Stránka 13 z 13

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned lis 15, 2015 12:11
od Serpico
...díky alvine, v Kopřivnici o tom nic není, byl jsem tam už čtyřikrát.
Mějte se fajn

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned led 03, 2016 02:35
od alvin

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř led 06, 2016 14:08
od alvin
Ono to,kedysi, vyšlo v knihe vtipov Jána Ladislava Kalinu, ze otázka na Radio Jerevan:
-Ako sa bude volať najnovši typ moskviča ?
-Fiat Fiatovič. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bez vetra sa ani list nepohne taký prototyp naozaj existoval : :P :P :P

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte úno 09, 2016 13:21
od alvin
Včera som mal česť v páci vidieť zas nádherný kúsok. Jawa 250, kývačka , r.v. 1964 v takmer dokonalom stave

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned dub 10, 2016 11:13
od alvin
Dnes je tomu presne 25 rokov,čo bol vyrobený posledný Wartburg
http://adam.cas.sk/clanky/23306/retro-k ... brata.html

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned dub 10, 2016 14:02
od alvin
Ten článok sa mi veľmi objektívny nezdá, 353-ky v čase svojho vzniku predbehla dobu,ale žiaľ ju pomerne rychlo zaspala. Na svetových trchoch, po r.1970 už nebola konkurencie schopná,vďaka dvojtaktnému motoru, ktorý už svetový producenti po r.1968 nahradili 4-taktnými (SAAB ,DKW/AUDI).
Iná situácia bola na východ od Berlínskeho múru. U nás sa na ne ne do r.1973 čakala v poradovníkoch 4-5 rokov a do r. 1980,než výrazne zdražel benzín,rozhodne nepatril na žiadnom z východnych trhov medzi ležiaky.
Pokusy o 4-taktizáciu stroskotali na administratívných nariadeniach SED a tá v r.1988,prišla veľmi neskoro. Vobec celá bolesť ostblocku,boli sme schopní vyvinúť ,ale nie začať vyrábať, v tom lepšom prípade sa nápad predal na Západ, v horšom skončil na spodku šuflíka :(
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/37 ... vojtaktom/

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob čer 04, 2016 12:20
od alvin
starý,dementný,nechutný chuj,ešte si aj vyberal -P -P -P -P
http://auto.idnes.cz/auta-sovetskych-st ... jetiny_fdv

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv zář 15, 2016 11:18
od alvin
Dnes je tomu presne 40 rokov,čo bola verejnosti oficiálne predstavena, vtedy dlho očakávana novinka,domáceho automobiloveho priemyslu, Škoda 105/120.
Stalo sa tak na MSV v Brne, venovala sa tomu vtedy veškerá tlač,nielen motoristická.
Priaznivcov tej značky, škodovka nesklamala, naopak ako jediní v tom čase,ponúkli v rámci ostbloku,úplne nový model, v ničom navonok nepripomínal ten predošlý. Ostatné socialistické automobilky ,ak nerátam VAZ 2121-Lada Niva,predstavenú ten istý rok automobilkou v Togliatti,nakoľko šlo o špecifický model,nie o vozidlo pre bežných motoristov,sa uchýlili len akejsi inovácii dosiaľ vyrábaných modelov. V roku 1975 sa tak objavili vylepšený Wartburg 353W, Polski Fiat 125p MR75,Vaz 21011 alias LADA 1300. V spomínanom roku 1976, bratia osloboditelia z roku 1968, vydávali hrable za kombajn, v čase konania zjazdu ich strany, predstavili Moskvič 2136- 2140,ale nejadnalo sa o nové vozidlo,iba akýsi facelift typov 408/412 a VAZ 2106 bol tiež len vylepšeným VAZom 2103, Skrátka všetky tieto automobily mali základ ešte v 60.rokoch,kým novinka od Škodovky bola zbrusu novým vozidlom,nakoľko na predošlom type 100/110 nebolo už veľmi čo inovovať. Pochádzal ešte z roku 1964 a začal sa vyrábať v r.1969,inovovaním typu 1000 MB. Majitelia stoviek sa najviac sťažovali na nedostatočnú antikoroznu ochranu a malý vnútorny priestor,slabou stránkou bola aj nizka pasívna bezpečnosť, dochádzalo k častemu vznieteniu sa pri havárii. Toto všetko sa snažili odstrániť vývojom nového typu. Samozrejme, narážali na byrokratické limity, soudruzi z NDR udělali chybu,odskočili od spoločného projektu,tak sa ostalo pri zavedenej koncepcii,všetko vzadu,čo sa týka hnacej sústavy vozidla. Nakoniec sa táto voľba ukázala relatívne dobrá, vznikla tak alternatíva nielen na našich trhoch voči vozom klasickej koncepcie (LADA,Polski Fiat) či už vtedy moderne s pohonom predných kolies (Dacia,Zastava, Wartburg).
Typ 105/120 sa,napriek rôznym nedostatkom tešil obľube nielen u našich motoristov,u nás sa nenájde asi vodič,ktorý v nej nesedel,ak nerátam,samozrejme,najmladšiu generáciu.
Udržal sa vo výrobe do r 1990 (sedan) 1991 (kupé Rapid,ktoré sa vyrábalo od r.1981, najprv ako Garde). Ešte dnes je možné vozidla typu 105/120 pomerne bežne vidieť na našich cestách,či parkoviskách. Takže,kto ste ich vlastnili, spomínajte. Ja som mal,svojho času Š120L, model M, r.v. 1985,model 86,reexport z bývalej NDR :D :D :D
Obrázek
http://skoda.patwist.com/skoda-105-120-130-prospekty/

