Stránka 14 z 23
Re: Diagnostika
Napsal: stř lis 04, 2009 23:00
od palikx
ahoj
v zadnem pripade to na nexii fungovat nebude
mas tam
uplne jiny diagnosticky konektor tedy ALDL a tim padem obd2 tam ani nestrcis.a navic to funguje na uplne jinem komunikacnim protokolu a jine rychlosti.
Re: Diagnostika
Napsal: čtv lis 05, 2009 00:02
od krtkuvdort
aha, tak sorry, viděl sem to právě na aukru a tam týpek nabízí OBDII a píše v popise, že to je na Daewoo Nexia, Lanos atd... Tak příště si to zjistim pořádně, než budu spamovat... Díky za vysvětlení
Re: Diagnostika
Napsal: čtv lis 05, 2009 15:29
od ominina
Zdravim - to je spíš tahák na lidi. ,,umí to všechny auta za pár peněz". Bude to fungovat tak na rok 2001 a vejš a to ještě jen na nějaký auta.
Re: Diagnostika
Napsal: sob lis 07, 2009 17:57
od krtkuvdort
Jasný samozřejmě to chápu. Mám kámoše co je automechanik, takže není problém. Nezjitil jsem si pořádně konektor, zaujalo mě na aukru že kabel OBDII píše, že je i pro Daewa a další a stál něco málo přes 400Kč. Jen proto bych do toho šel, kvůli ceně, než dávat v servise nevim 300 za provedení diagnostiky, tak si radši koupim za 400 kabel a pohraju si s tim... Toť vše, aby sis nemyslel že sem nějakej dement
I když myslet si můžeš co chceš
Re: Diagnostika
Napsal: sob lis 14, 2009 11:35
od Serpico
...to 3M3 tak to je dobře...6,7 a krátké jízdy po městě to by asi šlo...závada byla tedy jenom v nastavení " jáchyma " tedy ŘJ, ale potvrzuje mi to jenom různorodou kvalitu servisů...
Mějte se fajn
Re: Diagnostika
Napsal: sob lis 14, 2009 11:56
od palikx
no tak slava to uz je o neco lepsi.sice bych s tim porad nejezdil ale uz to docela jde.
tak uvidis co to udela jeste v lete.
a je pravda ze ted jak je zima tak mam taky spotrebu kolem 5.5 na stejne trasy jak v lete.
tak treba si to jeste trosku sedne a budes kolem 6 a to se da prezit s tim vykonem.
Re: Diagnostika
Napsal: ned lis 15, 2009 12:13
od Serpico
...to 3M3 asi všichni jezdíme při horních hranicí daného rychlostního limitu ( teď mi nasr... omezení rychlosti od 1.1.10 na pražských okruzích magistrála a jižní spojka aj. na " 50 " díky hygienikům a hluku, který následně poklesne o 2,5 decibelu ), a to dosáhneš díky svému " krouťáku " někde přes 2tis. otáček ( v tomto okamžiku nechápu hygieniky s omezením v Praze ), docela by mi chyběla "6" cruze ji nemá, nebo se mýlím...
jinak i já se chovám " neekologicky ", prostě nastartuji a za 15 - 30sek. ( podle ročního období ) po zaolejování motoru a zapnutí pásů vyjedu a pokud jedu jenom na vzdálenost 10 - 12 km, tak mi stejně katalyzátor nefunguje.
....a pokud u cruze " sedá " motor déle svědčí to o menších výrobních tolerancích, prostě motor je tužší a má než se zajede větší odpory tření a to je podle mého názoru dobře, nakonec starý káry se zajížděly dlouho, byly samozřejmě jiné materiály...nakonec každý motor potřebuje i " provětrat " s plným výkonem, zůstává otázka jenom kde...
Inu mi " ekologové " nekamenujte a mějte se fajn
Re: Diagnostika
Napsal: ned pro 13, 2009 17:36
od Hynek
Psal se rok 2002 a moje kamarádka si stěžovala, že její Škoda 120 nějak moc "žere". Faktem je, že ráno bylo vždy kolem -10 . Nastartovala ,naložila děti, sjela ke školce, vyhodila jednoho , popojela , u školy vystoupil druhý a jela do práce. Celkem 2,5 km. Odpoledne se stavila pro školáčka ve školce a jela domů , asi 2 km. Propočítaná spotřeba pro tento způsob jízdy - 26,52 litrů!!!!.na 100 km. Škodovka měla ručně ovládaný sytič oproti dnes používaným automatům. Zavírala ho zaručeně dřív, něž by to udělala automatika. To jen tak do fóra!
