nebo že by kvůli naší bezpečnosti?
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv úno 23, 2012 11:28
od jindrous
Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv úno 23, 2012 11:55
od smire666
Tak to teda klobúk dolu, nezávidím
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv úno 23, 2012 12:07
od jindrous
Jak si to může autorizovaný servis dovolit? Uvidíme jak se nyní zachová...
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv úno 23, 2012 20:03
od inza
jindrous píše:Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
V jaké dokumentaci?
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv úno 23, 2012 20:25
od jmatyas
inza píše:jindrous píše:Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
V jaké dokumentaci?
Zřejmě techničák. Rozhodně bych trval na tom, aby firma uvedla papíry a skutečný stav na vlastní náklady do souladu. A odkaž je na ten zákaz ministerstva.
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv úno 23, 2012 21:53
od solda
jindrous píše:Tak podle ministerstva dopravy nesmím s Orlandem na silnici, jelikož mám od firmy namontovaný jiný neschválený systém LPG než který je uveden v dokumentaci...
To jsem teda dopadl....
a co budeš dělat? Však jsi za to dal 37t...