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv zář 15, 2016 11:31
od alvin
ešte v súvislosti s predošlým príspevkom, sa zvykne aj serioznej mototlači uvázať 3,14-čovina,že výroba predošlého typového radu 100/110 sa skončila v r.1976.
Ovšem není tomu tak :P :P :P !
Výroba sedanov sa skončila k 1.4.1977 a kupátko 110R sa varábalo v pobočnom závode v Kvasinách až do augusta 1981.
http://skoda.patwist.com/skoda-100-prospekty/

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv zář 15, 2016 22:50
od alvin
koxo, aj tak ja som s tým to prišiel ešte ako prvý ,LEBO JA SI TO NAOZAJ PAMäTÁm, bol som na to veltrhu a keby som som chcel,autora toho článku vybúcham na body za pár sekund v otázkovom rozstrele,lebo ja som to vtedy žral, a teraz som nechcel nikde odnikiaľ kopírovať,ale dať svoje vlastné,iba som si dovolil podfarbiť dobovými prospektmi z Netu. ja by som mu dal len 2 otázky,podchytávajuce ten semptember 1976 a dokozal by som mu,že vie o tom babkin chuj,len si niekde niečo prečítal,ale ja si to fakt pamätám :P.proste,ako spieva Olympic, Já tam byl :lol: :lol: :lol:
http://adam.cas.sk/clanky/24334/milovan ... zniku.html
nehrám sa tu na machra,ale bol som pasovaný v Olšovci 2009, za kronikára fóra, a toto si fakt pamatam,a azda,keby som o tom dnes nebol popísal kde kade, možno si nikto iný nespomenie :P, ja už od včera o tom točím, a chcel som do toho dať čo najviac svojho vlastného,nie nikde opísane, iba z tých prospektov vlastním len zlomok,ale chcel dať niečo dobového,nie terajšie fotky,tých mám neurekom. V čase premiery na MSV BRNO 76, som mal 13 rokov,som som to prežíval, odkladal si všetky články a výstrižky, ktoré sa mi žiaľ nedochovali,len pár prospektov a a Škoda 105L bola jedným zo 4 horúcich kandidátov na kúpu nového rodinného vozitka o rok neskôr, ale odradila poruchovosť, napokon zviťazil wartburg

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv říj 06, 2016 12:48
od alvin

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte pro 27, 2016 20:09
od alvin

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon úno 13, 2017 12:58
od alvin

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř čer 14, 2017 19:19
od alvin
Zaujímavy a celkom objektívny článok s peknou fotogalériou
http://www.auto.cz/jak-dopadly-vychodni ... erie-91114

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob srp 14, 2021 07:51
od alvin