Jo a tím samým autem bez jakéhokoliv zásahu jsme jeli do Brna na výstavu, byli jsme tam tři 85 kg chlapi a jeli jsme za 6.8 litrů.
Re: Diagnostika
Napsal: ned pro 13, 2009 18:25
od Serpico
...to Hynku jasně, jako moje neteř - ta už mi taky neříká za kolik jezdí cca asi 3,5 km do práce, nemá ani smysl se o tom rozepisovat...
...to 3M3 čemu říkám starý motor ani já sám nevím, škodovácký tříložiskový motor pamatuje ještě i populara, samozřejmě s určitými inovacemi, například písty s vnitřním předpětím pro menší tepelnou roztažnost...
...no ale vážně dnešní nové motory se dělají s tak malou výrobní tolerancí, tak se vlastně zmenšují jednotlivé tolerance vůle proto je vlastně následný " záběh " přímo nutný a to v desítkách tis. km ( nezaměnovat se zkušebním během, těsně po výrobě vozu ), prostě motor sedá, zabíhá a je to stejný třeba i u " kokty ", ještě dieslák se daleko déle zahřívá než benzín na provozní teploty a to není o tom kdy začne topit ale kdy například dosáhne teplotu 155°C oleje na prvním kroužku a to nastane po 20 - 25km u benzínu, a ještě je tady docela dost faktorů, prostě se podívej na PP po startu a kolik ti ukazuje při prvních kilometrech...
...jinak u palikxe visí 4,8 / 100km a do práce to má odhaduji do 3 - 4 km ale tuším, že moc často do práce nejezdí asi jezdí delší trasy...
Mějte se fajn
Re: Diagnostika
Napsal: sob pro 26, 2009 18:52
od Serpico
Základní problém je že to žralo do 8tis km v pohodě 6,5 L/100km průměr,(takže problém záběhu nevidím ) pak to najednou začalo lítat , tam je někde problém. možná kroužky nebo i něco huř. Softvare druhej přehranej.
...to 3M3 těžko posuzovat navíc nemám zkušenosti s daewáckýma dieslama, tedy chevroletama ale nejsou to náhodou íčka, já fakt nevím, jenom si myslím, že právě po 8its. km by to mělo právě začít klesat dál níž k 5,5 L / 100, nepřelili to někdy při VOM oleji v servisu ( k tomu by se ale nikdy a nikde nepřiznali... ) jojo u známých to provedli ve značkovým servisu s cenou oleje nejmíň ze zlata, a kluci zrušili záruky u obou koktávek ( na to aby nám to zkurvili jim nebudeme ještě platit..) jo Milan na to přišel při cestě k jogurtům, olej byl až na vzduchovým filtru...prosím Tě takto zapéci kroužky jde docela snadno, ale nechci Tě děsit jsou vánoce, prostě změř kompresi a to nejlépe sám, ten měřič se prodává okolo pětikila ale i s ventilkem aby naměřená hodnota zůstavala a závitem shodným se závitem žhavících svíček...nejseš máslo to zvládneš sám a jen tak mimochodem já ten svůj měřič komprese mám asi z 90 roku a jde mi zatím na všechny káry od shade přes fábe k nexii 8V i 16V v benzínu...
...hodně by řekl palikx i když je nedělá ( to jde o softvér ) von slyší i to co druhému nic neřekne, prostě to má v rukou a uších...
no moc jsem Tě nepotěšil ale netvrdím, že zrovna já mám pravdu, jsou to jenom vahy na dálku...
Mějte se fajn
Re: Diagnostika
Napsal: sob pro 26, 2009 19:03
od palikx
je to divny
tlaky v motoru nevim to by jsi to nenastartoval kdyby byly spatny a auto by kourilo a nejelo.
pokud jede dobre je to jen chybou mereni pripadne zpusobem jakym auto jezdi.
mam zkusenosti od lidi co jezdi s 1 autem za 6,5 l a sednou do jineho a nedostanou se pod 8.a stim samym autem nekdo jiny zase jezdi za 6.
je divny ze to zezacatku jezdilo normalne a ted to kolisa.
po reprogramu si psal ze taky dobry a pak najednou 10?to je nejaky nesmysl,pripadne skutecne chyba v mereni a dale nejaky jiny vliv treba cerpaci stanice nebo ruzne vypoukla nadrz diky ruznym teplotam.uz se to tu resilo.
mam taky podobne problemy obcas ze naberu u pumpy 10 la najedu jen 140 km a pak naleju z kanystru presne 10 a najedu 200 takze to je slusny rozdil.vidim tve problemy nekde tady jelikoz spotreba se reklamovat moc neda.obvykle kdyz mi nekdo prijede a rekne ze ma vysokou spotrebu kouknu na termostaqt ktery vyzkousim a resetuju jednotku pokud to jde.jakmile se potom nic nezmeni je to v majiteli.NIKDY to nebylo jinak
Re: Diagnostika
Napsal: sob pro 26, 2009 21:02
od Serpico
...jo Pavle, fakt to jsem nedomyslel ( jj s Tebou se nelze přít, na to nemám...) to by asi muselo hulit ( nevím nezáleží taky trochu na stupni " zapečení " vono je rozdíl mezi nevím 1 : 20 nebo třeba jenom 1: 16 hale anebo už rozlámanými kroužky a vydřenými válci,prostě když jsou jenom připečené a mají ještě trochu vůli před rozlámáním, to je jenom moje teorie a ta je no víme...)
... ten termostat by mohl sedět " jáchym " tam cpe palivo a to víc jako za studena, jinak Pavle dnes už nejste schopni změřit " spotřebu " teda mimo PP ten je vlastně pouze informativní jedna tryska krát čtyři ( ...a fy. to dělají na válcích se softvérem přípočtů )
...a hlavně spotřeba je " relativní " pojem vůči zápisu v TP je většinou + 0,7 až 1,5 litru větší dle různých testů a to i po " zajetí ", pokud by to byl důvod k opakované závadě a vrácení výrobku tedy auta no to by asi automobilky zkrachovaly
Mějte se fajn
Re: Diagnostika
Napsal: čtv led 07, 2010 00:02
od Topol
Pěkný den
Často procházím Aukro občas i kupuji no a objevil jsem toto:
http://aukce.volny.cz/item872595613_dia ... 7_477.html
Já to nepoužiji ale třeba se to bude někomu hodit
Tak hlavně ať nám jezdí a nezlobí
Re: Diagnostika
Napsal: sob led 09, 2010 16:06
od palikx
Nevim koho vlastne napadlo ze jsou v haji krouzky u motoru co ma najeto 25 tis ale asi ten clovek vi vic nez ja.
uz jsem to napsal jednou nechytalo by to a nejelo by to.a tim by to zralo.
bohuzel se spotrebou se toho moc delat neda pokud je v poradku termotat-muze se nedovirat a pak by to taky zralo
ale treba v nejakem servisu jsou takovi ze rozeberou motor bez zjevne zavady na garanci.
kazdopadne poprosim administratora aby tohle tema zamknul jelikoz tady uz o diagnostice neni ani slovo 3 strany.
Re: Diagnostika
Napsal: čtv led 14, 2010 22:47
od palikx
jasne v pohode ted uz je to asi stejne jedno
no mel jsem jednotku ktera v podstate mela spravne hodnoty a auto delalo psi kusy ale pri prohlizeni hodnot byla jedna kterou jednotka vypocitavala a ten vypocet byl nesmyslny.
takze v podstate nebyly hodnoty uplne vsecky spravne.
pokud jsou hodnoty +- stejne s jinym autem neni to jednotkou.
a jedine jak to zjistit je zkusebni vymena z jineho auta.
suzuku tak resi vsecky opravy-nejdriv se meri par veci a pak rovnou vymena dilu z jineho auta.pokud je to na garanci je to v pohode proste se vymeni-pokud nepomuze hleda se dal-u beznych oprav je to pruser ktery stoji zakaznika moc penez jelikoz pokud dil neni na sklade musi se koupit.